Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 07/30/21 in alle zones

  1. @EdKOké, jij je zin: https://www.skodaforum.nl/forum/i/corona.40509/ en dat 78 pagina's lang... BTW: ik snap niet dat Frank het überhaupt allemaal wil weten. Hij weet het toch zelf beter. 😉
    1 punt
  2. Wie niet? We verwachten van jou ook wel een bijdrage hoor Erik!
    1 punt
  3. Nou, @Rosinfield kan z'n lol op, in dit topic... 😇
    1 punt
  4. Mooi verslag Jefrey. Man man wat en pech heb je ermee zeg!😒Als alles achter de rug is vergeet je het snel en volgt er een grote glimlach op de gezicht. Nog even tanden op elkaar.
    1 punt
  5. Het lijkt wel of het bij jou nooit eens in één keer goed mag gaan..... Hoe kan dat toch ? Ben je dan zo gelukkig in de liefde dat je hier moet boeten ? Maar goed al die attesten bij jullie ..... je zal er maar mee moeten leven om je wagen te kuizen... Mijne is ook met streetcomfortset verlaagd en stuurt prima hierdoor. Kon die van Corné zijn vrouw der Fabia toen overnemen, door antera geplaatst en om de hoek daar uitgelijnd Moet alleen nog eens terug, moet toch nog even beter afgesteld worden op de brug. Achterkant bonkt me af en toe te veel bij drempels....
    1 punt
  6. Vandaag zijn de eerste vrije trainingen op de Hungaroring geweest, en morgenochtend de laatste vrije training voor de kwalificatie. RB heeft vandaag de motor van de Silverstonecrash van Max gebruikt om deze te testen, de motor is door Honda goed bevonden voor de rest van het raceweekend. (Iedere motorwissel, versnellingsbakwissel enz. na het begin van de kwalificatie levert je direct een gridstraf op, als de motor nu niet in orde is, heb je nog voldoende tijd om morgen voor de laatste training de motor ingebouwd te hebben, zodat je ook kunt proefrijden met de motor die er dan in hangt. Bron officiele F1 site: Max heeft aangegeven dat het team veel heeft om naar te kijken, omdat in de 2e training in kwalificatietrim, de Mercedes van Bottas 0,3 seconde sneller was. In racetrim, lijken Mercedes en RB aan elkaar gewaagd. Perez is weer een zorgenkindje omdat ie vandaag in beide vrije trainingen te ver achterbleef bij Max. Hopen dat men wat weet te vinden om de RB's sneller te maken voor de kwalificatie, want de Hungaroring is een circuit waar inhalen niet heel makkelijk gaat, en de eerste paar bochten na de start zijn cruciaal om een goede race neer te kunnen zetten.
    1 punt
  7. In elk geval rijdt de Superb fantastisch, Jefrey!
    1 punt
  8. Het Covid-19 virus is net als griep een coronavirus, dus het is niet vreemd dat daar overeenkomsten in zitten, zoals het makkelijk en veelvuldig muteren van het virus. Ik ben al zo lang geleden gevaccineerd, dat ik langzamerhand in het gebied kom waar de vaccinatie volgens één bron minder effectief zou worden. Ik heb vanwege mijn werk in februari en maart al mijn Pfizer vaccinaties gehad, en volgens één onderzoek zou na een half jaar de beschermingsfactor van Pfizer teruglopen van 95 naar ruim 80%. Feit blijft dat je na volledige vaccinatie normaal gesproken veel minder ziek wordt als je toch besmet zou raken, dus het is de vraag of een jaarlijkse vaccinatie wereldwijd voor iedereen nodig is. De griepprik wordt ook elk seizoen aangepast aan de griepstammen waarvan verwacht wordt dat die het komende griepseizoen de meest voorkomende vormen zullen zijn, mogelijk dat je zoiets ook krijgt bij corona. Misschien worden jaarlijkse griepprik en een jaarlijkse coronaprik wel gecombineerd, zeker omdat de risicogroepen voor corona en griep ook voor een groot deel of misschien wel bijna helemaal samenvallen. Voorlopig is er nog heel veel onzeker over wat nodig is voor langdurige coronabestrijding, maar 2 jaar terug was er nog helemaal niets bekend over Covid-19.
    1 punt
  9. Kleine update: Dus, eerst 120 km voor mijn AP schroefset gereden. De set zelf kwam van Carsensations in Ternat, maar deze konden ze pas monteren eind september, way too long, en dus besloten ze zo mee naar huis te nemen, aangezien Ternat niet bij de deur is. Alle benodigde papieren zaten in een envelop bij de set, zoals geadverteerd, zoals besproken in de contacten voorafgaand de koop. Dan maar een afspraak gemaakt bij Crauwels te Begijnendijk. Deze mannen hebben destijds ook mijn Eibach veren gemonteerd en vertrouwde ik de montage zeker opnieuw toe. 260 euro zou het me kosten, montage, uitlijning en keuringspapieren. Dat vond ik echt geen geld, anderen die dichterbij huis waren vroegen het dubbele, en deze zijn niet eens een autoriteit op het gebied van verlagen en tuning, Crauwels is dat al jaren. Bovendien kon het de week erna al, helemaal top. Goed, aangekomen, sleutels overhandigd, en zelfs een in de prijs inbegrepen vervangwagen, een toffe VW Caddy, meegekregen. Zodat ik, aangezien ik van ver kwam, in het aangrenzende Aarschot met mijn vrouw rustig een hapje kon gaan eten, het werk aan mijn geliefde Superb zou namelijk wel even duren ( 8 uur s'ochtends - 11-12 uur aan de middag ). Topservice! Ik was nog geen 10 minuten weg, telefoon, Crauwels, meneer uw set is voor een veerpoot diameter 55, uwe is 50, het kan zijn dat we extra persbussen moeten bestellen, maar we gaan kijken of we er nog liggen hebben voor een VW Golf, aangezien het destijds ook zo'n gedoe was met de schokbrekers van de Golfjes die massaal verlaagd werden, en we er toen meermaals aangepast hebben. Ik bel u zo meteen terug. Hartverzakking natuurlijk, stressen, hopen dat ze de bussen hadden, maar vooral hopen dat ze ze ook zo konden aanpassen zoals destijds met de Golfjes. Na een kwartier het verlossende telefoontje, meneer we hebben zulke bussen liggen, effe aanpassen en het komt goed, gelukkig had ik geen 50 Set gekocht om vervolgens een set 55 veerpoten onder de auto te hebben, dan was het meteen einde verhaal. Het kost me wel 60 euro extra, voor het werk en materiaal. Geen probleem, beter dan dat het niet past. Lijkt me. Oef! Tegen half 12 telefoon, meneer uw auto is klaar. Maar we missen het goca attest? Tiens, dat zou erbij moeten zitten? Wij naar de shop, daar stond de auto buiten op me te wachten, in take off modus, letterlijk, de Neus de lucht in en het achterste lager gelegen ; Jezus was da?!! Mevrouw hielp ons meteen verder met de nodige expertise en uitleg, de auto stond zo omdat een Superb zoals de mijne laag uitlijnen prima kan, maar er ontstaat overdadig camber, althans, te veel camber voor de Belgische keuring, vandaar dat de auto nu even niet mooi staat, aldus mevrouw. Maar we missen dus het goca attest, dat heb ik dus echt wel nodig voor de keuring. Na wat gepraat over waar en hoe ik de set gekocht had, kwam het erop aan dat ofwel Crauwels de nodige papieren zou bestellen, of dat ik eerst naar Carsensations moest bellen om te vragen naar deze papieren. Uiteraard met een matig, nee slecht, gevoel naar huis gereden. Thuisgekomen en meteen contact opgenomen met de verkoper in Ternat, zij konden niet volgen, de papieren stoppen wij altijd in de verzegelde enveloppe, met goca attest, nu lieg ik daar natuurlijk niet over, daar heb ik geen baat bij, dit vertraagd de boel enkel. Dat namen ze van me aan, na wat zoeken bleek dat ook zij de papieren niet (meer) hadden, uiteindelijk kunnen bekomen dat zij de papieren kosteloos bestellen en per aangetekend schrijven verzenden. Deze zouden rond woensdag - vrijdag moeten aankomen. Dan kan ik eindelijk naar de keuring, de auto ook meteen volledig laten keuren, apk ( zoals jullie dat kennen ) kwam er toch weer aan in september, dus van de nood een deugd maken. Daarna meteen laag leggen met behulp van een maatje van me, en naar Crauwels om de uitlijning op punt te zetten. Hoewel de auto nog niet lager ligt, kan ik al wel wat melden over de schroefset zelf. Deze rijd namelijk fantastisch, na wat gewenning merk ik dat de auto - strakker rijd - strakker stuurt - geen nare opdoffers geeft bij drempels ( imo een probleem met de Eibach veren op originele dempers ) Ik post foto's van zodra de auto laag ligt, maar wou jullie deze saga niet onthouden, ik en m'n aanpassingen, het is me wat 🥵 Hier alvast wat foto's van de kit, plus de take-off stand van de auto nu 🤢😂 Nog genoeg draad over aan de voorzijde 😅 Achterste veren 🛩️
    1 punt
  10. Misschien een gezonken en naar boven gehaald vaartuig dat hij als recreatief onderkomen wil gaan gebruiken?
    1 punt
  11. Leuk om ook die kant eens belicht te zien worden, ben benieuwd!
    1 punt
  12. Hallo, Ik heb mijn nieuwe Octavia IV 4 weken geleden opgehaald. Ik was erg opgewonden, maar in deze korte periode verzamel ik twee leuke opgaven: 1. na twee dagen water in de koplampen. Vervangen onder garantie. 2. na 3 weken is het centrale touchscreen helemaal groen, vandaag heb ik de klacht geopend. Ik kwam erachter dat Skoda geen garantie biedt op een vervangende auto. Ik ben echt teleurgesteld omdat mijn verwachtingen volledig zijn verdwenen. Op dit moment weet ik niet wat de volgende stappen of problemen kunnen zijn. Wat stel jij voor?
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe