Ga naar inhoud

Inbouw voeding voor GPS


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien ik de voorkeur geef aan een losse GPS in mijn geval een TomTom.

Hiervoor een broditclip besteld om de GPS links aan de a stijl te monteren.

http://www.broditcenter.nl/media/catalog/product/cache/1/image/640x480/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/r/brodit_proclip_skoda_superb_09-11_left_mount.jpg

En daarvoor een inbouwvoeding aangeschaft zodat de kabels zo min mogelijk zichtbaar zijn had dit willen doen via de verluchting rooster in de A stijl maar daar steekt ook een airbag dus dat valt nog te bekijken hoe ik dat ga doen, maar om zomaar aan die pvc stijl te sleuren in een nieuwe wagen lijkt me geen goed idee.

Dus zal een andere manier moeten zoeken.

In ieder geval de zekeringkast is dichtbij dus daar zal dit wel in te bouwen zijn (eerst zien natuurlijk).

post-677-0-97806800-1328800466_thumb.jpg

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze komt vanop de website van tomtom http://www.tomtom.com/nl_nl/products/accessories/chargers-connect-cables/usb-charging-cable/ .

Opgelet de aansluiting is voor een mini USB en de recente toestellen hebben een micro USB maar dat is geen probleem je kan voor een paar euro een verloopstukje bestellen (moet ik trouwens nog doen)

http://www.allekabels.nl/USB-Kabel-Micro/4911/1082681/Mini-naar-micro-USB-Verloopstekker.html heb voor gemak een NL site genomen maar je kan ze ook bij conrad verkrijgen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze is ingebouwd heb een vrij plaats genomen daar een zekering van 7.5 A geplaatst (had geen van 5A) nu waar de zekering insteekt is enkel bovenaan een stroomverbinding onderaan is dit leeg dus daar heb ik de rode draad aangebracht daarmee zit deze zekering tussen de stroombaan van de voeding plus dat de voeding een eigen zekering heeft.

Nu nog de nieuwe GPS kopen en plaatsen.

post-677-0-30845200-1330333535_thumb.jpg

post-677-0-26240300-1330333552_thumb.jpg

post-677-0-79844200-1330333566_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Eindelijk is de TomTom Start 25 Europa geplaatst het geheel past mooi foto volgt nog.

De GPS staat nu aan de linkerzijde deze plaats valt best mee tegenover het midden is duidelijk afleesbaar.

De update daartegen man man miserie tot drie maal toe eerst tot 99% en 1 sec en dan staat het stil de volgende poging melde de PC doodleuk dat hij geen GPS vindt na 90minuten en de derde keer is het gelukt dan duurde dit strakt twee uur.

En vandaag eens uitgetest vind hij de satalieten niet ( waar hebben ze die geplaatst in de ruimte? :-))

Een reset moeten doen wou het toestel werken, nooit zoveel problemen gehad met de vorige TomTom die werkt steeds feilloos en nog.

Er is ook een SD slot vraag mij eigenlijk af wat ik hier mee kan doen foto,muziek op plaatsen gaat dit?

Maar verder tevreden van het groot scherm is aangenamer.

Het adres van M&G staat als eerste bij mijn favorieten.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat SD slot wordt bij mijn tijdelijke TT van de zaak gebruikt voor extra kaarten cq update's

Maar heb geen manual van dat ding dus weet verder niet waar hij nog meer voor gebruikt kan worden

Maar lijkt me dat het toch ook ergens in die manual zou moeten staan.

Bij me Garmin (Nuvi) zit het er ook in zo'n SD slot en daar gebruik ik het voor de nieuwe kaarten.

Dan verkrijg ik via spotnet kanalen een nieuwe kaartversie en zet die dan op de SD en dan in de Nuvi

Hierna alleen nog in menu activeren ( vinkje zetten ) en dan draait me garmin via de SD kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Met de update werkt de GPS naar behoren vind mijn weg terug :-)

Het leuke is ook dat de GPS begint te werken als men het contact opzet, uitschakelen moet men nog met het knopje doen.

Maar verder tevreden van de plaats waar deze staat geen last van de volle zon wel gekozen voor de grijze schermkleur.

Enkel het SD slot wat kan men er nog meer mee dan enkel extra kaarten op plaatsen de handleiding helpt mij niet verder.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de SD kaart geformateerd ?

Fat 32 of 16 ?

of nfts

misschien dat hij daarom zegt om eerst te formateren ?

Dus eerst de muziek overzetten op je laptop, dan de SD erin en laten formateren dan eruit halen en weer in de laptop om de bestanden er weer op te zetten !?

2 uurtjes werk ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is het volgende:

Als je de SD kaart in de GPS plaatst krijg je de melding dat het kaartje moet geformatteerd zijn je klikt op ok en na een 15 sec is dit gebeurd.

Je neemt het kaartje en plaatst dit in de PC en je wil een liedje overzetten zegt hij doodleuk dat er niet genoeg ruimte op het schijfje van 2GB beschikbaar is.Er is 1.988 en zoveel MB geformatteerd maar 0 bytes beschikbaar.

Dan heb ik gekeken in wat bestandsformaat de GPS het kaartje heeft geformatteerd en dat is Fat 32.

Het kaartje met de pc geformatteerd in Fat 32 dan lukt het wel om de liedjes er op te plaatsen MAAR steek je het in de GPS dan zegt deze terug hetzelfde "eerst formatteren" en ben ik terug van af. :huh:

Dus als de GPS dit formatteert kan ik er op de pc niets mee en omgekeerd. Dus het SD slotje zal enkel kunnen gebruikt worden voor extra kaarten,als hij deze dan ook niet formatteert. :disgust:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Snelle nu is die geheel duidelijk en je zit in een virtueele cirkel waar je niets mee kunt !

Maar wat staat er in de manual voor dat SD slot ?

Bij mijn vorige ( JVC ) had ik twee SD sloten, één was er voor de software update's en was met een geschroefd plaatje beveiligd

En het andere slot was echt voor de muziek file's

Nu met mijn Kenwood is het SD slot puur voor update's van Garmin software en update's voor blue tooth en de Kenwood unit moet ik per USB doen

Maar muziek op SD wordt ook niet geaccepteerd door het SD slot.

Daartegen kan ik weer wel op het USB stekkertje me muziek afspelen per USB stick of usb harddisk ( laatste doet ik )

Dan heb ik nog een Ipod usb stekker, en die blijkt puur en alleen voor apple spullen te zijn, maar die gebruik ik niet !

Dus tsja moeten we verder zeggen over jou probleem, er in berusten of de manual nog eens doorlezen en kijken of je muziek in een bepaalde mappen structuur op je SD moet zetten om het te laten herkennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Zo alles werkt nog naar behoren maar het wordt tijd voor een update van de Tomtom start25 naar de Tomtom 620 world.

Van een 5" scherm naar een 6" en 'gratis' updates, wil ik nu voor mijn oude GPS de kaart updaten moet ik nog een 48€ ophoesten.

Hierin zitten ook de flitsers inbegrepen, al wordt dit minder belangrijk omdat men in de meeste landen deze toch niet mag gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Snelle said:

al wordt dit minder belangrijk omdat men in de meeste landen deze toch niet mag gebruiken

Sterker nog, het mag er niet eens opstaan !!
Maar ach de twee belangrijkste landen mag het nog steeds.....  ( jouw en mijn landje ) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu met die trajectcontroles heeft het stilaan bij ons ook minder zin. Maar ja gewoon zich aan de snelheid houden en er is geen probleem.

Zal wel een paar aanpassingen moeten doen aan de Brodit wil het groter scherm passen onder de A stijl de nieuwe houder moet er toch worden opgeplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom Tom geeft de traject controles ook gewoon aan als het goed is hoor !!
Althans degene die we hier in het hollandse hebben worden in iedergeval wel aangegeven
Al gebruik ik steeds vaker ook Flitsmeister erbij... maar weet niet of dat voor jullie ook werkt die App

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomtom is handig voor de flitsers, maar toch niet voldoende. Niet alles staat er in helaas. Daarnaast blijkt de politie in de contreien die ik doorkruis ook in (o.m.?) een grijze polo te rijden, en dat maakt ongemerkt regels overtreden best complex.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zo de nieuwe TT is geplaatst dat spul is een spiegel dus maar meteen een matte folie erop gekleeft.

Ook een nieuw stekkertje van Alie besteld zal het nog wat mooier maken.

Zouden eigenlijk de TT met mat scherm moeten verkopen maar ja dan verdienen ze niets extra.

Handig is de wifi voor de updates moet men de PC niet meer bovenhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Snelle said:

Handig is de wifi voor de updates moet men de PC niet meer bovenhalen.

Wel ik hoop dat het handig is, van de zaak heb ik ook zo'n ding en met het kabeltje updaten duurt al een eeuwigheid.
Dus vermoed zo dat het met wifi nog langer gaat duren.....

Enne dat spiegelen van het scherm word bewust gedaan !
Kunnen de vrouwen hem ook gebruiken voor de make up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe