Ga naar inhoud

de Octavia van Roeland


roeland
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo na een tijd alleen maar gelezen te hebben hier, nu weer eens een bijdrage aan het forum ;).

Misschien al gezien in het voorstel topic, maar ik heb dus een Octavia 2.0 fsi Elegance uit 05-2007, auto had bij aankoop al het optionele sport interieur erin instap lijsten met Octavia logo en klein leer pakket (stuur,pook, handremcover)

Paar subtiele wijzigingen gadaan aan de auto, Milotec achterklep spoilertje, uitlaat sierstukken, 3cm verlaagd met Eibach set, 17"Superb velgen, Molitec bumpergrill, Dension ipod aansluiting , Parrot carkitt, Kufatec module, Sunnyboys.

Paar plaatjes erbij

p1030058x.jpg

p1030059y.jpg

p1030060ts.jpg

Voor de zomervakantie besloten om de achterste ruiten te laten tinten, de sunnyboys werken leuk tegen het licht maar niet tegen de warmte.

29458618583952148355510.jpg

29540618583969481687110.jpg

Na een paar keer in een RS gezeten te hebben vond ik eigenlijk da zwarte stijlen en hemel e.d veel mooier en beduidend minder besmettelijk dan het originele Ivory.

Dus eens langs de dealer gegaan voor wat info, na wat gebabbel met magazijn man en verkoper (verkoper is oud collega van mij dus dat scheelt) zou ik eens een lijstje gaan opmaken wat ik wou hebben. Gek scherend roepen we alle 3 nog hoe vaak vindt je een dergelijke auto op de sloop ;).

Zondags achter het internet toch eens op schadeauto's.nl gekeken en breekt me klomp een Octavia rs hatchback uit 2006 in Friesland op de sloop. Mooi want S'maandags had ik een planning in het noorden en hoefde niet veel om te rijden om langs die sloperij te gaan.

Daar aangekomen gevraagd of de auto er nog was "ja die was er nog" meegelopen naar de auto en gekeken complete interieur was nog aanwezig en buiten wat zand en modder geen gekke beschadegingen. Echter verkocht hij liever het hele interieur ipv de onderdelen die ik zocht, oke begrijp maar wat gaat dan kosten, prjs waren we snel over uit en er werd mij een gereedschap kist gewezen en veel plezier gewenst met de demontage hahahahha.

Dus interieur eruit geschroefd geen probleem, volgende uitdaging alles in een Polo van 2011 krijgen, bijna gelukt de hemel en hoedenplank kreeg ik er niet meer bij maar de rest van het interieur zat erin , je wil niet weten hoe maar ik ben thuis gekomen hahahaha.

Later in de week de hemel en hoedenplank opgehaald en alles geschamporeld en losse delen onder de warmne douche ;) zaterdag alles ingebouwd en ik moet zeggen ik ben heel tevreden met het reseultaat.

Genoeg praat plaatjes tijd

alles in schuurtje gepropt

p1030188l.jpg

p1030189o.jpg

beetje vuil maar niet spannend

p1030190dd.jpg

p1030191j.jpg

en alles gemonteerd

p1030196w.jpg

grt

Roeland

aangepast door roeland
Link naar reactie
Delen op andere sites

p1030204dg.jpg

p1030199n.jpg

grt

Roeland

p1030201n.jpg

p1030208n.jpg

p1030197i.jpg

Deze hoedenplank was net donkerder van kleur en had een netje, dus ag die ook maar overgezet ;)

p1030206g.jpg

De pedalen ook maar mee dan he ;)

p1030210gk.jpg

Zo dat was hem voorlopig weer even

grt

Roeland

aangepast door EdK
even een tweede bericht aangemaakt om alle foto's toonbaar te maken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodela we leven met je mee in deze donkere periode van je Yeti

Dank je, dank je... Je weet hoe dat voelt, in zo'n Yeti.. Het is dat ik zoveel steun en medeleven krijg op dit forum, anders zou ik het echt niet meer zien zitten in mijn Yeti :notworthy: .

Had ik maar een panoramadak, maar misschien moet ik een gewoon hoogtezon inbouwen voor de vitamine D productie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de leuke reacties, @ Cyrus das niet zo raar hoor PDC voor was optie. Als jij ook Xenon hebt dan heb je een Elegance Business die heeft wel standaart pdc voor en xenon gewone Elangce is dat optie

maar ik ga me er eens binnenkort in verdiepen of het hele spul niet erop te bouwen is en werkend krijgen via het originele systeem ik heb sterk het idee dat alle bestekkering er ligt en dan is het enkel de vraag of het aan te melden is in de ECU'S of dat er module's bij moeten

grt

Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...

Wel mooi gedaan, staan er nog aanpassingen op het programma ?

 

Heb tussentijds de achterste ruiten laten blinderen

Nieuwe type logo's zitten erop.

Inmiddels ook een trekhaak gemonteerd met hulpveren

Achter een plafonunit met kaartleeslampjes

Scout koplampen

Gewone lampen in kofferbak vervangen door led van superskoda

 

beetje klein spul dus ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's :)

Dit is van u auto je "eigen" auto maken en niet enkel maar een lampje vervangen maar gewoon heel de boel aanpassen.

Ge gaat toch nog niet stoppen :)

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe