Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/18/21 in alle zones

  1. Ervaring is eigenlijk enkel Superb te noemen 😘 Nog nooit zo'n goede (en uitgebreide) wagen gereden en heb er in mijn professionele carriere aardig wat gehad (Golf III, Citroen C5, Alfa, Volvo V40, Renault Laguna, BMW 318, Audi A4, VW Passat, Opel Insignia). Maar deze Superb is en was een pareltje. In bijlage 2 oudere vakantiefoto's. Zal van zodra de winter wat weg is nog eens naar de carwash gaan om die te laten opblinken (moet toch gebeuren als ik die straks moet afgeven aan de leasemaatschappij). En wat nieuwe foto's maken.
    2 punten
  2. In de tussentijd rijden we gewoon stilletjes rondjes in de onlangs opgehaalde Citigo-e iV! Kleine elektrische go-kart met een luxe probleem😅
    1 punt
  3. Je zou zeggen van wel, in mijn beleving is deze sportline gewoon dezelfde auto voorzien van een aantal standaard opties. Sommige daarvan zijn geen optie op de gewoon editie, zoals alle zwarte/meegespoten onderdelen. Maar goed, ik zie/lees er verschillende berichten over die ruimte laten voor interpretatie. Tijd zal het uitwijzen denk ik.
    1 punt
  4. Ik ben vanwege de bedrijfsvoordelen overgestapt van diesel (Superb) naar elektrisch (Enyaq). In het begin was vooral aan het twijfelen aan de actieradius (van ±1000km naar misschien/hopelijk 500km). Maar voor het dagelijkse verkeer (werk en privé) zal dat wel in orde zijn. Enkel wat aanpassen en plannen bij mogelijke vakanties maar die gaan er vanwege de corona misschien toch anders uitzien. Ga ook wel overstappen thuis van een monofase aansluiting naar een driefase om het laden wat in te korten. De laadpaal is er bij de leasing bij dus kan ook direct sneller. In het begin heb ik ook redelijk wat online configuraties gemaakt voor Octavia en Superb maar die kwamen allemaal een pak duurder uit dan vroeger. Bijna alle opties die ik nu op de Superb L&K heb zijn een pak duurder geworden als ik die vergelijk met mijn offerte van 5 jaar geleden. Precies alsof Skoda zich een beetje hoger wil profileren. Toen ik dan de vergelijking maakte tussen deze configuraties en de Enyaq kwam de Enyaq maar iets duurder uit en de VAA (Voordeel Aller Aard hier in België) compenseerde dat dan weer. Voor een EV kregen we hier op het werk ook meer budget (50€ daarvan is dan wel de verplichte laadpaal) wat de overstap dan ook iets gemakkelijker maakte. De aftrekbaarheid voor het bedrijf is veel beter met EV dus bijna iedereen hier stapt over: reeds 1 Tesla Model 3 en nu komen er nog 1 x iX3, 1 x Mach-E, 1 x ID.4 en 3 x Enyaq bij en dan zijn er nog een tiental diesels die eind dit of volgend jaar kunnen kiezen. Ik was eigenlijk blij dat ze de lease van de Superb met een jaar verlengd hadden (dank je corona 😄) zodat er meer opties (waaronder de Enyaq) uitgekomen zijn. Vorig jaar was er enkel Tesla (🤢) en Polestar (🤩) maar nu zijn er al aardig wat mogelijkheden.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe