Ga naar inhoud

Cordoba

Members
  • Aantal items

    2299
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    205

Album reacties die geplaatst zijn door Cordoba

       12
    13 uur ago , Rosinfield said:

    Ik merk het wel degelijk. Veel beter te doseren. Met de trommels moest ik meer doortrappen bij hard remmen. Eerste keer weer met schijven rondom remde ik ook prompt te hard. Maar eenmaal gewend vind ik het aangenamer

    Mmm, ik vraag me af of dat wel door verschil in trommels/schijven komt. Het kan ook goed met de rembekrachtiging te maken hebben (en hoe dat is ontworpen/afgesteld), als ik het goed heb kun je dat ook nog wijzigen, net zoals de respons op het gaspedaal. Ik dacht dat ertromp die remrespons voor een aantal leden bij de buren ook wel eens heeft veranderd.

    Ik krijg trouwens wel direct oude beelden op mijn netvlies: bij mijn allereerste rijles wilde ik bij de eerste kruising ook iets afremmen om te kijken of ik veilig over kon steken, ik dacht dat ik rempedaal gemist had, maar de rij-instructeur hing in de gordel, dus ik had toch op het rempedaal getrapt. Mijn 1e rijles was in een Volvo 244 met flinke rembekrachtiging, en ik had wel ervaring met landbouwtractoren (vakantiewerk) waarbij je hard op de rempedalen moest trappen om enig effect te hebben.

    Ander voorval: een oom (beroepschauffeur) had de auto van mijn vader geleend, en wilde wat afremmen voor een kruising. De auto van mijn vader was toen een VW1600 variant, en heel bijzonder voor een auto uit de 60-er jaren: met gordels. VW had destijds veel betere remmen dan veel concurrenten, en ook dit afremmen resulteerde in een soort noodstop waarbij de passagier dankzij de gordel niet in aanraking kwam met de voorruit.:lol:

       12

    Voordeel van trommels is dat ze niet zo snel krom worden ^_^ Daarnaast niet zo snel roest op het remsysteem zelf, maar wel als nadeel dat trommelremmen eerder wat blijven hangen/slepen, vooral als ze wat km's in gebruik zijn en er wat remstof in de trommels zit. Schijfremmen rondom is eigenlijk alleen noodzakelijk voor zeer sportieve rijders (of kortzichtige rijders die vaak de rem als noodstop moeten gebruiken).

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe