Ga naar inhoud

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor nu zijn de links naar informatie over ELSA offline, daar de bron niet langer beschikbaar is. Hoewel wij geen invloed hebben op de locatie en beschikbaarheid van deze informatie proberen wij binnen enige termijn de links te vervangen. Hoe lang dit precies gaat duren kunnen wij niet aangeven.

Met dank aan GarageForum UK presenteren wij jullie ElsaWin 4.00 met de nieuwste databestanden zoals beschikbaar op 22 juni 2012.

ElsaWin is een officieel programma van VAG met o.a. alle reparatie handleidingen, elektrische schema's en technische gegevens. Normaal gezien exclusief voor VAG-dealers, het is dus niet te koop. :boek:

Deze software bevat zeer veel handige informatie. Maar is zeker niet voor iedereen weggelegd. Wees er dus zeker van dat je weet wat je doet of vraag het iemand anders (bijv. de dealer) wanneer je er niet uitkomt. :bewusteloos:

Gebruik van deze software is voor eigen risico! Wij beheren de bestanden niet en hebben dan ook geen invloed op de inhoud ervan. :autorijden:

ElsaWin 4.00 Base

http://www.skodaforum.eu/files/file/143-/

Skoda 2-2012

http://www.skodaforum.eu/files/file/144-/

Volkswagen 3-2013

http://www.skodaforum.eu/files/file/146-/

Seat 1-2012

http://www.skodaforum.eu/files/file/145-/

Audi 2-2012

http://www.skodaforum.eu/files/file/147-/

Totale download grootte ruim 41 Gigabyte!

post-2-0-26774800-1341766350_thumb.jpg post-2-0-66319400-1341766366_thumb.jpg

post-2-0-97221700-1341766362_thumb.jpg post-2-0-60182200-1341766363_thumb.jpg post-2-0-25291400-1341766364_thumb.jpg post-2-0-23345200-1341766365_thumb.jpg

Met name willen wij Mr. F33nix bedanken voor zijn fantastische bijdrage aan de installatie en de handleiding.

En, Emma voor de handige installatie video!

www.rapidshare.com/files/773628025/ElsaW...nstall_Video_4.0.rar

Wachtwoord: Patrian Automotive Industries

Tot slot Mr. Dimitri & Mr. Vagvag, super bedankt voor het vrijgeven van deze ElsaWin 4.0 release en de data DVD's. :aanbidden:

p.s. dit bericht is na overleg met de uploader tot stand gekomen.

aangepast door PC-fre@k
Links zijn offline
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de base en skoda gedownload en uitgepakt. Wil voor de eerste keer installeren en moet nadat ik de executable start een Provisional Code opgeven die ik niet kan vinden in het Serialnumber-bestandje of elders. Het lijkt een code van minimaal 7 karakters te zijn.

Er wordt hier en daar wel vermeld dat een eerste installatie m.b.v. een cd zou moeten.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry CB, het staat echt correct in de handleiding. Heb je wel alles wat je nodig hebt? Je moet minstens heel de Base en 1 data DVD hebben (iso) hebben. Dat is samen iets van 4 GB schat ik zo.

Je hebt dan dus 2 ISO's die je moet openen in bijv. je virtuele computer in vmware. Of je kan ze branden en dan op je eigen pc laden, zou niet mijn voorkeur hebben maar is een optie.

Mijn omgeving ziet er min of meer zo uit:

1. Computer met VMWare Workstation / Fusion (Mac)

2. Windows XP computer maken (bij mij met D schijf van 100 gb)

3. Voorwaarden installeren, Adobe Reader (of pro als je ook pdf's wil maken), Adobe SVG viewer

4. Snapshot maken (vmware)

5. Base (setup) mounten en installeren via de handleiding (bij mij staat alles op de D schijf)

6. Audi, VW, Seat, Skoda data disks 1 voor 1 mounten en via setup installeren. (komen dus ook op D)

7. Testen (staat ook in de handleiding), Snapshot maken, oude weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dom zijn bestaat niet Kees !

De een heeft zijn sterke punten op het ene vlak en de ander weer op het andere vlak

En als we dat hier allen bundelen en mekaar ermee helpen dan bereiken we ons doel met het forum

Er is maar één reden om emand als dom te bestempellen en dat is al diegene een miljoen krijgt aangeboden en er nee op zegt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installatie van Elsa voor alleen Skoda incl. Windows XP is iets van 6 GB valt dus allemaal reuze mee. Zou zelfs op een (tegenwoordig gemiddelde) USB stick passen :)

Verder wil ik verzoeken het hier inhoudelijk over de software te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die wel een virtual machine willen draaien, maar VMWare niet willen aanschaffen: VirtualBox is een gratis, legaal alternatief (OpenSource) van Sun.

Kan met een beetje pielen ook reeds gemaakte images van VMWare importeren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook zeker een alternatief, nooit mee gewerkt (heb al licenties voor vmware) maar hoor er goede verhalen over. Bovendien kan je (welke tool je ook gebruikt), de virtuele machines gewoon kopiëren voor het geval je een desktop en een laptop hebt bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In termen van kaas kan je altijd wat bij eten, je ziet vanzelf wanneer je misselijk wordt.

Als het niet legaal is, dan zou het legaal moeten zijn.

hahaha toch weer een grijns op mijn gezicht onder het werken! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het VIN heb je niets aan, want om daarmee gegevens op te halen heb je verbinding met de server nodig.

De modules Wagenspecifieke aanwijzingen, Handboek Servicetechniek, Direct informatiesysteemservice en Emissietest doen het dus ook niet. Dan blijft er niet zo bar veel specifieks over voor een bepaalde auto, lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe