Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/26/19 in alle zones

  1. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
    3 punten
  2. Kiev kan ik je aanraden, Boo. Ik ben er vorige eeuw geweest, hotel aan de rivier Dnepr en ook in de zomer. Erg leuk leuk toen en nu zeker verder verbeterd!
    1 punt
  3. Voor een deel kom je hier dezelfde mensen tegen als op het NL-forum en ook wat andere mensen. En natuurlijk welkom hier Ewout.
    1 punt
  4. Dat heb ik een keer met een Renaultje Clio gedaan, maar dan heen ook via Hongarije en de Zwarte-Zeekust in Roemenië. Hee, ik ga deze zomer naar de Oekraïne. Nog tips? Waar moet je zijn? Welkom overigens!
    1 punt
  5. Ik heb er geen last van, ik geniet er van. 🙂 En ze staan hier zeker niet alleen maar in de vitrine ofzo. Het zijn hooguit de 24mm lensjes die zich soms een beetje vervelen. M'n sigma 50-100mm f/1.8 ging overigens vanavond stuk. De focusmotor doet niets meer. 😞 😞 😞 (Nog wel een paar prachtige foto's mee gemaakt.....) Des te beter dat ik nou de speedbooster + 100mm macro heb. En met 32mm f/1.4 valt misschien ook nog wel een portretje te maken. Moraal van het verhaal: een back up lensje is nooit weg. 😉
    1 punt
  6. Wat een intro: 👌🏻💪🏻👍🏻 Welkom hier op ons forum, Ewout!
    1 punt
  7. Afgelopen vrijdag naar de Summerset Detail Day bij Carclean geweest, zowel om te zien wat ik kon opsteken bij de verschillende demo's als om wat spullen met fikse korting aan te schaffen. Mijn droogdoek begon na 8 jaar gebruik bijvoorbeeld wat stugger te worden (extra kans op krasjes bij het drogen), dus bijvoorbeeld een nieuwe doek aangeschaft. Een poosje staan praten bij de Rupes stand, de vertegenwoordiger wilde mij aan een Rupes machine hebben, maar de speciale aanbiedingen waren te groot naar mijn zin: ik heb bij de F3 gemerkt dat er meer smallere randen zijn, waardoor de standaard pads op de DAP net niet lekker werken, Rupes heeft daarvoor een mooie tussenmaat aan machine, maar die zat dus niet in een speciale aanbieding, alleen de 15% korting zoals die op het gehele assortiment zat die dag. De Rupes vertegenwoordiger is vervolgens naar Carclean gestapt, dat ze een speciale aanbieding voor mij moesten maken, na wat tegensputteren kreeg ik uiteindelijk de keuze uit 2 pakketten met die machine, en daar mocht ik een dag over denken. Uiteindelijk heb ik dan ook een Rupes75 set aangeschaft met zo'n 25% korting. Buiten de set ook nog polijstmiddel met korting aangeschaft, en van de Rupes stand kreeg ik als extraatje nog een wolpad en een Rupes t-shirt mee Naast de droogdoek nog een paar andere zaken aangeschaft, waardoor ik voorlopig nog wel een poosje vooruit kan met de detailspullen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe