Ga naar inhoud

Binnen voor controle op 7500 km


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Allemaal niet te best, neen. Niet voor de turbo, niet voor de motor en eigenlijk ook niet voor de portemonnee, als je de afschrijving op een Superb zou bekijken :).

In het werkplaatshandboek van mijn Felicia staat aangegeven dat de standaard onderhoudsintervallen verkorten wanneer het voertuig gebruikt wordt onder 'severe conditions', deze zijn:

  • Altijd korte afstanden rijden (zonder dat de motor warm wordt)
  • Aanhangwagens of caravans trekken
  • Veel rijden of stoffige of modderige wegen.

Tegenwoordig merkt de boordcomputer zulke zaken op, en klinkt het mij logisch dat de onderhoudsintervallen verkorten.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ik een aantal keren per jaar met de caravan op pad ga, heb ik ook eerder dan verwacht de melding van "SERVICE" gekrgen. De eerste keer bij 25.700 en de 2e keer bij ongeveer 51.000 km. Normaal gesproken zouden deze beurten bij 30k en 60k plaats vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet even een vakantie inplannen ofzo? Gewoon, om te ontdekken wat voor auto je nou hebt gekocht?

Volgend jaar Italië, Monaco,Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk tegen het einde van de rit zal ik hem dan wel kennen zeker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen wel ruilen, de mijne staat ook mooi op de oprit. Dan mag je mijn winterset erbij hebben, en als je op vakantie gaat wisselen we weer om. Pas ik wel op de Fabia :D

En onderhoud volgens het boekje is nooit zonde van het geld, niet onderhouden volgens het boekje wel.

De mijne gaat toevallig morgen voor de 45k beurt, 3e beurt, dit keer een kleine. Volgende keer (60k) is een dubbel grote meen ik, o.a. brandstoffilter wordt dan vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wel de zaterdag heb ik de kaartjes gaan afhalen voor het autosalon en wilde een afspraak maken voor de controle maar dat was niet nodig men kon onmiddellijk de wagen nazien. Deze controle is eigenlijk de vloeistoffen die worden nagezien en daar was alles ok. Een kwartiertje later stond ik terug buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe