Ga naar inhoud

BMW met raar kenteken


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ola all,

Vanmorgen kwam ik in Amstelveen een BMW tegen met kenteken BN-84-42.

De kentekencheck app van m'n Android toestel kende hem niet en net even op https://ovi.rdw.nl gekeken en daar komt ie ook neit voor.

Wat voor een kenteken is dit? (het was een nieuw type BMW)

Groeten!

Edit: net even gewiki-ed: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken

Kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik wist het wel dan met GN

Heb voor mijn dienstplicht op Soesterberg gezeten en de kampen eromheen

En die Yankie's reden allen met zo'n plaat

Maar volgens mij ook weer als ze waren gehuisvest in de USA woningen rondom de basis en voor langere duur

Zodra het voor een kortere periode was dan kon men gewoon met de platen van land van herkomst rijden !

In hoeverre dit in de loop van den jaren is veranderd durf ik niet te zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volgens mij nog steeds zo.

Je mag als Nederlands ingezetene niet met een buitenlands kenteken rond rijden in Nederland, langer dan de perioden van een normale vakantie.

Daar is voor onze overheid best nog wel wat geld te behalen.

Als ik zie hoeveel Poolse kentekens er in mijn woonplaats langs de weg geparkeert staan, vaak maanden achter elkaar.

Daar wordt niet op gelet, en onze overheid loopt zo een aanzienlijk bedrag aan MRB mis.(geen Nederlands kenteken, is ook geen MRB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag als Nederlands ingezetene niet met een buitenlands kenteken rond rijden in Nederland, langer dan de perioden van een normale vakantie.

Mag inderdaad niet, als Nederlander met een buitenlandse auto in Nederland rondrijden, ongeacht de termijn trouwens. Je moet dan wel hier ingeschreven staan en niet in het buitenland wonen. Om fiscale redenen. Er zijn een boel mensen die in ee Duiste of Belgische auto rijden (kenteken...) en gewoon hier wonen (auto van de zaak). Die kunnen een naheffing krijgen als ze "gepakt" worden.

Voor Polen die in Nederland werken en rondrijden geldt dat trouwens niet tenzij het Nederlandse staatsburgerschap hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Polen die in Nederland werken en rondrijden geldt dat trouwens niet tenzij het Nederlandse staatsburgerschap hebben.

Dat begrijp ik niet.

Volgens mij, ( maar wie ben ik) als je hier woont, ingezetenen bent van ons land, hoort je auto op een NL-kenteken te staan. En is het niet noodzakelijk om Nederlands staatsburger te zijn.

Welke uitzondering is er dan voor de Poolse burgers in ons land ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Busje voor mijn werk zit ik ook wel eens in buitenland.

en laatste keer was bijna 4 maanden in zuid duitsland

vanuit jouw visie bekeken zouden we dus dan ook met duitse kentekens moeten rijden ( wel aan me nooit niet )

De wijze die sodela beschrijft is volgens mij ook de juiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik niet. Volgens mij, ( maar wie ben ik) als je hier woont, ingezetenen bent van ons land, hoort je auto op een NL-kenteken te staan. En is het niet noodzakelijk om Nederlands staatsburger te zijn. Welke uitzondering is er dan voor de Poolse burgers in ons land ?

Het verschil zit 'm in "wonen" (als in: formeel woonplaats hebben) en "verblijven". Een pool die hier woont (en dus ingeschreven staat) mag niet in een auto met Pools kenteken rondrijden. Iemand die hier verblijft, al is het voor langere tijd, dus wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan als je in NL werkt en in het buitenland woont? (mijn zwager bijvoorbeeld, die woont in Duitsland met een leaseauto op NL kenteken)

Leaseauto hoort bij het bedrijf wat in NL is gevestigd.

Want het bedrijf van je zwager zit zeker wel in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit 'm in "wonen" (als in: formeel woonplaats hebben) en "verblijven". Een pool die hier woont (en dus ingeschreven staat) mag niet in een auto met Pools kenteken rondrijden. Iemand die hier verblijft, al is het voor langere tijd, dus wel.

Dat is precies wat ik bedoel. Bedankt MarcoO2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pool die hier woont (en dus ingeschreven staat) mag niet in een auto met Pools kenteken rondrijden. Iemand die hier verblijft, al is het voor langere tijd, dus wel.

Hmmmm, dan verblijven sommige polen hier wel heel lang... en ik zie al jaren dezelfde poolse kentekens (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, dan verblijven sommige polen hier wel heel lang... en ik zie al jaren dezelfde poolse kentekens (?)

Ze moeten af en toe terug naar eigen land, daar een paar maanden blijven en dan weer richting het westen knallen om te buffelen hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Erik, verblijven heeft in de praktijk vaak de status van wonen. En Frank heeft ook gelijk, "men" moet inderdaad periodiek terug naar het eigen land. Maar net zoals vakantiehuisjes niet permanent bewoond mogen worden (jaja...), wordt daar vrijwel nooit op gehandhaafd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar net zoals vakantiehuisjes niet permanent bewoond mogen worden (jaja...), wordt daar vrijwel nooit op gehandhaafd.

Kan je ook geen gedogen noemen, want het valt ook niet te handhaven.

Maar het kan zo lopen dat gedogen leidt tot "verwachtingen" van waaruit slecht gedrag beloond wordt. En wel door de VVD.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/646150/2004/07/01/Lingemeer-eindelijk-gewone-wijk.dhtml

http://buren.vvd.nl/nieuwsarchief/6289/

Maar hier zullen weinig Polen tussen gezeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe