Ga naar inhoud

lego -> back in time


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, EdK said:

Tsja zo te zien ben je wel lekker zoet geweest deze zondag van wind en regen......

In vergelijking met een technic set viel het iets tegen inderdaad. Je gaat onwillekeurig af op de schaal, maar hier zitten veel meer van die kleine pielsteentjes in. Veel zijn nieuw, maar veel is ook nog precies hetzelfde. Die nieuwe steentjes maken het minder universeel en minder leuk om zelf iets te bouwen, maar het resultaat van het voorbeeld geeft wel veel meer speelmogelijkheden, en dit setje helemaal. Lego is echt opgeschoven naar playmobil wat dat betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja vloegel kregen we een basisdoosje met legostenen als we van de tandarts afkwamen op de keizersgracht te amsterdam en geen gaatjes hadden....
En toen begon in mijn beleving net het technisch lego te komen maar dit was kwa prijs zo hoog dat het niet in het budget paste van mijn ouders...

Maar met veel fantasie bouwde je de mooiste creaties met die basisdoosjes .....

 

En dat vloegel is zo'n 45 jaar terug..... shittt wat is dat al weer lang terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, EdK said:

Tsja vloegel kregen we een basisdoosje met legostenen als we van de tandarts afkwamen op de keizersgracht te amsterdam en geen gaatjes hadden....
En toen begon in mijn beleving net het technisch lego te komen maar dit was kwa prijs zo hoog dat het niet in het budget paste van mijn ouders...

Maar met veel fantasie bouwde je de mooiste creaties met die basisdoosjes .....

Goede tandarts. Ook dat hij geen technic lego gaf, want dat zou maar sympathie t.a.v. gaatjes opleveren.  ;) 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, EdK said:

Tsja vloegel kregen we een basisdoosje met legostenen als we van de tandarts afkwamen op de keizersgracht te amsterdam en geen gaatjes hadden....
En toen begon in mijn beleving net het technisch lego te komen maar dit was kwa prijs zo hoog dat het niet in het budget paste van mijn ouders...

Maar met veel fantasie bouwde je de mooiste creaties met die basisdoosjes .....

 

En dat vloegel is zo'n 45 jaar terug..... shittt wat is dat al weer lang terug...

WMM z'n slogan: met logica kom je van A naar B, maar met fantasie kom je overal. :)

45 jaar terug.......  ik denk dat je toen nog geen technisch lego had.  Maar met jouw technisch inzicht is het toch goed gekomen, dus die basissteentjes waren zo slecht nog niet. ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ga ik ook kopen. Gewoon te mooi. De dieptewerking maakt het leuk met de middelste terugspringende gevel, en het doorkijkje in dat steegje. Komt pas v.a. 1 januari 2017 uit, dus ik kan nog even sparen voor hij uit de verkoop is.

http://www.bouwsteentjes.info/eerste-fotos-van-de-lego-creator-expert-10255-assembly-square/

lego-creator-expert-assembly-square-1025

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur ago , EdK said:

Ja, ik zag het. Maar ik zit al aardig tegen het quotum aan van aantal keren schoen zetten, dus dit jaar niet nog meer Lego.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja je kunt blijven zetten en nog ff wat mooier zingen....... je weet het nooit met de Sint.....
Soms is hij net even aardiger tegen een ander, en als je nou net die ander bent.....

Maar zag de aanbieding en dacht van kan misschien wat zijn voor je ...

Niet iedereen heeft een nieuwsbrief van Conrad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, EdK said:

Tsja je kunt blijven zetten en nog ff wat mooier zingen....... je weet het nooit met de Sint.....
Soms is hij net even aardiger tegen een ander, en als je nou net die ander bent.....

Maar zag de aanbieding en dacht van kan misschien wat zijn voor je ...

Niet iedereen heeft een nieuwsbrief van Conrad..

Tips altijd welkom, voor hetzelfde geld had ik geen nieuwsbrief gehad idd.

Nee, ik ga niet mooier zingen noch mij voorbeeldiger gedragen, want hoe dan ook zijn de excuses om Lego te kopen echt op dit jaar. Totaal verbruikt. Het zit wellicht al in de min met die excuses. Zowel voor mijn dochter als voor mij. Mijn dochter zit al op 4 setjes. En ik heb gisteren deze twee besteld, dus nee, niet nog meer Lego.   

http://www.kidits.nl/kinderen/lego/p-40101

http://www.kidits.nl/kinderen/lego/p-80725

Die laatste twee zetten we overigens netjes met het cellofaantje er om heen op zolder. Ik heb namelijk alle tien jaargangen tot nog toe bekeken...

http://brickset.com/sets/theme-advanced-models/subtheme-modular-buildings

....en deze twee vond ik de leukste, samen met die van 2017. Nou ja, Townhall van 2012 is ook wel leuk, maar daar wordt in ongeopende verpakking al 500 euro voor gevraagd, dus daar ben ik al te laat mee..... :angry:  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En toch nog een excuses ergens gevonden van dit jaar ???+

Of gaat hij in de eerste minuut van 2017 komen...... schat de beste wensen en en en kijk eens op deze site ??
Mag jij de verdere fles bubbels leegdrinken !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu met lego in de weer zou zijn (heb nog wel wat bakken liggen) dan zou ik er een Arduino in plakken, kan je mee doen wat je maar kan bedenken. Kan je die hijskraan met je OV-chip kaarten starten en met je stem laten rijden... of wat je fantasie ook maar in geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur ago , EdK said:

En toch nog een excuses ergens gevonden van dit jaar ???+

Of gaat hij in de eerste minuut van 2017 komen...... schat de beste wensen en en en kijk eens op deze site ??
Mag jij de verdere fles bubbels leegdrinken !!

:lol: 

Nee, als ik er aan toe zou komen er iets met te doen zou dat op z'n vroegst pas Kerst 2017 worden.  

On ‎22‎-‎12‎-‎2015 at 17:27, Skoody Boo said:

Ook nog maar wat  van deze besteld: http://shop.lego.com/en-NL/Power-Functions-Servo-Motor-88004

Ik denk dat ik nu de Kerst wel overleef.  

Ik heb met deze dingetjes bijvoorbeeld ook nog niet lang genoeg gespeeld. Maar als ik die weer te voorschijn haal moet er wel een Sbrick bij.

9 uur ago , PC-fre@k said:

Als ik nu met lego in de weer zou zijn (heb nog wel wat bakken liggen) dan zou ik er een Arduino in plakken, kan je mee doen wat je maar kan bedenken. Kan je die hijskraan met je OV-chip kaarten starten en met je stem laten rijden... of wat je fantasie ook maar in geeft

Ja, maar de laatste keer dat ik iets met programmeren deed was in 2010 met RobotC, en dat ga ik niet opnieuw oppakken voordat ik minstens 4 aaneengesloten Kerstvakanties heb met daarin de beschikking over een 3 teams van nannies die in ploegendienst werken. En dan nog is een programmeur inhuren wellicht goedkoper en effectiever ;).   

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...
  • 9 maanden later...
12 uren geleden, MarcoO2 zei:

Ik kwam van 't weekend deze site tegen: https://pv-productions.com/

Daar kun je alternatieve bouwtekeningen voor de grotere Technic Lego dozen downloaden. Ik heb de 42055 (Emmerwiel graafmachine),

Ik heb het meteen doorgestuurd naar iemand die ik ken die ook die set heeft. 🙂

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe