Ga naar inhoud

De perfecte DBV-C TV Tuner


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik merk dat meerderen (o.a. Hobbel) hier een Humax TV tuner hebben. Vermoed voor Ziggo kabel TV.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën voor de perfecte TV tuner en hoe de ontwikkeling bij bijv. Humax verloopt.

Mijn wishlist:

- Grotere disk (1 of 2 TB)

- Gigabit netwerk ondersteuning

- Eventueel opslaan/afspelen vanaf NAS

- Interactieve TV ondersteuning (geheel geïntegreerd zonder de belofte dat het er een keer komt).

- Via internet EPG kunnen openen en opnames beheren (wel weer hoger verbruik maar goed)

Zelf heb ik nu een Humax 5050 en boven een Humax 9200. Bevalt mij perfect in tegenstelling tot een Cisco die ik een keer bij mij alles-in-1 pakket kreeg (100 euro). Wat een bagger ding was dat, die heb ik in no-time voor iets van 200 euro verkocht :P

aangepast door PC-fre@k
Topic opgeschoond. Het gaat om Digitale TV via een tuner. Zoals Ziggo met een Humax.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu (noodgedwongen ) een Humax 5050, omdat Ziggo stelselmatig het analoge zenderaanbod aan het afknijpen is.

De overgebleven analoge zenders begonnen steeds meer te sneeuwen , ik heb dat ervaren als monopolistisch gedrag van Ziggo, je hebt geen keus, nou ja, een satelietontvanger dan.

De hier thuis aanwezige Sony flatscreens (met gleuf) mochten niet van Ziggo op digitaal, omdat deze toestellen , 3 jaar oud, niet, volgens Ziggo dan, gecertificeerd zouden zijn.

Er mocht dus niets in de gleuf.

Ik kom hier nog wel op terug.

Vandaar de Humax 5050, om het verhaal ergens te beginnen.

  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 552 Posts:

  • Merk:Skoda Yeti
  • Type:Ambition TSI 1.2 DSG & cornerlights & regensensor
  • Kleur:Aqua blue

Geplaatst 07 maart 2012 - 01:55

Ook toevallig, ik heb dezelfde Samsung (1 TB) 3 weken geleden bij Dixon's gekocht a € 90.

Dit als opname-uitbreiding van de Humax 5050.

Werkt perfect, met de opmerking, dat ik hem, als niet Apple gebruiker, wel als zijnde Apple moest formatteren.

Daarna nog een keer formatteren, volgens het Humax menu.

In de winkel wisten ze dat niet.

Ze probeerden me wel de 2 TB versie aan te smeren, maar volgens anderen zou dit weer niet bij de Humax passen.

Ik heb me ingehouden (letterlijk en figuurlijk), de 1TB versie werkt perfect en is nog kleiner dan een stapeltje van 4 floppy disk's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de meeste flatscreens hebben een CI-module aan boord maar zowel Ziggo als UPC zijn zo wijs geweest dat ze alleen CI+ ondersteunen. Dat hebben alleen de nieuwere modellen zodat je weer eens naar de winkel kan voor een nieuwe tv (iedere aanleiding, hoe klein ook, is er weer een toch?)

Digitenne is de enige die de gewone CI ondersteund voor zover ik weet.

Zelf zit ik bij UPC dus totaal geen keuzemogelijkheid en dus al jaren vloeken op dat vervelende apparaat (Philips HD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had tot voor kort een Humax 5050 (prima ding). Heb een upgrade gedaan naar een Samsung SMT-C7140 (dual tuner en HD recorder). Hoogste kwaliteit is 1920x1080 bij 50 Hz. Het beeld lijkt bijkans "gestoken". Nog weinig ervaring met t recorder gedeelte.

groeten, R

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een 23 LCD monitor/TV (met CI slot) van Samsung. Ondanks alle waarschuwingen van Ziggo werkt de kaart gewoon nog. Sterker nog, een half jaar later hebben we een 2e gekocht voor een 2e zelfde monitor/TV. Werkt ook gewoon prima, zijn nu toch zeker 1,5 jaar verder denk ik.

Samsung's tuners heb ik nog geen ervaring mee, de Humax op zich bevalt me prima op die opties (FP) na... Heb wel twee 40 inch Samsung TV's. De D8000 heeft wel een CI+ slot maar dan heb ik weer allerlei andere beperkingen. Men is hier namelijk verslaafd aan opnemen (liefst 2 tegelijk en een 3e kijken) en de Gids.

Heb wel sinds enige tijd problemen met Teletekst, op drukke momenten doet teletekst van RTL4 het niet. Antwoord van Ziggo, dat ligt aan RTL. Sterker nog, teletekst gaat er op korte termijn uit dus wij doen er niks meer aan.

"Het beeld lijkt gestoken", daarmee bedoel je haarscherp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gestoken is voor mij ook haarscherp ( in theorie)

Tijdens mijn overgang van analoog naar digitaal bij Ziggo, heb ik van alles geprobeerd om het beeld blokvrij te krijgen.

De goedkoopste oplossing bleek het "overnamepunt " te vervangen door een type met aarding.

Hierdoor worden externe storingssignalen (van de buren) teniet gedaan.

Al jaren optredende storingen (analoog) waren ook ineens weg.

Mijn tip is: begin eerst hiermee, de rest is daarna veel gemakkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het AOP, het Abonnee Overnamepunt.

Mijn oude "overnamepunt"in de garage waar de groene kabel boven het maaiveld "binnenkomt',

heb ik door een nieuwe doos (kosten € 14, inclusief aarding) vervangen.

De oude doos :) had nog 2 aansluingen, zowel radio/TV zonder aarding.

De nieuwe (zelf gemonteerd) heeft nog maar 1 TV aansluiting, waar je de meegeleverde aardaansluiting heel simpel op kunt aansluiten.

Het resultaat mocht er wezen, de sterkte van het signaal (af te lezen op de Humax) ging van 10% naar 45 %.

De kwaliteit van 80 % naar 100 %.

Gek genoeg was deze simpele muurdoos niet bij bv. de Gamma te koop, maar wel bij :

http://www.digiproof...Categories/Hulp

De grootte van mijn huis maakt het wel noodzakelijk een antennevesterker toe te passen.

Ik ben er nu 3 aan het uittesten.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hirschmann versterker, die ik vervolgens op een stersplitter heb aangesloten die op zijn beurt weer de boel doorzet.

Toen ik een poosje terug Ziggo problemen had kwam Ziggo kijken en hebben ze m'n AOP vervloekt en vervangen door een enkele. Sindsdien heb ik juist slechter ontvangst en staat de modem weer in de woonkamer i.p.v. de meterkast. Probleem is dat bij stroomuitval direct alles van Ziggo eruit ligt wat voorheen gedekt werd door een UPS.

Ik zal dus eens gaan kijken of ik die direct bij binnenkomst kan aarden (aan de radiator?) en of de 2 kabels vanuit de woonkamer nog wel helemaal in orde zijn (had ook verlies van signaal kunnen betekenen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dus eens gaan kijken of ik die direct bij binnenkomst kan aarden (aan de radiator?)

Zijn we de tijd van de PC aarden aan de CV eindelijk voorbij , gaan we de TV behoren aan de CV leidingen aarden.

Zorg nou gewoon ervoor dat het stopcontact geaard wordt waar de apparatuur aanvast hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'zorg er gewoon voor'.

Goede ideeen hoe? Stopcontact zit rechttegenover de meterkast (met een muur/gang er tussen natuurlijk) die aan de andere kant van de woning zit. Er zijn geen geaarde stopcontacten op deze verdieping op de keuken na die aan de andere van het huis zit.

Op de zolder heb ik dat probleem niet omdat ik alles geaard aangelegd heb, maar de rest van de woning lag er al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de draadjes zitten als het goed is overal in pijp

Dus vanaf WCD naar centraaldoos een aarddraad trekken en dan van centraaldoos naar centraaldoos tot je in meterkast uitkomt.

Ja ik weet het , is veel werk maar de enige goede wijze !

En de nieuwe normen bij nieuwbouw is al dat de gehele woning geaarde wcd's moet hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechte ervaringen met draadjes trekken in bestaande buizen... (laat staan erbij trekken) ben het helemaal met je eens, maar om voor dit experiment meteen zoveel werk op de hals te halen... :disguise:

Blij toe, gewoon alles aarden! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip : als je draad erbij moet hebben en je krijgt er geen trekveer meer bij

Neem dan een bestaande bruine of blauwe draad en knoop daar je aarde draad aanvast en uiteraard de kleur die je gebruikt als trekdraad dan !

maar trek nooit en te nimmer de bestaande draden er allemaal uit en dan met veer allemaal nieuwe er in !

Gaat het fout dan heb je echt dikke strond aan de knikker !

Want eruit trekken gaat vaak om één of andere manier makkelijker dan erin trekken van nieuwe draden !

Maar als het even om een test gaat dan kun je ok een aardedraad vanuit aardpunt in meterkast over de vloer naar het testpunt leggen.

Dan weet je namelijk 100% zeker dat je het uiteindelijk beter doet dan via een CV leiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip 2: Als je er tegen opziet om een (extra) kabel te trekken wil het volgende eenvoudige truucje helpen, met de volgende benodigheden:

- stofzuiger

- oud en vergeten cassettebandje

- vliegertouw ( niet wat ED gebruikt, denk ik, maar wat dunner.)

- huisgenoot of buurvrouw

Open de beide dozen en breek het tape van het cassttebandje, zodat het losse einde uit de casstte kan rollen.

Start de stofzuiger en zuig in de ontvangende doos.

De buurvrouw, of jijzelf laat aan de verzendende doos het fladderende cassettetapeje afrollen in de onstane zuigwind.

Vang het tape op aan de andere kant en stop de stofzuiger.

Knoop aan de verzendkant het vliegertouw aan de tape en trek het touw door de buis naar de ontvangstdoos.

Herhaal dit met de aardedraad.

Het werkt echt, een paar keer door onmogelijke "vollgepropte" buizen.

Succes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel deze ga ik ook eens proberen heb een lege leiding van ongeveer 25 m van de garage naar het huis de bedoeling was om later hier een kabel door te sleuren voor een satellietschotel.

Natuurlijk is de trekveer niet zo lang en blijft deze in één bocht steken, dus het is eens te proberen niets te verliezen enkel een oud cassetebandje met Marco Borsatto op denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kun je dit soort problemen voorzien én voorkomen. Toen ik vorig jaar mijn tuin opnieuw aanlegde, heb ik een pvc-pijp van 5cm doorsnee vanuit mijn kruipruimte naar de garage getrokken. Daardoorheen loopt nu de electriciteitskabel. En daarnaast heb ik door die pijp gelijk twee nylon touwtjes getrokken. Als ik over een paar jaar alsnog een extra kabel of bijvoorbeeld een waterleiding wil leggen, hoef ik alleen maar aan het touwtje te trekken. Ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo gaat meer zenders aanbieden dankzij modulatietechniek

Ziggo schakelt eind mei geheel over op de qam256-modulatietechniek om een einde te maken aan het gebrek aan bandbreedte bij het zenderaanbod. Nu gebruikt de service provider in veel gevallen nog het minder geavanceerde qam64.

Ziggo wil in de komende maanden meer en meer hd-kanalen toevoegen aan zijn aanbod, maar heeft al lange tijd te kampen met een gebrek aan bandbreedte. De kabeloperator is al een tijdje bezig met de stapsgewijze overschakeling, maar eind mei zal het project volledig voltooid zijn. Vorig jaar nog schrapte de isp enkele grote buitenlandse zenders uit het analoge aanbod, om meer bandbreedte vrij te maken voor digitale zenders.

Wat Ziggo met de nieuw vrijgekomen bandbreedte gaat doen, is nog niet helemaal duidelijk, meldt Totaaltv. Wel is al zeker dat het MTV NL HD, Nickelodeon HD en Comedy Central HD gaat toevoegen aan het zenderaanbod.

Qam-modulatie houdt in dat zowel de amplitude, oftewel de sterkte van de draaggolf, als de fase of hoek van de draaggolf door het signaal wordt gemoduleerd, om meer gegevens tegelijk te kunnen verzenden. Dat maakt dat er minder bandbreedte nodig is voor dezelfde hoeveelheid dataverkeer.

De kabeloperator gebruikt nu in het merendeel van de gevallen nog de qam64-techiek, waarmee een bitrate van 38 Mb/s beschikbaar is. Met qam256, dat in bepaalde situaties al wordt gebruikt, kan nu op eenzelfde frequentie 50,6 Mb/s aan data worden verzonden. Nadeel voor de klanten is dat de techniek vatbaarder is voor storingen.

bron: http://tweakers.net/nieuws/80600/ziggo-gaat-meer-zenders-aanbieden-dankzij-modulatietechniek.html?nb=2012-03-13&u=0900

Meer (HD) zenders, maar dus wel storingsgevoeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe