Heren
Moet stiekum toch wel beetje lachen als ik jullie hoor klagen over de actieradius van de EV
En dan het vergelijk trekken naar de brandstof motor.....
Maar ook bij de brandstofmotor staat er in de folder dat ze zuiniger rijden dan in werkelijkheid.
Dus tsja hadden jullie dan anders verwacht met de actieradius opgave met de EV wagens??
En nu ervaren jullie dit met de Enyaq , maar verwachten jullie dat dit met andere merken EV wagens anders zal zijn ?
In familie / vriendenkring meerdere die ook EV rijden in vorm van Tesla / MG / Kia en met deze koudere dagen hoor ik ze over hetzelfde klagen...
Maar ja het is al vanaf dat de accu er is bekend dat met koude de capaciteit minder is, dus tsja je kunt dan op je hollandse klompen er vanuit gaan dat dit ook zo zal zijn met de accu's van de EV.
Denk dat het probleem ergens anders ligt !
Denk dat we met zijn allen ergens in die grijze massa tussen onze oren een schakelaar moeten over zetten en moeten leren omgaan met een kortere actieradius met onze EV.
Maw laden wanneer we kunnen, op langere ritten een extra pauze inlassen en tijdens het laden dan maar wat administratief werk doen als je dat hebt.
Of volgende keer een EV bestellen met een groter accupakket , maar dat zal voor velen niet mogelijk zijn omdat het leasebudget niet toereikend is.....
Maar wees blij dat het met dit budget al mogelijk is om EV te rijden, ik als prive rijder krijg de eerste tijd mijn budget niet eens rond als ik er duracel batterijtjes in zou doen.....
Dus zou zeggen geniet van de wagen zoals hij er nu staat, en heel stilletjes ben ik stinkend jaloerse op jullie met jullie EV