Ga naar inhoud

Wassen


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ga tegenwoordig ook naar de wasbox, wat een tijdswinst, hoef je zelf niets uit te halen en terug op te bergen.

Dit is al een reden maar daarnaast zijn de wasstraten spotgoedkoop! Bij mij om de hoek, een IMO wasstraat, met borstels wel, kost Euro 2,50 voor wassen en drogen! Dan geef ik altijd een euro tip dus ik betaal Euro 3,50 en dan doet hij extra de velgen helemaal schoonspuiten en vliegjes eraf halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij wordt gewoon met de hand gewassen. In wijchen zitten wasboxen achter de Opel garage en daar kun je met munten je auto wassen. Emmertje mee en zo'n microvezel washand. Enige "nadeel" is dat je met 2 munten moet betalen, dus emmer vullen daarna auto goed afspoelen. Met het handje wassen en daarna met hotwax en glansdroog spul afspoelen, geen strepen niet zemen en ik denk een 10 minuten werk..

De Superb komt daar zodra die vies is, geen echt vast interval. Tussentijds haal ik wel vogelpoep eraf mocht dat erop komen en dat is hier in de wijk nogal eens te doen helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn GL heeft nog nooit een wasstraat van binnen gezien.

De mijne ook nog nooit, gewoon de wasbox. Bepaal je zelf de volgorde en kan je indien gewenst ergens extra aandacht aan besteden. Bovendien kan je de motorkap ook van binnen doen. De auto in de hotwax en de velgen even met de hand nog een extra laagje wax geven.

Kwam trouwens ergens iets tegen over sealant of zo, kennen jullie dat? Schijnt een speciaal middeltje te zijn om de boel nog beter te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam trouwens ergens iets tegen over sealant of zo, kennen jullie dat? Schijnt een speciaal middeltje te zijn om de boel nog beter te beschermen.

Dit is een bescherming van de lak. En hout ongeveer 2 maanden.

Het is duur, en kost veel werk om het op te brengen.

Eerst moet je voertuig goed wassen, zorgen dat alle wasresten er vanaf zijn. Het beste is om hem daarna te clayen. Dan is die helemaal schoon. Dan breng je die Sealants aan, eventueel zet je hem daarna in een wax (voor een betere glans) zonder polish (want dat gaat ten koste van de Sealants)

Of je dit moet doen is helemaal aan je zelf, maar als je regelmatig je auto poetst, zou het regelmatig in de was zetten zeker zo'n goed resultaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Tijdje geleden merkte ik dat ik m'n trekhaakdop kwijt was. Vermoedelijk in de wasstraat gebeurd. Was nog de originele met het Skodalogo er op.

Vandaag weer 's naar de wasstraat en in m'n naïviteit gevraagd of ze een tijd geleden misschien m'n dop hadden gevonden.... Zegt die knul: kijk daar maar eens in die bakken, we hebben er een paar honderd, zoek er maar een paar uit! Heb toen twee neutraal zwarte doppen meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je merkdoppen spaart, moet je graaien bij de wasstraten.

Ik heb trouwens maar even gekeken of ik een Skodadop zag, maar eigenlijk vind ik de onopvallende geheel zwarte beter staan.

Nu staat ie nooit meer een beetje gedraaid of scheef, met logo wel en dat ergerde me heel lichtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe