Ga naar inhoud

Hill Hold


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja dat was ik al van plan mbt de Hilhold want het komt overeeen met jouw al eerder opgegeven info

En bandenspanning is dus klaarblijkelijk gewoon in te schakelen

Maar zou op de BC een vrije aansluiting zitten voor dat reset / ijk knopje ?

Maw knopje scoren met de desbetreffende kabel en inpluggen en je hebt dan dus gewoon het bandenspanningsverhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt wel merken dat die menno geen Admn meer is, hij is steeds ongeduldiger geworden.

Beste Menno, ik ben een werkend persoon met soms lange uren die zelfs niet arbo verantwoord zijn volgens een lid alhier

En dit moet ik dan ook nog tot mijn 67e jaar zien vol te houden ! maw nog 17 jaar.

Dus komt het bij mij op de weekenden aan, en dan ook nog de zin er voor maken.

Maar ik maak de volgende afspraak met je !

Zodra ik het heb aangepast en het werkt dan zal jij de eerste zijn die het hoort per PB en dan zal ik het hier in het topic bekend maken !

Wel voel je je nu niet opeens wel erg vereerd ?

B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff kom op menno, wat is er met je aan de hand !

Ik geef je exclusiviteit en dan doe ik blijkbaar iets verkeerd ?

Ik snap je ff niet hoor, ik reageer alleen maar op je nieuwsgierigheid en verder niets en haal er verder ook niets bij.

Dus weet ff niet wat je jezelf nu aanpraat ?

Maar goed je bent de eerste die het verneemt en nu ga ik weer over in de ON TOPIC mode !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

^_^, zo die afspraak is dus gemaakt....

Ik kan Menno wel begrijpen, het topic was immers gestart met Hillhold als thema, maar Ed is nu bezig zijn nieuwste softwareversie door te lopen op nieuwe features die er opeens in zitten! Ook leuk trouwens :D ! Vooral even een goed teken voor de eigenaren van de "echte" kabel. Maar misschien heeft Ed wel geen steile helling in P. gevonden die een geschikt werkgebied voor het sneeuwmonster-met-hill-hold is!

Je kunt inderdaad het bandspanningsverhaal inschakelen want dat heeft gewoon met de ABS sensoren te maken die in de gaten houden of de 4 wielen wel met elkaar in de pas lopen. Als dat bij eentje niet het geval is begint er een lampje te branden/ belletje te rinkelen en moet je even aan de kant om het te controleren en eventueel oppompen/ vervangen. Als ze weer in de pas lopen wordt die met dat knopje herijkt. Dat herijken kun je volgens mij ook softwarematig doen bij adaption.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Sodela , Cyrus en ik zijn druk bezig in P met het opwerpen van een heuvel zodat we de hilhold kunnen uittesten !

En mbt de bandenspanning, op zich niet interresant als ik geen mogelijkheid heb om de schakelaar ergens te plaatsen en met kabel aan de BC te kunnen koppelen

Rij niet elke dag met de laptop in de wagen en je zal maar net een lange rit hebben en je moet hem herijken om een lampje in je dashboard uit te kunnen krijgen ( heb ik het nog niet eens over een zoemertje oid

Zal net zien dat je in verweggistan bent als dit je overkomt, dus dan laten we dit lekker op off staan

goed menno !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus binnenkort kan ik voor de wintersport gewoon naar P ipv Oostenrijk? Da's nog eens goed nieuws! Nu nog een kelbar voor de après ski en P. wordt in 1 adem genoem met Lech en Kitzbühel!

Het pingeltje van de bandenspanning hoor je trouwens alleen maar 1 keer en het is misschien dan toch handig om een signaal te krijgen dat je je banden eens moet nakijken. Resetten doe je dan gewoon thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Sodela , Cyrus en ik zijn druk bezig in P met het opwerpen van een heuvel zodat we de hilhold kunnen uittesten !

Wat dacht je van de nieuwe brug over het kanaal? Mooie sneeuwmonsterhillholdtest!

Apres-skihutten hebben we hier trouwens wel, het halve centrum wordt jaarlijks omgetoverd tot winters excuus voor overmatig innemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat dacht ik wel alleen zit ik met het probleem dat me russisch zo verdomde slecht is !

Ik spreek het prima als ik een fles wodka op heb, dan verstaan we mekaar wederzijds prima

Maar ja lezen zowel nuchter als met een fles wodka achter de kiezen blijft problematisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet ie het nu of niet, die hill hold? Zit net in Oostenrijk en dus genoeg gelegenheden om te testen, IK ben er blij mee....

Zelf even off-topic maar wel autogerelateerd: ben blij van de winterbandjes, want zaterdag gaat er vanaf 500 meter sneeuw vallen, gaat misschien ook vriezen! Tot die tijd hebben we hier stalend blauwe hemel terwijl in het dal de mist hangt ;) . Was vanmorgen trouwens best wel koud, 3 graden in Zug bij Lech. Zoals gezegd, winterbandentijd zolng het onder de 11 graden kan worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

net even hilhold ingesteld en maar weer terug gezet in oude setting

Na de instelling op hilhold gezet te hebben kreeg ik in maxidot de melding Error ESP

Dus of er moet nog ergens anders wat ingesteld worden of het gaat niet werken op deze Yeti om wat voor reden dan ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb 1AT, dus dat klopt met de folder waarin stond dat Greentechs en Greenlines ESP hebben.

Hoewel ik ESP heb is de instelling voor HHC onvindbaar. Ronald heeft zijn kabel aan mijn Faab gehangen, maar onder het kopje ABS ontbreekt een instellingsmogelijkheid voor HHC. Bij EdK was dat daar nummer 0, maar bij mij begint de nummering onder ABS met 1.

 

Wel jammer, want ik vind dat de handrem echt te wensen over laat bij serieuze hellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel het was bij mij dan wel instelbaar maar gaf bij inzetten meteen een error in de maxidot dus ook ik kan er verder niets mee en hoop tijdens de M&G met een ander er wel achter te komen of het van mij uit een fout was

 

Maar wat laat er te wensen over aan je handrem dan ?

Want de handrem werkt volgens mij nog steeds met een kabel en moet derhalve dan af te stellen zijn !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handrem is inderdaad af te stellen bij de trommels, je moet nu zo hard trekken dat je het idee hebt dat de kabel het zou kunnen begeven of je hem er niet meer uit krijgt.

 

De HHC maakt dit iets makkelijker, maar nog niet perfect (het is best krap die paar seconden). Als je moet parkeren op een helling heb je er sowieso niks aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe