Ga naar inhoud

Lekkere muziek?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vind al die megaconcerten, met op zich, allemaal goede excellerende muzikanten,dodelijk saai.

De gastoptredens dus.

Men probeert allemaal tegelijk op het pakkende deuntje in te haken.

Wat niet wegneemt, het bezoeken van een live optreden van bijna elke musicus, of groep, voegt veel toe aan de beleving.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jimi Hendrix brengt 'nieuw' album uit

Firma Experience Hendrix LCC, die instaat voor de belangen van de overleden gitarist, bundelde twaalf onuitgebrachte nummers op het nieuwe album 'People, Hell and Angels'. Sinds vandaag is dat album in de winkel beschikbaar.

Hendrix overleed op 18 september 1970 in Londen. Daar raakte hij in een comateuze toestand na een cocktail van slaappillen en wijn. Bijna 43 jaar later is er dus nieuw materiaal. De nummers waren bestemd voor het album 'First days of the new rising sun'.

De muziek is opgenomen tussen 1968 en 1970, vlak voor Hendrix' dood. Daarom is het album nooit afgewerkt, tot nu. Zijn wereldberoemde begeleidingsband, The Jimi Hendrix Experience is echter niet te horen op 'People, Hell and Angels'. Hendrix werd beroemd door zijn notoire drugsgebruik en legendarische passage op het festival Woodstock in 1969.

bron: Het Belang Van Limburg (BE)

http://www.youtube.com/watch?v=1WpKd1Mz8Hk

-------------------------------------------------------------------

Ik weet niet of hier veel fans zijn van Hendrix, maar zijn muziek kan me best smaken. Beetje blues en jazz, experimentele rock, dat ligt me wel. En dit 'nieuwe' album is zeker niet slecht.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima album. Wat voor mij denk ik nu al het beste album van het jaar is, is Electric van Richard Thompson. Hij was vroeger van Fairport Convention. Meesterlijk gitarist. Heb constant het gevoel dat ik het ook zo zou doen, als ik het kon. Alles aan dit album klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top! Al in het echt gezien?

Een tijdje geleden alweer, in Utrecht, aan de oude gracht, ergens.

Een fenomenale muzikant, hij speelde toen in zijn eentje, Tivoli, nu weet ik het weer.

Heb zo'n beetje al zijn albums, ook die met Linda.

Hij was een tijdje bekeerd tot moslim, maar nu weer even niet.

Zijn zoon is ook een niet onverdienstelijk gitarist, speelde mee met de drummer/zanger van the Eagels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe