Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 01/29/20 in alle zones

  1. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  2. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  3. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  4. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  5. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  6. Wat een heerlijke wagen jongens 😍
    5 punten
  7. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    5 punten
  8. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk 😄 Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto 😉 Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  9. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer 😁 Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt 🙂 Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden 😉 Foto's anders is het teveel tekst 😉
    5 punten
  10. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍
    5 punten
  11. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he 😉
    5 punten
  12. Hallo @JeSko 🙋🏻‍♂️ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum 😅
    5 punten
  13. En wat voor eentje? Een klassieker in wording. Onze Panda wordt ingeruild op een Yeti 1.8 4x4. Meer info volgt later.
    4 punten
  14. Inmiddels heb ik de sleutels van de Fabia ingeleverd en heb nu de eerste ritten met de Bayon gemaakt. De motor. Voor het eerst een driecilinder. Daar had ik al meer mee gereden o.a. in een Polo en een T.Roc. De drie cylinder brom is bij alle drie genoemde auto's te horen vooral bij de T.Roc. Maar als de motor warm is bij de Bayon dat is de auto lekker stil. De Bayon heeft 6 versnellingen en is bij snelheden 100-120 stiller dan de Fabia met een vijfbak. Boven de 130 weet ik nog niet, ik heb nog niet in Duitsland gereden. De Fabia is iets beter in het verwerken van kleine oneffenheden in de weg. De Bayon iets beter in grotere ribbels. Beide auto's op Michelin zomerbanden. De 3 Fabia's die ik heb gehad werden afgeleverd op stugge Continental banden. Bij alle drie ging bij de eerste bandenwissel de het comfort omhoog als er Michelin banden onder gingen. Ook bij de Bayon heb ik met een auto gereden waar stuggere banden onder zitten, maar de Bayon die ik gekocht heb met Michelin eronder geeft meer comfort. Ook bij de Bayon het banden verschil dat ik ook met de Fabia had. word vervolgd. .
    4 punten
  15. Vandaag even naar de garage geweest en het is allemaal nog veel simpeler dan we dachten. gelukkig! Onder bij de zekeringen zit een schakelaar. Dit kan je omzetten. Dan gaat direct als je contact maakt het licht dus aan. Fabia123 suggereerde het al. Ik heb dus zo'n aanpassing. Alleen zit ik niet elke dag bij de zekeringen te kijken dus ik wist van het bestaan niet af. Heb je al 12 jaar een zelfde auto en leer je er nog steeds iets nieuws over. 😁 Dank voor jullie meedenken.
    4 punten
  16. Kees en ik hebben het bezoek aan Menno’s uitvaart goed in kunnen plannen en beschouwen dit dan ook als geluk om toch aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart.
    4 punten
  17. Afijn na de baal ochtend gehad te hebben door die fijne email , heb ik me toch maar in de middag herpakt en weer gaan zoeken op internet. En kwam redelijk snel een tweetal F800ST tegen in de kleur blauw. En beide ook nog eens wat dichter bij, namelijk in Hilversum. De eerste dealer waar ik van de motor een goed gevoel kreeg gebeld of deze nog beschikbaar was !? En dit was hij, dus meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De tweede dealer het adres van opgeschreven, en mocht de eerste toch niets wezen dan kon ik daar nog naar uit wijken. Maar goed de zaterdag dus na een goede bak koffie (nr4) gedronken te hebben in de auto gestapt met helm en jas en handschoenen op de achterbank. Bij aankomst had men de motor alvast wat naar voren gezet in de winkel want het blijkt een motorzaak te zijn met ruimte tekort. Hadden veel Ducati staan en enkele oldtimers van Laverda. Één van de eigenaren is een fanatieke Laverda gek en in zijn gesprek kreeg ik indruk dat hij alles opkoopt wat los en vast zit van dat merk... Maar goed kwam voor de BMW en na een grondige inspectie kon ik niet echt mankementen vinden op wat kleine krasjes ( zijn weg te poetsen) en wat boutkoppen die roestaanslag hebben. ( dat is kwestie van nieuwe bouten bestellen ) Eigenaar vroeg na een 20 minuten of ik tevreden over de motor was en of ik een proefrit wilde maken !? Uiteraard wilde ik dit wel en een kwartier later reed ik door een deel van Hilversum waar ik het bestaan niet eens van wist. En na wat omzwervingen met tussendoor googlemaps bekijkend (stilstaand) weer bij de dealer aangekomen en was voor mij eigenlijk wel zeker dat het deze moest gaan worden. Alleen ontbraken op de dealer foto's de koffers (optie) en tsja minimaal de topkoffer is wel prettig om bv de helm in op te ruimen als je ff een terras of winkel bezoekt... Maar goed deze werden er ook gewoon bijgeleverd (zijkoffers en topkoffer) alleen moet ik deze nog wel even goed aan binnenzijde reinigen. Maar dat zijn kleine details, en in één van de zijkoffers bleek ook nog een gecertificeerd beugelslot te zitten dus dat scheelde me ook nog 100 euro ! Want verzekering die verplicht je dit dat er minimaal een gecertificeerd slot gebruikt word ondanks dat er op de motor ook een orgineel BMW alarm was ingebouwd. Dus 2 weken terug de koop door laten gaan en de dealer vroeg of ik hem de zaterdag er op hem zou komen ophalen ? Ehhh nee dat word een week later, want ik heb aankomend weekend weekendstoringsdienst en dan weet ik niet hoe de dag verloopt met telefoontjes en eventueele uitruk naar een storing. En zo was dus gister 5-8-2023 de dag dat ik de fiets ging ophalen...... en bij het ochtendgloren hadden we een stralende hemel (zon) dus hoe mooi kan het zijn om deze dan op te halen ?? Maar goed me neef zou me ophalen en me dan naar Hilversum brengen dus zou er rond 10.00 uur zijn. Maar die moest natuurlijk de vrijdagavond even daten met een jonge dame en tsja dat liep in tijd wat uit dus hij kwam met hele kleine oogjes en wat blauwe plekken in de nek aan de deur een uur later..... Maar hij had wel een lekkere avond/nacht gehad wist hij me te vertellen.....Dus hem eerst maar twee bakken nr4 extra strong gegeven waarna hij wakker werd tegen het stuiteren aan...😂 Bij aankomst stond de BMW F800ST er spik en span bij en kon ik zien dat ze hem meteen een beurt hadden gegeven. Dit kreeg ik ook naderhand te horen dat men er een grote beurt tegenaan had gegooid. Dus nieuwe olie en filter , remvloeistof was vervangen, koppeling was gesteld nieuw luchtfilter en dus redelijk goed gereinigd en gepoetst..... ( zoals het hoort ) Na de papieren rompslomp en het resterende bedrag gepint te hebben kreeg ik de 2 sets sleutels overhandigd en wilde hij de motorbediening gaan uitleggen.... Maar goed hij had al snel door dat dit zonde van zijn tijd was daar ik de bediening van de BMW knoppen kan dromen ( zelfs na 20 jaar niet gereden te hebben) Vroeg hem alleen even uit te leggen mbt olie pijlen daar dit een bepaalde procedure heeft en het afnemen en plaatsen en openen van de zij en topkoffers. En dat lijkt simpel, maar is een puzzeltje met de juiste stand van de sleutel en de juiste knop/hendels bedienen. Doe je het verkeerd en je wil de deksel openen dan sta je met de hele koffer in de hand.... Afijn na een kwartier/half uur was het dan zover............... motorpak aan, motorsneakers aan, helm op handschoenen aan en gaan met die banaan........ En ja nog steeds een stralende hemel alleen nu stralend in de vorm van waterdruppels......... Maar dit kon de pret niet drukken en met me motorpak aan gevoerd met goretex was deze jongen na de rit gewoon nog droog eronder.... De specs: Een 800cc tweecilinder in lijn Bouwjaar 2007 met 25K nu op de teller. Belt aandrijving ( volksmond V snaar) een getande aandrijfriem. Enkelzijdige achterwiel ophanging Middenstandaard ( tegenwoordig vaak een optie) Boordcomputer waar velen gegevens zijn op te roepen mbt de motor en bv verbruik / temperatuur Handvat verwarming wat gister we lekker gevoel gaf in laagste stand. Van fabriek af een alarm Instelbare achterschokbreker.... En dan het plaatje bij het praatje
    4 punten
  18. Gister de paasbrunch met familie en tevens werden er een paar verjaardagen die dag meegenomen. Dus op naar lelytown en na een heerlijke brunch begint een neef van me over hoe lang het nu is geleden dat ik voor laatst heb gereden.? Tsja dat is in 2001 / 2002 ergens geweest. Wel neef heeft het beetje ruim financieel en heeft een Harley staan voor de mooie dagen en een 2e hands BMW K75 S voor de slechte dagen. En voor ik in de gaten had stond ik met motorjack aan en een helm is de hand en een 5 minuten later reed ik op de K75 hun straat uit. En tsja de eerste meters waren even wat onwennig, maar oh oh wat pak je het toch ongelooflijk makkelijk op !! En na enkele kilometers was het alsof het een maand terug was dat ik voor laatst had gereden. Moet ik wel zeggen dat de K75 een fiets is waarvan ik er ook 2 heb gehad in de jaren dat ik reed. Maar BMW had altijd een eigen systeem mbt de knipperlichten en werd door velen gehaat, maar viel me op dat ik dit eigenlijk blindelings weer bediende. Bochten nam ik de eerste kilometers nog beetje blokkig, maar daarna ging het me steeds beter af ! Maar nog niet als vroeger, maar dit was bewust omdat ik de banden niet ken en zijn limieten hiervan eerst wil weten. Maar man man wat heb ik genoten dat half uurtje rijden in de omgeving van Lelytown, het vrije gevoel kwam weer boven... Dus ja word toch steeds moeilijker om punten te vinden om te zeggen van het was een mooie tijd die motortijd, maar moet er nu mee stoppen.
    4 punten
  19. Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
    4 punten
  20. Twaalf jaar hebben ik en mijn Yeti er over gedaan om de 100.000 km-grens te passeren. Ben er nog steeds tevreden mee en wat mij betreft blijven we ook de volgende 12 jaar samen.
    4 punten
  21. Je kunt nu al wel alles gaan uitrekenen , maar als het pas over 2 jaar gaat spelen is de markt totaal anders mbt 2e hands EV en misschien zijn de laadpalen dan ook weer goedkoper geworden. Dus ff lekker rond blijven kijken en scoren als het kan financieel en je wat tegenkomt op dat moment. Offerte aanvragen meterkast is ook zonde van tijd. Salarissen stijgen dus ook van de elektricien dus als je nu 500 eurie kwijt zou zijn dan kan dat over 2 jaar wel eens 750 kunnen zijn. Ook wij zien dat de prijzen van onze leveranciers stijgen door schaarste. En dat is niet alleen met de elektronica, maar bv RVS en staal betalen wij al weer meer voor. ABB die rechtstreeks aan ons levert, heeft leverings problemen en prijzen stijgen hierdoor ook weer.... Dus lekker rondkijken wat er op markt is aan nieuw en 2e hands en zodra het kan dan toeslaan
    4 punten
  22. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 punten
  23. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... 😉
    4 punten
  24. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20’ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen 🍻 De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... 💂‍♂️ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. 😍 Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20’ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    4 punten
  25. Tijdens de vakantie kan er veel gebeuren, zeker als je WMM bent. Never a dull moment…😎 Mijn huidige job stopt en 1 augustus start mijn nieuwe job. Huidige werkgever heeft problemen met het leveren van producten in de bouw dus verkoop is nihil. Wereldwijd is dit een probleem dus dit is geen schok dat mijn bepaalde tijd contract niet wordt verlengd. En dan ga ik schakelen en nadenken waar ik mijn geld kan verdienen want er moet nog wel een paar jaar gewerkt worden door mij. Mijn nieuwe job is ook erg leuk want ik ga werken bij www.vanmossel.nl op de afdeling Peugeot. Verkoop organisatie van 27 merken toen ik net nog keek op de site. Vestiging is bij mij om de hoek en mijn functie wordt Verkoopadviseur Peugeot. Tijdens onze huidige vakantie zijn de laatste 2 gesprekken geweest (vandaag ook dus) via de laptop en het 1e gesprek was eind juni, net voor we op vakantie zijn gegaan. De huidige vestiging ken ik uiteraard want mijn 5008 was hier in onderhoud. 2 km verwijderd van ons huisadres. Lease auto krijg ik ook en die mag ik maandag uitzoeken 😜
    4 punten
  26. Wat die lange termijn effecten betreft, is natuurlijk wel het nodige bekend omtrent eerdere vaccins en er is weinig tot geen reden te veronderstellen dat dat bij deze anders zal zijn. Ook wel opmerkelijk dat velen zich hierbij ernstig vragen stellen, terwijl ze dagelijks zonder scrupule allerlei zaken tot zich nemen waarvan wel degelijk bekend is wat de desastreuze gezondheidseffecten zijn op (middel)lange termijn.
    4 punten
  27. Ik kwam deze tekst tegen: 𝐈𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐤 𝐞𝐫𝐨𝐯𝐞𝐫 𝐨𝐦 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐢𝐬𝐜𝐡𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐨 𝐭𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐚𝐧𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢𝐧𝐞𝐚𝐮𝐭𝐨, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐡𝐞𝐛 𝐞𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐭𝐚𝐥 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧. 1. Ik heb gehoord dat benzineauto's niet thuis kunnen tanken terwijl je slaapt? Hoe vaak moet je ergens anders bijvullen? Is dit meerdere keren per jaar? Komt er een oplossing voor thuis tanken? 2. Op welke onderdelen heb ik service nodig en hoe vaak? De autoverkoper noemde een doos met versnellingen erin. Wat is dit en krijg ik een waarschuwing met een indicator als ik moet schakelen? 3. Kan ik met één pedaal gas geven en remmen zoals ik dat nu doe met mijn elektrische auto? 4. Krijg ik brandstof terug als ik langzamer rijd of bergafwaarts rijd? Ik neem aan van wel, maar moet het voor de zekerheid vragen. 5. De auto die ik testte, leek een vertraging te hebben vanaf het moment dat ik het gaspedaal indrukte totdat hij begon te accelereren. Is dat normaal bij benzineauto's? 6. We betalen momenteel ongeveer 1,1 cent per kilometer om met onze elektrische auto te rijden. Ik heb gehoord dat benzine tot 10 keer zoveel kan kosten, dus ik denk dat we in het begin wat geld zullen verliezen. Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar. Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken zodat de prijzen omlaag gaan. 7. Klopt het dat benzine brandbaar is? Moet ik de tank legen en de benzine ergens anders opslaan terwijl de auto in de garage staat? 8. Is er een automatisch systeem om te voorkomen dat benzine in brand vliegt of explodeert bij een ongeval. Wat kost dit? 9. Ik begrijp dat het hoofdbestanddeel van benzine olie is. Is het waar dat de winning en raffinage van olie milieuproblemen veroorzaakt, evenals conflicten en grote oorlogen die de afgelopen 100 jaar miljoenen levens hebben gekost? Is er een oplossing voor deze problemen? 10. Ik heb gehoord dat auto's met verbrandingsmotoren in steeds meer steden over de hele wereld worden verboden, omdat wordt beweerd dat ze de neiging hebben om het milieu en de gezondheid van hun burgers te schaden?? Is dat waar?? Schitterend! BTW: die 1,2 cent/km is natuurlijk veels te positief. Volgens de ANWB zit een EV gauw op 17kWh/100km. Bij een (thuis)prijs van 23cent/kWh, is dat toch bijna 4cent/km aan elektriciteit... https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het bron:
    4 punten
  28. Enkele spots uit mijn eigen collectie. Enjoy! En nog enkele!
    4 punten
  29. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. 👸🤴🏻🧑🏻‍🔧👨🏻‍🚒👩🏻‍🔧
    4 punten
  30. Vandaag weer een race vol met incidentjes. Wat al opviel na de opwarmronde, is dat Max, Lando en Perez de laatste helft van de grid heel rustig naar de plek rolden, en ondertussen nog wel wat acties deden om de banden op te warmen, waar Hamilton een flink gat liet vallen, waarschijnlijk in de hoop dat de auto's voor hem te koude banden zouden hebben bij het startschot. Achter Hamilton zat het veld namelijk ook weer kort op elkaar. Dan de start, Max was goed weg en ging direct naar de racelijn, waar Lando al zat om zo te zorgen dat ie voor Norris bocht 1 in ging. Perez had ook een goede start, zag Hamilton even kijken, maar geen inhaalmogelijkheid. Bij de eerste bocht kwam Ocon wel in een sandwich terecht, waardoor zijn linker en rechtvoorwiel een verschillende koers wilden volgen, dus einde race en direct een safetycar om de wagen weg te halen. Nu was de safetycar (SC) op de baan, en mocht Max tijdens de race een keer de achterkant van een auto bekijken die niet op een ronde achterstand reed. 😎 Na een paar rondjes SC werd de boel weer vrijgegeven, en mocht Max bepalen op welk punt hij gas ging geven. In eerste instantie ging het nog even langzaam en slingerend om temperatuur in de banden te krijgen, en reden veel auto's bijna naast elkaar. Tijdens zo'n slinger om de banden op te warmen, gaat Max er vol vandoor en pakt 1-2 wagenlengtes op Norris, Perez is wakker en sluit goed aan en Bottas gaat Hamilton voorbij. Ondertussen waren Norris en Perez vooraan aan het bakkeleien voor plek 2, waar Perez buitenom een wat kansloze poging tot inhalen deed, en Norris de auto wat te ver naar buiten liet lopen waardoor Perez buiten de baan getikt werd, en door vuile banden direct terug viel naar plek 9. Na beraad door de stewards kreeg Norris hier een tijdstraf van 5 seconden voor, die hij mocht inlossen bij de bandenwissel. Max wist ondertussen een gaatje te slaan naar Norris, zodat deze geen DRS kreeg, Hamilton was Bottas weer voorbij en was in gevecht met Norris, waardoor Max iedere ronde een stukje verder weg kon lopen. Perez zat ondertussen min of meer klem op P9, en het lukte niet om de auto's voor hem in te halen, ondanks dat het aan de kop van het veld zo'n 2 seconde per rondje harder ging. Na een rondje of 20, zag je de auto's die op de rode band gestart waren, stuk voor stuk binnenkomen voor een bandenwissel naar de harde witte band. Dat zorgde ook dat Perez een paar plaatsjes opschoof maar hij zat nog steeds vast achter Ricciardo, en had LeClerc in zijn nek. Nog wat rondes later gingen ook de auto's die op geel gestart waren naar binnen voor een bandenwissel. Hierbij wist Hamilton voorbij te gaan aan Norris, maar ondertussen had Max achter zich al een aardig gat geslagen. Toen Max als laatste van de kopgroep naar binnen ging om banden te wisselen en met een voorsprong van rond de 10 seconden op Hamilton de baan opkwam, hoorde je gelijk al een bericht van Hamilton naar zijn team: "waarom heeft Max zo'n grote voorsprong?". Ondertussen bouwde Max de voorsprong iedere ronde wat uit, en had Hamilton waarschijnlijk wat schade opgelopen op de kerbstones. Bottas kreeg eerst te horen dat ie niet tegen Hamilton mocht racen, een aantal rondes later toen duidelijk was dat Norris sneller was, en Bottas zou gaan bedreigen, veranderde de orders en mocht Bottas voorbij. Niet veel later kwam Norris op eigen kracht voorbij aan Hamilton, en dat was voor Mercedes het sein om Hamilton van verse banden te voorzien, in een poging om de snelste raceronde neer te zetten. Tot verbazing van veel analisten kwam Hamilton niet op hagelnieuw geel rubber naar buiten (dat ie nog had) maar op een nieuw setje wit, zodat ook de afstelling goed zou zijn voor deze compound. Dit was mogelijk omdat de eerstvolgende auto voor de pitstop meer dan 30 seconden achter Lewis reed. Lewis wist ondertussen inderdaad een snelste rondetijd neer te zetten, op banden van 2 rondjes oud, maar Max pareerde dat direct door met zijn witte banden van 24 rondjes oud, een nieuwe snelste ronde te zetten, ook de volgende ronde hetzelfde recept, waarbij Bottas even de snelste rondetijd pakte. Max bouwde ondertussen zijn voorsprong op Bottas geleidelijk uit, en verbeterde op zijn 'oude' banden meermaals de snelste rondetijd, en met nog 10 rondes te gaan had ie een voorsprong van 26-27 seconden. Dat was voor Red Bull het sein om nog een bandenstop voor Max te doen, en Max ging er nog even vol voor, veranderde voor één rondje wat settings op het stuur, en zette een snelste ronde van in de 1:06 neer. Max kwam uit de pit met een voorsprong van ca. 7 seconden op Bottas, maar wist in de resterende rondjes die voorsprong met een extra stop tot bijna 20 seconden uit te bouwen. Verder in het veld ook volop gevechten, Norris naderde Bottas, maar hield toch een gat van een paar seconden. Perez had in vergelijkbare acties als Norris op Perez had geflikt, twee keer LeClerc van de baan te ketsen en kreeg dan ook 2x een 5 seconden tijdstraf. Perez reed ondertussen op P5, maar moest zoveel mogelijk auto's achter zich buiten de 10 seconden houden. Carlos Sainz wist net binnen die 10 seconden te blijven, Ricciardo en LeClerc lukte dat niet, waardoor die dubbele tijdstraf maar één plekje kostte voor Perez. Tsunoda zag ook kans om 2 tijdstraffen te krijgen: voor het over de witte lijn rijden bij de pit-ingang en voor speeding in de pitlane. Russel had lange tijd kans op het eerste puntje voor Williams, maar in de eindfase moest ie toch Alonso voor laten gaan, en ging het punt zijn neus voorbij. In de laatste ronde wist Vettel Raikkonen te passeren, waar Raikkonen volkomen onnodig bij de exit van de bocht naar binnen stuurde tegen het achterwiel van Vettel, waarbij beiden van de baan schoten. Kimi zal hier nog wel strafpunten voor op zijn licentie krijgen. (Edit: Kimi heeft inderdaad 2 strafpunten op zijn licentie gekregen, en 20 seconde tijdstraf voor de race) Kortom een enerverende race, waar overal in het veld wel wat gebeurde, en met 2 oranje petjes op het podium en Bottas die eindelijk ook weer eens een podiumplek scoorde. Ook na de finish is het nog niet klaar: 11 rijders mogen naar de stewards na de race, niet alleen Vettel en Raikkonen maar vanaf plek 5 ook veel rijders die onvoldoende gas terug hebben genomen bij het passeren van de crash van Vettel/Raikkonen. Oops, ik zie dat ik het verslag in het verkeerde topic heb gepost. Kan iemand dat verplaatsen naar het 'knallen met Max' topic? @Wasmachineman@EdK
    4 punten
  31. En zo werd het toch nog een erg dure auto 😉
    4 punten
  32. Na 5 jaar in een Octavia Combi te rijden ga ik de overstap maken naar een BEV! En wel deze wagen: ENYAQ iV 60 Kleur: Quartz Grey Metallic (F6F6) Comfort Plus (PDB) Assistentie Plus (PSB) Klimaat Plus (PWB) Family (PXA) Transport (PKP) Sport (PFB) Licht (PK8) Infotainment Plus (RAB) 360 graden areaview (PPC) Skoda Sound System (9VH) (eind april laten vervallen - PON: Niet meer leverbaar in 2021) Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1) Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6) Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0) Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5) 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2) Midden december 2020 besteld, levering verwacht eind juli 2021. Betreft overigens een lease auto, dus een van de redenen om dit nu wel te doen, is de nog net iets gunstigere bijtelling. Daarnaast komt er een laadpaal aan huis welke maximaal met 22 kW zou kunnen laden (al kan deze Skoda met 11kW AC laden). Meer info Zojuist heb ik ook een zeer uitgebreid artikel over de Enyaq iV geplaatst. Inhoudelijke vragen over de auto? Kijk even in dat topic!
    4 punten
  33. Laatste foto’s want we zijn klaar, alleen nog een koelkast die we moeten scoren. Onze 20’ is exact geworden hoe we het ons hadden voorgesteld ergens in november 2020. Vanaf nu is het gewoon heerlijk weer in de tuin bij ons.
    4 punten
  34. Ook hier maar eens het nieuwe logo posten, benieuwd wat men er hier van vind, en ja @EdKhet is nog steeds die foto MET vette vingers, 😄😆
    4 punten
  35. Dus eigenlijk zeg je dat PON geen ducttape op voorraad heeft 🤪
    4 punten
  36. Moon White is een keer wat anders, rij nu een zwarte auto. En ook al hou ik van detailing/wassen van auto's blijft zwart wel een irritante kleur. Je ziet daar echt alles op 😞 Hopelijk vallen de kosten mee om te de-chromen. De letters en logo gaan sowieso gewijzigd worden. Bedankt! Dat is wel de bedoeling! Tot nu toe met alle auto's mij altijdf wel aangemeld bij een forum en daar mijn ervaringen gedeeld. Dit zal dit keer niet anders zijn. Hopelijk is het straks ook mogelijk bij de Enyaq om met coding te gaan werken voor extra features. Begreep al dat Ross-Tech een ID4 ter beschikking nu heeft, hopelijk komen die ook snel met updates/features. Tot nu toe alleen diagnose. Ja ben erg content met de keuze! Hoe meer reviews ik zie en lees hoe blijer ik begin te worden. Die komen er sowieso 😉 nu alleen nog wachten.... wachten... en nog meer wachten. Thanks!
    4 punten
  37. Net de dealer opgebeld en hij vertelde mij dat mijn Enyaq nu bij hun op het terrein staat en dat ik d'r donderdag 22 om 1330u mag op komen halen!
    4 punten
  38. Onze 20’ stond netjes te wachten tot ie ook gemodificeerd mag worden. En ze zijn begonnen met een zijwand te verwijderen, groendakrand op het dak lassen, electriciteitsnet aanleggen en daarna alle plekjes bijspuiten zodat alles mooi antraciet is van buiten en grijs van binnen.
    4 punten
  39. Zo komen er nu echt aan! zie foto, Enyaqs op de A28
    4 punten
  40. Over bier en glazen gesproken: dankzij een aanbieding van mijn vaste whiskyleverancier heb ik een voorraadje aangelegd van een heel lekker, maar stevig biertje: de Gouden Carolus Whisky Infused. Superlekker! De eerste keer dat ik 'm dronk was na een uurtje stevig hardlopen: daarna kreeg ik m'n benen niet meer van tafel 😄 Het leuke van deze aanbieding was dat je er per 4 flessen een glas bijkreeg. Er was keuze uit twee soorten, zie hieronder. Ik heb nu dus een mooie voorraad bier in de koelkast liggen én er een paar (van elk model twee) mooie glazen bij.
    4 punten
  41. In geval van nieuwe containers snap ik niet dat Frank er maar één heeft besteld: als ie het gras ietsje dieper wegschept, kan ie mooi één container ondergrondszetten voor de bier-/wijnvoorraad, en de andere container daar bovenop koppelen. (moet je natuurlijk nog wel een gat in het kelderdak en in de bodem van de lounge container maken en een trap plaatsen)
    4 punten
  42. De likes geven je ook meteen kudo's 😉 zie https://skodaforum.eu/leaderboard/ Gevalletje bijzondere vertaling... 'reacties' zijn dus de likes als het ware die je rechtsonder kan geven met hartje/beker, etc. Ik zat dus eerst ook even op het verkeerde spoor. Problem solved in ieder geval. U vraagt wij draaien. Zo doen we dat hier 😛
    4 punten
  43. Haha, genoeg te praten lijkt me zo 😅 Thanks! Thankyou mede vw'er! Kom je langs? Heb een krat Hertog Jan staan 🍻 Ah, mede ex Skoda'er, jij ook hier? Wat toevallig 😜 Bedankt! Das wel leuk, zo dichtbij! Ik woon tussen Leiden en Zoetermeer, dan blijft er niet gek veel over haha. 😅 gezelligheid kent geen plek of tijd.
    4 punten
  44. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 punten
  45. Niet schrikken! Maar er is hoog nodig onderhoud gedaan aan het forum. Compleet nieuwe software versie incl. allerlei nieuwe snufjes. Mocht je de chat zoeken, die vind je bovenaan in het menu (voor nu dus even op een aparte pagina en niet onderaan). Als ik even de tijd vrij kan maken zal ik een aantal andere zaken onder de loep nemen, zoals het bijwerken van download categorieën, verlopen links, albums, etc.
    4 punten
  46. Het wachten is al even aan de gang maar ook even hier alvast de toekomstige lease auto posten: Na een keer een KIA e-Niro en een Tesla Model 3 voor een dag gereden te hebben moest en zou de volgende leaseauto een BEV worden. Door gezinsuitbreiding moest het ook een ruime auto zijn. En toen was daar de Enyaq. Bij de live preview was ik al verkocht en na een proefrit in de iD3 ben ik overstag gegaan: De huidige specs zijn: Uitvoering: iV80 Kleur: Quartz Grey Velgen: Regulus 19 inch Pakketten: Klimaat Family Comfort Assistentie+* Infotainment+* Accessoires: Elektrisch verstelbare stoelen incl geheugenfunctie Elektrisch uitklapbare trekhaak *Deze pakketten waren tot vandaag de basisversie, alleen heb ik de warmtepomp geannuleerd en deze pakketten geüpgraded naar Plus! Tot op heden is de verwachte levering week 22, we gaan zien of dit na mijn wijziging gaat wijzigen. We gaan het zien,.maar nu is de configuratie wel 100% naar wens. Ik heb besloten geen proefrit te maken, dus de eerste rijervaring zal die bij aflevering zijn.
    4 punten
  47. Iedere dag zelfs 😉 Dat is het; vanaf nu ben ik iedere dag jarig! Maar dagelijks feliciteren hoeft niet hoor
    4 punten
  48. 😂 Dit is ons bestaansrecht, @Dickler Kaap elkaars topic en daarna komen we vanzelf weer “back on track” meestal....
    4 punten
  49. Mijn Faab is nog maar net voor bij de 2 ton, dus daar kan nog wel een tonnetje bij, of de benen van mijn dochters zijn al voor die tijd zo lang dat we de zooi niet meer meekrijgen op vakantie, dan moetie er ook uit, maar dan komt er een Octavia of Superb voor terug. Er komt geen Faab voor terug, want een motor zo fijn als mijn huidige Faab zul je nooit meer in een Faab zien. Je mag alleen milieu vervuilen als je voldoende vloeroppervlak meezeult.
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe