Ga naar inhoud

[O2] Wat is mogelijk met VCDS?


Boullie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik zou graag enkele zaken laten activeren, maar weet niet of ze allemaal mogelijk zijn met VCDS.

Iemand een idee of volgende zaken gaan?

1) Spiegelverwarming aan bij activeren achterruitverwarming (ondertussen duidelijk dat dit moet gaan)

2) Needle sweep activeren (zou ook mogelijk moeten zijn)

3) Activeren achterspeakers (ook al zijn ze - nog - niet geplaatst)

4) SAFE-vergrendeling activeren bij 1x op de 'sluit' knop te drukken

Vervolgens had ik graag nog geweten of iemand enig idee heeft welke kabel ik nodig zou hebben voor mijn O2.

Mocht er iemand deze zaken kunnen/willen activeren voor me, en binnen een straal van 200km van Antwerpen wonen, stuur me gerust een pb'je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Boullie,

ik heb je topic verplaatst aangezien we in het VCDS Tutorials topic alleen handleidingen plaatsen, geen vragen.

Verder zijn sommige vragen al gesteld. Zo vind je hier de handleiding en de opvolgende discussie over de Needle Sweep. Daar staat bijvoorbeeld al genoemd dat het werkt op een Octavia 2.

Spiegelverwarming: (had je waarschijnlijk al gevonden?)

Ik zou dus aanraden om de specifieke vragen in het juiste topic te behandelen. Loop de lijst in het VCDS en VCDS Tutorials forum een door en gebruik ook zeker de zoekfunctie (rechtsbovenaan) of door hier te klikken: http://www.skodaforum.eu/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Omdat de topictitel nauw aansluit bij mijn vragen, hier even een reactie.

Ik zou graag weten of twee paar aanpassingen aan mijn Octavia Elegance BL (05-2007) mogelijk zijn:

* dagrijlicht via mistlampen

* olietemperatuur in Maxidot

* snelheid cruisecontrol in Maxidot

* geen kickdown bij DSG in manual stand (deze weet ik nog niet zeker)

Wie kan mij zeggen of dit mogelijk is?

En zo ja: wie zou mij daarbij kunnen helpen? Ben (uiteraard) bereid wat te rijden, pakweg in de ruit Amsterdam - Haarlem/Hoofddorp - Hoorn - Almere.

Ter aanvulling op mijn vorige post zou ik daarnaast nog het volgende willen aanpassen:

* buitenspiegelverwarming aan met achterruitverwarming

* coming home / leaving home via de mistlampen

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerste VCDS-sessie zit er op, was vooral even proberen.

Het is gelukt om dagrijverlichting in te schakelen, die brandt nu over de mistlampen (zelf gedimd naar 60%).

Daarnaast de radio goed gezet (nu stond er géén radio, wel een navi en dat staat nu andersom).

Andere zaken moet ik mij nog in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je dat van die radio gevonden. Kon het bij de fabia nergens meer vinden... misschien zag ik het in de module van de radio zelf (die er nu uit is)?

En mocht je nieuwe (nog niet eerder beschreven) dingen uitvinden, geef ons de details of maak zelf een tutorial! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tutorial van de mistlampen ga ik zeker nog maken, volgens mij staat deze nog niet op dit forum. Maar moest even snel-snel want eigenlijk geen tijd maar wilde toch even de kabel testen. Moet even een snipper op mijn Windows-laptop zetten en dan kan ik ech aan de slag, wel zo veilig qua "undo" van gemaakte aanpassingen.

Radio heb ik gedaan door controller 19 CAN Gateway te openen en dan de button "Installation List" te kiezen. Daar heb ik 56 - Radio (analog) aangevinkt en 37 - Navigation uit.

Voor een originele Skoda-radio dien je 0F - Radio (Digital) aan te zetten, die is dan later weer benaderbaar voor adaptation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, heb die lijst gezien maar was me niet opgevallen dat er misschien meerdere types zijn. Weet natuurlijk niet of de Fabia dat wel heeft maar op z'n minst de moeite om het eens te bekijken.

Weet ook niet of een door canbus aangestuurde analoge radio (door middel van een controller) valt onder digitaal of analoog. Wie weet doen de knoppen (op mijn MFSW) het dan niet meer omdat canbus helemaal uitgeschakeld wordt?

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe