Ga naar inhoud

Wassen


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ga altijd door de wasstraat. Snel, makkelijk en goed voor het milieu!

 

Wat is daar dan goed aan voor het milieu?? Auto's moeten erheen rijden, staan zaterdags een poos te wachten (bij kou vaak met draaiende motor), en rijden dan weer een stukje terug. De wasstraat zelf gebruikt een hoop energie, en de berijder gebruikt minder energie waardoor ie te zwaar wordt, en de auto dus meer moeite moet doen om die zwaardere eigenaar op snelheid te krijgen.

 

Het verhaal van het opvangen van afgewassen vuil, is nogal dubieus: als dat niet op je auto was terechtgekomen, was het direct het riool ingespoeld. Kortom de milieuwinst van een wasstraat, mag je vergelijken met de winst die je maakt als je een Nigeriaan geld stuurt, zodat ie de belasting over zijn erfenis kan betalen, en je vervolgens samen de erfenis deelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaaltje milieu in deze is dat er woonwijken zijn waar regenwater en rioolwater gescheiden van elkaar lopen.

Rioolwater gaat zoals altijd rechtstreeks naar zuivering via een giga pijpenstelsel en wat pomp installaties.

Het regenwater gaat met wat korte pijpstelsels richting het oppervlakte water , en daar zit nou het verhaaltje milieu aan vastgeplakt.

Al die wagens met hun gore vuil opgeraapt van neerlands gore wegen en alle olie lekkages van al die oude prive wagens mogen natuurlijk met al die niet milieuvriendelijke zeepresten niet in dat oppervlakte water terecht komen.

En vandaar dat er gemeentes zijn die dus hierdoor het wassen van wagens op straat verbieden en daar ze

dus hoge boetes tegenaan gooien als ze jou hierop betrappen.

Moet wel bijgezegd worden dat er dus gemeentes zijn die dat verbieden speciale plekken in woonwijk gecreeerd schijnen te hebben waar je dan weer wel je wagen kunt wassen daar het waswater richting het riool gaat. En of dat met vuilscheider en oliescheider is durf ik je niet te zeggen maar ga daar maar wel van uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cordoba, on 01 Oct 2014 - 21:29, said:

Ik ken het verhaal Ed. Zouden er overal waar een aparte 'hemelwater afvoer' is, ook aparte rioolputten zijn voor alle regenwater wat van die vuile auto's af komt lopen? :D

 

Daar zit geen zeep, glans- en andere toevoegingen in. Verder: mijn auto wordt helaas nooit schoon van een regenbui, was het maar zo mooi, dan bestond dit topic niet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit geen zeep, glans- en andere toevoegingen in. Verder: mijn auto wordt helaas nooit schoon van een regenbui, was het maar zo mooi, dan bestond dit topic niet. ;)

Maar met beetje massel heb je wel een laagje sahara polijstzand alvast erop zitten.

Wat dat betreft een mooi natuurlijk product en nog graties ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijwel iedere autoshampoo is biologisch afbreekbaar, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Glansmiddel, wax, sealant enz. verdwijnen niet alleen door wassen, maar ook door het weer, en kan dus ook met regenwater in het riool terecht komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe