Ga naar inhoud

Antera zijn Octavia 1


Antera
 Delen

Aanbevolen berichten

Echt mooi geworden Antera!!!

Niet zo donkerig en bozig, maar strak en fris, straalt ook zeker uit dat hij vlot is, zonder dat het er te dik bovenop ligt. En zo'n gebroken veer, is dat ook niet een mooi excuus om een nieuw onderstel uit te kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens even de uitlaat eronder geknutselt. Vol verwachting (en hopend op geen berg kabaal) aan de slag gegaan. Wat een heerlijk geluid voor een open RVS systeem. In de auto nauwelijks hoorbaar ook niet bij belasting en dus niet ontzettend vervelend en gewoon verstaanbaar precies zoals gewild.

Alles zat goed mee en paste perfect.

Nog wat plaatjes bij het praatje

OUD:

p1010710g.th.jpg

p1010711q.th.jpg

Nieuw:

p1010717sc.th.jpg

p1010714c.th.jpg

p1010719ih.th.jpg

van de week de verlaging en hoop dat deze net zo is als de verwachting is :thumb

aangepast door Antera
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Volgende project van start. Automatisch inklapbare spiegels. Deze optie is niet op de Octavia geleverd en dus ben ik gaan sjppen. Helaas geen passat tegen gekomen maar wel 2 setjes leon spiegels. . Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de montage plaat op de auto niet passen gaat omdat deze anders is. Daarom maar eens gaan kijken of ik de motor kan overzetten op mijn base plate's. Heb de leon spiegels als gesplitst:

20121218180212.jpg

20121218180233.jpg

Maar nu zit ik met 1 grote vraag. Op de eerste foto zie je om het asje een ring zitten met tandjes die de boel bij elkaar houd. Nu is mijn vraag wie weet hoe deze ring heet en waar deze te krijgen zijn?

p.s. ringen al gevonden en zaterdag vervolg als het weer droog blijft

aangepast door Antera
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kosten tot nu toe een setje spiegels van een Leon 1M. tis maar waar ze voor aangeboden worden.

Ringen (starlocks) vandaag ontvangen als kado van een bedrijf zodat alles weer in elkaar kan zoals het hoort met nieuwe onderdelen.

20121222140455.jpg

Alles gaat niet aangestuurd worden met de raammotoren omdat daarbij de optie van automatisch inklappen niet bestaat bij deze modellen alleen met een knopje kan inklappen.Om het automatisch te laten inklappen hebben we het volgende schema met audi relais 361:

audirelais.png

Nu zullen de spiegels inklappen bij sluiten en uitklappen bij openen

aangepast door Antera
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor het meer maar nog niemand gevonden die ook daadwerkelijk de boel kapot heeft daardoor. Als je nu eenmaal je auto parkeerd en je spiegels klappen in en het begint te sneeuwen en goed te vriezen kan je ze niet meer uitklappen. Ik ben wel eens benieuwd wat daarover in het gebruikshandleiding staat.

Er komt nog een extra optie bij waar ik nog even in moet duiken met een maatje van me die meer thuis is in de electronica om te zien of we er iets aan kunnen doen met een stukje electronica die de pulsdraad onderbreekt als het vriest of eventueel via de nieuwe spiegel schakelaar te onderbreken.

Ik heb het mechanisme gezien en zover ik kan zien kan er weinig kapot gaan als het vriest tot op heden maar ga er zo ie zo iets tussen maken om de functie te onderbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ondertussen volgende update:

Ik moet er aan geloven en heb dan ook een ombouwset besteld

G60 228mm Single Mass Flywheel

Genuine SACHS VR6 Clutch Disc

Genuine SACHS VR6 Pressure Plate

Genuine SACHS Release Bearing

Genuine VW Flywheel and Pressure Plate Bolts

in Engeland. daar konden ze hier niet aan tippen kwa prijs met hier :mrgreen:

DSD027_VR6__96316.1349874762.800.600.jpg

Rijd een stuk direkter, soepeler en kan me koppel tenminste zeker aan van 380Nm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe