Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/24/21 in alle zones

  1. Klopt, zeggen onze beide mannetjes in koor. Die oudste is 19 en heeft een vriendin. Zij heeft gescheiden ouders en pendelt tussen 2 huizen in. En dan ook bij ons verblijft ze ook regelmatig. Zij ervaart het bij ons als “knus & gezellig” en dat was zij niet gewend. Triest dat relaties niet goed gaan maar dieptriest als kinderen hier last van hebben/houden...
    2 punten
  2. Staat nu in @EdKzijn kast 😁
    1 punt
  3. Wereldwijd 600.000 KODIAQ's geproduceerd sinds productiestart in 2016Meer dan veertig internationale awardsSUV’s nu goed voor bijna veertig procent van ŠKODA's totale verkoopVolgens Martin Jahn, ŠKODA AUTO-bestuurslid voor sales en marketing, heeft de KODIAQ een enorme betekenis voor het merk. “Dit model heeft ons wereldwijd veel nieuwe klanten gebracht. Sinds zijn introductie staat de KODIAQ synoniem voor een karaktervol design, uitzonderlijk veel ruimte, een superieur rijcomfort onder alle omstandigheden en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kwaliteiten gaat de KODIAQ dit succesverhaal in de toekomst zonder twijfel voortzetten.” Verkocht in zestig landenNa de wereldpremière van de KODIAQ in september 2016 startte ŠKODA een maand later met de productie in de fabriek in het Tsjechische Kvasiny. In minder dan vijf jaar heeft ŠKODA wereldwijd 600.000 exemplaren van de KODIAQ gebouwd. Fabrieken in Rusland, China en India vullen de productie in Kvasiny aan. De grote SUV wordt momenteel op zestig markten over de gehele wereld verkocht. Na de KODIAQ, KAROQ, KAMIQ en de volledig elektrische ENYAQ iV was de nieuwste toevoeging aan de SUV-familie van ŠKODA de nieuwe KUSHAQ voor de Indiase markt. SUV's waren in 2020 goed voor bijna veertig procent van de totale wereldwijde verkoop van het merk. Nürburgring record en een Red Dot AwardIn het najaar van 2018 presenteerde ŠKODA de KODIAQ RS. Die uitvoering verdiende zijn plaats als eerste SUV in de sportieve RS-familie die een nieuw record vestigde op de 20,832 kilometer lange Nürburgring Nordschleife. Voorzien van de krachtigste seriedieselmotor in de geschiedenis van ŠKODA vestigde de KODIAQ RS een ronderecord in de klasse voor SUV’s met zeven zitplaatsen. Hij rondde het zwaarste en meest uitdagende circuit ter wereld in slechts 9:29,84 minuten. Ook buiten het circuit oogstte de KODIAQ veel lof. Tot op heden ontving de SUV meer dan veertig onderscheidingen van journalisten, experts, ontwerpers en lezers van automagazines over de hele wereld. Opmerkelijk was dat de eerste onderscheiding zelfs al vóór de marktintroductie een feit was. Het tijdschrift TopGear riep de KODIAQ in november 2016 al uit tot ‘Best Car for Big Families’. Dit werd gevolgd door ‘Auto van het Jaar’ prijzen in Tsjechië, Polen en Bulgarije en meerdere ‘SUV van het Jaar’ onderscheidingen in verschillende categorieën van Britse, Chinese, Franse en Indiase mediapublicaties. In 2017 won hij bovendien een prestigieuze Red Dot Award voor zijn design. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
    1 punt
  4. O dat valt mee. Pas was de duurste bij Gall 6000 euro.
    1 punt
  5. Toevallig gister een 10 van besteld, met een krat Cola Zero erbij ! Word zomaar gratis thuis bezorgd op tijdstip die ik wil.... 🤣
    1 punt
  6. Voor het zevende jaar op rij wereldwijd meer dan een miljoen auto’s Omzet in boekjaar 2020 meer dan 17 miljard euroSterk resultaat van 756 miljoen euro ondanks door corona getekend jaarŠKODA investeert komende vijf jaar zo’n 2,5 miljard euro in geavanceerde technologieënDe beperkingen als gevolg van de coronapandemie trokken een zware wissel op de productie en verkoop van ŠKODA, vooral in de eerste helft van het boekjaar 2020. De Tsjechische autofabrikant reageerde daar effectief op met snelle kostenverlagingen en herstartprogramma's. De wereldwijde leveringen van juli tot en met december 2020 stegen met 578.100 auto’s aanzienlijk ten opzichte van de eerste helft van dat jaar (januari tot juni 2020: 426.700 auto’s). Volgens Thomas Schäfer, CEO van ŠKODA AUTO, heeft de fabrikant een enorme veerkracht en flexibiliteit getoond ‘onder extreem uitdagende omstandigheden’. “Dankzij geweldig teamwork zijn we erin geslaagd om voor het zevende jaar op rij meer dan een miljoen auto’s te bouwen. In Europa hebben we zelfs ons marktaandeel tot 5,4% kunnen vergroten, waarmee we onze positie als één van de leidende merken in het volumesegment verder hebben versterkt. De komende vijf jaar zullen we ongeveer 2,5 miljard euro investeren in toekomstige technologieën om ŠKODA succesvol door het transformatieproces te loodsen. Nu het NEXT LEVEL EFFICIENCY-programma is gestart, leggen we de basis voor de financiering van onze voortdurende transformatie en het bereiken van duurzame winstgevendheid. Ons doel is om ŠKODA AUTO klaar te maken voor de toekomst en om de kosten en uitgaven in de hele organisatie verder te verlagen.” Met het NEXT LEVEL EFFICIENCY-programma neemt ŠKODA gerichte maatregelen om de kosten en uitgaven op alle fronten aanzienlijk en permanent te verlagen en financiële middelen vrij te maken voor investeringen. Grootschalige investeringen De komende vijf jaar investeert ŠKODA zo’n 2,5 miljard euro in geavanceerde technologieën. Alleen al voor de verdere ontwikkeling van elektromobiliteit wordt 1,4 miljard euro vrijgemaakt en daarnaast besteedt de autofabrikant zo'n 650 miljoen euro aan digitaliseringsactiviteiten. De onderneming trekt 350 miljoen euro uit voor de modernisering van zijn fabrieken en productiefaciliteiten. Het doel is om aanvullende expertise te verwerven op het gebied van e-mobiliteit, software en digitalisering om banen veilig te stellen en klanten state-of-the-art producten en mobiliteitsoplossingen te blijven bieden. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
    1 punt
  7. Over bier en glazen gesproken: dankzij een aanbieding van mijn vaste whiskyleverancier heb ik een voorraadje aangelegd van een heel lekker, maar stevig biertje: de Gouden Carolus Whisky Infused. Superlekker! De eerste keer dat ik 'm dronk was na een uurtje stevig hardlopen: daarna kreeg ik m'n benen niet meer van tafel 😄 Het leuke van deze aanbieding was dat je er per 4 flessen een glas bijkreeg. Er was keuze uit twee soorten, zie hieronder. Ik heb nu dus een mooie voorraad bier in de koelkast liggen én er een paar (van elk model twee) mooie glazen bij.
    1 punt
  8. Stond helemaal achteraan natuurlijk, maar speciaal voor Frank toch "even" opgeduikeld. Dat is pas speciaalbier.
    1 punt
  9. Aan die Journey heb je een goede. Iets steviger dan de al genoemde Bushmills, maar (veel) lekkerder dan een Jameson of Famous Grouse.
    1 punt
  10. Niet alleen lief zoontje, ook lieve papa. 🙂
    1 punt
  11. Ik gok op Carlsberg Elephant beer. 😁
    1 punt
  12. Dit is de SLAVIA B: de tweede motorfiets van Laurin & Klement. Hij speelt een belangrijke rol in de geschiedenis van het merk, want hiermee doet de fabrikant voor het eerst mee aan een internationale race. Een langeafstandsrace in 1901, die start in Parijs en finisht in Berlijn. Dat klinkt als een loodzwaar avontuur en dat is het ook. De motor van de SLAVIA B zit op de ideale plekDe SLAVIA B komt in 1899 op de markt, samen met de SLAVIA A. Om het rijgedrag en de stabiliteit te verbeteren, plaatsen de constructeurs de verbrandingsmotor laag in het frame. Met de kennis van nu lijkt dat heel logisch, maar destijds zorgt dit idee van Václav Laurin voor een sensatie. De luchtgekoelde eencilinder heeft trouwens een cilinderinhoud van 240 cc en is 1,75 pk sterk. Goed voor een topsnelheid van 40 km/h. Motorfietsen hebben in die tijd geen versnellingsbak. De motor drijft direct het achterwiel aan middels een leren riem. Om de motor te starten, moet je eerst vaart maken door zelf hard te trappen. Laurin & Klement bouwen in vijf jaar tijd 540 exemplaren van de SLAVIA B. Als eerste over de finish, maar geen goudIn 1901 verschijnt de SLAVIA B aan de start van de 1.196 kilometer lange race die van Parijs, via Aken en Hannover naar Berlijn gaat. Een driedaagse uitputtingsslag voor mens en machine. Wie is sterk, handig en gek genoeg om de gemotoriseerde tweewieler te besturen? Narcis Podsedníček: een ervaren monteur en de werkplaatschef bij Laurin & Klement. De route loopt grotendeels over onverharde wegen en kasseien. Rondslingerende hoefnagels veroorzaken veel lekke banden. Desondanks halen 48 van 110 deelnemers de finish. Podsedníček wordt niet gezien als een kanshebber voor een hoge klassering, toch bereikt hij Berlijn als eerste in zijn klasse. Dat had niemand verwacht. Echt niemand: wanneer hij om drie uur ’s nachts over de finishlijn racet, is het kantoor van de tijdwaarnemers gesloten en er is nergens een racecommissaris te bekennen. Wel zijn er twee lokale politieagenten die de binnenkomst van Podsedníček bevestigen, maar de organisatoren willen daar niets van weten. Zij roepen vier Fransen op driewielers van De Dion-Bouton uit tot winnaars. Podsedníček behaalt slechts een morele overwinning. Het startschot van 120 jaar ŠKODA MotorsportOndanks de tegenslag, is de deelname aan de langeafstandsrace niet voor niets geweest. De knappe prestatie van Podsedníček en de SLAVIA B, levert Laurin & Klement veel internationale aandacht op. Dit versterkt de reputatie van het jonge merk, dat in 1905 zijn eerste auto presenteert: de Voiturette A. Voor ŠKODA markeert de legendarische race van Parijs naar Berlijn het begin van een lange reeks sportieve successen. Lees ook: 120 jaar ŠKODA Motorsport: Zo begon het allemaal Lees hier het volledige artikel
    1 punt
  13. De Virtual Cockpit zorgt voor een revolutie in de autowereld. Automobilisten kijken al circa honderd jaar lang naar een dashboard met ronde, analoge klokken en daar komt nu verandering in. Het haarscherpe beeldscherm achter het stuur geeft de bestuurder meer keuzevrijheid en het geeft het interieur van je ŠKODA een moderne aanblik. De Virtual Cockpit is een van de vele slimmigheden van ŠKODA. In de bovenstaande video krijg je een voorproefje van wat er allemaal mogelijk is. Wat is een Virtual Cockpit en wat heb je eraan?De Virtual Cockpit is een volledig digitaal instrumentarium en komt in de plaats van de ronde toerenteller en snelheidsmeter die je gewend bent. Je blik valt er direct op, want het 10,25-inch display is lekker breed en het beeld is haarscherp. Het grote voordeel van de Virtual Cockpit is zijn uitgebreide aanpasbaarheid: je kiest zelf de vormgeving, hoe groot de klokken zijn en wat ze weergeven (snelheid, toerental, enz.). Het hoogtepunt is de bijna beeldvullende navigatiekaart. Zo bedien je de Virtual CockpitMet de knoppen rechts op het stuur bedien je het digitale instrumentarium. Door op ‘View’ te drukken, wissel je van weergave. De navigatiekaart kan groot in beeld verschijnen, of klein, of je kiest voor een prominente toerenteller met grote snelheidsmeter (lekker sportief). Welke weergave je ook kiest, de actuele snelheid, de gekozen versnelling, de tijd en de buitentemperatuur worden altijd getoond. Voor extra weergave-opties gebruik je het touchscreen in het midden van het dashboard. In het Wagen-menu kun je het digitale instrumentenpaneel finetunen. Welke informatie verdient volgens jou een speciaal plekje? Het kompas bijvoorbeeld, of het gemiddelde verbruik? Of toch je favoriete radiostation? ŠKODA-modellen leverbaar met Virtual CockpitDe Virtual Cockpit is aan een opmars bezig dankzij de ŠKODA SCALA en KAMIQ. Veel versies van deze betaalbare modellen zijn uit te rusten met het digitale instrumentarium. Klanten voor een KAROQ, KODIAQ of SUPERB kunnen de Virtual Cockpit ook aanvinken als optie. De nieuwe OCTAVIA is een van de modernste ŠKODA’s van dit moment en heeft het geavanceerde instrumentenpaneel standaard. De volledig elektrische ENYAQ iV beschikt ook over een digitaal instrumentarium, maar dat is strikt genomen geen Virtual Cockpit. De Digital Cockpit heeft een kleiner formaat, maar je bedient het op de vertrouwde manier met de View-knop op het stuur. Lees ook: Bekijk alle handige functionaliteiten van ŠKODA Lees hier het volledige artikel
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe