Ga naar inhoud

USB stick aansluiten op radio Funcky in Citigo


peter4838@hotmail.com
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Volgens instructieboekje van de Radio Funcky, kan ik een USB stick aansluiten middels een verloopstekker (3,5 mm jack > vrouwelijk USB connector).

Ben bij de garage geweest waar de Citigo was geleverd, maar na een half uur zoeken had deze nog geen antwoord, online chat helpt mij ook niet verder (verwijzen door naar de dealer :( )

Dus misschien weet deze forum raad met dit probleem (beter was natuurlijk geweest dat de radio Funky gewoon een USB connectie had... maar nu doe ik natuurlijk wel heel simpel ;) )

Groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter omdat deze tekst in Wie Ben Ik stond en dit een voorstel gedeelte is heb ik deze vraag naar het juiste topic verplaatst

En het wordt zeer op prijs gesteld door vele leden met kennis als je je alsnog ook voorstelt in het topic Wie ben ik

En uiteraard niet met een tekstje van Hallo ik ben Peter !

Die worden dan vaak simpelweg zonder reden van opgaaf dan verwijderd !

Mvg

De Mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi

Is er al iemand die hier antwoord op weet.

Ik denk (volgens de handleiding) dat de geluidsdrager zelf een voeding moet hebben.

Toch heb ik enkele onderdelen gekocht om een verbinding met een USB-stick en de radio te gaan maken. Echter zit het nu nog op de post, van China naar Nederland. Nu weet ik niet of de aanwezige jack-plug een plug is waar een voedingsaanlsuiting bij mogelijk is.

Dus als iemand iets weet dan graag even laten weten, dan kan ik evt. nog de juiste 'kabeltjes' aanschaffen.

Over een tijd weet ik of het met de bestelde onderdelen lukt.

Gr René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi René,

Wat heb je precies besteld in china?

In de handleiding: https://mediaportal....ky_CarRadio.pdf

Staat bij externe bronnen het volgende:

Externe audiobronnen die op de AUX-bus zijn aangesloten, kunnen niet via de radio worden bediend. Via de radio kan alleen het volume worden geregeld.

Voor de AUX-bus wordt een standaard 3,5-mm-jackplugstekker gebruikt. Indien de externe audiobron niet voorzien is van deze jackplugstekker moet een adapter

worden gebruikt.

Je kunt dus sowieso je USB device niet bedienen vanaf de funky waarmee ik me afvraag wat je aan wilt sluiten. Een eenvoudige usb stick gaat het niet doen, alleen een mp3 speler met usb aansluiting zal het gaan doen en daarmee kun je dan net zo goed een 3.5 mm jack kabel aansluiten op je Funky en aan de andere kant op de mp3 speler.

En ga er maar vanuit dat er geen spanning uit je Funky komt, dat zou ook niet wenselijk zijn als daar spanning uitkomt als wat je daar normaliter op aansluit wordt niet zo blij van een ingangspanning op een uitgang..

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zoals bakkertje het zegt. een USB stick heeft een spanning nodig en die krijg je niet via een AUX in/uitgang. Je zal dan een koptelefoon uitgang op je telefoon of iets anders moeten hebben die je daar dan op aan kan sluiten

aangepast door Antera
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe