Ga naar inhoud

Wat heb ik aangepast met VCDS?


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Aanpassingen zijn gedaan bij een Skoda Yeti Active+

Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS versie 10.6.0

  • autobahnblinken van 3 naar 4
  • cruise control zichtbaar gemaakt in display
  • regensensor geactiveerd
  • rainclosing geactiveerd (werkt alleen met regensensor)
  • needlesweep geactiveerd
  • koplampsproeiers uitgeschakeld
  • van L/100 km naar km/L
  • autolock en unlock (inmiddels weer uitgezet)

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi lijstje Pim.

Autobahnblinken heb ik laatst ook op 4 gezet, maar sindsdien nog niet gereden, dus een kijken hoe dat bevalt.

Waarom heb je autolock en unlock weer uitgezet? Ik vind het wel handig, alleen als je iemand moet laten instappen vergeet je het nog wel eens om de knop in te drukken;) Bij de ambition (Maxidot dus) kun je dat ook zonder kabel instellen.

Is nu trouwens de Comfort qua electronica gelijk aan de Active+? Ik heb het vermoeden van wel. Aangezien er ook steeds meer Comfort-sneeuwmonsters op het forum komen misschien handig om te weten (voor de comfortabele rijders) dat wat jij uitspookt met je monster ook bij hun zou kunnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi lijstje Pim.

Autobahnblinken heb ik laatst ook op 4 gezet, maar sindsdien nog niet gereden, dus een kijken hoe dat bevalt.

Waarom heb je autolock en unlock weer uitgezet? Ik vind het wel handig, alleen als je iemand moet laten instappen vergeet je het nog wel eens om de knop in te drukken;) Bij de ambition (Maxidot dus) kun je dat ook zonder kabel instellen.

Is nu trouwens de Comfort qua electronica gelijk aan de Active+? Ik heb het vermoeden van wel. Aangezien er ook steeds meer Comfort-sneeuwmonsters op het forum komen misschien handig om te weten (voor de comfortabele rijders) dat wat jij uitspookt met je monster ook bij hun zou kunnen..

Hoi Alexander,

Autobahnblinken van 3 naar 4x vind ik zelf wel een verbetering, 3x is net iets tekort als je van baan verwisseld. Je bent dan halverwege als het blinken stopt en met 4x vind ik dat veiliger.

Autolock-unlock vind ik zelf wel handig, maar mijn vrouw die de auto doordeweeks gebruikt vind het niet zo prettig. Ze voelt zich dan opgesloten en gebruikt liever het knopje als dat nodig is.

Of de Active+ overeenkomt met de Comfort, dat weet is niet, maar ik denk het wel. De Comfort is de Active+ met de opties die in de meeste gevallen mee besteld werden, zoals de Radio/CD Swing, afstandsbediening centrale deurvergrendeling, Cruise Control en stootlijsten op de deuren. De meeste VCDS-aanpassingen zullen wel lukken, maar het is altijd weer een verrassing of dat qua electronica lukt

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel handig om de ingestelde snelheid van de CC te kunnen zien. Met de zomerbanden eronder geeft de CC de exacte snelheid weer. Deze snelheid is gelijk aan de waarde die de navigator aangeeft.

Je kan de CC dus precies zo instellen dat je geen overtreding maakt. Waar ik 100 mag rijden stel ik dan de CC op 103 in.

Nu met de winterbanden (niet weer he :lol: ) eronder, heb ik een gemiddelde afwijking van 4 km, dat betekent i.p.v. 103 dat ik nu 107 moet instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moet ik dus allemaal in m'n hoofd doen. Grofweg mt zomerbanden +5 en winterbanden +10 op de teller. Gevolg: mijn eega beschuldigt me nu steeds van te hard rijden, hoevaak ik het ook uitleg of zelfs aan de hand van de Nuvi laat zien: "kan me niet schelen, doe toch maar voor de zekerheid +5"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Menno vrouwen.................. al heten ze M arijke.

Maar zeg maar dat ik heb gezegd dat je gelijk hebt, en dat ik excact dezelfde wagen en banden heb en ook die spoiler dus dat het gewoon klopt !!

Misschien helpt het ............. je weet het niet :lol: :lol:

Zo niet dan moeten de charmes van Pim of Frank in stelling gebracht worden !

Helpt dat niet dan is ze gewoon koppig :doh2: spam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen moeten zich gewoon niet met autorijden bemoeien, en al helemaal niet met de snelheid.

In de toekomst wisselgeld: zal als vriendinlief in druk stadsverkeer gaat rijden eens gaan voorlezen wat de schakelindicator weergeeft. 8-) :wink_smilie:

Klinkt als pril geluk taal !

Wacht maar tot je een Ja woord hebt gegeven in welke vorm dan ook

Dan krijg je een pinpas met elke week 10 euro erop gestort, dat is dan je zakgeld !

En als ze zich dan bemoeid met de snelheid, dan zeg je alleen nog maar ...........ja schat, goed schat !

En weet je waarom ? om de goede vrede te houden !

:P:lol: :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe