Ga naar inhoud

olieverbruik


joostben
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Hallo,

Ik heb in januari 2016 een Yeti gekocht met 120.000 km op de teller, 6 maanden garantie. Ik ben bekend met de de fabrieksopgave dat 0,5 liter per 1000 km normaal zou moeten zijn. Mijn auto verbruikt nu een liter olie per 700 a 800 km. Ik heb de garage gebeld en zij gaven door dat ik van de importeur 3 kilometerstanden moest opgeven, telkens als ik er een liter bij heb gegooid. Wat snuffelen op internet levert dat er in de VS rechtszaken gevoerd zijn over het hoge olieverbruik van TFSI motoren uit de periode 2009-2012. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en misschien zicht op het vervolg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michael AppelHet olieverbruik van je Yeti lijkt me zondermeer veel te hoog. Ik ken gevallen van andere Skoda's met een te hoog olieverbruik, en daar wordt vaak 'olie-weging' toegepast. De dealer noteert de km-stand waarbij ie de olie tot aan het max. niveau heeft bijgevuld, vervolgens als je oliepeil weer een flink stuk is gezakt ga je opnieuw naar de dealer, en deze meet (weegt) hoeveel olie er bijgevuld moet worden en bij welke km-stand om weer om max. peil te komen. Dat gaat zo een periode door, tot de dealer/Pon voldoende inzicht heeft in het olieverbruik van jouw auto, en dan wordt naar een oorzaak en oplossing gezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Een beetje laat, maar ik heb een skoda Fabia RS 2012. 
Het 1ste jaar dat ik die had gemeld aan de dealer dat hij precies wel heel veel olie verbruikte. 
Ze hebben toen testen gedaan en gezegd dat hij te weinig verbruikt om een fabrieksfout te zijn. 
Daarvoor moet het verbruik 1l per 1000km zijn. 
Mijn verbruik is 1L per 3000km. Wat ik behoorlijk veel vind. 
Nu is mijn wagen net 7jaar en heeft 124.650km en bleek hij niet door de keuring te geraken door teveel uitstoot. 
Ik maak een afspraak met de dealer dat ze het probleem moeten vinden en plassen.
Blijkt dat er een piston gebarsten is en deze zorg dat er olie blijft kleven in de cilinder en dus zorgt voor meer olieverbruik aslook voor "verbrande" olie  op de cilinderkoppen. 
De dealer doet alsof dit niks te maken heeft met het te hoge olie verbruik die ik reeds het 1ste jaar gemeld had. 
Nu lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. 
Zijn er nog onder jullie die nu ondertussen ook een gebarsten piston hebben? 
Is dit een fabrieksfout? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe