Ga naar inhoud

Aanbiedingen bij Aldi, Lidl etc (niet-auto-gerelateerd)


Cyrus
 Delen

Aanbevolen berichten

tsja maar om nou een slimme tv te kopen als ik al twee domme tv''s heb staan .............

En tsja leek mij mbt de dreft een mooie aanbieding, maar mot duidelijk nog even in die materie me weg vinden

maar goed kan de eerste tijd voort met die dreffies ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik stond vanmorgen voor Jan met de Korte Achternaam een half uur voor openingstijd bij de Aldi in Veltum voor de deur. Dacht daar een Wolfgang Dual Sim Android telefoon te bemachtigen. De man voor mij (derde in de rij) vertelde dat hij blij was dat hij hier stond, want hij had gisteravond nog geinformeerd en ze hadden hem verzekerd dat ze hier een flinke voorraad hadden. Elders in Venray was hij ook geweest en daar hadden ze er 5, dus was hij maar hierheen getogen.

Ging de deur eindelijk open (het was verrekte koud), komen we bij de kassa en vertelt die Miep doodleuk dat ze er 3 heeft. Nou dat was dus mis en meteen ook vette pech voor nummer 2 en 3 want nummer een kocht ze allemaal!

Het lijkt er heel sterk op dat het personeel deze leuke artikeltjes de avond ervoor al gereserveerd heeft voor gezins- en familieleden. Lekker voor je klanten! :boos2:

Ben van gif uiteindelijk er toch nog beter van geworden. Heb thuis gekomen een zoektocht naar dual sims ondernomen en heb nu voor nog ietsje minder een Alcatel 997 D ultra dual sim met veel betere specs uit Duitsland laten komen. :D

aangepast door IBV
Link naar reactie
Delen op andere sites

komen we bij de kassa en vertelt die Miep doodleuk dat ze er 3 heeft. Nou dat was dus mis en meteen ook vette pech voor nummer 2 en 3 want nummer een kocht ze allemaal!

Die nummer één is dus de überhufter! En dat de Aldi dit toelaat maakt ervan dat het bij Aldi dus ook stinkt naar de misdaad! Baggerbedrijf dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook prima in het irritatie-van-de-dagtopic gekund.

Ik moet vaak denken bij dit soort verhalen aan een tip bij marktplaats.nl: "als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook vaak zo". Niet om die Aldi-toestand goed te praten, dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nummer één is dus de überhufter! En dat de Aldi dit toelaat maakt ervan dat het bij Aldi dus ook stinkt naar de misdaad! Baggerbedrijf dus....

Waarom? Omdat iemand toevallig die paar exemplaren koopt?

Wat een onzin. 'misdaad van Aldi' slaat echt nergens op. Waarom denk je dat winkels dingen verkopen? Juist ja, om ze kwijt te raken. Wat kan Aldi het nou schelen wie ze koopt...

Het lijkt er heel sterk op dat het personeel deze leuke artikeltjes de avond ervoor al gereserveerd heeft voor gezins- en familieleden. Lekker voor je klanten! :boos2:

Pure speculatie en is gewoon niet waar. Zo werkt dat niet bij winkels met dit soort aanbiedingen...

Heb thuis gekomen een zoektocht naar dual sims ondernomen en heb nu voor nog ietsje minder een Alcatel 997 D ultra dual sim met veel betere specs uit Duitsland laten komen. :D

Idd!

Niet iedere aanbieding is ook echt een aanbieding! Sommige dingen bij Aldi of Lidl, zowel food als non-food, zijn helemaal niet goedkoop.

Zo hadden ze laatst een pot biologische pindakaas in de aanbieding. Ik ff checken.

Bleken twee dingen: ten eerste de ingrediënten, er zal heel veel andere zooi in dan alleen pinda's. Suiker, vetten, etc. Lekker puur natuur; not dus.

Ten tweede de prijs, biologische pindakaas, gemaakt van 100% pure pinda's (zonder enige toevoeging) is bij de natuurvoedingswinkel gewoon goedkoper! Zelfs de notenkraam op de markt, maalt pinda's waar je bij staat tot pindakaas, van 100% pinda's, en is goedkoper. 8-)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste deel ben ik volledig met je eens. Iedereen mag, tenzij anders aangegeven, net zoveel (ver)kopen als je wilt.

Het tweede deel ben ik het niet mee eens. Stellen dat het personeel niet zelf spullen koopt, is eveneens speculatie. Ik weet in ieder geval zeker dat het wel gebeurt, zij het bij een andere keten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep uit de 'reserveren voor personeel' dat het net lijkt alsof de leuke dingen al weg zijn, omdat het personeel alles opkoopt...

Als je dat echt overal zo gebeurde, dan hoefden mensen ook niet in de rij te staan bij de Apple winkels als er weer eens een duur speelgoedje uitkomt.

Ongetwijfeld zal het personeel ook wel af en toe een exemplaar van iets kopen. Maar echt niet zo, dat een (beperkte) aanbieding helemaal door het personeel opgekocht (en misschien wel weer doorverkocht) wordt.

Vond het trouwens wel weer opvallend dat notabene WMM een winkel vindt stinken naar misdaad... Haha. De enige doelstelling van die winkel is verkopen. En dat doen ze ook... en nou ineens is verkopen, ergens aan verdienen, misdadig? :P En dat zegt een verkoper... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Omdat iemand toevallig die paar exemplaren koopt?

Wat een onzin. 'misdaad van Aldi' slaat echt nergens op. Waarom denk je dat winkels dingen verkopen? Juist ja, om ze kwijt te raken. Wat kan Aldi het nou schelen wie ze koopt...

Zorg er dan voor als winkel dat de plank echt vol ligt met de aanbieding en niet slechts 3 stuks! Prutswerk!

En als er dan slechts 3 liggen: 1 aanbieding per persoon en niet de 1e de beste graaier laten weglopen met de hele voorraad!

Hier kweek je als bedrijf alleen maar slechte reclame mee. Dat blijkt ook wel anders besteden wij hier niet zoveel tijd aan...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met meer producten op de plank zou de verkoop nog hoger liggen, dus echt prustwerk oftewel slechte marketing!

Bij AH doen ze het beter: is de aanbieding uitverkocht? Ga naar de servicebalie en haal een tegoedbon zodat je de volgende keer alsnog het artikel krijgt voor de aanbiedingprijs!

Dit is helemaal volgens het marketingboekje. Tevreden klant en je omzet gaat de periode na de aanbieding alsnog omhoog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist partijen verkoop net als met de momentsleutel of de takkenversnipperaar waar er dan in iedergeval genoeg van op voorraad zijn.

Maar hier kun je per winkel gezien nog niet eens over een partij spreken.

En zorg dan als winkel dat je drie tevreden klanten aan je toonbank hebt ipv 1 persoon die met die paar toestelletjes aan de haal gaat en ze met een winst bij wijze van spreken voor de deur staat te verkopen.

Ik zou de scheld kannonades hier al zien staan als 1 van jullie dit hier zou overkomen.

Nee bij een partijtje van enkele toestellen moet een leverancier als Aldi of Lidl dan gewoon de polici toepassen van 1 per persoon en niet meer.

En dan nog zijn ze binnen no-time allemaal verkocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft met de aard van het artikel te maken.

Die momentsleutel is niet aan de mode en/of technische ontwikkelingen onderhevig. Die verkochten ze jaren geleden al en die komt iedere keer weer terug. Net als die (gammele) versnipperaar. Zelfde motorblok met een ander kleurtje.

Maar die mobieltjes of de PC's zijn partijen die Medion assembleert en dan in de markt zet. En een paar maanden later is het alweer dumpspul geworden. Alhoewel men dat probeert te voorkomen in de hightech wereld door slechts een beperkt aantal te produceren. Men wil er gewoon niet mee blijven zitten...

Daarom zie je ook dat het zelfs binnen de garantieperiode vaak moeilijk is om bij dit soort spul nog onderdelen te krijgen.

Een Medion laptop is na 3 jaar nauwelijks meer reparabel, terwijl b.v. Dell voor haar non-consumenten modellen nog jarenlang alle parts levert en kan repareren...

Noem jij 3 stuks een partijverkoop???

Voor een heel land wel ja. Zoveel stuks per filiaal. In één keer een paar pallets doorgeschoven vanaf Medion. Vaak voor een paar europese landen tegelijk, met wat technische lokalisatie aanpassingen.

Hetzelfde gebeurt bij de Makro. Een paar containers van een bepaald toestel. Massale verkoop met lage marge. En in één keer zetten ze een bepaald type weg en daarna is het over en zie je dat model nooit meer.

BTW: wat dat betreft zijn alle winkels crimineel, want ze zijn vooral geïnteresseerd in hun eigen winstcijfers en niet in de klant... :lol: :lol:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De partijen PC's en Laptops van de aldi en Lidl zijn groter

En je kan in deze mijn inziens niet praten over een partij.

Ja voor de fabriek was het een partij , maar waarschijnlijk ook de minimale limiet van afnamen.

Maar je roepte de naam Medion al , kijk eens op die site dan kom je zijn voorganger opeens tegen !

Zijn dit achtergehouden toestellen van de vorige fabriekspartij ? (oude model )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste deel ben ik volledig met je eens. Iedereen mag, tenzij anders aangegeven, net zoveel (ver)kopen als je wilt.

Als je heel groots adverteert met enorme stuntprijzen, en je hebt een voorraad waarvan je domweg weet dat die significant ontoereikend is, dan zit daar toch iets mis misleidends in.Je weet dan bij voorbaat dat er veel mensen met een bepaalde verwachting komen opdraven naar je winkel, terwijl je al weet dat je aan die verwachting niet gaat voldoen.

Of dat marketingtechnisch handig is weet ik niet, maar ze zullen het heus doen omdat ze er voordeel bij denken te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal dacht ik vanavond langs de Lidl te passeren, omdat ze vandaag (In België uiteraard), thermische sport-onderhemdjes hadden voor 5.99 (heel warm als je gaat mountainbiken).

Nu, gisterenavond ronde 19u30 was ik nog even binnen gesprongen voor iets anders. En wat zag ik, ze hadden alle zaken die normaal vanaf woensdag pas in aanbieding waren net klaargezet. Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar het loont dus wel om de avond ervoor, niet te lang voor sluitingstijd, al eens een kijkje te gaan nemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe