Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Binnenkort ben ik in de gelukkig positie om mijn huidige O2 te laten vervangen voor een nieuwe leasewagen.

Hij heeft nu 140.000 km en zoals het nu gaat zal ik in mei 2013 een nieuwe mogen laten voorrijden.

Wat kan er allemaal?

Erg veel!

Ik beperk mij nu tot de 20% bijtelling auto's, gewoon om wat te besparen en er is erg veel keus hierin!

Mijn huidige O2 heeft nog 25% bijtelling want ik heb geen Greenline O2.

Wat zoek ik in een auto?

Representatief!

5-deurs!

Diesel!

Automaat!

Ruim!

Betrouwbaarheid!

Comfort!

Milieuvriendelijk ook toch wel!

Dus....ik ga offertes etc aanvragen.

Nu heb ik al een offerte liggen van een Peugeot 3008 Hybrid4.

Ook een proefrit gemaakt en die beviel erg goed hoor.

Hij heeft 200 pk, 163pk van de 2.0 tdi + 37pk van de electromotor.

Hij heeft ook 4x4 aandrijving! Dus veiliger dan alleen voorwielaandrijving...

En 14% bijtelling.

En 14% bijtelling.

En 14% bijtelling.

En 14% bijtelling.

En 14% bijtelling.

En 14% bijtelling.

Moet ik nog verder zoeken?

Commentaar? Kom er maar in!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je hoeft niet verder te zoeken hoor als je die 3008 maar niet besteld en gewoon zoals de 2 vorige keren maar een SKoda in de greenline serie neemt.

En de Citigo voldoet ook al aan die wensen, op de PK''s na misschien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik deze O2 in tdi met 25% bijtelling. Toen in 2010 was de Jetta wel met 1.6 tdi dsg leverbaar in 20%!

Mijn verwachting is dan ook dat Skoda weer achter de feiten aanloopt met bijtelling etc.

En de 3008 valt dan ook nog eens in 14% bijtelling. Met 4x4...

Dan wil ik best wel eens veranderen hoor. Een auto is maar een auto maar dit scheelt mij erg veel centjes natuurlijk.

Peugeot is heus niet slecht hoor, ik lees veel reviews op www.groenopweg.nl en dat gaat goed zolang je maar niet de 1.6 diesel met automaat bestelt.

Het verschil met de 2.0 tdi is namelijk dat deze 2.0 tdi hulp heeft van die 37pk electromotor die het schakelen ondersteunt.

Ik heb met beide auto's gereden en merk dag en nacht verschil tussen beide Peus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die O3 kon wel eens lichter gaan worden, net als de Golf VII. In ieder geval gaat de verhouding ruimte/gewicht er op vooruit t.o.v. de O2, waarmee de kans op gunstige bijtelling groot is. Groot genoeg om het even af te wachten. En er zijn deze keer juist VW's die in dit opzicht achterlopen op de O3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot is niet echt een geweldig merk, maar ze hebben af en toe wel fraaie exemplaren. Het ligt er overigens maar net aan wie je vraagt. De enigen die echt positief over Peugeot zijn in de kennissenkring zijn mensen van de hockey. eentje omdat ie een stuk of 6 garages van dat merk heeft in de buurt en de anderen omdat het zijn zwager is en de broer daarvan met navernant veel korting.. Anderen klagen eerder over de hoge onderhoudskosten en kwaliteitsproblemen (de halve auto laat los binnen 2 jaar of zo). Kijk naar Citroen want dat is hetzelfde.

De diesels van Peugeot schijnen wel goed te zijn trouwens, maar de koppeling dan weer niet. Nou ja, eigenlijk moet ik niet lullen, de laatste Peugeot die wij hadden was een 504 en dat was een jaar of 40 geleden... Wel een gave auto!

Dat met die 4x4 is natuurlijk een beperkte oplossing omdat het de hybridevorm is, 2 wielen electro en 2 diesel die soms alle 4 tegelijk ingeschaled worden en dan opeens 4x4 heten, maar goed, wel beter dan 2wd. Het is dus geen 4x4 in de vorm van een Haldex of echte differentieel. Bij sommige tests werd die Peugeot (was geloof ik de 3008) overigens wel behoorlijk afgezeken toen die geintroduceerd werd. Reed niet fijn. Maar zelf rijden kun je natuurlijk ook.

Even een open deur intrappen. Omdat je nogal gaat voor de bijtelling moet je natuurlijk wel kijken naar de waarde van de bolide en niet naar bijvoorbeeld de leaseprijs, want 14% van heel veel kan net duur zijn in de bijtelling als een goedkope met 20%. Dus veel offertes opvragen en gewoon ff checke..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 wielen electro en 2 diesel die soms alle 4 tegelijk ingeschaled worden en dan opeens 4x4 heten, maar goed, wel beter dan 2wd. Het is dus geen 4x4 in de vorm van een Haldex of echte differentieel.

Maar die twee wieltjes die elektrisch worden aangedreven hebben wel een belachelijk groot koppel. Dus voor zover je niet off road rijdt kon dat wel eens aantrekkelijker zijn dan een echte 4x4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een open deur intrappen. Omdat je nogal gaat voor de bijtelling moet je natuurlijk wel kijken naar de waarde van de bolide en niet naar bijvoorbeeld de leaseprijs, want 14% van heel veel kan net duur zijn in de bijtelling als een goedkope met 20%. Dus veel offertes opvragen en gewoon ff checke..

Heb ik gedaan, een Golf 7 1.6 tdi dsg highline met wat opties zoals navi etc kost 36000 euro, zit in de 20% bijtelling, kost mij meer!

Een Passat 1.6 tdi 6-bak, kost ook zoiets en is dus even duur.

In de 14% bijtelling zit niets vergelijkbaars tot nu toe? Een DS5 hybrid4 is ook heel mooi, erg mooi zelfs, maar duurder en een kleinere kofferbak. Terwijl ik al moet inleveren hier in de kofferbak bij de 3008.

Belangrijk is ook de automaat. Dat is eigenlijk waar het om draait bij mij. Ik wil niet meer zonder dus filter erg hier.

Ik kijk trouwens erg vaak op www.groenopweg.nl

Hier kun je uitgebreid zoeken op fiscaal jaar, merk, bijtellingsklasse, prijs, uitstoot...noem maar op.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bijtellingadvies.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=27

Ook leuk voor de leaserijders om bijtelling in euro's uit te rekenen.

Maar die twee wieltjes die elektrisch worden aangedreven hebben wel een belachelijk groot koppel. Dus voor zover je niet off road rijdt kon dat wel eens aantrekkelijker zijn dan een echte 4x4.

Dat is waar!

En vroeger hadden wij een Terios met 4x4 en daar was mijn vrouw helemaal verliefd op!

Ik heb wel eens naar een O2 4x4 gekeken maar die is handgeschakeld en in de 25%. Dus ook niet echt goedkoop in de lease.

En ik weet: leaserijden is al gewoon erg goedkoop voor mij i.v.m. de gewone burger die een auto koopt.

Maar per maand 120 euro besparen is per jaar.....erg veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei ik ook altijd Erik, maar ik heb (nav van Frank's verhaal ik de SB) ff eea nagevraagd en gelezen en de ervaringen van de 3008 Hybrid-automaat zijn toch wel erg positief. Die bak is veel fijner dan de standaard Peugeot-automaat (die inderdaad bagger is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zou in ieder geval die peugeot serieus overwegen. De kans zit er wel in dat het kwalitatief iets minder is, maar voor een leasewagen maakt dat toch de wereld van verschil niet, zeker niet als er maar 3 jaar moet in worden gereden. Als het een eigen wagen was, zou ik meer twijfelen omdat je de kans loopt dat de kosten wat hoger oplopen.

En van dat lekkerder rijden, ja, dat is dan eerder persoonlijk. Misschien wel wat verschil met een O2 (ik weet het persoonlijk niet), maar als het voldoet, waarom dan niet.

In ieder geval zou ik me zeker niet beperken tot alleen maar naar Skoda te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bone: ben het niet met je eens. Ik heb twee keer een lease-auto gehad waar de kwaliteit helaas van te kort schoot (met 60.000km per jaar kom je daar snel achter) en al betaalde ik de rekeningen niet, ik moest wel steeds weer naar de garage voor dubieuze defecten. Daar wordt je ook simpel van. Ergernis en steeds een hoop verloren tijd.

Dus kwaliteit is beslist wel een aspect dat je mee dient te nemen als je een nieuwe auto gaat uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Frank heb je de Skoda Rapid al in je berekeningen meegenomen ?

Iets kleiner, dus lijkt me ook weer gunstiger voor je vrouw.

Niet dat ik je aan de skoda wil praten ( of wel ? )

Maar Peugeot, zoals gezegd een 206 gehad en was vrij kostbaar met het onderhoud in de 2 a 3 jaar dat ik hem heb gereden, was met de Skoda's goedkoper uit.

Nu hoef jij dat natuurlijk niet zelf op te hoesten, maar toch de ergenis waar Erwin het over heeft is toch ook een punt wat bij mij zou meegenomen worden in de overdenkingen bij een nieuwe bolide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn vorige O2 uit 2007 heb ik na 80k km ook al de koppelingsplaten moeten laten vervangen.

En ook de LMM ging er erg snel uit.

Dynamo begaf het 3000 km voor het einde.

Mijn huidige O2 is tot op heden storingsvrij.

Ik zit niet te wachten op garagebezoeken dus kijk regelmatig op reviews en praat ook met collega's die een Peus rijden, 1 x een 5008 en 1 x een 508 SW. Tot op heden zijn er geen probleempjes bij mijn collega's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cyrus: Ja, dat is wel waar, het is wel een aspect om mee te nemen bij de keuze. Defecten geven wel snel ergernis.

Misschien bekijk ik het te veel van uit mijn referentiekader. Mij storen defecten ook snel, maar als ik ze zelf kan repareren (aan lage kostprijs), stoort het mij al veel minder. Daarom dat ik dacht dat dat als leaserijder ook minder belangrijk was, wetende dat je sowieso meer dan 100 euro per maand bespaart natuurlijk.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die 3008 kan ik dat niet zeggen, misschien heel weinig. Ik moet wel zeggen, voor mijn ma een Felicia kocht (mijn vorige), had ze een citroën. En daar viel echt alles kapot aan. Echt een ramp, die wagen. Daarna kwam de Skoda en dat was een verademing, bijna nooit problemen mee gehad.

Maar tegenwoordig kan je je wel aardig informeren natuurlijk, alvorens je iets koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft Frank eigenlijk al een keuze gemaakt maar probeert hij het ons vriendelijk mede te delen ;) .

Frank, je moet gewoon zelf beslissen wat voor jou belangrijk is.Iedere auto kan een maandagochtend exemplaar zijn of een topper, ook van peugeot.. We zien het wel, en als je geen Skoda meer rijdt ben JIJ er niet minder om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is idd groot dat het de 3008 hybrid wordt vanwege vele redenen en als de lease ook gunstig is zal het klaar zijn met mijn zoektocht.

Als ik privé een auto moet kopen, dan kijk je heel anders naar je (nieuwe) aankoop.

Nu spelen zaken als automaat, bijtelling een grote rol naast leuke zaken als 200pk, beetje 4x4 en wat luxe ook nog!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ik weet nog dat hij voor de keuze stond dat hij zijn eerste Octi weg moest doen

Toen was het alfa voor en alfa na

en wat is het uiteindelijk geworden ?

Juist een octi2, maw het weer is nog minder wisselvallig dan WMM en het kan zomaar toch weer de Octi3 of een rapid worden omdat de Yeti niet mag van zijn werkgever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe