Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik las op Autobild.de en/of Auto.cz dat de nieuwe Octavia ca. 100kg lichter zal worden dan de huidige..!

Dat belooft veel goeds voor de verbruikscijfers!

De internationale pers heeft ook al me een serie pre-productie wagens mogen rijden, dus ik vraag me af waarom het weer zo lang duurt met autoweek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de dealer 2 berijders gekregen die zelf per gsm willen aangeven hoe de Hybrid hun bevalt.

Die gaan mij dinsdag of woensdag bellen.

Ik ben door beide berijders gebeld en beide zijn positief over hun 3008 Hybrid4.

Verbruik valt tegen inderdaad, daar moet je het niet voor doen.

Wel doen voor de bijtelling, gadgets en voor de ruimte, zeiden ze.

Windgeruis heb ik beide mannen niet over gehoord, ik heb het wel gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruik valt tegen inderdaad, daar moet je het niet voor doen.

Wel doen voor de bijtelling, gadgets en voor de ruimte, zeiden ze.

Wel weer bizar! Een auto met maximale fiscale voordelen die in de praktijk helemaal niet zo zuinig is!

Gewoon weer belasting- en milieuverlakkerij dus. :angry:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Captain. dat is met een tsi 1.2 in een roomster of fabia niet anders toch? Zodra je daar korte ritjes mee gaat maken of continu 120 of meer gaat rijden is het verbruik en uitstoot ook veel hoger dan wat is opgegeven en waar de labels en bijtelling vanuit gaan. Het is nou eenmaal gebaseerd op wat de auto kan, niet op wat de bestuurder er mee doet.

@WMM: had een van beide heren nog een arrangement gewonnen met deze like? :lol:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vind ik ook Skoody. Maar dan heb je het eigenlijk nog wel over "normaal" gebruik. Zo kun je er zoals ik zelf niets aan doen wanneer je nu eenmaal alleen lange ritten met 120/130 p/u maakt. Maar er zijn natuurlijk ook zat types die met een Fabia GL of een Prius lekker gaan rauzen, omdat het toch zo lekker goedkoop is. En dat staat dan natuurlijk wel op gespannen voet met het milieu-vriendelijke imago.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel: anders hebben wij een Skoda-rijder minder....

De reden van het tegenspreken komt hiermee naar boven.

En Skoody je moet toch toegeven dat dit een heellllll belangrijke reden is ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter vergelijk: ik heb een V W Golf 7 1.6 tdi dsg aangevraagd in een offerte, kost 36000 euro en dan zit hij in de 20% bijtelling. Niet echt goedkoop dus. De O3 moet wel goedkoper zijn wil hij hoger dan de Golf in de "ranking" komen. De Golf is wel erg mooi afgewerkt zeg!

De Peus is ook 36000 euro en valt in de 14% bijtelling...

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als mijn tante een pikkie heeft...is het mijn oom!

Hoeft niet hoor, kan wel een ombouw gehad hebben.

en voor 36K heb je wel een heel erg mooi aangeklede O3 hoor.

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar mag je de 3008 wel weg fotoshoppen hoor.

Ik heb nu een paar keer dat ding zien rijden en kan er niet warm van worden

Ziet er echt niet uit en kan me niet voorstellen dat je dat ding mooi vind

Er tellen meer zaken mee dan alleen "mooi" zijn, Ed!

Bijtelling!

Automaat!

Uitrusting!

Ruimte!

Leaseprijs!

Mooi!

En nog wat meer zaken zoals Verbruik, Storingsgevoeligheid en Gadgets.

Als ik de auto kies op "mooi" dan had ik geen Octavia 2 x gekozen maar een Alfa Romeo 159 en dan wat extra eigen geld moeten bijleggen per maand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe