Ga naar inhoud

Accu O2 1,9TDI vervangen


coldstein
 Delen

Aanbevolen berichten

De Octavia startte al een week of twee moeilijk. Het zat er dus aan te komen: een kapotte ACCU.

Vrijdag op zaterdag heb ik de auto buiten laten slapen omdat er te veel sneeuw oplag en zaterdag stratte hij dus niet meer.

We hebben wel wat moeten rondbellen want bij veel handelaars waren er al veel ACCU's de deur uit.

Uiteindelijk bij MIDAS op 12km van thuis een ACCU gevonden. Met de Fiesta (tweede wagen) naar daar en

de oude ACCU meegenomen. De nieuwe van MIDAS zelf kostte €133. Nadien zijn we nog even terug langs gegaan

met de O2 om de alternator uit te laten meten maar dat was in orde.

Ik heb wel even op internet opgezocht welke pool je eerst moet af- en aankoppelen.

Eerst (-) los en eerst (+) vast.

Ik denk dat een ACCU vervangen op 154000km zeker niet abnormaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou leeftijd i.c.m. korte ritjes er dus ook mee te maken hebben? Ik denk het!

Je moet wel een aantal km rijden om de ACCU weer volledig op te laden. Zaterdag werd ons ook aangeraden een km of 20-25 te rijden onmiddelijk na het plaatsen van de nieuwe ACCU omdat een nieuwe accu nooit volledig opgeladen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier.

ook een 1.9 TDi met 197.000 km op de teller.

Startte gelukkig zaterdag 09:45 u nog wel (-15 graden celsius)

Meteen naar de Kwikfit (lag op de route) en een nieuwe laten plaatsen.

Had er nog precies 1 staan.......

Was 130 eur kwijt, 125 voor de nieuwe en 5 voor de oude.

Hoefde ik gelukkig niet zelf in de kou te rommelen onder de motorkap.

Nu lekker bij de verwarming met een bakje koffie gewacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe