Ga naar inhoud

VCDS 10.6.2 wil niet opstarten


avannigt
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een VCDS 10.6.2 kabel uit China ontvangen met......... een beschadigde DVD. De software 10.6 van het forum gedownload en geïnstalleerd. Laat zich prima installeren, echter wil niet opstarten. Ik gebruik Windows 7 met service pack 1. Ligt dit aan de software of aan mij ? Wie weet raad ? Oh ja, alvast de beste wensen voor 2012 !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je windos 7 in 32 of 64 bits uitvoering ?

indien laatste dan zul je ook nog die drivers moeten installen en adviseer dan ook om de manual erbij te pakken hoe deze te installen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de software compleet niet op, of blijft het in het openingsscherm hangen?

Ik kreeg gisteravond namelijk de hint door (dank, Witte Yeti!) dat de auto aan de laptop dient te "hangen" met contact aan, wil VCDS doorstarten na het openingsscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je op dat momen wel de kabel aan de pc hangen ?

probleem met de chineesje's hun kabel is dat je alleen de versie kunt gebruiken die je hebt aangeschaft

dus geen officieel rostech software

en het probleem van gebroken of beschadigde cd's komt vaker voor

mail sturen naar de leverancier met melding van je kapotte cd helpt vaak en wordt er één nagestuurd of als je vraagt om ergens te kunnen downen of dat ze het je mailen ( indien je mailbox grot genoeg is ) helpt ook vaak

dat je hiermee niet meteen geholpen bent is inderdaad zo, maar zorgt er wel voor dat je de orginele bij de kabel behorende software binnenkrijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Cyrus,

De software 10.6 start totaal niet op. Ik zal je tip eens proberen.

Cyrus,

Ik heb je tip uitgeprobeerd........kan wachten tot ik een ons weeg. Programma start echt niet op. Zou het echt niet aan de software kunnen liggen ? Is het mogelijk ergens software te downloaden voor de "Chinese" 10.6 ?

Hoi EdK,

Ik heb ze al een mail gestuurd via "iOffer" de veilingsite waar ik de kabel heb gekocht.

Afwachtem dus maar.......eigenlijk verwacht ik er niet veel van. Bedankt voor het meedenken.

aangepast door avannigt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in ieder geval je virusscanner volledig uit zetten voordat je het programma installeert.

Op de een of andere manier gaan die 2 niet samen.

Probeer dus eerst even je virusscanner helemaal uit te zetten en dan de software te installeren.

Hij zal vanzelf aangeven dat je de kabel moet aansluiten om de juiste USB-drivers te installeren.

Zodra alles is geïnstalleerd moet je eerst de setting van de kabel saven.

Dit staat ook in de handleiding.

Succes

PS. gebruik niet de originele software van Ross-Tech want dan doet in bijna alle gevallen je kabel het niet meer.

aangepast door Figaro75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb een VCDS 10.6.2 kabel uit China ontvangen met......... een beschadigde DVD. De software 10.6 van het forum gedownload en geïnstalleerd. Laat zich prima installeren, echter wil niet opstarten. Ik gebruik Windows 7 met service pack 1. Ligt dit aan de software of aan mij ? Wie weet raad ? Oh ja, alvast de beste wensen voor 2012 !!!!

Het probleem kan zijn dat de software versie die je hebt gedownload van het forum niet overeenkomt met je kabel. Je hebt het over 10.6.2 uit China en van het forum 10.6. Mijn CD-tje kwam ook gebroken aan en na een mail kreeg ik de software per email opgestuurd en die werkt goed. Ik draai het op een netbook, onder Windows 7 starter.

Als je wilt kan ik mijn software naar je mailen, stuur dan even een PM met je emailadres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

Tot op heden heb ik nog niet de juiste software kunnen vinden voor mijn "chinese" 10.6 kabel. Ook de leverncier uit China reageert niet op mijn vraag om software. (De geleverde cd was namelijk beschadigd tijdens de verzending).

Misschien heeft iemand van jullie dezelfde kabel en kan hij mij helpen. Wie o wie !!!!

Bij deze voeg ik twee foto's van de stekker toe.

Alvast bedankt.

post-753-0-84464700-1325865371_thumb.jpg

post-753-0-11632000-1325865378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

Bedankt voor het meedenken. Ik ben eruit.

Ik heb op internet software VCDS 10.60 gevonden (na vele uren zoeken). Deze functioneert 100%.

Zonodig kan ik die beschikbaar stellen voor het forum.

Ik heb inmiddels een scan gedaan en enkele (onschuldige) fouten gereset..

Ook heb ik het "autobahnblinken" aangepast naar 4 keer.

Volgende project is die ellendige "5e wis" van de wis-was eruit zien te halen. Iemand hier ervaring meee ?

Daarna proberen de "corner lights" inschakelen.

groet, Aat

aangepast door avannigt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende project is die ellendige "5e wis" van de wis-was eruit zien te halen. Iemand hier ervaring meee ?

Bedoel je dat nawissen na het sproeien? Dat heet (ongeveer) "teardrop wipe" - wellicht heb je 'm zo snel gevonden. Is inderdaad irritant.

Daarna proberen de "corner lights" inschakelen.

Dat wil ik ook wel, maar dat schijnt pas vanaf bepaalde bouwjaren te kunnen. Ben benieuwd of het jou lukt.

Mijn kabel is er helaas nog niet, maar als die binnen is, ga ik ook aan de slag met de corner lights.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

Bedankt voor het meedenken. Ik ben eruit.

Ik heb op internet software VCDS 10.60 gevonden (na vele uren zoeken). Deze functioneert 100%.

Hoi Aat, leuk dat het nu goed werkt, maar welke versie is het nu precies?

Voor dat teardrop wiping zou je een kunnen kijken bij 09-Centr-Electr, dan Long Coding en dat vermoedelijk bij Byte 21. Maar de Octavia verschilt wel iets van de Yeti.

Autobahnblinken heb ik ook op 4 staan en dat bevalt prima, Cornerlights staat beschreven bij VCDS.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Hallo jongens, mag ik meevaren op dit onderwerp?

Ik heb op mijn laptop(Sony Vaio vpc13F) ooit een keer vagcom 3.11 gekraakt gehad..

Al jaren niet meer gebruikt, ondertussen de laptop omgezet naar Win 7 64-bit(misschien binnenkort ook over naar Win 8??) en geprobeerd vagcom weer te gebruiken..

Maar het programma start niet op, nu dacht ik: te oud...

Dus ik heb de 64-bit driver van hier op het forum gedownd, en die erop gezet, en ook de vcds 10.6.2(gekloonde) versie van hier geïnstalleerd..

Maar nog steeds start het programma zelf niet op.

Ik gebruik een domme kabel(heb ook nog ergens een VAGCOM 812,4 met CAN liggen).

Heb het volgende al geprobeerd(aan de hand van de tips hier)

nieuwe installatie met virusscanner uit

opnieuw opstarten laptop hierna

vcds starten met kabel ingeplugd(ook in de auto)

nieuwe driver update gedaan(volgens de uitleg erbij).

Niets, nada, noppes...

Kan iemand mij nog verder helpen??

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij nog verder helpen??

Hoi Niels, Antera (Mark in real life) weet wel veel te beantwoorden hierover! Stuur hem een PB en je komt in contact met hem.

Pc-Fre@k is ook wel thuis hierin en vergeet EdK en Witte Yeti ook niet!

en uiteraard Sodela niet vergeten

aangepast door Wasmachineman
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Niels, Antera (Mark in real life) weet wel veel te beantwoorden hierover! Stuur hem een PB en je komt in contact met hem.

Pc-Fre@k is ook wel thuis hierin en vergeet EdK en Witte Yeti ook niet!

en uiteraard Sodela niet vergeten

Dank je wel voor je verwijzingen!

Ik wacht eerst nog even voordat ik 1 van hen benader... Mochten ze dit lezen, dan kunnen ze denk ik beter in deze topic antwoorden(dan hebben anderen er evt ook nog wat aan)!

gr Niels

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best reageren maar het antwoord is meestal van de meeste koop een originele kabel dan heb je dit gezeur niet. :-)

Omtrend de software die niet draaien wil zal dit wel liggen aan het feit dat je 64Bit draait. omzetten naar 32Bit kan helpen en anders dan is je kabel overleden. Deze kunnen over het algemeen beperkt gebruikt worden. Ook kan het zijn dat met en onjuiste software te plaatse je de kabel ook om zeep hebt geholpen wat dan vaak gebeurd met de niet originele versies. Anders goed zoeken op internet er is wel een speciaal forum waar meer te vinden is en je kabel misschien weer te flashen is alleen niet makkelijk toegankelijk voor iedereen. :onzeker:

aangepast door Antera
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Kan je aangeven wat 'start niet op' betekend? Mijn VCDS start zelfs zonder USB poorten op, dus ook zonder kabel en dus ook met een defecte.

Heb zowel bij de kloon als origineel geen problemen met 64-bit gehad, al doe je er wel goed aan het bijv. even te proberen op Windows xp 32-bit.

En zoals Antera zegt. Als hij blijft weigeren zou ik klagen bij de verkoper, je krijgt waar je voor betaald hebt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe