Ga naar inhoud

Lakeman Purmerend


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn ervaring met Lakeman na drie Skoda's is tot heden nog steeds positief !

Met een peugeot 206 ooit langsgereden nadat ik ervoor naar de 206SW had gekeken maar geen bevredigend financieel bod kreeg voor de oude, reed ik min of meer sjaggie langs Lakeman.

Na paar honderd meter dacht ik van waarom daar niet eens even kijken, en dus omgedraaid en naar binnengestapt.

Van kijken kwam praten en uiteindelijk de 206 inruilen op een Fabia 1 combi 1,4, kreeg een veel betere prijs voor de 206 en na 2 weken wikken en wegen uiteindelijk de Fabia als bestelling neergezet.

En tsja toennog schappelijke wachttijden en dus na 6 weken kon ik de fabia besturen !

Hierna kwam de RR op bepaald moment op de markt en het was echt een wagen die je mooi of lelijk vind en omdat uiterlijk mij minder doet dan functionaliteit, uiteindelijk een mooie deal kunnen sluiten en ben ik de RR gaan rijden

En afgelopen jaar na lang wikken en wegen tussen een nieuwe RR of de Yeti uiteindelijk gekozen voor de Yeti

En in al die keren van onderhandeling altijd correct en direct in woord te woord gestaan !

En er was altijd ruimte om te onderhandelen en werd niet kortweg afgekapt.

En vanaf de derde keer een bezoek brengende werd ik al bij naam aangesproken en was ( en nog steeds) een belangstellend praatje aanwezig bij hun !

Tot heden kom ik graag bij ze in de zaak, en kan een ieder vanuit mijn eigen ervaringen adviseren om zaken te doen met ze !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Afgelopen zaterdag na lang wikken en wegen langs de Skodadealer omdat we ook eens een nieuwe auto wilde kopen. Van een vriend gehoord dat Lakeman in Purmerend wel een goede service zou bieden. Expres de auto niet gewassen en in vrije tijdskleding naar Purmerend getogen.

Toch wel een beetje zenuwachtig, want we willen een auto kopen die een kleine 35000 euro kost.

Nadat we eerst hadden gezocht naar de garage omdat er wegwerkzaamheden waren bij de toerit naar het industrieterrein, kwamen we op zaterdagmiddag omstreeks 14.00 uur bij Skodadealer Lakeman in Purmerend.

We werden opgevangen door (Sven) een jongeman, die gedurende het gesprek aangaf een soort stage te lopen. In ieder geval was hij beleefd en deed zijn best.

Op veel vragen wist Sven echter geen antwoord en voor de waardebepaling had hij een (denk ik) verkoper ter assistentie gevraagd.

Deze man, die gewichtig naar de zijkanten van onze auto keek, gaf ons later aan niet blij te zijn met onze Skoda omdat de grotere types niet meer goed in de markt lagen. De verkoper vertelde ons dat hij al lange tijd een soortgelijk model had staan en deze niet kon verkopen. (lekker is dat, dacht ik.)

Later op internet de auto opgezocht en bouwjaar 2004 voor 10.950 euro is geen kattepis.

Kennelijk gehaast verliet de verkoper ons en ging verder met zijn werk. Sven moest de vragen die we hadden opzoeken en ik voelde mij niet serieus genomen door de verkoper.

Al met al zouden we de offerte opgestuurd krijgen, maar de onprofessionele houding en verkoop geeft mij geen goed gevoel over het vervolg. Er kon nog geen kopje koffie vanaf de details van de nieuwe auto zijn niet goed doorgenomen.

Kortom, het zal wel goed gaan met Skoda, maar op deze manier zal dat niet lang duren. Ik ga wel naar een andere dealer en kijk anders wel weer naar een VW Passat.

Jammer, maar ik wilde deze ervaring wel delen. Onmiddellijk na het bezoek heb ik de verkoper feedback gegeven over onze ervaring, maar of dat tot hem doorgedrongen is, blijft voor mij een vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag na lang wikken en wegen langs de Skodadealer omdat we ook eens een nieuwe auto wilde kopen.

Maarre, wat voor een auto wilde je nou eigenlijk inruilen en wat wilde je eigenlijk nieuw kopen?

En dat ze op dit moment goede zaken doen, tja... breek me de bek niet open. Ik heb eigenlijk soortgelijke ervaringen (met vele dealers). Ik verwacht absoluut geen rode loper of een ja-knikkende verkoper (alsjeblieft niet zeg), maar wat meer aandacht, interesse en zorgvuldigheid zou geen kwaad kunnen. Het is per slot van rekening een hoop geld wat je wilt besteden. :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het gekke is, ik ben via familieleden ook terrechtgekomen bij Lakeman het kijken naar een nieuwe skoda. ze zijn helemaal lyrisch over dat bedrijf

Ik heb daar een proefrit gedaan in de octavia 1.2 maar wou eigenlijk kijken voor een 1.4 en vroeg daar ook een proefrit voor aan, zeggende dat ik serieus geïnteresseerd was en het sowieso een O2 Combi word.

De verkopers zijn vriendelijk alleen de chef werkplaats is van het nukkige typ, toen ik het woord LPG in de mond nam werd ik bijna het pand uitgezet.

Over de proefrit met de 1.4 is nooit gehoor gegeven (ook niet na bellen) en heb dan maar de leasemaatschappij zelf maar laten bepalen waar de auto vandaan gehaald moet worden, het is dus Martin Schilder geworden.

Maarja, eindgoed algoed, een gemiste kans voor Lakeman. Het stond vast dat het een Skoda werd, als er geen onderscheid op service gemaakt wordt dan maar op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat Lakeman in mijn woonplaats zit en ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over hen hoor, was ik er geen klant voor onderhoud. Wel af en toe onderdelen gehaald of wat laten coderen en dat was tot nu toe altijd een plezierige ervaring. Ik herken het beeld van de nukkige chef werkplaats, maar als je eenmaal met hem in gesprek bent, dan valt dat echt mee hoor! Die man is reuze bereidwillig en denkt beslist met je mee.

Mijn vorige Octavia was bij S-Point in onderhoud, omdat ze letterlijk om de hoek bij mijn (vorige) werk zitten. De huidige Octavia heb ik bij S-Point gekocht en daar ook in onderhoud gehad, wegens de garantie en "om de hoek" . Inmiddels ben ik klaar met S-Point en maak ik de switch naar Lakeman.

Gisteren via de online planner een afspraak bij Lakeman gemaakt. In het invulformulier ook wat vragen gesteld over een leenauto en bepaalde extra werkzaamheden. Binnen het uur een reactie en een goed antwoord op de vragen. Dat geeft vertrouwen!

4-12 gaat mijn auto naar Lakeman voor onderhoud, APK en oliewissel DSG-bak. Zal hier mijn ervaring plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja die nukkige chef.........zo herkenbaar als je hem de eerste keren met hem te maken hebt.

Maar ondanks het nukkige overkomen blijft hij wel ter aller tijden zeer correct.

Maar ik kom nu een kleine 10 jaar bij Lakeman en die nukkige chef blijkt een erg vriendelijke en deskundige persoon te wezen.

En het is als ik het goed heb een neef van de eigenaar en Hennie Lakeman is daar tegen weer een heel open persoon die recht voor zijn raap is.

En ik mag deze manier van communiceren wel, al kwam het eens in een gesprek met hem daarover en hij ook vertelde dat er soms mensen zijn die daar weer moeite mee hebben.

Maar kom je met zijn personeel er niet uit dan kun je altijd zijn kantoor instappen en het direct met hem bespreken.

Tsja ik kom er graag en hebben altijd wel tijd voor een praatje , en dan niet een praatje dat je proeft van ze willen verkopen, nee gewoon puur interesse in de klant als persoon.

En zoals gezegd de werkplaatschef komt nukkig over maar is het zeker niet ! ( eerste indruk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Auto staat nu bij Lakeman. Wordt een prijzig beurtje: naast de VOI-service, APK en DSG oliewissel blijkt er ook een stofhoes van 1 van de aandrijfassen lek (€ 175 inclusief montage) en zijn de ramenzwiepers aan vervanging toe (€ 55 inclusief montage).

Die stofhoes "kan": er staat 110.000km op de teller en de auto is 5 jaar oud. Dat zijn wel de momenten waarop zulke dingen wel eens stuk gaan. En die ramenzwiepers wist ik, maar laat ik bewust door de dealer doen. Bij Halfords of Brezan ben ik zelfs nog iets meer kwijt voor 2 stuks (Bosch) maar dan moet ik ze nog wel zelf er op zetten.

Dus zo gek is het allemaal niet. Maar het telt wel lekker op zo :huh:

Ach, december is toch al een dure maand....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totale rekening € 772 en een paar centen.

Breakdown:

€ 310 VOI service + interieurfilter

€ 200 oliewissel DSG

€ 175 ashoes

€ 50 ramenzwiepers

€ 20 roetmeting + afmelden

€ 17 leenauto

€ 0 koplampen stellen, ruitensproei vullen

Al met al erg tevreden. Werk keurig uitgevoerd en auto loopt weer als een zonnetje. Prima uitleg ook van nota en checklist. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ik weet zeker dat dit alles bij S-Point over de € 1.000 gegaan was, omdat men daar voor alles de standaard VAG prijzen rekent terwijl Lakeman een stuk realistischer calculeert.

Die conclusie durf ik nu wel te trekken, na eerdere beurten bij S-Point en de bijbehorende rekeningen.

Met name de oliewissel van de DSG bak zou mij bij S-Point het dubbele gekost hebben (prijs had ik al opgevraagd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor leenwagen had jij voor 17 eurie ?

ben altijd 5 eurie officieel kwijt maar heb hem alleen nog nooit op de rekening gezien !\

Misschien dat dit komt omdat ik ook mijn wagen bij hun vandaan heb hoor !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fabia uit 2000. 160k km gelopen, op LPG, maar reed eigenlijk prima. En geen rammel of kraakje te horen in het interieur. Degelijke karretjes!

Ik kwam voor het eerst voor service, daarvoor slechts sporadisch voor aankopen van wat onderdelen en een keer programmeren via VAS. Dus best kans dat ik na een aantal keer dat ook niet meer ga terugzien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik had al een tijdje het vermoeden dat een wiellager naar z'n grootje was. Gistermiddag ondanks mijn zieke hoofd toch maar even naar Lakeman gereden. Inderdaad: wiellager linksvoor stuk. Kon de auto achterlaten ter reparatie, leenautootje mee. Vanmorgen de auto weer opgehaald, leenauto was gratis, zelfs de brandstof hoefde ik niet te betalen. Nou heb ik er max 20 km mee gereden, maar toch: keurige service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gonzend geluid, hoorbaar vanaf pakweg 70 km/u; werd sterker bij bochten naar rechts en juist minder bij bochten naar links. In eerste instantie wees ik de winterbanden aan als schuldige, maar na diverse variaties in bandenspanning (de voorgeschreven 2,1 bar, 2,3 bar, 2,4 bar en zelfs 2,5 bar) bleef het geluid steeds onveranderd aanwezig.

Ik dacht al dat het lager linksvoor de boosdoener was en dat bleek achteraf correct. Maar al rijdend op uitsluitend het gehoor afgaan om de oorzaak van vreemde bijgeluiden te lokaliseren is natuurlijk riskant. Dus zodoende is het rondom even gecheckt. Rest was allemaal nog OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn renaultje zijn ze alle vier aan de beurt geweest. Tussen de 135.000 en 180.000. Het kan brommen/gonzen op roffelen af. Het kan ook fluiten. Soms is dat zelfs wel een vrolijk geluid, alsof er constant een vogeltje de voorjaarsgevoelens aan het uiten is. De prijs van de aanstaande reparatie is natuurlijk minder vrolijk.

Zo veel mogelijk vaart in de bochten houden is een goede manier om snel afscheid van je wiellagers te nemen. Veel bergpasjes rijden ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank, een gewaarschuwd mens...

En hoe komt zoiets nou? Zo oud is jouw auto toch helemaal niet?

Nee, 5 jaar / 115.000km. Maar het schijnt vaker (d.w.z. net iets meer dan zelden) voor te komen dat die dingen spontaan de geest geven, ook bij lage(re) leeftijden en KM-standen. Begin december heeft de auto een VOI-service en APK gehad; toen was alles nog in orde. Zo'n 7.000km gaat het dan spontaan stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Mijn vorige fabia is lange tijd in onderhoud geweest bij Lakeman. Enkel toen hij over ging van mijn schoonmoeder naar mijn vrouw is hij een tijdje in onderhoud geweest bij S-Point in Amsterdam omdat we daar toen woonde. Maar de laatste 2.5 jaar ook weer een paar keer bij Lakeman geweest.

 

En ik moet zeggen dat mijn ervaringen positief zijn. Word altijd netjes gebeld over meer werk en ze denken ook mee. Zo was een jaar geleden ongeveer de lichtschakelaar stuk, de mistlichten voor wouden nier meer uit. Ik had toen gewoon de zekering eruit getrokken en aan ze gevraagd of ze er even naar konden kijken (ik zag er niks aan toen ik hem eruit had gehaald). Ze wisten ook niet exact wat er was maar er stond nog een oude Skoda bij ze en die konden ze er wel voor me in zitten.

 

Verder indedaad altijd netjes gespecificeerde rekeningen met toelichting (ik wil natuurlijk altijd wel weten wat er op staat). En tevens de checklists. Dit alles maakt het gewoon net even wat inzichtelijker wat ze allemaal gedaan hebben.

 

Ik ben dus zeker niet ontevreden en de algemene skoda onderhoudsprijzen zijn ook nog wel redelijk schappelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Lakeman is sinds een 2 maanden nu in handen van Heron die al dealer was van VW en Audi in Purmerend.

En vanaf 4-12-2015 zal de zaak ook verhuizen van het industrie terrein de Koog naar de Burg.Kooimanweg te Pénd.

 

Zo jammer dat het familiebedrijf geen familiebedrijf meer is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de eigenaren Lakeman lopen naar hun pensioen toe.

Zonen hebben paar jaar terug wel in winkel meegedraaid maar zijn uiteindelijk toch iets anders gaan doen

Dus tsja dan moet je op bepaald moment je toko toch verkopen, wat men blijkbaar nu heeft gedaan.

 

Ken zelf Heron vanuit zakelijk oogpunt met de bedrijfs VW en je bent geen naam meer maar meer een nummer geworden.

Dus zal op bepaald moment zeker Heron hier een kans geven, maar bevalt dit niet dan zal ik richting Hoorn gaan uitwijken !

 

We gaan het wel zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zat bij een familiebedrijf, maar dat is nu geen dealer meer.  Waar ik nu zit is wel dealer, en ik ben er eigenlijk niet zo tevreden over. Hij krijgt nog 1 beurt daar, en dan zie ik eigenlijk ook niet zo'n reden meer om per se naar een dealer te gaan gezien de leeftijd en de km-stand. Dus het kan best zijn dat ik dan lekker weer terug ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe