Ga naar inhoud

Led vervanging alle verlichting aan de voorkant van O2 2012


WhiteFox
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Afgelopen week alle verlichting aan de voorkant van mijn O2 (die standaard Xenon heeft dus die niet vervangen) vervangen door LED's (of waar LED niet toereikend is MTEC)

Alles zonder storingen op het display van de maxidot en het ziet er fantastisch uit !!!

Zie de foto's voor het resultaat (grootlicht en spiegel verlichting nog geen foto's van)

Hieronder een kitlist van wat ik gekocht heb bij www.xenonlamp.nl :

Dagrijverlichting

Canbus 27 SMD LED vervangingslampen

BA15s / P21W

4005.01.01

Stadslichten

5 SMD Canbus LED W5W T10

Kleur wit

4110.01.05

Mistlichten

MTEC 4750K Cosmos White

Maat: H8

Wattage: 55_w

1200.01.00

Grootlicht

MTEC 4750K Cosmos White

Maat: H1

Wattage: 100 w

1200.01.00

Spiegelverlichting

LED spiegelverlichting

4300.05.05

post-782-0-71369200-1331283020_thumb.jpg

post-782-0-33149200-1331283039_thumb.jpg

post-782-0-40476900-1331283048_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mooi uit zo, alleen je praat over alle verlichting maar heb je voor dan geen knipperverlichting ?

Of ben je die vergeten er bij te zetten ?

En zijn er nog plannen voor de achterkant van de wagen ?

Ben namelijk benieuwd hoe de achterverlichting bij de Octi in elkaar zit namelijk.

Ben hiermee bij de Yeti bezig geweest, en omdat er in deze unit 2 stuks lampen zitten had ik er twee leds voor terug geplaatst

maar gevolg een melding van CanBus

Nu rij ik dus momenteel met 1 standaard lamp en één Led lamp per unit en ben hierom dus benieuwd hoe dit bij jou zit en eventueel door jou wordt opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: De Octavia heeft 4 lampen voor de achterlichten, waarvan 2 duplo: de bovenste duplo = achterlicht/remlicht, de onderste is achterlicht/mistlicht. De twee middelste (boven elkaar, aan de zijkant van de unit) "doen" alleen achterlicht.

Dit geldt overigens zowel voor de HB als de Combi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komt dit dus op hetzelfde neer als bij de Yeti.

Die heeft ook de combinaties in de unit zitten zoals jij hier verwoord.

Als de temps buiten weer eens wat beter gaan worden dan toch eens kijken naar oplossingen mbt plaatsen van weerstanden.

Want het is allemaal zo compact opgebouwd dat je haast genoodzaakt bent om in de bedrading zelf te gaan klooien

En dan ook nog eens in de kofferbak achter de bekleding, en dat is een optie die ik niet graag doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EdK,

In mijn enthousiastme was is inderdaad de knipperlichten vergeten, deze zijn uiteraard ook te vervangen maar hier heb ik nog niet naar gekeken, ook de achterkant van de auto heb ik nog niet bekeken qua LEDs.

Mijn reden hiervoor is dat de auto standaard xenon heeft maar verder alle verlichting geel is, dat heb ik aangepakt dus het was niet mijn doel om alles te vervangen door LEDs.

@PC-Fre@k, De MTEC lampen zijn geen LEDs maar xenonlook lampen, (4750k geven een mooi helder wit licht) simpelweg omdat het vermogen 55W (mistlicht) en 100W (grootlicht) nog niet beschikbaar is voor LED in de auto en de vervangings LEDs te weinig licht geven. Qua weerstanden heb ik niets nodig gehad, alle LEDs zijn CANBUS en de MTEC zijn normale lampen. Wel merk ik dat als ik de auto op contact zet en daarna niet start maar wat ga zitten spelen met de navi o.i.d. dat ik dan een melding krijg over de dagrijverlichting, zet ik de auto dan van contact af, daarna weer op contact en start ik daarna krijg ik geen meldingen, deze komen ook niet ook al zet in de verlichting aan, uit, stadslicht of wat dan ook, dus dat is nog wel bijzonder.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Wat mij bijv. ook is opgevallen is dat bij gebruik van LED's bij het interieur, de LED's (met name die in de kofferbak aangezien het daar sneller voorkomt) na x minuten heel zachtjes branden/knipperen. Dit omdat normaal het licht uit zou gaan, maar de leds verbruiken zo weinig dat ze aanblijven.

Normaal bij de verlichting voor geen sprake van, maar wellicht is het een zelfde soort 'storing'.

Zelf zou ik wel de DRL lampen kunnen wisselen, maar de rest heeft niet zoveel nut aangezien ik gewone 'gele' koplampen heb ;)

Vind dit wel een mooi voorbeeld: http://www.xenonlamp.nl/webshop/catalog/product/gallery/image/863/id/2389/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels de dagrijverlichting vervangen van mijn Scoda Octavia door Canbus 27 smd led erg mooi,maar 7van de 10 keer krijg ik

toch een melding met een brandend lampje op het dashboard en een melding dat er iets met de dagrijverlichting aan de hand is

weet iemand wat ik hier aan kan doen , want je zou zeggen Canbus dat moet goed zijn!!!

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dan zou het fijn wezen om te weten welke 27 SMD led je hebt ( dus linkje van de leverancier en de lamp )

Maar kans is groot dat je er toch nog een weerstand tussen moet planten

Zelf heb ik het met de dagrijlampen voor de Yeti, ook Canbus en evengoed weerstanden moeten gebruiken.

En dat terwijl er weer andere gebruikers zijn die ze niet nodig hadden.

heeft waarschijnlijk met de gevoeligheid te maken van de meting al weten we nog steeds niet hoe die meting door de auto wordt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.led4ucar.nl/led-canbus-warning-cancellers?eprivacy=1

kijk ff naar deze weerstandcancelers

http://www.led4ucar.nl/ba15s-p21w?redirected=1

voor vergelijkende lampen

En als je hier besteld en je geeft de forumnaam van hier door en je avatarnaam ( Adop ) en refereert aan de 10% kortingsregel

dan heb je die 10% korting als lid van hier ook nog te pakken.

Maar met deze weerstand cancelers schijn je zonder in je bedrading te hoeven knippen ze er tussen te kunnen zetten.

Stuur een mail naar ze toe en geef je lampen op die je nu hebt en je probleem

Mijn ervaring met hun is dat je redelijk snel een antwoord terug hebt van ze en correct geholpen wordt door ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij bijv. ook is opgevallen is dat bij gebruik van LED's bij het interieur, de LED's (met name die in de kofferbak aangezien het daar sneller voorkomt) na x minuten heel zachtjes branden/knipperen. Dit omdat normaal het licht uit zou gaan, maar de leds verbruiken zo weinig dat ze aanblijven.

Daar heb ik dan weer geen last van.... Ledjes blijven keurig constant branden en dimmen netjes af als de laatste deur dicht gaat of de auto op slot gaat; als er langer dan een bepaalde tijd (ik dacht iets van 15 minuten) een deur blijft openstaan, gaat alles ook uit.

Ik heb een complete LED intereurset van Hypercolor (op maat samengesteld door het bedrijf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan mogelijkheid zijn ! maar ga je dan de draden doorknippen ?

Of had je een andere manier in gedachte ?

lees nu ff terug, maar is dat een oplossing om de melding te laten verdwijnen ?

aangepast door EdK
toevoeging tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even kijken hoe het in elkaar zit indien de pinnen in de connector om te draaien zijn dan doe ik dat en anders

de draden doorknippen en weer aan elkaar solderen en krimpkous eroverheen, ik hoop dat het werkt de weerstanden kan natuurlijk altijd nog maar op de verpakking staat canbus dus ja het zou moeten werken, en de weerstanden blijken ook erg heet te worden

je zou ze aan het chassis moeten vastmaken anders komen ze misschien wel vanzelf naar buiten zetten

misschien vandaag nog wel eens even een blik werpen maar het is me nu veel te warm

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel kan je wel verklappen dat het omdraaien van min en plus jouw melding in je dashboard niet gaat laten verdwijnen.

Eerder zal de ledlamp het niet gaan doen ( plus/min gevoelig van je LED lamp.

maar je mag en kunt alles uitproberen natuurlijk.

Denk dat je er niet onderuit komt om de weerstand te moeten plaatsen om van de melding af te komen, want ondanks dat je canbus leds zou hebben wil dit niet garanderen dat je de melding niet krijgt.

Kan zelfs zo wezen dat bij gelijke wagens ( merk modeluitvoering) de 1 geen melding geeft en de andere wel.

En wat de warmte betreft van de weerstand, dit valt wel mee hoor !

Bij mijn Yeti dagrijverlichting zitten er ook weerstanden tussen en hangen los tussen de bedrading in de openlucht en dit al zo rond een jaar lang en totaal geen problemen van verbrande of gesmolten onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net toch maar even uitgevoerd in de schaduw ,werd erg nieuwsgierig,pennetjes zijn niet om te draaien doorgeknipt en gesoldeerd eerste

2 keer ging het lampje nog branden de 3e keer niet meer , nog 6x daarna geprobeerd maar geen lampje dat gaat branden

morgen maar even goed uitproberen, de ledlampen branden overigens wel dus ze zijn niet polariteits afhankelijk, hoe vaak zou

het systeem een controle doen ? indien het lampje toch weer gaat branden even een email naar Xeonlamp en kijken of ze nog een andere oplossing hebben en anders maar de weerstanden er tussen, tenslotte alles maar even proberen je zou zeggen softwarematig moet er toch makkelijk een manier te vinden zijn gewoon even de weerstand aanpassen in de computer en klaar of.......

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

, tenslotte alles maar even proberen je zou zeggen softwarematig moet er toch makkelijk een manier te vinden zijn gewoon even de weerstand aanpassen in de computer en klaar of.

Tsja als je dit weet op te lossen in VCDS zonder dat de melding wordt uitgezet dan ben je de bink op alle Skoda fora''s in nederland en eromheen.

Hier zijn al heel wat gesprekken over geweest maar is nog niet gevonden hoe dit te doen omdat het momenteel gewoon niet kan naar het schijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een dagje geprobeerd maar helaas zonder goed resultaat, ik had het idee dat het weg was maar

de melding komt toch weer terug , nogmaals Xeonlamp een email gestuurd mischien

hebben ze nog meer suggesties die hopelijk wel werken,

want anders heeft het toch geen zin om deze

zomaar te verkopen zonder de melding dat er en grote kans is dat er een melding op het dashboard komt

of dat het beter is om er gelijk een paar weerstanden bij te verkopen,

ik wacht nog even hun berichtje af

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adop allereerst even van je Scoda een Skoda gemaakt in je persoonlijke instellingen !

Dan weet ik dat je een Octi rijdt en geen Yeti

maar ik heb als dagrijverlichting de lampen gekocht http://www.led4ucar.nl/p13w-18-smd-3-chips-per-smd-led-360-graden

En ook worden deze als Canbus verkocht en ook hier blijkt dat sommige personen deze Leds kunnen gebruiken zonder weerstand en zonder melding te krijgen

Maar ook ik had gewoon een melding en heb uiteindelijk de weerstanden erbij geplaatst

Nu geen melding meer , alleen als ik kontakt aanzet en te lang wacht dan krijg ik nog wel een melding, maar ben gelukkig een snelle starter en als ik de melding eens per kwartaal zie dan is het veel.

Maw je kunt met Xeonlamp lang mailen maar ben bang dat je niet het antwoord krijgt dat je wil.

Zou ze voorstellen om ze of terug te sturen en geld retour vragen en met toko van bovenstaande link eens te mailen of hypercolor.de eens te kijken ( Cyrus heeft Octi en goede ervaring hiermee, of uiteindelijk de weerstanden gewoon er tussen te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer wat verder toch 2 weerstanden geplaatst 50watt per stuk van Xeonlamp ,gewoon erover heen gesoldeerd en de goudkleurige

weerstanden aan de claxonhouder vastgezet met een tyrap zit als een huis , en het mooiste is geen meldingen meer gehad tot

nu toe , dus indien het zo blijft ben ik tevreden, met de mooie witte verlichting en dat er geen vreemde meldingen

meer zijn .

gr Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe