Ga naar inhoud

Hoe oud is de navigatie inhoud van de Columbus?


domherre
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Skoda liefhebbers,

Hoe oud is de navigatie inhoud bij de aanschaf van Columbus? Wij hebben sinds eind april onze nieuwe Yeti mét Columbus. En een rotonde die 2 jaar geleden aangelegd is staat er nog niet op. Veel hebben we hem hier nog niet gebruikt, maar eind augustus gaan we ca 4000vakantiekilometers rijden. Hopelijk komen we niet vaker voor "verrassingen" te staan.

Beetje vreemd voor een nieuw systeem, of is dat "normaal".

Hoe vaak moet Columbus een update krijgen. Hopelijk niet vaak want het is nogal kostbaar.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin steeds blijer te worden dat er bij mij maar een "gewone" tomtom inzit.

Het is wel jammer dat men zoveel moet betalen voor dat toestel en dat je dan nog met oude kaarten zit en als men een update doet dit je nog wat geld gaat kosten ook.

Zou eigenlijk in een soort service moeten zitten dat je op zijn minst de laatste nieuwe versie bezit en de update betaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een van de redenen waaom ik voor een losse navigator heb gekozen. Ik heb nu een Garmin met liftetime update, dat betekent dat er 4x per jaar een update uitkomt en deze kan installeren.

Maar ook met een Garmin en de nieuwste kaarten geinstalleerd, zit er nog wel eens een fout in.

aangepast door Witte Yeti
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs die je daarvoor betaalt, hadden de kaarten inderdaad wel iets recenter mogen zijn. En die updates zijn, naar ik begrepen had, zo goed als even duur als een losse GPS.

Over het algemeen denk ik niet dat het hopeloos verouderd is. Ik neem onze GPS, die een laatste update kreeg ik 2007 ook steeds mee op vakantie en nog nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, 2005, dat is bijna antiek! Zo erg is het ook niet.

Ik heb contact opgenomen met Skoda in Zweden, maar helaas, nog niks van ze gehoord. Hier liggen alle bedrijven nu stil vanwege de vakantie. Dus wachten we nog (even?)

Eigenlijk ben ik wel blij met jullie reacties want ik dacht dat we een oud exemplaar hadden, maar nu blijkt dat ook Volkswagen zo achter ligt met updates.

Ook een minpunt, nu we toch aan het klagen zijn, is dat de taal waarin de aanwijzingen van de spraak en het scherm, niet in het Zweeds kan worden gezet. Het blijkt dat alle ingebouwde navigaties van Skoda, Volkswagen en Audi niet in het Zweeds kunnen.

En als je ziet hoeveel van deze drie merken hier rondrijden is dat wel heel erg vreemd.

Om niet te blijven klagen, wij zijn heel erg tevreden met de Columbus hoor. Werkt perfect, ook met iPhone en de muziek op de HD. Net als met de hele Yeti zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zitten ze op V8 en deze is met een beetje zoeken wel te vinden ook in een niet zo legale toestand ! De V8 is meende ik de laatste versie zie dit topic http://www.skodaforu...tern-europe-v8/

Nu als je de dvd ergens hebt moet je als je twijfelt hem nog niet installeren je kan hem ook vanaf de dvd gebruiken, aangezien zo heb ik me laten vertellen dat de columbus altijd de media met de nieuwste kaart zal gebruiken dvd of hd !

aangepast door Bart Colemont
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe