Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/03/21 in alle zones

  1. Vettel is echt wel ff anders dan voorgaande edities... treurig!
    1 punt
  2. Vandaag weer een mooie strijd, ondanks dat Mercedes duidelijk een tandje te snel is voor Red Bull en de andere teams. Tot de verrassing de eerste ronde zonder gele vlaggen, safetycars of andere grote incidenten, maar ronde 2 alsnog een SC doordat Raikkonen achterop zijn teammaat reed en zijn voorvleugel onder de auto schoof, en het voorwiel de grond niet meer raakte. Duidelijk een kwestie van alleen rechtdoor kunnen, tijd uitzitten en als de auto stilstaat uitstappen. Nadat de debris was opgeruimd, en de SC verdween, leek Bottas tot aan de startlijn te wachten met snelheid maken, maar een stukje voor de lijn ging ie alsnog op het gas, verraste teammaat Hamilton, en Max kon profiteren en pakte Hamilton doordat deze bij de herstart had zitten slapen. Perez was bij de gewone start al wat teruggevallen, en had moeite om de toppers van de subtop achter zich te houden, en moest aan de bak om zich weer naar voren te vechten. Ondertussen leek Max Bottas het vuur aan te schenen te gaan leggen, maar door een foutje van Max werd het gat te groot, had ie geen DRS meer, en even later kwam Lewis op het rechte stuk rustig langs fietsen, en was de volgorde vooraan weer gelijk aan de startgrid. Na een aantal ronden zag Hamilton kans om Bottas te passeren, en was het regelmatig hadden Bottas en Hamilton de snelste raceronde. Ondertussen vanaf plek 5 veel bandenwissels voor de auto's die op de rode band waren begonnen, waardoor ook de coureurs vooraan konden gaan wisselen zonder in de middenmoot vast te komen te zitten. Max was van de top 4 de eerste die naar binnen ging en wisselde de gele band voor de harde witte, om zo tot het eind van de race door te kunnen gaan, terwijl alleen Perez aan Max voorbij was gegaan bij die bandenwissel. Bij die bandenwissel remde Max ook ongelooflijk hard en laat om op tijd onder de 80 km/u te komen (direct flat spots op de oude banden), waarschijnlijk kreeg Max de call pas, toen bottas de ingang van de pit passeerde, om te voorkomen dat ie gelijk mee kon wisselen. Ondertussen was Bottas vanaf plek 2 ook naar binnen gegaan, en door een iets langzamere bandenwissel kwam Bottas vlak voor Max de pitt uit, maar wel met nog koude banden. Een paar bochten later had Max Bottas te pakken, en ging ook Lewis naar binnen voor een bandenwissel. Ondertussen lag Perez op kop (nog geen stop gemaakt), gevolgd door Lewis, Max en Bottas. Ondertussen werd duidelijk dat RBR van plan was om Perez lang buiten te houden, én om zo Lewis wat op te kunnen houden, waardoor Max hem weer kon aanvallen, maar ook om Perez naar de zachte band (tot het eind van de race) te kunnen laten wisselen en zo het bonuspunt voor de snelste raceronde bij Mercedes weg te kapen. Mooi bedachte strategie maar Mazepin zat blijkbaar weer aan de wodka te lurken toen ie blauwe vlaggen kreeg omdat Perez als raceleider hem in ging halen. Mazepin stuurde gewoon in op de racelijn, waardoor Perez vol in de ankers moest om een aanrijding te voorkomen, en gelijk vlakke kantjes op de banden had. Lewis pakte gelijk een seconde op Perez en doordat ie Perez nu op het rechte stuk tegenkwam kon ie er op vermogen makkelijk voorbij. Perez ging naar binnen voor (gebruikt) rood rubber en kwam terug op P4. Toen begon het spel om de snelste raceronde, na een paar rondjes opwarmen had Perez genoeg warmte in de banden en zette de snelste ronde, even later besefte Mercedes dat Bottas ook kon wisselen zonder positie te verliezen, en 3 ronden voor het eind kwam Bottas binnen voor hagelnieuw rood rubber, om die snelste rondetijd weer van Perez af te pakken. Bij Red Bull bedacht men dat door de bandenwissel van Bottas er ook voldoende ruimte was om ook Max op zacht rubber te zetten, en dat gebeurde dus ook 2 ronden voor het eind. Lewis kreeg te horen dat ie ook kon wisselen, maar zo laat in de race kon ie dan geen snelste ronde meer zetten, dus ging gewoon verder op zijn harde banden. Bottas zette ondertussen in de één-na-laatste ronde de snelste ronde tijd, en Max deed in de laatste ronde daar weer een aanval op. In bocht 14 ging Max iets wijd, maar zette wel een rondetijd in de 1.19 neer, dus de snelste. Na de finish werd de snelste rondetijd van Max afgepakt, omdat ie in bocht 14 wijd was gegaan, en dit volgens de laatste aanpassing van zaterdag niet mocht (Max dacht dat alleen bocht 15 niet mocht, maar 14 wel), en ging het punt voor de snelste ronde alsnog naar Bottas, maar gelukkig voor Max niet naar Hamilton. Al met al een mooie race, waarbij Perez duidelijk voldoende druk kon zetten op Mercedes om Max te helpen bij de kampioensstrijd, ondanks dat het door het foutje van Max, net niet helemaal lukte. Mazepin kreeg voor zijn actie met Perez 5 strafseconden en een strafpunt op zijn licentie. Verder een heel aantal rijders die een mooie prestatie hebben neergezet (Norris, Alonso, Ricciardo, Ocon). Tsunoda die al vroeg een waarschuwing kreeg voor track limits, en nog al eens moeite had om geen alternatief parcours te volgen, en Ferrari dat duidelijk aan de bak moet als ze als 3e team in de competitie willen eindigen. In de nieuwe tussenstand voor het kampioenschap volgt Max Lewis nu op 8 punten (was 1), en is de 3e plek op enige afstand voor Lando Norris, Bottas volgt hem weer op een handvol punten, dan LeClerc en Perez. In het constructeurskampioenschap leidt Mercedes met 101 punten, RBR 83, McLaren 53, Ferrari 42 en Alpine met 13 punten.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe