Ga naar inhoud

Dagrijlichten New Octavia


SkodaFrank
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi Skoda-vrienden,

Op mijn New Octavia modeljaar 2011 zitten er naast de mistlichten ook nog een extra lamp.

Blijkt dat dit "dagrijlichten" zijn die branden wanneer je niet met dimlicht rijd of de lichtschakelaar op "auto" hebt staan.

Uit info van mijn dealer blijkt dat dit niet geactiveerd werd door de vorige eigenaar.

Kan m'n dit niet zelf of moet de auto aan de pc gekoppeld worden!

Met dank voor de reacties

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Intussen dmv handleiding deze weten te activeren

Schakelaar lichten op 0 of auto niet aanraken

Contact aan en binnen de 3 seconden knipperlichthendel naar stuurwiel toe trekken en naar boven houden gedurende 3 seconden

Grootlicht zie ik branden en rechterpinker werkt maar nadien zie ik geen daglicht verschijnen wanneer enkel contact aan staat

Hoe los ik het op.

Mvg

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet kunt activeren dmv de maxidot instellingen

Dan zal dit dmv VCDS (vagcom) moeten gebeuren bv op een M&G

En als het goed zou wezen dan zou de dealer dit ook moeten kunnen activeren dmv VAS

Maar denk wel dat je zo en zo een lichtsensor ingebouwd moet hebben om de omschakeling in automatisch van dagrij naar gewone verlichting te kunnen maken aan de hand van hoe donker of licht het buiten is !

En schiet me ook nog wat te binnen, kun je in maxidot in light en vision een regel vinden reset naar fabrieksinstelling ?

Probeer dit dan eens, ik heb namelijk een geintje gehad met knipperlichten die ik had ingesteld van 3 naar 4 keer knipperen

En het werkte ook maar niet, totdat ik ook zo'n reset had gedaan en het wel werkte zonder problemen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakelaar lichten op 0 of auto niet aanraken

Contact aan en binnen de 3 seconden knipperlichthendel naar stuurwiel toe trekken en naar boven houden gedurende 3 seconden

De manier waarop je dit doet is precies hetzelfde als in de handleiding van de Yeti.

Als het goed is zou nu de dagrijverlichting moeten branden als je lichtschakelaar in stand 0 of auto stand. In de stand Auto moet niet te donker zijn, anders schakelt je dagrijverlichting over op normale verlichting.

Bij auto's die met een informatiedisplay* zijn uitgerust, kunt u de functie dagrijverlichting

ook activeren, resp uitschakelen in het menu:

  • Setup (instellingen)
  • Lichten & Vision (licht & zicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi,

Intussen nog ff gezocht via infodisplay maar daar enkel km,tijd gem;snelheid enz...terug te vinden

Mijn Octavia Combi is een Ambiente uitvoering en misschien moet ik de dagrijlampen laten activeren door de dealer

Gek wetende dat daaronder lampen zitten en je het zaakje niet zelf kan regelen

Bestaat er een apparaat dat ik bepaalde dingen zelf kan instellen?

Of is hier iemand waar ik terecht kan en die het kan oplossen (ben van Antwerpen)

Alvast dank voor de reacties

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het setupmenu te bereiken, dien je de tuimelschakelaar aan de zijkant van de ruitenwisserhendel een paar seconden ingedrukt te houden. Het maakt daarbij niet uit of je het onderste of bovenste deel van die tuimelschakelaar ingedrukt houdt.

Het display wijzigt vanzelf in een ander schermpje waarop je de keuze "MFD" of "Setup" te zien krijgt.

En anders is het eenvoudig in te stellen met een VCDS-kabel of door de dealer. Wellicht heeft de vorige eigenaar het juist laten uitzetten, om voor hem moverende redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Leuke namen op alle fora zijn "in"

Soms kan ik ook ff niet meer volgen welke namen er bij,tussen of onder een post staan

Zal het aan m'n dealer vragen hoe de vork aan de steel zit en het hier laten weten

I "GO" for it

Mvg,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe