Rosinfield

fotografie

Aanbevolen berichten

Mooi vastgelegd Marco! Ik kan me voorstellen dat het even klooien is met belichtingscompensatie? 

Het valt me op dat je het diafragma meer knijpt dan ik zou doen. Ik kies eerder voor iets minder DOF en lagere ISO-ruis. Niet dat er in deze foto's iets van ruis te merken is overigens. Wellicht zijn de lichte delen licht genoeg, en is het zwart zo totaal zwart dat er weinig aan te ruisen valt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fraaie fotoserie Marco.❤️

Wat zien we nu eigenlijk (hoe is het opgebouwd)? Zijn dit beelden van glas/plastic met lampjes er in, of zijn dit vlakke platen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja die chinezen zijn daar meesters in om van wat staal en papier ( in dit geval plastic ) figuren te bouwen
Zie dit ook met het vliegeren als we op internationale festivals komen en de chinezen er zijn
Hebben dan ook vliegers in treintjes en een kop die opgebouwd is van een lichtgewicht ijzeren frame en papier eromheen gespannen en dan in de meest felle kleuren.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad waren deze objecten "origineel Chinees"; alle figuren zijn gemaakt in het dorpje waar de twee Pandaberen vandaan komen. Ik ben benieuwd wat het prijskaartje is van een dergelijk event... 

Maar goed, met avonden achtereen een bomvol park á € 17,50 per persoon gaan de inkomsten ook best hard natuurlijk 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, MarcoO2 zei:

Inderdaad waren deze objecten "origineel Chinees"; alle figuren zijn gemaakt in het dorpje waar de twee Pandaberen vandaan komen. Ik ben benieuwd wat het prijskaartje is van een dergelijk event... 

Maar goed, met avonden achtereen een bomvol park á € 17,50 per persoon gaan de inkomsten ook best hard natuurlijk 😄

Die Marcel Boekhoorn kan wel een beetje rekenen hoor, maak je daar vooral geen zorgen over. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ze een kostenpost zouden zijn was van te voren al bekend als we naar onze zuiderburen hadden geluisterd !
Die schijnen er ook een paar te hebben en in een docu meen ik vertelde die dat de inkomsten ook aardig tegenvielen>
En dan schijn je ten eerste naar chinese regels een verblijf te moeten bouwen en de heren / dames in China hebben ook nu nog het laatste woord over die pandatjes
Dus als we een beetje hadden geluisterd als nuchtere Ollanders en onze conclusie hadden getrokken dan hadden we die beestjes gewoon niet genomen.
Vind ook dat ze beter een programma kunnen opstarten om ze weer in hun natuurlijke habitat te brengen dan dat er geleurd word met die beesten over de gehele wereld...
Maar goed dat is mijn bescheiden mening

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het grotendeels met je eens, Erik. Alleen wordt er met de miljoenen die ervoor betaald zijn, nu juist een dergelijk beschermingsprogramma gefinancierd. 

Ik ben wel benieuwd of de Panda's gewoon koste wat het kost moesten komen, omdat het nu eenmaal redelijk uniek is, of dat er ook echt een positieve businesscase aan ten grondslag lag. Heb dat nooit zo gevolgd eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, MarcoO2 zei:

Ik ben het grotendeels met je eens, Erik.

???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, MarcoO2 zei:

Ach... tot nu toe zijn die panda's alleen maar een kostenpost.

Misschien helpt het als een soort visitekaartje bij de zakelijke relaties van Marcel. Kan dat uit? Lastig te zeggen. Het is net zo'n vraag als de vraag "Kan het Koningshuis uit?". De diplomatieke meerwaarde laat zich lastig berekenen, maar het is groter dan nul.  Er zijn meer overeenkomsten tussen het Koningshuis en de panda's overigens: dat pandaverblijf doet nauwelijks onder voor Paleis Huis ten Bosch. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen