Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 09/28/19 in alle zones

  1. Oei. Doe je wel voorzichtig? ๐Ÿ˜„
    6 punten
  2. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. ๐Ÿ™‚ Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  3. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  4. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. ๐Ÿ™‚
    5 punten
  5. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mรฉt allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten ๐Ÿ˜„ Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie ๐Ÿ˜„ Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene ๐Ÿ˜‰ Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  6. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  7. Wat een heerlijke wagen jongens ๐Ÿ˜
    5 punten
  8. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd ๐Ÿ˜‰)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren ๐Ÿ˜„). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...๐Ÿ™„
    5 punten
  9. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk ๐Ÿ˜„ Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto ๐Ÿ˜‰ Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  10. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer ๐Ÿ˜ Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt ๐Ÿ™‚ Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden ๐Ÿ˜‰ Foto's anders is het teveel tekst ๐Ÿ˜‰
    5 punten
  11. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten ๐Ÿ˜‰ Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (๐Ÿ˜‰) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie๐Ÿ‘
    5 punten
  12. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he ๐Ÿ˜‰
    5 punten
  13. Hallo @JeSko ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum ๐Ÿ˜…
    5 punten
  14. Goede avond, Na jarenlang met de pausmobiel a.k.a. citroen xsara picasso gereden te hebben. Ben ik drie jaar geleden over gestapt op Skoda. Na drie trouwe dienstjaren van mijn fabia uit 2006 ben ik sinds eind vorig naar trotse eigenaar van een Ocatavia combi greenline. wie ben ik; tom. Vader van drie fantastische kinderen die ik graag veilig mee op de weg neem. Zeker de familie wat verder weg woont. Uit enthousiasme had ik al een vraag gesteld in een ander topic en dankzij een kleine duw in de rug stel ik me bij deze even voor ๐Ÿ˜‰ Fijne avond nog en leuk om hier bij te zijn!
    5 punten
  15. Vandaag even naar de garage geweest en het is allemaal nog veel simpeler dan we dachten. gelukkig! Onder bij de zekeringen zit een schakelaar. Dit kan je omzetten. Dan gaat direct als je contact maakt het licht dus aan. Fabia123 suggereerde het al. Ik heb dus zo'n aanpassing. Alleen zit ik niet elke dag bij de zekeringen te kijken dus ik wist van het bestaan niet af. Heb je al 12 jaar een zelfde auto en leer je er nog steeds iets nieuws over. ๐Ÿ˜ Dank voor jullie meedenken.
    4 punten
  16. Vandaag me eerste werkdag weer en geprobeerd vrij te krijgen ! Helaas niet gelukt ! Stond al 2 maanden terug ingepland bij een klant en die verwacht ons daar deze week. En collega had nog gebeld met klant maar de afspraken met andere partijen stonden ook al vast dus helaas. Was het directe familie geweest dan was het een ander verhaal geweest !!
    4 punten
  17. Afijn na de baal ochtend gehad te hebben door die fijne email , heb ik me toch maar in de middag herpakt en weer gaan zoeken op internet. En kwam redelijk snel een tweetal F800ST tegen in de kleur blauw. En beide ook nog eens wat dichter bij, namelijk in Hilversum. De eerste dealer waar ik van de motor een goed gevoel kreeg gebeld of deze nog beschikbaar was !? En dit was hij, dus meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De tweede dealer het adres van opgeschreven, en mocht de eerste toch niets wezen dan kon ik daar nog naar uit wijken. Maar goed de zaterdag dus na een goede bak koffie (nr4) gedronken te hebben in de auto gestapt met helm en jas en handschoenen op de achterbank. Bij aankomst had men de motor alvast wat naar voren gezet in de winkel want het blijkt een motorzaak te zijn met ruimte tekort. Hadden veel Ducati staan en enkele oldtimers van Laverda. ร‰รฉn van de eigenaren is een fanatieke Laverda gek en in zijn gesprek kreeg ik indruk dat hij alles opkoopt wat los en vast zit van dat merk... Maar goed kwam voor de BMW en na een grondige inspectie kon ik niet echt mankementen vinden op wat kleine krasjes ( zijn weg te poetsen) en wat boutkoppen die roestaanslag hebben. ( dat is kwestie van nieuwe bouten bestellen ) Eigenaar vroeg na een 20 minuten of ik tevreden over de motor was en of ik een proefrit wilde maken !? Uiteraard wilde ik dit wel en een kwartier later reed ik door een deel van Hilversum waar ik het bestaan niet eens van wist. En na wat omzwervingen met tussendoor googlemaps bekijkend (stilstaand) weer bij de dealer aangekomen en was voor mij eigenlijk wel zeker dat het deze moest gaan worden. Alleen ontbraken op de dealer foto's de koffers (optie) en tsja minimaal de topkoffer is wel prettig om bv de helm in op te ruimen als je ff een terras of winkel bezoekt... Maar goed deze werden er ook gewoon bijgeleverd (zijkoffers en topkoffer) alleen moet ik deze nog wel even goed aan binnenzijde reinigen. Maar dat zijn kleine details, en in รฉรฉn van de zijkoffers bleek ook nog een gecertificeerd beugelslot te zitten dus dat scheelde me ook nog 100 euro ! Want verzekering die verplicht je dit dat er minimaal een gecertificeerd slot gebruikt word ondanks dat er op de motor ook een orgineel BMW alarm was ingebouwd. Dus 2 weken terug de koop door laten gaan en de dealer vroeg of ik hem de zaterdag er op hem zou komen ophalen ? Ehhh nee dat word een week later, want ik heb aankomend weekend weekendstoringsdienst en dan weet ik niet hoe de dag verloopt met telefoontjes en eventueele uitruk naar een storing. En zo was dus gister 5-8-2023 de dag dat ik de fiets ging ophalen...... en bij het ochtendgloren hadden we een stralende hemel (zon) dus hoe mooi kan het zijn om deze dan op te halen ?? Maar goed me neef zou me ophalen en me dan naar Hilversum brengen dus zou er rond 10.00 uur zijn. Maar die moest natuurlijk de vrijdagavond even daten met een jonge dame en tsja dat liep in tijd wat uit dus hij kwam met hele kleine oogjes en wat blauwe plekken in de nek aan de deur een uur later..... Maar hij had wel een lekkere avond/nacht gehad wist hij me te vertellen.....Dus hem eerst maar twee bakken nr4 extra strong gegeven waarna hij wakker werd tegen het stuiteren aan...๐Ÿ˜‚ Bij aankomst stond de BMW F800ST er spik en span bij en kon ik zien dat ze hem meteen een beurt hadden gegeven. Dit kreeg ik ook naderhand te horen dat men er een grote beurt tegenaan had gegooid. Dus nieuwe olie en filter , remvloeistof was vervangen, koppeling was gesteld nieuw luchtfilter en dus redelijk goed gereinigd en gepoetst..... ( zoals het hoort ) Na de papieren rompslomp en het resterende bedrag gepint te hebben kreeg ik de 2 sets sleutels overhandigd en wilde hij de motorbediening gaan uitleggen.... Maar goed hij had al snel door dat dit zonde van zijn tijd was daar ik de bediening van de BMW knoppen kan dromen ( zelfs na 20 jaar niet gereden te hebben) Vroeg hem alleen even uit te leggen mbt olie pijlen daar dit een bepaalde procedure heeft en het afnemen en plaatsen en openen van de zij en topkoffers. En dat lijkt simpel, maar is een puzzeltje met de juiste stand van de sleutel en de juiste knop/hendels bedienen. Doe je het verkeerd en je wil de deksel openen dan sta je met de hele koffer in de hand.... Afijn na een kwartier/half uur was het dan zover............... motorpak aan, motorsneakers aan, helm op handschoenen aan en gaan met die banaan........ En ja nog steeds een stralende hemel alleen nu stralend in de vorm van waterdruppels......... Maar dit kon de pret niet drukken en met me motorpak aan gevoerd met goretex was deze jongen na de rit gewoon nog droog eronder.... De specs: Een 800cc tweecilinder in lijn Bouwjaar 2007 met 25K nu op de teller. Belt aandrijving ( volksmond V snaar) een getande aandrijfriem. Enkelzijdige achterwiel ophanging Middenstandaard ( tegenwoordig vaak een optie) Boordcomputer waar velen gegevens zijn op te roepen mbt de motor en bv verbruik / temperatuur Handvat verwarming wat gister we lekker gevoel gaf in laagste stand. Van fabriek af een alarm Instelbare achterschokbreker.... En dan het plaatje bij het praatje
    4 punten
  18. Noemde ze naam daar en was er รฉรฉn die huilend wegliep.....๐Ÿ˜‚ Hoorde hem nog zeggen "hoe ouder hoe gekker " .............
    4 punten
  19. Gister de paasbrunch met familie en tevens werden er een paar verjaardagen die dag meegenomen. Dus op naar lelytown en na een heerlijke brunch begint een neef van me over hoe lang het nu is geleden dat ik voor laatst heb gereden.? Tsja dat is in 2001 / 2002 ergens geweest. Wel neef heeft het beetje ruim financieel en heeft een Harley staan voor de mooie dagen en een 2e hands BMW K75 S voor de slechte dagen. En voor ik in de gaten had stond ik met motorjack aan en een helm is de hand en een 5 minuten later reed ik op de K75 hun straat uit. En tsja de eerste meters waren even wat onwennig, maar oh oh wat pak je het toch ongelooflijk makkelijk op !! En na enkele kilometers was het alsof het een maand terug was dat ik voor laatst had gereden. Moet ik wel zeggen dat de K75 een fiets is waarvan ik er ook 2 heb gehad in de jaren dat ik reed. Maar BMW had altijd een eigen systeem mbt de knipperlichten en werd door velen gehaat, maar viel me op dat ik dit eigenlijk blindelings weer bediende. Bochten nam ik de eerste kilometers nog beetje blokkig, maar daarna ging het me steeds beter af ! Maar nog niet als vroeger, maar dit was bewust omdat ik de banden niet ken en zijn limieten hiervan eerst wil weten. Maar man man wat heb ik genoten dat half uurtje rijden in de omgeving van Lelytown, het vrije gevoel kwam weer boven... Dus ja word toch steeds moeilijker om punten te vinden om te zeggen van het was een mooie tijd die motortijd, maar moet er nu mee stoppen.
    4 punten
  20. Dit doen we natuurlijk niet voor iedereen die overleden is maar nu een uitzondering. Want Wim is natuurlijk veel besproken hier in De Kantine. Samen met Kees was Wim gewoon het allerbeste duo op de Nederlandse tv. Deze 2 mannen hebben wel wat neer gezet in de media waar we dankzij Youtube nog mooi naar kunnen kijken. R. I. P. Wim https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Bie
    4 punten
  21. Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
    4 punten
  22. Twaalf jaar hebben ik en mijn Yeti er over gedaan om de 100.000 km-grens te passeren. Ben er nog steeds tevreden mee en wat mij betreft blijven we ook de volgende 12 jaar samen.
    4 punten
  23. Blijk ik ineens te zijn bevorderd tot collaborateur. Een zeer twijfelachtig genoegen
    4 punten
  24. Toutje was mijn bijnaam in militaire dienst (70-3)...In 2014 stopte ik gelukkig met werken na 47 jaar noeste arbeid. Inspecteur bij het 2na grootste Pensioenfonds ter wereld heeft mij in veel prachtige leaseauto's doen rijden. Maar de keuze was aan regels gebonden. Toen ik in 2014 stopte had ik die beperking niet meer. Door mijn uit de hand gelopen hobby (fotograferen van de prachtigeste klassiekers - favoriet Ferrari, later Bugatti's) heb ik in de gelukkig omstandiheid verkeerd in de meest mooe, zeldzame, etxravangante en dure blodides te kunnen rijden, zoals div. Ferrari's (w.o. een F40, F355), Bugatti 57 SC, Lambo, Audi RS6 en R8, MB GT en de Nissan GT-R om er een paar te noemen. Maar... ver boven mijn budget !! Via een los uit de pols geschudde opmerking van een vrind ging ik op het www op zoek naar een ล koda... en kwam terecht bij Dago D'chem en dรกรกr stond hij...: dรฉ ล koda Octavia Combi 2.0 RS in Race Blue !! โ‚ฌ 5k subsidie importeur en โ‚ฌ 3k koring dealer. Die keus was niet zo moeiijk. helaas, een proefrit werd moeilijk (snapte ik), dus dat deed ik in een "normale" Octavia in Nijmegen. prima auto met comfort, ruimte en behoorlijk luxe. De RS was super luxe met Pano, leren bekleding, etc. Na een paar dagen kon ik hem ophalen รฉn betalen...Met alles er op en aan kostte dat beest โ‚ฌ 51K, minus alles โ‚ฌ 43k. Maar goed dat ik gespaard had...:-) De rit naar huis zal ik nooit vergeten...!! De toen volgende 3,5 jaar ook niet. Maar ja.. de vrouw vond 'm wel erg duur (bandjes en verbruik) en bla bla bla... Ik werd een dagje ouder, had last van de rug, bla bla bla... Het kwaad geschiedde... de RS werd ingeruild op een gezapige rode Kadjar 1.2 150pk... Hoge instap, best pittig voor zo'n zware rakker en och hij bracht me van A naar B... Maar, na verloop van tijd was het pezier in he รฉchte autorijden wel weg. Reed ook niet meer zo vaak in andere bolides en... nou ja, gewoon ships ! Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Drie jaar lopen malen en een maand of wat terug -tijdens mijn coronaloopje van 12km- stond mijn besluit vast: ร ls het ging gebeuren dan werd het een Cupra, Focus RS maar 't liefst weer een ล koda Octavia Combi RS... En dรกt heeft wel even geduurd. Nu dรฉ ultime ล koda Octavia RS gevonden en wacht op toewijzing RDW van het kenteken. Metalic Grey. Een รฉchte ล koda Octavia Combi S 2.0 TSI RS 200KW, met alles erop en eraan, met dezelfde LM velgen en conti's (opvolger) R7 88Y. Een speciale en geรฏmporteerd (fabriek), met volledige fabrieksgarantie en een goeie prijs... Inmiddels een proefrit gemaakt en het verschil met mijn blauwe RS is fenomenaal! Wat een beest is dit... Het enige wat eraan mankeert zijn de banden Pirelli's: stug en veel te hard. Ook heeft de auto een tijd stilgestaan... Dat wordt allemaal verholpen en nu maar wachten op de soppers van de RDW... In de onderhandelingen is de dealer mij heel ver tegemoet gekomen (blij zijnde een koper gevonden te hebben), maar daar moet een tegenprestatie tegenover staan: een fotoshoot van een Maybch bij een kasteel... DEAL !! De rest is toekomst !! Misschien zien we elkaar tijden zo'n meeting waarover ik heb gelezen... Toutje... V v r r r o o a a m m m m !
    4 punten
  25. Je kunt nu al wel alles gaan uitrekenen , maar als het pas over 2 jaar gaat spelen is de markt totaal anders mbt 2e hands EV en misschien zijn de laadpalen dan ook weer goedkoper geworden. Dus ff lekker rond blijven kijken en scoren als het kan financieel en je wat tegenkomt op dat moment. Offerte aanvragen meterkast is ook zonde van tijd. Salarissen stijgen dus ook van de elektricien dus als je nu 500 eurie kwijt zou zijn dan kan dat over 2 jaar wel eens 750 kunnen zijn. Ook wij zien dat de prijzen van onze leveranciers stijgen door schaarste. En dat is niet alleen met de elektronica, maar bv RVS en staal betalen wij al weer meer voor. ABB die rechtstreeks aan ons levert, heeft leverings problemen en prijzen stijgen hierdoor ook weer.... Dus lekker rondkijken wat er op markt is aan nieuw en 2e hands en zodra het kan dan toeslaan
    4 punten
  26. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje รผberhaupt leest.
    4 punten
  27. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me ๐Ÿคฃ
    4 punten
  28. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... ๐Ÿ˜‰
    4 punten
  29. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20โ€™ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen ๐Ÿป De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... ๐Ÿ’‚โ€โ™‚๏ธ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. ๐Ÿ˜ Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20โ€™ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    4 punten
  30. Tijdens de vakantie kan er veel gebeuren, zeker als je WMM bent. Never a dull momentโ€ฆ๐Ÿ˜Ž Mijn huidige job stopt en 1 augustus start mijn nieuwe job. Huidige werkgever heeft problemen met het leveren van producten in de bouw dus verkoop is nihil. Wereldwijd is dit een probleem dus dit is geen schok dat mijn bepaalde tijd contract niet wordt verlengd. En dan ga ik schakelen en nadenken waar ik mijn geld kan verdienen want er moet nog wel een paar jaar gewerkt worden door mij. Mijn nieuwe job is ook erg leuk want ik ga werken bij www.vanmossel.nl op de afdeling Peugeot. Verkoop organisatie van 27 merken toen ik net nog keek op de site. Vestiging is bij mij om de hoek en mijn functie wordt Verkoopadviseur Peugeot. Tijdens onze huidige vakantie zijn de laatste 2 gesprekken geweest (vandaag ook dus) via de laptop en het 1e gesprek was eind juni, net voor we op vakantie zijn gegaan. De huidige vestiging ken ik uiteraard want mijn 5008 was hier in onderhoud. 2 km verwijderd van ons huisadres. Lease auto krijg ik ook en die mag ik maandag uitzoeken ๐Ÿ˜œ
    4 punten
  31. Ik kwam deze tekst tegen: ๐ˆ๐ค ๐๐ž๐ง๐ค ๐ž๐ซ๐จ๐ฏ๐ž๐ซ ๐จ๐ฆ ๐ฆ๐ข๐ฃ๐ง ๐ž๐ฅ๐ž๐ค๐ญ๐ซ๐ข๐ฌ๐œ๐ก๐ž ๐š๐ฎ๐ญ๐จ ๐ญ๐ž ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฏ๐š๐ง๐ ๐ž๐ง ๐๐จ๐จ๐ซ ๐ž๐ž๐ง ๐›๐ž๐ง๐ณ๐ข๐ง๐ž๐š๐ฎ๐ญ๐จ, ๐ฆ๐š๐š๐ซ ๐ก๐ž๐› ๐ž๐ž๐ง ๐š๐š๐ง๐ญ๐š๐ฅ ๐ฏ๐ซ๐š๐ ๐ž๐ง. 1. Ik heb gehoord dat benzineauto's niet thuis kunnen tanken terwijl je slaapt? Hoe vaak moet je ergens anders bijvullen? Is dit meerdere keren per jaar? Komt er een oplossing voor thuis tanken? 2. Op welke onderdelen heb ik service nodig en hoe vaak? De autoverkoper noemde een doos met versnellingen erin. Wat is dit en krijg ik een waarschuwing met een indicator als ik moet schakelen? 3. Kan ik met รฉรฉn pedaal gas geven en remmen zoals ik dat nu doe met mijn elektrische auto? 4. Krijg ik brandstof terug als ik langzamer rijd of bergafwaarts rijd? Ik neem aan van wel, maar moet het voor de zekerheid vragen. 5. De auto die ik testte, leek een vertraging te hebben vanaf het moment dat ik het gaspedaal indrukte totdat hij begon te accelereren. Is dat normaal bij benzineauto's? 6. We betalen momenteel ongeveer 1,1 cent per kilometer om met onze elektrische auto te rijden. Ik heb gehoord dat benzine tot 10 keer zoveel kan kosten, dus ik denk dat we in het begin wat geld zullen verliezen. Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar. Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken zodat de prijzen omlaag gaan. 7. Klopt het dat benzine brandbaar is? Moet ik de tank legen en de benzine ergens anders opslaan terwijl de auto in de garage staat? 8. Is er een automatisch systeem om te voorkomen dat benzine in brand vliegt of explodeert bij een ongeval. Wat kost dit? 9. Ik begrijp dat het hoofdbestanddeel van benzine olie is. Is het waar dat de winning en raffinage van olie milieuproblemen veroorzaakt, evenals conflicten en grote oorlogen die de afgelopen 100 jaar miljoenen levens hebben gekost? Is er een oplossing voor deze problemen? 10. Ik heb gehoord dat auto's met verbrandingsmotoren in steeds meer steden over de hele wereld worden verboden, omdat wordt beweerd dat ze de neiging hebben om het milieu en de gezondheid van hun burgers te schaden?? Is dat waar?? Schitterend! BTW: die 1,2 cent/km is natuurlijk veels te positief. Volgens de ANWB zit een EV gauw op 17kWh/100km. Bij een (thuis)prijs van 23cent/kWh, is dat toch bijna 4cent/km aan elektriciteit... https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het bron:
    4 punten
  32. Enkele spots uit mijn eigen collectie. Enjoy! En nog enkele!
    4 punten
  33. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. ๐Ÿ‘ธ๐Ÿคด๐Ÿป๐Ÿง‘๐Ÿปโ€๐Ÿ”ง๐Ÿ‘จ๐Ÿปโ€๐Ÿš’๐Ÿ‘ฉ๐Ÿปโ€๐Ÿ”ง
    4 punten
  34. Vandaag weer een race vol met incidentjes. Wat al opviel na de opwarmronde, is dat Max, Lando en Perez de laatste helft van de grid heel rustig naar de plek rolden, en ondertussen nog wel wat acties deden om de banden op te warmen, waar Hamilton een flink gat liet vallen, waarschijnlijk in de hoop dat de auto's voor hem te koude banden zouden hebben bij het startschot. Achter Hamilton zat het veld namelijk ook weer kort op elkaar. Dan de start, Max was goed weg en ging direct naar de racelijn, waar Lando al zat om zo te zorgen dat ie voor Norris bocht 1 in ging. Perez had ook een goede start, zag Hamilton even kijken, maar geen inhaalmogelijkheid. Bij de eerste bocht kwam Ocon wel in een sandwich terecht, waardoor zijn linker en rechtvoorwiel een verschillende koers wilden volgen, dus einde race en direct een safetycar om de wagen weg te halen. Nu was de safetycar (SC) op de baan, en mocht Max tijdens de race een keer de achterkant van een auto bekijken die niet op een ronde achterstand reed. ๐Ÿ˜Ž Na een paar rondjes SC werd de boel weer vrijgegeven, en mocht Max bepalen op welk punt hij gas ging geven. In eerste instantie ging het nog even langzaam en slingerend om temperatuur in de banden te krijgen, en reden veel auto's bijna naast elkaar. Tijdens zo'n slinger om de banden op te warmen, gaat Max er vol vandoor en pakt 1-2 wagenlengtes op Norris, Perez is wakker en sluit goed aan en Bottas gaat Hamilton voorbij. Ondertussen waren Norris en Perez vooraan aan het bakkeleien voor plek 2, waar Perez buitenom een wat kansloze poging tot inhalen deed, en Norris de auto wat te ver naar buiten liet lopen waardoor Perez buiten de baan getikt werd, en door vuile banden direct terug viel naar plek 9. Na beraad door de stewards kreeg Norris hier een tijdstraf van 5 seconden voor, die hij mocht inlossen bij de bandenwissel. Max wist ondertussen een gaatje te slaan naar Norris, zodat deze geen DRS kreeg, Hamilton was Bottas weer voorbij en was in gevecht met Norris, waardoor Max iedere ronde een stukje verder weg kon lopen. Perez zat ondertussen min of meer klem op P9, en het lukte niet om de auto's voor hem in te halen, ondanks dat het aan de kop van het veld zo'n 2 seconde per rondje harder ging. Na een rondje of 20, zag je de auto's die op de rode band gestart waren, stuk voor stuk binnenkomen voor een bandenwissel naar de harde witte band. Dat zorgde ook dat Perez een paar plaatsjes opschoof maar hij zat nog steeds vast achter Ricciardo, en had LeClerc in zijn nek. Nog wat rondes later gingen ook de auto's die op geel gestart waren naar binnen voor een bandenwissel. Hierbij wist Hamilton voorbij te gaan aan Norris, maar ondertussen had Max achter zich al een aardig gat geslagen. Toen Max als laatste van de kopgroep naar binnen ging om banden te wisselen en met een voorsprong van rond de 10 seconden op Hamilton de baan opkwam, hoorde je gelijk al een bericht van Hamilton naar zijn team: "waarom heeft Max zo'n grote voorsprong?". Ondertussen bouwde Max de voorsprong iedere ronde wat uit, en had Hamilton waarschijnlijk wat schade opgelopen op de kerbstones. Bottas kreeg eerst te horen dat ie niet tegen Hamilton mocht racen, een aantal rondes later toen duidelijk was dat Norris sneller was, en Bottas zou gaan bedreigen, veranderde de orders en mocht Bottas voorbij. Niet veel later kwam Norris op eigen kracht voorbij aan Hamilton, en dat was voor Mercedes het sein om Hamilton van verse banden te voorzien, in een poging om de snelste raceronde neer te zetten. Tot verbazing van veel analisten kwam Hamilton niet op hagelnieuw geel rubber naar buiten (dat ie nog had) maar op een nieuw setje wit, zodat ook de afstelling goed zou zijn voor deze compound. Dit was mogelijk omdat de eerstvolgende auto voor de pitstop meer dan 30 seconden achter Lewis reed. Lewis wist ondertussen inderdaad een snelste rondetijd neer te zetten, op banden van 2 rondjes oud, maar Max pareerde dat direct door met zijn witte banden van 24 rondjes oud, een nieuwe snelste ronde te zetten, ook de volgende ronde hetzelfde recept, waarbij Bottas even de snelste rondetijd pakte. Max bouwde ondertussen zijn voorsprong op Bottas geleidelijk uit, en verbeterde op zijn 'oude' banden meermaals de snelste rondetijd, en met nog 10 rondes te gaan had ie een voorsprong van 26-27 seconden. Dat was voor Red Bull het sein om nog een bandenstop voor Max te doen, en Max ging er nog even vol voor, veranderde voor รฉรฉn rondje wat settings op het stuur, en zette een snelste ronde van in de 1:06 neer. Max kwam uit de pit met een voorsprong van ca. 7 seconden op Bottas, maar wist in de resterende rondjes die voorsprong met een extra stop tot bijna 20 seconden uit te bouwen. Verder in het veld ook volop gevechten, Norris naderde Bottas, maar hield toch een gat van een paar seconden. Perez had in vergelijkbare acties als Norris op Perez had geflikt, twee keer LeClerc van de baan te ketsen en kreeg dan ook 2x een 5 seconden tijdstraf. Perez reed ondertussen op P5, maar moest zoveel mogelijk auto's achter zich buiten de 10 seconden houden. Carlos Sainz wist net binnen die 10 seconden te blijven, Ricciardo en LeClerc lukte dat niet, waardoor die dubbele tijdstraf maar รฉรฉn plekje kostte voor Perez. Tsunoda zag ook kans om 2 tijdstraffen te krijgen: voor het over de witte lijn rijden bij de pit-ingang en voor speeding in de pitlane. Russel had lange tijd kans op het eerste puntje voor Williams, maar in de eindfase moest ie toch Alonso voor laten gaan, en ging het punt zijn neus voorbij. In de laatste ronde wist Vettel Raikkonen te passeren, waar Raikkonen volkomen onnodig bij de exit van de bocht naar binnen stuurde tegen het achterwiel van Vettel, waarbij beiden van de baan schoten. Kimi zal hier nog wel strafpunten voor op zijn licentie krijgen. (Edit: Kimi heeft inderdaad 2 strafpunten op zijn licentie gekregen, en 20 seconde tijdstraf voor de race) Kortom een enerverende race, waar overal in het veld wel wat gebeurde, en met 2 oranje petjes op het podium en Bottas die eindelijk ook weer eens een podiumplek scoorde. Ook na de finish is het nog niet klaar: 11 rijders mogen naar de stewards na de race, niet alleen Vettel en Raikkonen maar vanaf plek 5 ook veel rijders die onvoldoende gas terug hebben genomen bij het passeren van de crash van Vettel/Raikkonen. Oops, ik zie dat ik het verslag in het verkeerde topic heb gepost. Kan iemand dat verplaatsen naar het 'knallen met Max' topic? @Wasmachineman@EdK
    4 punten
  35. Zeg 8 miljard mensen; per jaar slachten we 77 miljard niet menselijke dieren totaal onnodig. Reken uit je winst als je bedenkt wat die verbruiken aan land, bos, grondstoffen, water. Dat verbruik is ook nog eens ontzettend inefficient; bv van de benodigde hoeveelheid water voor een biefstuk, kun je een maand lang douchen. Maw, het probleem van teveel mensen is wel relatief, zo bezien.
    4 punten
  36. En zo werd het toch nog een erg dure auto ๐Ÿ˜‰
    4 punten
  37. Na 5 jaar in een Octavia Combi te rijden ga ik de overstap maken naar een BEV! En wel deze wagen: ENYAQ iV 60 Kleur: Quartz Grey Metallic (F6F6) Comfort Plus (PDB) Assistentie Plus (PSB) Klimaat Plus (PWB) Family (PXA) Transport (PKP) Sport (PFB) Licht (PK8) Infotainment Plus (RAB) 360 graden areaview (PPC) Skoda Sound System (9VH) (eind april laten vervallen - PON: Niet meer leverbaar in 2021) Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1) Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6) Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0) Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5) 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2) Midden december 2020 besteld, levering verwacht eind juli 2021. Betreft overigens een lease auto, dus een van de redenen om dit nu wel te doen, is de nog net iets gunstigere bijtelling. Daarnaast komt er een laadpaal aan huis welke maximaal met 22 kW zou kunnen laden (al kan deze Skoda met 11kW AC laden). Meer info Zojuist heb ik ook een zeer uitgebreid artikel over de Enyaq iV geplaatst. Inhoudelijke vragen over de auto? Kijk even in dat topic!
    4 punten
  38. Ook hier maar eens het nieuwe logo posten, benieuwd wat men er hier van vind, en ja @EdKhet is nog steeds die foto MET vette vingers, ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜†
    4 punten
  39. Moon White is een keer wat anders, rij nu een zwarte auto. En ook al hou ik van detailing/wassen van auto's blijft zwart wel een irritante kleur. Je ziet daar echt alles op ๐Ÿ˜ž Hopelijk vallen de kosten mee om te de-chromen. De letters en logo gaan sowieso gewijzigd worden. Bedankt! Dat is wel de bedoeling! Tot nu toe met alle auto's mij altijdf wel aangemeld bij een forum en daar mijn ervaringen gedeeld. Dit zal dit keer niet anders zijn. Hopelijk is het straks ook mogelijk bij de Enyaq om met coding te gaan werken voor extra features. Begreep al dat Ross-Tech een ID4 ter beschikking nu heeft, hopelijk komen die ook snel met updates/features. Tot nu toe alleen diagnose. Ja ben erg content met de keuze! Hoe meer reviews ik zie en lees hoe blijer ik begin te worden. Die komen er sowieso ๐Ÿ˜‰ nu alleen nog wachten.... wachten... en nog meer wachten. Thanks!
    4 punten
  40. Net de dealer opgebeld en hij vertelde mij dat mijn Enyaq nu bij hun op het terrein staat en dat ik d'r donderdag 22 om 1330u mag op komen halen!
    4 punten
  41. Over bier en glazen gesproken: dankzij een aanbieding van mijn vaste whiskyleverancier heb ik een voorraadje aangelegd van een heel lekker, maar stevig biertje: de Gouden Carolus Whisky Infused. Superlekker! De eerste keer dat ik 'm dronk was na een uurtje stevig hardlopen: daarna kreeg ik m'n benen niet meer van tafel ๐Ÿ˜„ Het leuke van deze aanbieding was dat je er per 4 flessen een glas bijkreeg. Er was keuze uit twee soorten, zie hieronder. Ik heb nu dus een mooie voorraad bier in de koelkast liggen รฉn er een paar (van elk model twee) mooie glazen bij.
    4 punten
  42. Haha, genoeg te praten lijkt me zo ๐Ÿ˜… Thanks! Thankyou mede vw'er! Kom je langs? Heb een krat Hertog Jan staan ๐Ÿป Ah, mede ex Skoda'er, jij ook hier? Wat toevallig ๐Ÿ˜œ Bedankt! Das wel leuk, zo dichtbij! Ik woon tussen Leiden en Zoetermeer, dan blijft er niet gek veel over haha. ๐Ÿ˜… gezelligheid kent geen plek of tijd.
    4 punten
  43. Plan week 12 tm 16 maar vrij om demo rondes te rijden langs forum deelnemers ๐Ÿ˜‚
    4 punten
  44. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 punten
  45. Het wachten is al even aan de gang maar ook even hier alvast de toekomstige lease auto posten: Na een keer een KIA e-Niro en een Tesla Model 3 voor een dag gereden te hebben moest en zou de volgende leaseauto een BEV worden. Door gezinsuitbreiding moest het ook een ruime auto zijn. En toen was daar de Enyaq. Bij de live preview was ik al verkocht en na een proefrit in de iD3 ben ik overstag gegaan: De huidige specs zijn: Uitvoering: iV80 Kleur: Quartz Grey Velgen: Regulus 19 inch Pakketten: Klimaat Family Comfort Assistentie+* Infotainment+* Accessoires: Elektrisch verstelbare stoelen incl geheugenfunctie Elektrisch uitklapbare trekhaak *Deze pakketten waren tot vandaag de basisversie, alleen heb ik de warmtepomp geannuleerd en deze pakketten geรผpgraded naar Plus! Tot op heden is de verwachte levering week 22, we gaan zien of dit na mijn wijziging gaat wijzigen. We gaan het zien,.maar nu is de configuratie wel 100% naar wens. Ik heb besloten geen proefrit te maken, dus de eerste rijervaring zal die bij aflevering zijn.
    4 punten
  46. Vandaag een testrit gedaan, rijd zo fantastisch dat ik hem gelijk gekocht heb. Dat het maar vlug maart wordt. Deze rode gekocht met de zwarte 19" velgen in de style uitvoering. aan de hele lijst opties die al op de style zitten heb ik juist nog een trekhaak en TRAVEL ASSIST (verkeersbordenherkenning)
    4 punten
  47. Die controller is samen met de Wii aan dochterlief van de zwager meegegeven gok ik zo. "Goed mikken, dan kom je vast in een volgend level!" zei Frank nog bij het afscheid.
    4 punten
  48. 1e Kerstdag 2019 We hadden een familiedag hier bij ons thuis. En een brunch geregeld door ons dus om 11:30 kwam de eerste familie. Spelletjes!! Oude spelletjes mochten vandaag alleen dus wat dachten de jongens: Wii. Niet bijzonder oud maar vooruit, dat ding stond al 5 jaar ongebruikt dus de Wii van stal gehaald. Iedereen blij en records verbroken! Maar ook iets anders gebroken: een controller van de Wii vloog door de tv. En die tv was nog geen maand oud want bezorgd hier door Sinterklaas, was een leuke BlackFriday deal van eind november. Dader was het dochtertje van 8 van mijn zwager die gewoon doorging met Wii-en ondanks er een gat in het scherm zat en ze dus niet alles meer zag. Verzekering van mijn zwager betaalde binnen 2 dagen het bedrag uit, tv was dus nog geen maand oud maar er ging dus al een percentage van de nieuwprijs af. Etters!!! Maar goed, we hadden dus een 50โ€ tv en gingen 3e Kerstdag maar op jacht naar een nieuwe tv. Hier in Hoorn bij de EP Beerepoot stonden nog 10-tallen tvโ€™s voor het grijpen, en jaar hoor: een 65โ€ gescoord voor de prijs van een 50โ€. Showroom modelletje dus gelijk ingeladen en thuis de buren helemaal gek gemaakt (die 100 meter verderop wonen) en altijd voor hun ruim zitten en dan bij ons naar binnen proberen te gluren. TV past maar net op het oude tv meubel en onder de tv hebben we gelijk een JBL sound bar geplaatst, die ook voor een habbekrats meegenomen kon worden! Helemaal happy en blij met ons nichtje die de controller liet vliegen door de woonkamer tegen de โ€œoudeโ€ LG 50โ€ op 1e Kerstdag. Weer eens wat anders dan Flappie? ๐Ÿ™„ Zonder soundbar is het geluid niet om te horen volgens mijn zoons....
    4 punten
  49. JB Autoservice in Dieverbrug ben ik vandaag geweest . Om te beginnen een superbedrijf hele fijne indruk gekregen (al tijdens telefoon gesprek). Maar zij hebben het probleem voor mij op gelost. Ze zijn met vcds software er ingeweest en hebben ontdekt dat de code om de afstandbediening aan te sturen er uit was. En ze hebben ontdenkt dat er 7 sleutels in geprogrammeerd stonden. uitspraak van de monteur "ze hebben er flink in lopen kloten" maar goed ze hebben het opgelost terwijl dat de dealer mij vertelde dat ik waarschijnlijk een nieuwe computer er in moest hebben. Allen bedankt voor het meedenken
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. ยฉ Skoda Forum Europe