Ga naar inhoud

Time out


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Gezien mijn gebruikelijke aanwezigheid en bijdragen hier, zal het ongetwijfeld zijn opgevallen dat ik even weg was.

Ik had besloten om even een time out te nemen, omdat ik bij mezelf in de door mij aangezwengelde tuning discussie een punt begon te herkennen waar de irritatie te hoog begon op te lopen. Dit betreft niet de inhoudelijke kant, maar vooral het inslaan van in mijn ogen voor de discussie niet relevante zijpaden en vooral de on topic flauwigheden ondanks herhaaldelijk dringend verzoek dat daar nu eens niet te doen. Mijn beslissing was ingegeven door de ervaring dat ik dan moet oppassen me niet te laten gaan in reacties waar ik later spijt van krijg. Dit te meer gezien mijn formele positie hier.

Hoe jammer ik het ook vind, ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat ik uit zelfbescherming me niet meer in dergelijke discussies, n'importe over welk onderwerp, ga mengen. Het op een zindelijke wijze voeren van een discussie blijkt keer op keer onmogelijk omdat men zich verliest in bijzaken, meent de discussie te moeten opvrolijken met flauwigheden of niet in staat is een discussie te voeren zonder zaken persoonlijk op te vatten (bv de discussie over politiek). Op een gegeven moment gaat dit ten koste van mijn humeur en dat heb ik er niet voor over.

Dit alles zodat jullie weten mij in het vervolg in een iets andere rol te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je punt maar ik begrijp ook dat het :ot: gedoe iets is wat altijd zal blijven bestaan! Zelf ben ik ook wel eens :ot: en probeer dan mezelf te herpakken als ik het in de gaten heb. Maar als anderen in mijn topic :ot: gaan dan zie je dat veel sneller. Ongetwijfeld speelt dit ook bij jou.

Succes en ik ben benieuwd hoe je nieuwe rol je gaat bevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een punt van herkenning...

Zodra het een discussie betreft die je zelf nader aan het hart gaat, reageer je daar anders op, dan dat het een onderwerp betreft waarvan je denkt 'het zal wel'.

En vooral als het een issue is, wat je zelf opstart! Dan wil je helemaal alleen sereneuze reacties... (mea culpa) en dat is blijkbaar heel moeilijk voor menigeen... toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ook nog iets mag antwoorden:

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een zo sterk gemodereerd onderwerp gezien, hier niet en ook niet bij de buren. Het is zeker ook frustrerend voor anderen, die, al is het maar als voorbeeld, iets proberen toe te voegen. Je voert geen discussie als je maar één persoon aan het woord wil zien en alles wat iemand anders zegt per definitie niet waar is of niet on topic.

Zeker als je enkel maar uit goede wil antwoordt, en er tijd in stopt om iets proberen te verklaren. Voor mijzelf sprekend, ik heb in de verste verte geen interesse in mijn auto te tunen, naast het feit dat het zelfs niet kan. Maar als je iets van de techniek kent, wil je dat graag delen om een totaalplaatje mee te geven.

Voor de rest is het, denk ik, een beetje de eigenheid van dit forum om niet altijd on topic te praten, en dat vind ik perfect zo. Bovendien heb je dat altijd met geschreven discussies, de non verbale communicatie ontbreekt en dat zorgt sneller voor irritatie vind ik.

Mijn excuses, als een post van mij ook voor frustratie gezorgd zou hebben. Het was zeker en vast niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betrof hier slechts een mededeling. Wanneer ik verder door had willen discussieren, had ik dat wel in het betreffende topic gedaan. Het is ook niet zo dat iedereen zich (in dezelfde mate) aangesproken hoeft te voelen. Ik zou zeggen, zie mijn bezwaren tegen de wijze waarop de discussie verliep en wie de schoen past die trekt hem maar aan. Ik sluit dit topic om te voorkomen dat ook hier weer een discussie losbrandt.

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe