Ga naar inhoud

Lekkere muziek?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik probeer mij een siermeubel voor de geest te halen,

een soort assesoire, ​een lust voor het oog.

Ik moet hiervoor erg ver terug in de tijd gaan, waar de platenspeler (pick-up) dan ook oorspronkelijk vandaan komt.

Na lang nadenken, na me in die tijd te hebben verplaatst, kom ik tot de conclusie, dat je destijds geen siermeubelen had.

Alles was gewoon functioneel, geen fratsen !

 

Aan de platenspeler zit alleen het hoogstnoodzakelijke, draaitafel, arm, element en dat is het dan.

Ondanks deze ogenschijnlijke eenvoud, werd het apparaat door ouders met argwaan bekeken en verbannen naar de jongenskamer.

 

Ik ben nu wel van plan een nieuw element aan te schaffen, ze zijn weer volop verkrijgbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan heel goed zonder muziek en maak vele ritten dan ook met de radio uit.

Lekker genieten van de stilte en de natuur om mij heen.

En als ik dan eens op een rustig plekje zit te genieten van de stilte en de natuur en der komt zo'n gezin aan met van die schreeuwende koters, dan heb ik de neiging om ze de strot dicht te knijpen....

 

Daartegen kan ik ook genieten van muziek en soms even met bepaalde nummers het volume even iets harder dan normaal, heerlijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kom je op de vraag uit, is muziek eigenlijk wel functioneel .

Hebben wij muziek nodig ?

Wij kunnen natuurlijk zonder platenspeler, maar de beleving daarvan moet je toch ooit ervaren, het verschil, daar gaat het om !

 

Ja o.k., een LP is iets anders dan een mp3. Die glans terwijl die draait, dat is fijn om naar te staren, op een manier die je helpt te concentreren op de muziek. In tegenstelling tot beelden op YouTube, die leiden juist af. Iets dergelijks doet zich voor bij het staren in het vuur van een haardvuur of vuurkorf bij een goed gesprek. Daar wordt het gesprek ook veel beter van. Beter dan elkaar aanstaren in ieder geval.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MP3 is afgevlakte shit....

Het volle geluid wat je in een LP hebt is compleet weg in de CD of de MP3...

Ben zo blij dat ik me 200 stuks LP's nog gewoon heb en kan afspelen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

neuhhhh das te modern, je opa en oma hadden vroeger dit staan toen jou vader en moeder de leeftijd hadden van jouw dochter.

Enne dit was top of de bil hoor..

 

post-27-0-68358600-1444551557_thumb.jpg post-27-0-16734100-1444551558_thumb.jpg post-27-0-65919600-1444551558_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja waarvan dan de deksel de speaker meteen was !!??


Wij hadden nog een Grundig buizenradio met katte oog voor de fijn afstelling...

Man man wat kwam daar nog een goed vol geluid uit, nadat we een nieuwe 3 in 1 installatie op bepaald moment hadden heeft deze radio eerst een tijd op zolder gestaan en is daarna als boombox naar het werk gegaan waar hij nog jaren zijn klanken heeft uitgeschald.

En ergste was dat we hem met een ketting vast moesten zetten, want deze radio's waren zo geliefd dat als je hem niet verankerde dan was hij in een mum van tijd gestolen.....

 

Tsja daar kan DAB+ nog wat van leren met ze blikke / schelle afgevlakte MP3 geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...

 

 

 

 

 

Sarah Jarosz,  doet het leuk met  Aoife O'Donovan van Crooked Still, en Sarah Watkins (Nickel Creeck) daarbij is ook fijn. Maar zonder de andere dames is het ook niet onverdienstelijk. :)

aangepast door Skoody Boo
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe