Ga naar inhoud

Wassen


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Daarnet weer even door de wasstraat geweest. Heb nu een pasje waar je geld op kunt laden en dan daarmee kunt afrekenen, incl. korting (hoe meer je er op zet, hoe meer korting).

Handig systeem wel. Neem aan dat zoiets gangbaar is in de wereld van de wasstraten?

Geen idee, ik betaal via autom incasso aan Vitens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh die Henk wordt echt verpest !

Zou maar uitkijken straks is er geen land meer mee te bezijlen omdat hij zich vies voelt !

Maw jij me niet wassen ik niet zuinig rijden !!

Maar mbt die pas, is hier bij mijn straat ook hoor !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hot Wax doet inderdaad wonderen. En als je snel bent kan je het voor ong. 1 euro over je hele auto spuiten in zo'n box. Bij mijn spacewagon werkte het overal op, de auto zelf, ruiten, spiegels, wieldoppen, onderkant van de auto... garage waar hij al jaren in onderhoud was vond hem dan ook nog altijd in (wonderbaarlijk) goede staat. En ik hem maar knijpen bij de APK als hij met zo'n stok onder je auto prikt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer heeft de mijne opnieuw laten wassen, zuigen, poetsen, hele programma :)

Mocht ook wel want het was vrij snel duidelijk dat men nog niet klaar was met de auto toen deze al wel gereinigd was, gevolg, bij aflevering dus nog/weer vies op diverse plekken. O.a. door inbouw van alarm en waarschijnlijk instellen PDC/onderbouwen trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

hoi ik heb gehoord dat je tegenwoordig beter je auto kan wassen met de hand met gewoon halfords of turtelwax wash en shine dan de was plaats want de reinigins middelen daar zijn zeer argresiefer en dan gaan met de tijd je al je chroom mat uitslaan . dat heeftd een maatje van mij die bij een schade herstelbedrijf werkt laast als mailing gekeregen .mischien is het een goeie TIP !!! dus ja ik was maar weer met de hand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel michiel in iedergeval is het niet met de velgenschoonmaak vloeistof

Want als ik die in een wasbox gebruik moet ik altijd me eigen flesje erbij pakken omdat ze anders nooit schoon worden

En ik kom al aardig wat jaren met verschillende wagens in de wasbox en af en toe is straten maar ik kan me niet vinden in het verhaal waar je het over hebt.

Misschien dat je af en toe toch wat extra aandacht moet geven aan de chroomdelen door ze eens extra met de hand in de was te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige ging altijd gewoon door de krasstraat, maar de huidige.... <_<

Voorlopig niet iig. Hooguit afspuiten bij de wasbox,en de rest met de hand. Wel hoorde ik dat er in Utrecht, op de autoboulevard, een erg goede (krasvrije) wasstraat zit. Misschien die van de winter maar eens een kans geven 8-)

aangepast door octaviabas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit inderdaad een Loogman wasstraat en er zit er nog 1 bij Hessing in de buurt de Shell ;) beide zijn lappen wasstraaten en geven echt geen krassen voordat je bij de lappen bent is er al zoveel water met hoge druk opgespoten dat het zand wat de krassen geeft er echt wel af is.

De beide lease mobielen zijn in ieder geval krasvrij +' en de Octavia is er ook wel doorgeweest en ook geen krassen.

Verder poets ik met enige regelmaat de auto, zeker voor de zomer en de winter duidelijk merkbaar aangezien de troep veel minder hecht aan de lak

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene wasstraat is meer een krasstraat en wast niet schoon. De ander is een lappenmand en wast ook niet schoon. Kortom, ik ben er nog nooit eentje tegengekomen waar je auto wel goed schoon wordt. <_<

Je kunt auto's die vaak in een wasstraat komen ook gelijk herkennen aan de kentekenplaten, daar zitten altijd van die rouwrandjes rond de letters. :P en achter de spiegels en op de kofferbak zie je ook altijd duidelijk de plekken die overgeslagen worden. Laat staan de instapranden...

Kleine moeite, groot plezier als je het zelf doet. Is 'ie tenminste schoon en heb je eer van je werk.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe ik voor ik de wasstraat in gaat? Alle genoemde randjes even aantippen met een sponsje, velgen voorbereiden en alle moeilijk bereikbare plaatsen een voorbehandeling geven. Dan hoppakee, de wasstraat in en poetsen maar. Met hoge druk en doeken tegenwoordig wordt deze auto erg mooi!

Ik was zelf niet omdat ik zonde vind van de tijd en alleen als het lekker zomerweer is wil ik nog wel eens de slang erop zetten. En zelf wassen is slecht voor het milieu! :blink: Al die zeep en poetszooi in het riool kan niet goed zijn toch?

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die dingen die jij voorbereid frank , worden bij mijn wasstraat al standaard voor me gedaan door de 2 tot 3 heren die in voorbehandelings hal staan voor je de lappen / hogedrukstraat in gestuurd wordt

En daarna mag ik gratis stofzuigen in de overdekte hal ernaast en daar hebben ze ook nog eens rollen met zacht papier die je gratis kunt gebruiken om de binnendorpels etc te drogen !

En hier mogen wij niet eens voor de deur onze wagen wassen, dit is een gemeente verordering !

Regenwater rioolstelsel loost namelijk rechtstreeks op het oppervlakte water hier.

Buurman verder op stond keer zijn wagen toch te vertroetelen en kwam politie langs ( toevallig ) maar hij kreeg mooi een bekeuring !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de week, voor 12.00 uur voor een tientje het volledige (prachtig woord toch vol-- ledig) Programma, dus velgen, bodem, hotwax en inclusief nazemen. En net als Ed hierboven ook voorbewerkt door het personeel ( en ook daarna gratis stofzuigen (snel snel snel, ook dat vindt ik niet leuk))

Tja wasstraat wordt de buitenkant echt wel goed schoon hoor, alleen als je de deuren open doet dan.....nog maar even zelf met een zeempje daarlangs en alles is mooi schoon, en dat in minuten WERK.

Daar kan het zelf tobben echt niet tegenop (of je moet het leuk vinden en niet als WERK zien....)

Tja, en dan is mijn broer even met de auto weggeweest, moet ik gelijk weer denken aan die reclame van de proefrit op een fiets.... en of ze die dan ook in het groen hebben......

Of er de !"#$%&_()' rally mee gereden is, modderspatten tot aan het dak! Maar als ik dan weer die :dizzy: (smile) zie, vergeef ik hem.

aangepast door Ron467
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat julie blij zijn met wasstraten. Wellicht dat het komt door de grote hoeveelheden insecten die normaliter hier in de polder te pletter slaan op je auto, maar die gaan er gewoon NIET af, in welke wasstraat dan ook.

En ach, werk, wat is werk? Alles is werk, of juist niet...

Mensen verfraaien hun auto's met glimmende randjes, dure lichtmetalen velgen etc, maar goed schoonhouden is er vervolgens niet bij. Dan denk ik, waarom al dat geld uitgeven aan uiterlijke verfraaiingen als ze verstopt worden onder het vuil? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Mijn GL heeft nog nooit een wasstraat van binnen gezien. Gisteren weer eens gewassen en na het wassen een goede was gebruikt. Ziet er uit als nieuw.

Vliegenlijkjes kun je met een oude panty verwijderen, of laat er een vochtige doek of krant een paar minuten op weken. Dan was je het daarna zo vanaf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga tegenwoordig ook naar de wasbox, wat een tijdswinst, hoef je zelf niets uit te halen en terug op te bergen. Vroeger nooit met hogedruk gewassen, maar dat is wel echt handig. Van de nummerplaat achteraan gingen ook alle dode insecten er af (van jaren denk ik), en vooraan gingen de insecten en de letters van mijn nummerplaat er af :doh2: .

Er spuit onder hoge druk trouwens wel wat water in de deur, dit weekend moest ik na het wassen mijn binnenbekleding verwijderen (aangezien mijn slot enkele weken geleden besloten had metaal-moe te worden), en alles is echt wel nat binnenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe