Ga naar inhoud

Schade


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch jammer dat mijn eerste topic op dit forum er één over schade moet zijn... :mad3:

Gisterenavond stond ik geparkeerd in een straat waar de parkeervakken haaks op de straat zijn aangelegd. Ik stond met de kont naar achter in het vak. Aan de andere kant van de redelijk smalle straat zijn ook parkeervakken, maar dan evenwijdig aan de straat. Ik reed (in het donker) weg uit het parkeervak, lette op de auto's in de parkeervakken aan de overkant van de straat, draaide naar rechts om de straat in te rijden, en ik hoor ineens een krassend en schurend geluid... bleek dat ik naast een bloembak stond geparkeerd (dat had ik uiteraard wel gezien), en dat de betonblokken daarvan (+/- 20 cm hoog, een rothoogte!!!) dichter bij mijn auto zaten dan ik had ingeschat.

Gevolg: precies onder mijn voorportier raakte ik de punt, die is over mijn dorpel onder de auto geschoven, en heeft daarbij mijn dorpelkoker en bodemplaat flink geraakt. De dorpelkoker is ingedeukt, hoe het met de bodemplaat is weet ik nog niet exact. En dan reed ik niet eens hard... Tsja, dan moet je kiezen; doorrijden of terug... heb maar voor terug draaien gekozen.

Nou ja, maandag maar weer langs de schadehersteller... en nu eindelijk eens voor een schade die helemaal mijn eigen schuld is... kon nog wel eens een prijzige reparatie worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, oh, Marco! Brokkenpiloot! :doh2:

Wel erg vervelend is het. Ik had een tijdje terug ook zoiets met een of andere gietijzeren brievenbus terwijl ik op een dijk stond. Ook een enorme kras in mijn oude zwarte O2. De laatste wijnrode O2 is nog steeds schadevrij!! Pfff.

Een fotootje is altijd leuk!!! :lol:

Nee, ik heb mijn auto al 2.5 jaar, en 't is ook niet bepaald mijn eerste schade. Maar 't blijft beroerd!

2.5 jaar dat betekent bijna inruilen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohoh, dat is nooit leuk natuurlijk. Maar gelukkig (sorry) eigen schuld, ik begon te lezen en dacht dat een onverlaat niet opgelet had.. Die rotte grindpalen, bloembakken, hoger stoepranden en idote (naar beneden wijzende (!) ) drempels ook.. allemaal finest voor de auto.

Ik hoop van harte dat de schade meevalt want dat zijn niet de dingen waar je op zit te wachten, kan je beter olie verversen of zo :P

En een fototje is natuurlijk altijd welkom. En mocht je zin en tijd hebben, dan zou je ook nog de gegevens van je auto in je profiel kunnen zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet afkloppen, heb helaas pas sinds 2000 mijn rijbewijs (had het op mijn 18e al willen hebben, dróómde van autorijden), maar nog nooit een schade gehad, anders dan wat krasjes. Lijkt me heel vreselijk als je dat overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo, net mijn O2 ingeleverd voor drie dagen. Wat benieuwd wat ik mee zou krijgen... tot mijn grote verbazing :doh2: stond er een Audi A5 Sportsback 2.0 TFSI voor me klaar. Gloednieuw, vorige week op kenteken gezet, net 700 km gereden. Met alles erop en eraan, navigatie, pdc, xenon, 18" lmv's, noem maar op.

Ik zeg: doe maar rustig aan met die reparatie... :D

Toch bizar dat je als vervanger een auto meekrijgt die ruim twee keer zo duur is als je eigen auto... mijn O2 kost € 31.000, deze bak € 64.000...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow doe je goed Marco. Als je altijd zo'n auto meekrijgt als je schade hebt...

Wel zonde dat je op zo'n lullig iets zoveel schade rijdt... heb het zelf ook een keer gehad met een vergelijkbare situatie. Gelukkig alleen wat lakschade op de achterbumper... sterkte met de reparatie en veel plezier met de Audi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha, nee, ik denk niet dat ik met deze auto graag de deur langs ga! Alhoewel mijn baas dezelfde auto heeft... dus het kan wel! :D

Nee, ik heb nogal wat vergaderingen de komende dagen her en der in 't land, dus ik ga lekker kilometers maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja, dat had TSI moeten zijn! Gelijk aangepast!

En nee, ik ga mijn zorgvuldig opgebouwde goeie reputatie als sociale gerechtsdeurwaarder niet te grabbel gooien door met een Audi voor te komen rijden.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe