Ga naar inhoud

Scheren (man only)


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

En ook in dit topic een Amazon aankoop tip. :D

 

Na geruime tijd scheren met een Braun scheerapparaat kan het wel eens tijd zijn om de scheerkop te vervangen.

Nu vragen ze daar in Nederland, zowel in fysieke winkels als in online shops forse prijzen voor. :(

Tezamen met de reinigingstabletten voor de espressomachine gelijk maar een Braun 32B scheerkop (à 24,30) laten meekomen (origineel, geen imitatie). Door die twee dingen te combineren betaalde ik bovendien geen verzendkosten. En voor dat bedrag kan ik nergens in Nederland die scheerkop vinden.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 

Laat mij dan maar lekker met mijn Gillette® Fusion® ProGlide™ Power Scheersysteem werken... gaat een stuk sneller en ik moet nog maar zien dat die dubbele hoek-dingen daadwerkelijk gladder scheren... gladder dan glad bestaat namelijk niet volgens mij.  ;)

Nou, na een aantal jaren trouwe gebruik was het toch wel weer een keer tijd voor wat nieuws. Heb nu de Gillette® Fusion® ProGlide™ Flexball Power gekocht. Wat een naam... :D Maar ik moet zeggen, het scheert als een jekko. Die flexibele kop maakt scheren op en om de kaaklijn en dergelijke toch net ff makkelijker, scheert superglad en ziet er ook nog eens strak uit (voor een Gillette dan hé). Kijk hier maar eens voor meer info. Dankzij het feit dat de grip nu van metaal is, is'tie een stuk zwaarder dan mijn vorige mesje, en dat voelt prettig aan. 

 

gillette-fusion-proglide-manual-razor-wi

 

 

@Marco: natuurlijk bepaal je alles zelf, maar binnen de context van een relatie-economie is niet elke manier van vormgeven aan autonomie even profijtelijk.

Kwam deze quote tegen, moest er toch weer even om lachen. Zeker in deze "zwangere tijden" een waarheid als een koe, Skoody! ;)

 

Het eind is nog niet in zicht  ;)

En nog steeds niet ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, ja, jij zit weer midden in zo'n toestand natuurlijk. Brrrrr.  Praat er nou niet te veel over, ik begin het net - verwerkt of onverwerkt - eindelijk een beetje te vergeten.

 

Voor het geval ik die opmerking niet twee jaar geleden ook al heb gemaakt (over dit soort periodes sluit ik niet uit dat ik in herhaling zou kunnen vallen): Ik begrijp nou ineens ook waar de uitdrukking "scheer je weg" vandaan komt.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Waarom eigenlijk scheren ? wie heeft ons dat fabeltje op de mouw gespeld ?

Vrouwen, een bepaald soort vrouuwen.

Als wij mannen in het wild rondlopen, dan scheren wij ons niet.

Ook als wij ineens denken de messias te zijn, stopt het scheren.

Het is een wisseling van besef,ineens is het scheren taboe.

Morgen schaf ik mij een nieuw Braun scheerhoofd aan, zoals elk jaar, scheren slijt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet eens welk mesje ik gebruik, ik geloof dat het de Gillette Contour plus is, maar ik kan me best vergissen. Zo heel af en toe haal ik een groot-verpakking met mesjes (ik geloof iets van 50 stuks) en dan kan ik weer heel lang vooruit, en de volgende keer moet ik eerst op de oude verpakking kijken welk type het ook alweer is.

Ik heb wel het idee, dat bij een nieuw model de mesjes supergoed zijn, en als een model er een aantal jaren is, dat de kwaliteit van de mesjes afneemt. Ik heb dat eigenlijk al bij 3-4 verschillende systemen gemerkt, maar weet alleen nog niet wat de oorzaak is. Is het gewenning aan het betere scheerresultaat, of is het doordat de machines voor de fabricage van de mesjes aan slijtage onderhevig zijn, of komt het doordat er op de fabricage van de mesjes bespaard wordt, waardoor je mindere mesjes krijgt. (en vervolgens kun je dan een nieuw type lanceren, met 'verbeterde' resultaten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook van die collega´s die altijd het modernste van het modernste willen  (iphone 8 of zo, super technieken, moderne auto´s, hifi,  ultra HD TV, megapixel camera´s enzovoort) en dan betrap ik ze op nat scheren.... zooooo 1890 :dood3:

 

voor mij gaat er niets boven een (draadloos) elektrisch scheerapparaat! 

ik heb een mes om mijn biefstuk te snijden! :zwaardgevecht:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervangen jullie echt zo vaak die mesjes?

 

Ik pak meestal de trimmer. (haast) Een enkele keer daarna nog het scheerapparaat. (haast, maar moet wel een beetje glad). De keren dat ik me nat scheer is per jaar op 1.... nou nee, op 2 handen te tellen (bewuste onthaasting, danwel extreme eisen aan het resultaat).  

 

M'n pakje nieuwe mesjes is nu wel op, maar dat komt meer omdat de vrouw heeft ontdekt dat drie onafhankelijk verende mesjes ook voor dames een goede uitvinding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervangen van de mesjes doe ik eigenlijk als gladscheren lastig wordt, dat betekent soms na een week of 2, maar vaak doe ik meer dan een maand met een mesje.

(zo'n groot verpakking doe ik dan ook ergens tussen de 1 en 2 jaar mee).

 

@Ron467: nog nooit zo'n bloedbad gehad als met electrisch scheren. In de tijd dat ik bij Philips werkte, ooit een periode in een proefpanel gezeten, om verschillende elektrische scheerapparaten een week te proberen (1 week per type scheerapparaat). Daarvoor werden speciaal natscheerders gezocht, omdat die door het natscheren een dunnere huid hebben (door het natscheren schraap je de dode cellen van je huid).

 

Bij gebruik van een Braun scheerapparaat, meerdere keren flink gebeten door het apparaat. Door de dunnere huid van natscheerders, kwam de huid door de gaatjes in het folie van de kop, waardoor de 'vleesfrees' achter het folie gehakt maakte van mijn huid. Bij natscheren heb ik misschien eens in de zoveel jaar een minuscuul klein wondje dat met 5 minuten weer dicht is, bij de elektrische vleesfrees, betekende dat toch een week een duidelijk zichtbare wond had. Overigens met de andere typen scheerapparaten met ronddraaiende koppen (zoals Philips) had ik dat niet, alleen daar was ik direct na scheren net zo glad, als na een dag bij natscheren.

 

Overigens de belangrijkste reden voor mij om voor natscheren te gaan: ik heb een bloedhekel om 's morgens vroeg zo'n lawaaiige grasmaaier tegen mijn hoofd te houden.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort heb je niet alleen nat en droogscheerders maar ook cool scheerders.

Braun heeft in hun assortiment een apparaat opgenomen, wat daadwerkelijk de vermoeide en oververhitte huid Koelt !

Ik overweeg nu de scheerkopwisseling van de huidige grasmaaier, door een volledige apparaatwisseling in te ruilen.

Ijsblokjes op de kaken! wie wil dat nu niet ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg nu de scheerkopwisseling van de huidige grasmaaier, door een volledige apparaatwisseling in ruilen.

Een dergelijke Hobbeliaanse zin kan ook werkelijk alleen maar door Hobbel geproduceerd worden :D
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe