Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/05/2018 in all areas

  1. 5 points
    Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! 😂 Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
  2. 5 points
    Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  3. 4 points
    Dat is echt een dijk van een objectief. Die levert echt haarscherpe foto's met een superzachte achtergrond. Heb er vorig jaar een dag mee gespeeld, echt heerlijk! www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (77 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (51 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (16 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr
  4. 4 points
    Hier is hij dan de voorjaar's meeting van 2018,Doel van de meeting gewoon samen komen en lekker over wagens babbelen, naast dit komt ook "Car Detailing Corner" ons een leuke detail demo geven als ook staat hij met een standje met producten. Ook BR-Performance komt met een standje naar de meeting. Ook gaan we met zen allen aan de ster in sint-Niklaas een mooie groepsfoto nemen met alle wagens. Het verdere programma word later vrij gegeven..Dit alles gaat door op 5 mei 2018 vanaf 13u30 We komen samen aan garage auto center waasland (http://autocenterwaasland.be/nl)Grote Baan 80 - 9100 Sint-Niklaas. inschrijven kan tot 4 mei 2018.Facebook: https://www.facebook.com/events/129097951241343/
  5. 3 points
    Zoals meerderen van jullie vast al hebben meegekregen, ben ik bezig met een opvolger voor mijn Fabia I. Ondertussen is het koopcontract getekent en gaat de huidige Fabia combi op de leeftijd van 15 jaar en 11 dagen plaats maken voor een auto van 16 maanden. Hieronder vast wat foto's zoals de auto er bij stond bij aankoop, over 2 weken als ik hem heb, zal ik foto's maken van de eerste modificaties (trekhaak, spatlappen achter en beschermstrip achterbumper). Interieur in huidige toestand:
  6. 3 points
    Sinds mei 2018 rijd ik in een Skoda Karoq Ambition Business 1.5 TSI ACT. Vanaf het begin vind ik de auto minder stabiel dan mijn vorige 2 Yeti's. Deze instabiliteit heeft van de zomer met de caravan erachter geleidt tot een ongeluk met als gevolg schade aan de caravan. Na de vakantie is de auto bij de dealer gecontroleerd. Veren, schokbrekers en uitlijning vertonen geen afwijkingen. Contact met Pon leverde uiteindelijk het volgende op - het veergedrag/stabiliteit is een producteiegenschap - we kunnen u niet helpen. Aangezien ik zo niet verder wil rijden met een caravan erachter heb ik contact gelegd met @antera met de vraag of er een Eibach verenset beschikbaar is voor mijn Karoq. Deze set is speciaal voor mij samengesteld via Eibach omdat ik de eerste Karoq rijder ben die hierom heeft gevraagd. Sinds 8 december rijd ik nu naar alle tevredenheid rond in een Karoq met Eibach Pro set. De auto stuurt veel vaster en is een stuk stabieler. Hierbij foto's van voor en na de montage van de Eibach veren.
  7. 3 points
    Ik ga er voorlopig eerst een poosje mee rijden en misschien tunen als de fabrieksgarantie er af is. Die fabrieksupdate is in principe wel leuk, maar als je ziet dat het extra vermogen vooral bij hoge toerentallen zit, is de vraag hoe vaak je het gaat gebruiken. Fabrieksupdate kost niet veel, maar als ik ga tunen is het eerst naar koppel-toeren krommes loeren, voor ik iets ga kiezen. Alle kans dat ik geleidelijk de auto aan ga passen, net als ik bij de Fabia I heb gedaan. Zo heb ik al een lijstje van praktische zaken die ik aan wil passen, wat optische zaken, en dan misschien tuning. Ik heb wat ideeën voor unieke details, maar dat vertel ik pas als ik het gedaan heb (of heb besloten om het toch niet te doen), niet om geheimzinnig te doen, maar wil niet dat een ander eerder met een maf idee van mij rondrijdt dan ikzelf.
  8. 3 points
    Twee maanden terug liep ik 'm tegen het lijf. Ik had me her en der al een beetje ingelezen, en ik vond dat de mooiste Octavia die ik kende toch de O2 pre-FL was... maar dat er in de loop van de tijd aan de auto toch wel het nodige verbeterd was, dus ik wilde het liefst een 2012. Ik kreeg de indruk dat de meeste olieverbruik-problemen zich bij auto's uit 2009 en 2010 voordoen. En ja, een automaat is voor mij toch wel bijna een vereiste. De kleur... tsja. Het liefst wilde ik een Arctic Green, maar die zijn erg schaars. Maar de bordeauxrode vond ik ook mooi. En ik vind een licht (niet-grijs) interieur ook wel zo prettig. En na acht jaar op leer te hebben gezeten (koud in de winter, plakkerig in de zomer) had ik het met dat leer ook wel gezien. En daar stond 'ie dan. Een bordeauxrode O2 uit 2012, met crèmekleurige, stoffen bekleding, met een 1.8TSI en een DSG-7. Klep open, ff voelen... ja hoor, blok is koud. Droog, maar wel stoffig. Op Youtube had ik al filmpjes beluisterd die de Rattle Of Death (nokkenasketting) laten horen. "Kunt 'u 'm es starten?" Keurig, geen spoortje naar geratel. Stukje mee gereden, geen ernstig slippende koppeling te bekennen. De mechatronica schakelde "logisch" (zij het wel bij lagere toerentallen dan ik van een benzine-auto had verwacht), maar geen "bokkend" gedrag uit het blok, dat inderdaad erg smeuiig loopt. Onderhoudshistorie was logisch en compleet. Wel bij een niet-Skoda-dealer, dus geen mobiliteitsgarantie. Er zat zes maanden garantie op, en ik heb expliciet bedwongen dat ik, bij ernstig olieverbruik, absoluut voor de deur ga staan. Trekhaak eronder laten schoepen (de auto gaat een vouwwagen door de Pyreneeën en door de Ardèche trekken, vandaar dat ik 160 pk toch wel een beetje een vereiste vind...) en een week later opgehaald. Direct een beurt laten geven door Toon van Eyk in Bodegraven, wat de mobiliteitsgarantie in ere herstelde, en rijden maar... Nu, tweeduizend kilometer en een beetje verder, weet ik wat meer. OLIEVERBRUIK Over 2000 kilometer niet waarneembaar. De auto laat nu (waterpas geparkeerd, want de peilstok zit op een plek waarvan ik denk "zelfs als software engineer kan ik zien dat dat een slecht idee is") op de peilstok nog steeds exact hetzelfde niveau zien als 2000 kilometer terug. Dat wekt vertrouwen. NOKKENASKETTING/SPANNERPROBLEMEN In de onderhoudshistorie trof ik het woord "nokkenaskettingspanner" aan. Het was me niet duidelijk of dat nou een vervanging was. Vast staat dat er ook nu bij een koude start geen geluiden uit het vooronder komen die je niet wilt horen. Ook dat geeft enig vertrouwen. DSG ISSUES Heb ik nog niet waargenomen. De auto schakelt ietsjes boven de 60 km pas naar het zevende verzet, en dus niet bij 57 zoals bij sommige mensen. Maar ik ga het voor zijn... over iets meer dan een maand staat de auto bij TVS voor een Stage 2 DSG- en motortuning. Aangezien ik nauwelijks interesse heb in topvermogen (doe mij maar gewoon een fikse bak koppel) en graag op RON 95 wil blijven rijden, wordt dat geen standaard Stage 2 tuning. Fijn, dankjewel, TVS! COMFORT Tsja. Ik kom uit een C5 V6 Exclusive, met een bak vermogen en koppel waar deze benzine-auto alleen maar van kan dromen. Belangrijker nog: de C5 is een auto van meer dan een halve ton (da's effe meer dan 20.000 euro meer dan de Octavia), maar qua veercomfort leeft de C5 zwaar boven zijn stand. Er zijn auto's die beter veren, maar daar zit altijd een Double Chevron op. XM, CX, GS, DS... dat werk. Het was dus te verwachten dat ik qua veercomfort zou inleveren. Maar dat de auto, met vier volwassenen erin, bij een rustig genomen verkeersdrempel de trekhaak aan de grond zou rijden... dáár had ik niet op gerekend. Nu ga ik even vloeken in de kerk: In mijn perceptie is een Octavia nog steeds een no-nonsense-auto. Geen fratsen, geen dikdoenerij. En dus ook niet verlagen... dat past gewoon niet bij het karakter van de auto. Dat wordt dus een setje hulpveren. Voor de rest valt het met dat comfort best mee. De auto is wat rumoeriger dan de C5, maar opnieuw: dat wist ik vantevoren. Twintigduizend euro verschil, en de C5 heeft geluidswerend glas. Mag het dan? Het is ook niet de motor die rumoeriger is, het is met name het afrolgeluid. Omdat er nu achter Dunlop SP Sports onder zit (die behoorlijk cuppen) was dat ook te voorzien. Die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy. Voor staat de auto al op Primacy 3. RUIMTE *galm* Ik zweer het, deze auto is eigenlijk een Tardis. Waar ze de ruimte vandaan halen, halen ze het vandaan, maar voor zo'n relatief bescheiden auto is de zitruimte achterin riant, en de kofferbakruimte bizar. Ik kan me herinneren dat ik een kratje met benodigdheden links vooraan in de kofferbak heb vastgesjord, maar ik heb het al een tijdje niet meer gezien. Het staat er vast nog wel ergens, ik zou er eens in moeten kruipen... DOORDACHTHEID Dit is waarin deze auto uitblinkt. Er zitten allerlei kleine voorzieningen in die het leven prettig maken. Opbergvakjes, zowel specifiek (zonnebril, paraplubak) als generiek te over. En die tassenhaken achterin de kofferbak... precies op de juiste hoogte voor een standaard boodschappentas! En de constructie van de rollo (de bagage-afdekmat) is beter dan die in de C5. Ook de standaard audio (RNS 510 Columbus, 8 speakers) is beter dan ik had verwacht. Da's voor mij als muziekliefhebber wel een dingetje. Ik kan me nog herinneren dat dat in mijn O1 te wensen overliet, maar dat is nu over. TOEVOEGINGEN NA AANSCHAF Bluetooth-telefoon-integratie. Een Dension Ice-kitje, dat 100% integreert met de Columbus en de Maxi-Dot display. Telefoonhouder voor mijn S7 Edge aan de middenconsole, ter hoogte van de Columbus. Die telefoon, voorzien van TomTom voor Android, is mijn eerste keuze voor navigatie. Privacy Shades. Setje winterbanden op 15" stalen velgen met Skoda-wieldoppen (die liggen nu in de garage te wachten op koudere tijden). NOG TE DOEN Achterbanden vervangen. Ik kocht de auto met voor Michelin Primacy 3 (mijn favoriete band, en die kunnen met 4mm profiel ook nog wel even mee), en Dunlop SP Sports achter. Die zijn bijna op, en redelijk lawaaiig, dus die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy's. DSG- en motortuning bij TVS Engineering. Staat ingepland voor over een maand. Hulpveren achter. WAT MIS IK NU? Ik kom uit een auto die weliswaar geen premium-reputatie heeft, maar die wel alle eigenschappen heeft om daaraan te voldoen. Ik mis de superieure vering, de niet-van-z'n-stuk-te-brengen wegligging, de moeiteloze scheppen koppel, de sublieme rust in het interieur, en de in veel opzichten superieure user interface. Is dat een probleem? Bwaaaa. Ik zit er per dag gemiddeld een half uurtje in in plaats van tussen de anderhalf en de twee uur... en dat drie dagen per week (mijn werkgever laat ons op dinsdag en donderdag thuiswerken). WAT KRIJG IK ERVOOR TERUG? Dit is een vertederende auto. Hij is lief, hij heeft iets aandoenlijks en iets eigenwijs-achtigs. De B- en C-stijlen in de kleur van de carosserie, en die ronde chromen grille-omlijsting, en dat mooie authentieke groene Skoda-logo, en het gebrek aan "scherpe" vouwtjes dat de design-taal van VAG tegenwoordig kenmerkt (en waar plaatwerkers een bloedhekel aan hebben)... deze auto heeft absoluut nog iets "eigens" dat ik in de O3 niet meer terugzie. En -- nog steeds -- geen valse "premium"-aspiraties. Maar in tegenstelling tot sommige premium-auto's (waarin ik nog niet dood gevonden zou willen worden), staat de oliepeilstok niet op de optielijst. Dit is ook een heel doordachte auto. Er zitten in die C5 slimmigheidjes die ik weleens mis (zoals het feit dat de tiktok van de richtingaanwijzer na 30 seconden ineens een stuk luider wordt, zo van "ben je niet wat vergeten?"), maar er zitten ook onthutsende dommigheidjes in die niet in de O2 zitten. Denk aan het feit dat in de C5 de gevoeligheid van de regensensor niet instelbaar is... dat soort dingen. Met de XM ga ik deze auto niet vergelijken... de XM was een klasse op zichzelf. Maar de C5 lokt een vergelijking uit. De C5 Phase 2 had datzelfde eigenwijze karakter, en BIJNA net zoveel ruimte (het ding was ook 25 centimeter langer). De C5 Phase III (een veel betere auto, op het onderstel van de C6 en met veel beter meubilair, en met een afwerkingsniveau dat Mercedes-achtig aan doet) was beter, maar ook veel saaier. Dus in vergelijking met mijn vorige auto krijg ik een bak meer karakter en eigenwijsheid terug. Op de één of andere manier kan ik daar prima mee leven. Mijn lieve octaafje. In de kleur červeno-hnědý, op lieve 17"-velgjes die zo goed bij het karakter van de auto passen.
  9. 3 points
    Accordeonisten zullen zich er wel senang bij voelen
  10. 3 points
    Ik ben peterhaa (dat zag je aankomen). Voluit Peter Huppertz. Ik ben erkend Citrofiel, met een specialisatie in hydropneumatofilie. Op de SM en de Xantia na heb ik ze allemaal gehad. Een DS 23, een CX 2400 Pallas, een GSA Club, en een BX 16 TZI. Toen ging ik een tijde lease-auto-lala-land in. Toen ik daaruit kwam werd het achtereenvolgens twee XM's en daarna twee keer een C5. Nu wil het geval dat ik, door een verandering van baan, niet meer 40.000 km per jaar rijd, maar slechts ca. 10.000 km per jaar ga rijden. Mijn baas is hier 17 km vandaan, en tijdens dat ritje kreeg ik de zescylinder diesel uit mijn C5 (waar een VAG-diesel echt een puntje aan kan zuigen zo goed) niet eens fatsoenlijk op bedrijfstemperatuur. Daar kwam nog bij dat de Belastingdienst elke maand 178 euro voor die auto kwam ophalen. Dat is al snel niet leuk meer. Toen ik een benzine-auto ging uitzoeken, was goede raad in eerste instantie duur. Mijn eerste reactie was "net zo eentje, maar dan op benzine", maar dan kom je al snel bij een 1.6THP terecht, en Citrofielen en Peugilisten weten dat dat een Slecht Plan(TM) is. Okee, wat wil ik dan wel? Eigenlijk gewoon een auto die ik fijn vind. Voor mijn vrouw moest het een niet te oude zijn, en hoewel ik op zich best wel weer een CX zou willen rijden, heb ik niet zoveel zin om CX-onderhoud te betalen. In mijn tijd in leaseland had ik wel wat met de Octavia. Toen ik mijn eerste Octavia Combi (een 1.9TDI met 110 pk) reed, was Skoda een no-nonsense-auto met een fatsoenlijke uitrusting, goed afgewerkt, voor een prettig bedrag, en heel expliciet niet voorzien van een prestigieus logo en een vette premium-sticker. Allemaal kenmerken die ik erg prettig vond. Er zijn er twee door ons huishouden gereden (mijn lief had in die tijd een 1.6 GLX op benzine), en afgezien van een turbo die al bij een ton begon te janken was er niks mis mee. De auto moest ook een beetje pit hebben. We rijden geregeld met een vouwwagen erachter in streken waar het flink op en neer gaat. Ik wist heus wel dat ik ten opzichte van de zescylinder diesel zou gaan inleveren, maar een 1.8 moest het toch wel worden. Enne, ik ben alweer dertien jaar opa, dus ik vind dat ik in een automaat mag rijden. Ha. Omdat de 1.8TSI en de DSG geen geweldige reputatie hebben, dus heb ik ook nog even verder gekeken. De C180 Kompressor en de 520i zijn ook nog de revue gepasseerd (waarbij ik het meeste had met de 520i, maar de C180 liep ook heeeel mooi). En ja, ook de Superb is nog langsgekomen... maar toen ik de bordeauxrode O2 (met creme interieur) zag wist ik het. Caution to the wind... deze moet het worden. Hij heeft iets dat de Superb minder heeft (en de C180 en de Fünfer helemaal niet): hij is lief. Genoeg over de auto... ik zal de auto zelf ook nog even voorstellen in een apart topic. Ik ben intussen 60 jaar oud, ik verdien mijn geld als software engineer, en ik hou van muziek waar de meeste mensen jeuk van krijgen.
  11. 3 points
    Niet dat ik nou zoveel fiets, maar het werd wel tijd voor een nieuwe ride. Daarom mezelf maar even blij gemaakt met een all-time klassieker: de Gazelle Orange C7+ 2018. En in tegenstelling tot @Snelle heb ik het accupack maar achterwege gelaten
  12. 3 points
    Modbreak: Gerrit zal zich hier vást nog wel voorstellen. Hoi Marco, Ehh dank voor de mededeling. Beginnersfoutje. Ben sinds okt. 2017 "gelukkige" Skoda Octavia rijder. Ik zal zien mijn probleem in het juiste forum te zetten.
  13. 3 points
    Geen probleem, gewoon beter kijken IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  14. 2 points
    Zo doet ie dat straks ook met de auto: "schat, de body van de auto moet vervangen worden, maar de velgen met winterbanden kunnen nog jaren mee" 😂
  15. 2 points
    Hier hoort'ie ook wel thuis 😉 Ik ben zaterdag even naar Urk gereden om m’n Eos 70D achter te laten en met een Eos 80D weer huiswaarts te rijden. Een wereld van verschil, veel meer dan ik op basis van het verschil in specs zou verwachten. Die 70D had inmiddels 130.000 clicks op de klok, en er staat 100.000 voor. Tijd om in te ruilen dus 😀😀
  16. 2 points
    Gelukkig gaat de vrouw mee om alles in goede banen te leiden, veel plezier daar.
  17. 2 points
    Hallo iedereen In februari 2018 bestelde ik een Skoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI 81kW/110 pk DSG 7 bij mijn dealer in België. Door omstandigheden, blijkbaar in de montagefabriek in Tsjechië, kon deze wagen niet binnen een normaal leveringstermijn geleverd worden. De uiteindelijke leveringsdatum in Brussel bij de hoofverdeler voor België staat nu op 23 november 2018. Groot voordeel van het lange wachten is dat ik nu een model 2019 mag ontvangen voor dezelfde prijs als het model 2018, wetende dat er tussen beide modellen aanpassingen zijn ingevoerd. Mijn vraag is of er nog mensen zijn die met een Monte Carlo DSG 7 rijden en welke hun bevindingen zijn over deze wagen. De kans is natuurlijk heel klein dat er nu al iemand zou rijden met het model 2019 , maar bevindingen van vorige modellen zijn altijd welkom. Dank u voor de reacties
  18. 2 points
    Gelukkig zijn de Skoda mannen en vrouwen hier niet zo vlug week te krijgen, nietwaar Ed. . Probleem is dat er zoooooooveel op de markt is dat men het op den duur niet meer weet wat goed of minder goed is. En veel zaken worden dan nog eens verkeerd gebruikt wat de veiligheid niet ten goed komt.
  19. 2 points
    Zal zo even wat plaatjes schieten van het bakkie Voila. Die vrije tijd is de komende tijd trouwens wel over. Minstens half jaar full time mantelzorg ivm tibia fractuur echtgenote. Enkel en pols hadden we al gehad. Barre tijden.
  20. 2 points
    Het zien of een band gecupt is, valt vaak tegen, maar voelen maakt het wel heel duidelijk. Om te voelen of een band gecupt is, leg je je hand op het loopvlak van de auto en vervolgens schuif je je hand (al voelend) in de rijrichting over het loopvlak, en vervolgens doe je hetzelfde tegen de rijrichting in. Bij gecupte banden voel je dat de profieldiepte van de banden als een soort zaagtand verloopt: elk blokje in het profiel is aan de voorkant hoog en aan de achterkant laag, en dan gaat het volgende blokje ineens met een stap omhoog, en is ook weer laag aan de achterkant (of precies omgekeerd). Door met je hand over het profiel te voelen merk je dat dit de ene kant op makkelijk gaat, en de andere kant op blijft je hand steeds hangen op de stapjes van de profieldiepte. Het cuppen van banden komt bij met name de achterbanden van een combi vaker voor, dat heeft te maken met groot verschil in belading, waardoor de banden vaak niet op de juiste spanning zijn voor de belading van dat moment, en dat kan cuppen van banden veroorzaken. Daarnaast is het zo dat het ene merk/type band veel gevoeliger is voor cuppen dan andere. Ik had in 35 jaar autorijden nog nooit gecupte banden gehad, tot een paar jaar terug. Inderdaad is mijn Fabia combi de eerste combi die ik heb, maar de Goodyear Efficient Grip banden waren mijn eerste gecupte banden, en later bleek dat veel mensen in allerlei auto's met deze band last hadden van cuppen. Als het een baklager zou zijn, dan zou dat alleen op de uitgaande as kunnen zijn (immers niet afhankelijk van toerental, wel van rijsnelheid). Gezien het feit dat het geluid weg is bij ontkoppelen zit het wel in de aandrijflijn, en kun je dus bijvoorbeeld wiellagers of gecupte banden of licht aanlopende remmen als bron van het geluid uitsluiten. Homokineten lijken mij geen onlogische oorzaak in deze. Wat je nog kunt proberen om te helpen het geluid te lokaliseren: als je de auto opkrikt en met de hand een wiel ronddraait, hoor je dan een vergelijkbaar geluid? (voor de voorwielen de auto op de handrem, voor de achterwielen auto in de versnelling geen sleutel in contact en niet op de handrem). Mogelijk dat het geluid er toch is als de auto is ontkoppelt, maar is dit door de aandrijflijn (bijv. geleiding van het geluid naar de versnellingsbak) niet meer hoorbaar in de auto. Ik hoop dat je met deze gedachten wat verder komt op zoek naar de oorzaak. Accu die zo goed als dood is, kan veel storingen/foutmeldingen veroorzaken, dat lijkt mij echt een punt van aandacht. Gespoten bumper is die verkeerd gemonteerd (of bevestigingspunten beschadigd) of laat de lak los? Al ik je ervaringen lees, is dit geen garage die de klant serieus neemt.
  21. 2 points
    Zoals al verteld (zijn) hebben ze CV in de woning aangelegd, en moet zeggen ben hier zeer tevreden mee en voor een bestaande woning hebben ze het er ook redelijk netjes ingelegd. Als er één puntje is dan is het de gasleiding wel, die door het trapgat naar zolder gaat, maar tsja door de spouwmur mag niet en een andere manier wae/is er niet. Er is een Intergas combiketel geplaatst op zolder die zijn werk gewoon naar behoren doet. En er werd een Honeywell thermostaat RF modulerend geplaatst , dus geen verdere kabels door het huis heen. Maar goed met mijn levensstijl is dit een thermostaat die me niet bevalt en ben eens op zoek gegaan naar wat anders. Me eisen waren dat hij RF gestuurd moest wezen, dat hij modulerende bus de ketel kon aansturen en dat ik met een app op me smartfeun de ketel kon aansturen. Zodat als ik van huis ben voor werk ik de ketel kan uitzetten incl warm water en zodra ik weer richting huis ga ik de ketel alvast kan opstarten zodat ik in een opgewarmde woning aan kom. En er is al best een aardig aanbod op de markt mbt dit soort thermostaten , maar zodra hij ook nog modulerend moet zijn word het al een stuk minder want merendeel is gebaseerd op het aan/uit aansturing. En al zoekende kwam ik op bepaald moment de NEST thermostaat tegen en na wat info gelezen te hebben beviel deze me wel heel erg. En bijkomend voordeel was ook nog eens dat hij niet alleen voor CV ketels toepasbaar is maar bv ook voor vloerverwarming en stadsverwarming. En dit laatste is toch wel een pluspunt daar er gesproken word over het stoppen van gasaansluitingen. En hier in dorp is al een groot deel van het dorp aangesloten op stads verwarming en of je er nu wel of niet blij om moet zijn ( capaciteit tekort hoofdleidingnet) zal vroeg of laat ook onze woningen er wel aangekoppeld gaan worden... En dan bestaat de mogelijkheid om dit thermostaat dan ook te gebruiken. Thermostaat is zelf lerend , maar moet dit nog even aankijken of dat wel goed gaat met mijn levensstijl. Maar is ook gewoon uit te zetten dus we kijken dit stukje wel even aan hoe zelf lerend het is. En ik heb de standaard ( los artikel ) ook erbij aangeschaft zodat ik hem niet aan de muur hoef te hangen maar hem gewoon op de schoorsteen mantel in mijn geval kan zetten. De kwaliteit van bouw is degelijk , als ik het honeywell thermostaat vast hou of de Nest dan zit daar een flink gewichtsverschil in... ( 3 a 400 gram zeker ) Bediening en installatie is eigenlijk vrij simpel en spreekt eigenlijk voor zich zelf. En het advies om het een installateur te laten doen is voor iemand met een beetje kennis van techniek echt niet nodig. Het enige wat problemen kan opleveren is als je de meegeleverde RF ontvanger moet koppelen aan je ketel. Dan moet je weten of je ketel een OT ( open therm ) aansluiting heeft en zo niet dan moet je uitvinden wat het aan/uit signaal dan op aangesloten moet worden. Dan moet je nog ff op de ontvanger een 230 snoer ( bruin / blauw ) aansluiten en kun je de boel aanzetten. En daarna kun je met het thermostaat de verbinding via een menu leggen met de RF ontvanger , je WIFI verbinding maken en dan kun je daarna met laptop of smartfeun de verdere instellingen doen. Voor het aanschaffen loont het zeker om even te shoppen en als je de goedkoopste leverancier hebt gevonden van het thermostaat ( mijn geval CVTotaal ) en je wil de standaard er ook nog bij hebben dan loont het ook de moeite om nogmaals om je heen te kijken. Want ook hier zijn redelijke prijsverschillen tussen de één en de andere leverancier ! In mijn geval werd het coolblue voor standaard ! Hoe hij in de toekomst verder gaat bevallen zal ik over een tijdje ( aankomende winter periode ) nog eens melden, maar voor nu heb ik een goed gevoel over dit product !
  22. 2 points
    Alles weer netjes hersteld. Behalve de deur waren ook voorscherm en dorpel beschadigd. Schade €1009. Alle lof voor Veba in Amsterdam Duivendrecht. Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Auto gewassen mee terug.
  23. 2 points
    ik ben nog vollop in gesprek met een aantal mensen... Dus komaan mensen inschrijven en komen !!
  24. 2 points
    Welkom en ben zeer gecharmeerd van de velgen
  25. 2 points
    Het zou ook wel leuk zijn als je je even voorstelt in "Wie ben IK " Dit word namelijk op de skodafora erg op prijs gesteld ! Simply Clever
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up