Ga naar inhoud

Columbus melding "systeem wordt gestart"


mvommeren
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb sinds november mijn octavia combi met de columbus erin. Ik heb inmiddels al mijn tweede columbus erin zitten omdat de vorige problemen gaf. Echter heb ik bij deze ook weer hetzelfde probleem. Als ik van media overschakel naar radio bijvoorbeeld dan komt er in de display te staan systeem wordt gestart. De muziek blijft doorgaan maar voor de rest hangt het systeem. Dit kan soms 5 a 10 min duren en dan pas schakelt hij over naar de radio. Ik heb dit met name als de auto een tijdje stil heeft gestaan. Ik vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben of hebben gehad.

Alvast bedankt,

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo hoor zou ik gaan kijken naar andere aangesloten systemen die misschien haperen. Denk aan MDI of de stuurbediening.

Weet niet hoe vaak het voorkomt, maar misschien is dat wel een optie om uit te sluiten dat het toch weer het systeem is. Werkt het in eerste instantie (na het plaatsen van de nieuwe) bijvoorbeeld wel maanden goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hem vervangen i.v.m. dit probleem. Tevens wisselde hij vanuit zich zelf tussen radio en cd speler.

Kom net terug van de dealer ze gaan hem nu updaten met V8. En volgens de dealer duurt het 1 a 2 min voordat het systeem volledig is opgestart. Als je binnen deze tijd van functie wisseld dan krijg je die melding in je scherm. Bij mij duurt dit alleen soms 5 a 10 min. Ik heb met ze afgesproken dat ik het ga testen. Lege harddisk, geen sd kaart of ipod en dan kijken of het verbeterd. Ik hou jullie op de hoogte

gr

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dan wel geen columbus maar een kenwood navi

Maar ik heb in begin gehad dat hij zichzelf steeds resette , en ook radiomuziek gaf en meer niet.

Dit bleek te maken te hebben met de USB aansluiting voor USB stick of HD

Als daar muziek op stond die groter was dan 290Kbps in bitrate dan had hij dit probleem

Nu zet ik alles om van 320 en hoger naar die lagere bitrate en als ik muziek gedeleted heb van HD of USB dan leeg ik de prullebak en defrag de stick of HD

Sindsdien van het probleem af

Dus mocht het aanblijven dit probleem bij jou, misschien dat je hier nog wat aan hebt om uit te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Goedenavond,

 

Ik heb een skoda met een Columbus RNS 510, type 1ZO 035 680 A    HW:05  SW:1024 en sinds een tijdje geeft hij aan"systeem wordt gestart". Display van de radio komt wel in beeld, display van de media niet. Navigatie vraagt naar de navigatie DVD (kaart staat op de harde schijf. Wie kan mij hierbij helpen.

Zou het een oplossing zijn om het systeem te updaten naar een nieuwe versie ? En welke firmware kan ik het beste gebruiken en is er een handleiding van hoe en wat.

 

Met vriendelijke groet,  Gerben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe