Ga naar inhoud

Skoda Octavia komt in november al


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Home » Autovisie » Nieuws » Skoda

post-117-0-03455200-1346792407_thumb.jpg

Audi A3 arriveert spoedig bij de dealer. De Seat Leon heeft zich reeds laten zien. De Volkswagen Golf wordt op 4 september onthuld. Dus is het wachten op de vierde telg binnen de Volkswagen-familie voor het populaire C-segment. Skoda zal de nieuwe Octavia in november tonen.

Met de komst van de nieuwe Octavia heeft de Volkswagen Groep zijn volumemodellen in het C-segment geheel vernieuwd. Het kwartet is gebouwd met de bouwstenen van de MQB-architectuur. In tegenstelling tot het tot op heden gebruikte platform stelt MQB de merken afzonderlijk in staat om met de gedeelde technische componenten een model een eigen gezicht te geven. Desondanks zorgt het bouwstenenprincipe voor een nog grotere reductie van de kosten. De nieuwe Octavia wordt door het gebruik van MQB lichter dan zijn voorganger, ondanks dat de auto in afmetingen groeit.

post-117-0-66893500-1346792413_thumb.jpg

TWEEDE KWARTAAL

Skoda brengt de Octavia in meerdere carrosserievarianten. De vijfdeurs hatchback trapt af en in maart 2013 op de autoshow in Genève aan het grote publiek worden gepresenteerd. In een later stadium, lees later in 2013, komt de stationwagon.

aangepast door Witte Yeti
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een mooie auto gezien...

Hooguit een staaltje van technisch vernuft, maar da's wat anders dan mooi... IMHO kan een stuk techniek niet mooi zijn, hooguit technologisch hoogwaardig uitgevoerd en/of kwalitatief van een uitmuntende kwaliteit, of innoverend, toekomstgericht, e.d. Maar 'mooi' voor techniek? Neuh... ^_^

Als het mooi zou zijn, dan begin ik al meteen te vermoeden dat men een technologisch minpunt probeert te verhullen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en nu de prijs !

Die zal mijn inziens lekker opgeschroefd worden

want we hadden de Fabia en dan de Octi, maar daar komt nu de Rapid ff tussen zitten

En om alle 3 de types een bestaansrecht te geven zal de octi uiteraard wat duurder worden en meer gaan leunen tegen de Superb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuk altijd die gisverhalen na aanleiding van wat foto''s

En dan krijgen we straks de echte foto''s en dan vind half nederland het een lelijke wagen.

En dan staat hij uiteindelijk bij de dealer en wil heel nederland hem hebben

Ach ik wacht wel tot de Yeti 2 bij de dealer staat, en is die te duur dan neem ik de CitiGo station dien dan ook net bij de dealer staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje door de camouflage heen kijkt, zal de basislijn van de OIII een voortzetting zijn van de OII, gemixed met de Rapid. Dat wordt dan een enigszins sportieve, maar vooral keurige lijnvoering waar niemand snel aanstoot aan zal nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skoda Octavia moderner dan Passat

woensdag 10 oktober 2012 pixel_trans.gif Voor de Skoda Rapid mocht het nog niet zo zijn, maar de nieuwe Octavia staat wel op Volkswagen’s MQB-platform. Met een verwachte introductie in de lente van 2013 zal de Octavia daarmee technisch voorlopen op de Passat. Dat is best bijzonder. pixel_trans.gifpixel_trans.gif Nog niet zo lang geleden moesten Skoda en Seat achteraan in de rij aansluiten, maar sinds kort hanteert de Volkswagen Groep geen discriminatie meer onder haar merken. De nieuwste technieken worden telkens meegegeven aan de eerstvolgende nieuwkomer op Volkswagen’s modellenagenda, of dat nu een Volkswagen, een Seat, een Audi of een Skoda is. Dat is goed nieuws voor de nieuwe Octavia, want dat betekent voor de op stapel staande Skoda de meest gunstige verbruikcijfers en emissiewaardes die op dat moment mogelijk zijn en ook de nieuwste elektronische snufjes.

Volwaardige D-segmenter

Het rijgedrag van de nieuwe Octavia komt op het conto van Volkswagen’s modulaire MQB-platform. Daarover beschikt de Passat nog niet eens want pas voor het eerst toepast op de nieuwe Audi A3 en onlangs geïntroduceerde Golf VII. Het beschikken hierover betekent voor de Octavia ook dat hij eens stuk lichter zal zijn dan zijn voorganger. Althans dit is aannemelijk gezien de gewichtsbesparing die is geboekt bij de eerdergenoemde Audi A3 en Golf alsook de nagelnieuwe Seat Leon.

Een zekerheid na het zien van deze spyshots is dat de Octavia in formaat toeneemt. Allereerst om zich te distantiëren van de Rapid en ten tweede om eindelijk als volwaardige D-segment door het leven te gaan. De huidige Octavia hangt qua grootte een beetje tussen het C- en D-segment. Naar schatting wordt de Octavia zo’n 4,80 meter lang, 25 centimeter meer dan zijn voorganger en enkele centimeters langer dan de Passat.

Genève

Skoda heeft door laten schemeren dat de nieuwe Octavia nog dit jaar gepresenteerd gaat worden. Het showdebuut staat gepland tijdens de autosalon van Genève, begin maart. Nieuwsgierig naar de geleverde motoren. Kijk dan vooral even naar ons artikel van de Golf VII of nieuwe Seat Leon.

Bron: http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=14234

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zekerheid na het zien van deze spyshots is dat de Octavia in formaat toeneemt. Allereerst om zich te distantiëren van de Rapid en ten tweede om eindelijk als volwaardige D-segment door het leven te gaan. De huidige Octavia hangt qua grootte een beetje tussen het C- en D-segment. Naar schatting wordt de Octavia zo’n 4,80 meter lang, 25 centimeter meer dan zijn voorganger en enkele centimeters langer dan de Passat.

Haha, wat een schip!

Benieuwd wat de Superb gaat doen dan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom het altijd groter moet. Nu is het om genoeg verschil te maken met de Rapid, en zo heeft het altijd een reden. Als het nu al groter en lichter kan, waarom dan niet even groot en NOG lichter? Zo licht vind ik de Rapid ook weer niet, ik wacht af op de Rapid Spaceback (of Combi, hoe die ook mag heten). Groot genoeg denk ik zo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe