Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/22/21 in alle zones

  1. Ik hou ook wel van een lekker biertje of een goed glas Whisky, maar IPA gaat bij mij wel vaak door de gootsteen. Ik krijg ze dan van vrienden die ze ook niet lekker vonden en de resterende flesjes aan mij geven om uit te proberen. Ik vind de meeste echt veel te bitter door de extra hop.. Kwestie van smaak uiteraard Maar kom er uiteindelijk vanzelf eentje tegen die wel bevalt
    2 punten
  2. JA ik was die dag niet te genieten , dat zal de reden wel geweest zijn dan....😎
    1 punt
  3. https://www.ad.nl/auto/de-goedkope-stationcar-sterft-uit-skoda-stopt-toch-met-fabia-combi~a66b0757/ De goedkope stationcar sterft uit: Skoda stopt tóch met Fabia Combi Na Renault en Seat stopt nu ook Skoda met het maken van een kleine, betaalbare stationwagon. Tegen eerdere berichten in bevestigt het Tsjechische merk dat de huidige Fabia Combi geen opvolger krijgt. In plaats daarvan richt Skoda zich op de ontwikkeling van een kleiner elektrisch model, dat in 2023 op de markt komt. Het schrappen van de nieuwe Fabia Combi komt als een verrassing, want tijdens de recente kennismaking met de vijfdeurs versie van de nieuwste Fabia meldden vertegenwoordigers van Skoda nog dat de stationcar in 2023 op de markt zou komen. Het feit dat de ruimere variant zo lang op zich zou laten wachten wekte al wat argwaan, maar nu blijkt dus wat er écht achter de schermen heeft gespeeld: de huidige Fabia Combi zal de laatste compacte stationcar van Skoda zijn. Wie om zich heen kijkt in Nederland, zal zich afvragen waarom Skoda een streep zet onder dit populaire model. Bij ons is de Combi immers een erg populaire versie van de Fabia. In andere landen zitten consumenten echter minder op een compacte stationwagon te wachten. Tegelijkertijd kiezen steeds meer autokopers voor een hogere compacte SUV in plaats van een lage station, waardoor die laatste aan het kortste eind trekt. Om die reden stopte Renault al met de Clio Estate (terwijl de hogere Captur populairder is dan ooit) en schrapte Seat de Ibiza ST uit het programma, ten gunste van de Arona. Skoda biedt op zijn beurt de Kamiq aan en volgens een woordvoerder van Skoda Nederland heeft het merk nog voldoende ruimere alternatieven in de aanbieding. ,,De nieuwe generatie van de Fabia hatchback – de ‘normale’ versie met vijf deuren dus, red. – is flink groter en ruimer geworden dan zijn voorganger, waardoor de Combi minder hard nodig is. Voor mensen die nog meer ruimte willen, hebben we bovendien de Scala in de aanbieding.” Die grotere hatchback heeft ongeveer het formaat van een Volkswagen Golf en past inderdaad netjes tussen de Fabia en de grotere Skoda Octavia in, maar de Scala is géén stationcar, heeft een minder grotere bagageruimte dan de huidige Fabia Combi én een hogere prijs. Ruimte voor elektrisch Volgens Skoda is er nog een reden om afscheid te nemen van de Combi: het geld dat nodig was om de stationcar te ontwikkelen, stopt het merk nu in de ontwikkeling van een kleiner elektrisch model. Dat compactere broertje van de Enyaq iV komt waarschijnlijk in hetzelfde prijssegment als de Fabia, zo tussen de 20.000 en 25.000 euro. Volgens de Tsjechische autobouwer is zo’n model hard nodig om een antwoord te hebben op de stijgende vraag naar betaalbare elektrische auto’s. Die beoogde prijs zou betekenen dat die auto de Skoda-versie wordt van het model dat Volkswagen afgelopen week liet zien op de autobeurs van München. Dat studiemodel, de ID.Life, blikt vooruit op de volledig elektrische Volkswagen ID.2 die – jawel – voor zo’n 20.000 tot 25.000 euro op de markt moet komen. Naar verluidt verschijnt de productieversie van die auto in 2023 op de weg, dus tegen de tijd dat VW die auto in de showrooms heeft staan, haakt Skoda ook aan. Wie nog een betaalbare stationwagon met heel veel ruimte wil, kan eventueel nog terecht bij Dacia voor de nieuwe Jogger.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe