Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/07/2022 in Posts

  1. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 points
  2. Tsja daar zijn wij op de werkplaats elke dag weer getuigen van. De centrale geluidsinstallatie gaf tijd terug de geest en zou even duren voor die weer gerepareerd was. En ja merendeel van de collega daar lopen met grijs haar en zijn de 50 al dik gepasseerd. En één van hun kwam de dag erna met een buizen radio ( met katte oog ( grundig )) de werkplaats in. Afijn de centrale geluidsinstallatie word niet meer gerepareerd dit omdat we binnen 3 jaar naar nieuw bedrijfspand gaan maar de echte reden is dat het geluid uit die buizen radio zo ongelooflijk warm klinkt........ Je zou er haast één gaan zoeken op een Beverwijkse Bazaar voor in de woonkamer.......
    3 points
  3. Nog steeds erg tevreden over het Uppie. Helemaal nu de schroefset (KW v1) er onder zit. Rijdt fantastisch. Ook een Milltek Road + catback laten plaatsen. Leuk geluidje, niet te, precies goed.
    3 points
  4. goedemiddag, Ik ben Bruce, rij in een Fabia Combi. Ben er blij mee, en ik vind m geweldig. Mijn interesse gaat vooral naar de adaptive cruise controll , fascinerend hoe dat werkt, en ik wil graag een kleine aanpassing maken bij de achteruit rij camera. Heb al wat interessante pdf s mogen downloaden van dit forum. Verder rijd ik redelijk veel kilometers, en ben werkzaam als programmeur/monteur bij beveiligings- en ontruimings installaties door heel Nederland Zo'n installatie is ongeveer gelijk aan de auto; ziet er redelijk simpel uit aan buitenkant maar van binnen zeer technisch en moet je programmeren, met zeer weinig documentatie voor handen. Maar dat maakt het ook wel interessant. 🙂
    3 points
  5. Ik heb eindelijk een (eenvoudige) NAS aangeschaft: de Synology DS118. Handig als extra backup schijf, maar vooral fijn dat ik nu altijd mijn muziek en foto's binnenshuis kan streamen. De internetpoorten heb ik niet opengezet. Voorheen streamde ik mijn muziek vanaf de laptop naar mijn Bose speakers, maar dat werkt alleen als die aanstaat. De NAS staat overdag altijd aan. Alle foto's streamen nu naar telefoon. Jammer dat chromecasten naar TV nog niet kan, dat is een probleempje dat Synology hopelijk snel gaat oplossen.
    2 points
  6. De beste film is nog altijd Bambi.😘
    2 points
  7. In dit geval heet Menno toch echt EdK hoor..... De echte Menno heeft geen RR gehad....😎
    2 points
  8. @Wasmachineman Ik heb hoogtevrees, dus geen SUV.😁
    1 point
  9. https://www.bydauto.nl/?utm_term=elektrische wagen&utm_campaign=NB_Elektrische Auto&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=2463037611&hsa_cam=18584048380&hsa_grp=147553869012&hsa_ad=628062835563&hsa_src=g&hsa_tgt=kwd-1102197285&hsa_kw=elektrische wagen&hsa_mt=p&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=Cj0KCQiA7bucBhCeARIsAIOwr-8tY02kbI5qvk8vK327Gp-tKRffM-8XKGFcGox07XVyP4pT7dttAeQaAv7FEALw_wcB China 🇨🇳 heeft jouw auto @Cordoba 🙈
    1 point
  10. Binnenbekleding er uit, ruit van binnenuit omhoog schuiven (vastzetten met tape over de deur heen), raammechanisme omhoog tot de schroeven waarmee je de ruit vast zet in het mechanisme op de hoogte zitten van de gaten in het metalen frame (binnenzijde) van de deur. Dit gaten dienen om de schroevendraaier doorheen te steken om de schroeven vast te zetten. Vervolgens de ruit loshalen en voorzichtig in de klem laten zakken (ca. 8-10 cm) de schroeven van de klem goed vastdraaien. Als je die niet goed vastdraait, zul je de ruit uit de klem trekken als de ruit een keer vastgevroren zit en je probeert het raam te openen. Raam inleren en de binnenbekleding er weer op.
    1 point
  11. Cees, heb je link even aangepast ! Kreeg na erop te klikken een deel van je inloggegevens bij bluecool te zien. En neem aan dat je hier niet op zit te wachten. Maar zelfde schijven in mijn momenteel stilstaande NAS zitten.
    1 point
  12. Was dat de concessie die je moest doen om je soundbar te mogen aanschaffen ?? 😂 En laat me raden, je had de soundbar aangesloten en de beste film ( top gun ) aangezet om de boel is ff lekker te testen. En toen kwam de opmerking " kan het wat zachter ???? " 😎
    1 point
  13. Mooie deal, niet voor niks een jaartje gewacht, terwijl het flink onvoorspelbaar is de afgelopen... 2 jaar. Ik heb een jaartje gewacht met een lens die in prijs om hoog ging, dus het kan een stuk frustrerender uitpakken. 😉 En andere heb ik weer te vroeg verkocht, ook heel naar.
    1 point
  14. Vaak levert dat ouwe spul nog ongelofelijk goeie geluidskwaliteit 👍
    1 point
  15. Mooi spul van Sonos. Daar ga je veel plezier aan beleven. Ik doe het nog steeds met mijn 25 jaar oude analoge Sony ES versterker met twee grote Teufel speakers met daar tussenin een Maritek omvormer (analoog naar digitaal) naar de Android-tv gaat.
    1 point
  16. @Rosinfield Menno gefeliciteerd met je verjaardag!🎉🎁
    1 point
  17. Wat een andere auto zeg! En dan in positieve zin. Wat is een catback? Is dat een sportkat?
    1 point
  18. @Rinze81 dit had ik ook al aangegeven om op je laatste bericht een antwoord te geven.... Misschien dat @Cordoba of @VAG-man misschien weten wat men bedoeld en waar dit zit !? En anders eens even kijken hier op forum in downloads naar wat schema's van je fabia en dat je hiermee verder kan komen.
    1 point
  19. Door je gehele wagen zitten stekker verbindingen. De één zit in de wagen en de ander buiten de cabine. En die dus buiten de cabine zitten hebben een grotere kans op inwerking van water/vocht wat dan weer corrosie op stekkers veroorzaakt. En als je dus een storing ergens aan hebt is en jezelf de oorzaak wil zoeken dan zijn dit met de zekeringen vaak de eerste punten waarna je kijkt. Bijvoorbeeld een slechte massa verbinding kan al heel rare storingen veroorzaken... En ja het stukje tekst wat op jouw storing lijkt volgens jou, men is daar beetje onduidelijk mee en zou ook niet directe antwoord weten
    1 point
  20. Hoi allemaal. Mijn naam is Rinze en ben sinds 1 jaar een trotse eigenaar van een skoda fabia uit 2004. Deze was vrij goed onderhouden toen ik hem kocht. Elk half jaar een beurt met 65000 op de teller. Alleen de lak had wat schade maar dat maakte mij niet veel uit.
    1 point
  21. Dat is hetzelfde blok als ik in mijn vorige Fabia (2003) had, dat is dus een echt VW-blok met 75 pk, en 16 kleppen. In principe een betrouwbaar blok dat lang meegaat, volgens mij heb ik al eens km-standen boven de 400.000 km langs zien komen voor dit blok. Ik heb die van mij 4,5 jaar terug ingeruild met bijna 200k km en deze rijdt nog steeds rond in NL. Mijn advies zou zijn om de auto uit te (laten) lezen op foutcodes. Als je dat laat doen door een garage, zorg dan dat je de NUMMERS van de foutcodes krijgt, vaak geven garages de beschrijving die vaak maar half klopt, waardoor je op het verkeerde been wordt gezet, zorg dus dat je de nummers van de foutcode krijgt. Met die foutcode kun je bijvoorbeeld op de site van Gerrit Speek (OBD - VCDS en dan in de linker smalle kolom naar 'foutcodelijst' scrollen en die aanklikken, dan kun je lezen wat een foutcode inhoudt, en wat de oorzaken kunnen zijn en wat je er aan moet doen. Je kunt ook zelf een scantool aanschaffen, of via een dongle naar je telefoon of bijvoorbeeld een goedkoop apparaat als bijv. deze die ik zelf heb aangeschaft. Met garages die soms 20-50 euro vragen voor het uitlezen, is het geld voor zo'n apparaat snel terug verdiend.
    1 point
  22. Het probleem met het slot kan wel degelijk een probleem zijn, dat is dan meestal een probleem met één van de microswitches in het portierslot (vaak bestuurdersportier). De instelling die EdK noemt, vergrendelt alle deuren zodra je 15 km/u rijdt (en blijven vergrendelt tot je de motor uitzet). Dat slotprobleem is waarschijnlijk op te lossen door Frank van slotreparatie in Apeldoorn. Voor het startprobleem kun je het beste de auto uit (laten) lezen op foutcodes, ook als de auto start en er geen lampjes branden kunnen er nog steeds veel foutcodes in de ECU (computer motorregeling) te vinden zijn. In dit geval kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een injector is die lekt, waardoor de lucht-brandstofverhouding niet klopt bij het starten, en de brandstof ook niet mooi verneveld wordt. Wat de motor betreft: als je je kenteken invult op bijvoorbeeld de kentekencheck van autoweek, zie je daar ook vaak de motorcode (3 letters) bij vermeld, en daar kun je weer heel veel mee, als je een 1.4 16V motor met 75 pk hebt, kun je bijvoorbeeld motorcode BBY of BKY hebben, heb je motorcode BKZ dan heb je bijna dezelfde motor maar de 100 pk versie. Die motorcode staat ook in vrij grote letters op de sticker die in de kofferbak naast het reservewiel zit.
    1 point
  23. Je hebt een Fabia van de 1e serie (bouwjaar 2004) lees ik. Natuurlijk heeft jou auto een brandstoffilter. Deze hoeft niet onder de motorkap te zitten, maar kan ook voor het linker achterwiel langs de dorpel zitten bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe lang je met een tank brandstof doet, want als je E10 tankt ontstaan er na een bepaalde tijd waterdruppels in het systeem. Kun je achterkomen wat voor type motor je hebt?
    1 point
  24. Per land wordt er bepaald hoeveel auto’s er naar het land gaan. Dus België zal al aan het maximum zitten? En opties die ontbreken heeft allemaal te maken met die chiptekorten. Helaas nog geen verbetering daarin. Deze info heb ik van Van Mossel waar ik gister op bezoek was. Dramatische vooruitzichten zijn er te verwachten. 🥲
    1 point
  25. Welkom @Bruce Lee! Ik heb al je films gezien.
    1 point
  26. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2117627313/slagveld-voor-middenklasse-ene-na-andere-betaalbare-compacte-auto-verdwijnt De betaalbare compacte middenklasser staat op het punt van uitsterven. Ford en Volkswagen maakten onlangs bekend dat ze binnen enkele jaren gaan stoppen met de productie van respectievelijk de Fiësta en de Polo. De autokoper zal daardoor aangewezen zijn op kleine elektrische stadsautootjes of zich helemaal geen eigen auto meer kunnen veroorloven. „Voor een grote groep mensen gaat autorijden steeds meer een luxe dan een gewoonte worden.” Het verdwijnen van de twee modellen heeft grote gevolgen. De Polo en de Fiesta zijn al decennia belangrijke spelers in hun klasse; het zogeheten B-segment. Auto’s met een vanafprijs rond de twintig mille. Een in ons land zeer populaire klasse. Drie auto’s uit de verkooptop tien behoren ertoe, waaronder de bestverkochte auto van Nederland: de Peugeot 208. Volkswagen-baas Thomas Schäfer vertelde deze zomer aan het Britse tijdschrift Autocar dat een nieuwe generatie Polo er waarschijnlijk niet komt. Het model zal in 2025 uit productie gaan. Ford bevestigde vorige maand in 2023 al met de Fiesta te gaan stoppen. Schäfer legde uit dat om te voldoen aan de nieuwe, strengere EU7-uitstootnorm de productiekosten met ruim 5000 euro per auto zullen stijgen. De goedkoopste Polo kost nu 26.000 euro. Met 5000 euro daarbovenop denkt de ceo dat het model te duur zal worden voor de autokoper. Dit besluit heeft niet alleen gevolgen voor de Polo. Op het onderstel ervan maakt de Volkswagen Groep meer middelgrote auto’s zoals de Audi A1 en Seat Ibiza. Over hun toekomst is nog niets gezegd, maar Schäfer liet al doorklinken dat ook deze modellen door het nieuwe beleid zullen worden getroffen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de goedkopere keuze bij de dealer wegvalt. Waar het tot vorig jaar nog mogelijk was een splinternieuwe auto voor rond de 10.000 euro te kopen, is dat nu onmogelijk. Toyota, Peugeot en Citroën produceerden twee generaties aan zogenoemde supermini’s. De Aygo, 107 en C1 waren in ons land razend populaire opties voor mensen die op zoek waren naar een nieuwe auto en maakten deel uit van het A-segment. Het moederbedrijf van Citroën en Peugeot – Stellantis – stopte echter vorig jaar met de modellen. Volgens automarktkenner Clem Dickmann heeft het grotendeels verdwijnen van het A-segment dezelfde reden als waarom nu de bijl in de B-klasse gaat. Fabrikanten kunnen er niet voldoende meer op verdienen en schrappen de modellen. De besluiten op de hoofdkantoren van Ford en Volkswagen hebben niet alleen gevolgen voor de kopers van nieuwe auto’s. Ze dreunen ook door op de occasionmarkt, waar deze modellen zeer gewild zijn. Als de vraag naar occasions enigszins gelijk blijft, zitten we over een paar jaar met enorme krapte op de markt. Ook door het streven van de overheid om vanaf 2030 alleen nog maar elektrische auto’s te laten verkopen, zal het aanbod van betaalbare auto’s enorm afnemen”, legt analist Clem Dickmann uit. Waar gaan we straks dan in rijden? De Nederlandse importeur van Volkswagen meldt dat er aan een elektrisch model maatje Polo wordt gewerkt. Een prijs daarvan is nog niet bekend. In het huidige Volkswagenaanbod is de ID3 met dik 31 mille het goedkoopste elektrische alternatief. Gelijkwaardige modellen van Peugeot en Opel kosten grofweg hetzelfde. Wat is nog een mogelijkheid voor iedereen met een kleinere beurs? Volgens analist Dickmann ligt dat aan waar iemand woont. Hij ziet de groei van kleine stadskarretjes als de Birò of de Opel Rocks-e als een zijsprong voor stedelingen. „Het is nu al heel handig als je in de stad woont om zo’n wagentje te hebben, en als ’normale auto’s’ moeilijk te krijgen worden, zie ik dat soort karretjes als een realistisch alternatief. Maar woon je buiten de stad, dan heb je daar vrij weinig aan”, duidt hij. „De marktontwikkelingen zorgen voor een tweedeling in mobiliteit. Voor een grote groep mensen gaat autorijden eerder een luxe dan een gewoonte worden.” Voor mensen voor wie een stadsautootje niet praktisch is, of die simpelweg niet genoeg budget hebben om meer dan 20.000 euro voor een auto te kunnen neerleggen, ziet Dickmann de toekomst somber in. „Een nieuwe auto wordt gewoon veel te duur voor heel veel mensen. Ik denk dan ook dat waar het mogelijk is veel meer mensen gebruik gaan maken van deelauto’s.” Het verdwijnen van B-segment auto’s stelt automobilisten als Lana Aziz (34) voor een lastige keuze. „Ik heb wel echt een auto nodig voor mijn werk, vertelt ze terwijl ze blij naar haar trouwe vierwieler kijkt. „Maar nu moet ik een veel duurdere nemen. Daardoor moet ik op andere uitgaven gaan bezuinigen.” Lana kart elke dag met haar vier jaar oude Polo over de Nederlandse snelwegen. Haar leasecontract komt echter bijna ten einde en ze kan alleen maar uit duurdere modellen kiezen. Het gaat dan om hybride auto’s. Voor het milieu mooi, maar Aziz heeft liever een goedkoper model. „Met de huidige staat van de treinen kies ik eerder voor een auto. Maar misschien dat ik toch moet overwegen een jaartje zonder eigen auto te leven, en dan maar gebruikmaken van een deelauto”, zegt ze.
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe