Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/05/2018 in all areas

  1. 6 points
    Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
  2. 5 points
    In dit kader heeft mijn echtgenote, mede door een vurig pleidooi van zoonlief, mij een enorm plezier gegund. Vandaag de Fabia ingeruild op een Polo GTI 2.0 van een jaar oud met 23k km op de teller. Voorzien van vrijwel alle opties zoals active info display, full led en Beats audio. Vrijdag al rijden. Ik kan het nog niet geloven. Wat een geweldige machine
  3. 5 points
    het muntje is gevallen ........
  4. 5 points
    Tsja Marco dit doet me denken aan me lagere school tijd We hadden een leraar die net van de kweek kwam en die gaf steeds dezelfde strafregels... Tsja en hoe jong we ook waren , dit hadden we wel door dus maakte we maar vast een voorraad met strafregels. En een klasgenoot die dus ook een voorraad had liggen mocht voor straf er weer eens 150 inleveren de volgende dag. Afijn de volgende dag kon hij ze inleveren en zei tegen de leraar "heeft u terug van 200 ??? " Je begrijpt wel dat de voorraad van mij en anderen meteen geen waarde meer hadden.....?
  5. 5 points
    Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! ? Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
  6. 5 points
    Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  7. 4 points
    De laatste tijd verblijf ik, dat zal niemand verbazen, ook op een aantal andere fora ivm de Polo GTI (Nederlands Polo forum en een Duits en Engels forum). Dan blijkt ons forum daar toch wel in zeer gunstige zin tegen af te steken. Heb nu al meerdere keren de ervaring dat op een door mij gestelde vraag gewoon geen enkele reactie volgt. En dat ben ik dus duidelijk niet gewend. Vandaar de pluim voor dit forum!
  8. 4 points
    Hahaha heb je last van het aankoopsyndroom Skoody? Mijn zoon Joost (7) gisteren: "papa, kijk eens wat ik op mijn hand heb, deze kevers waren lekker aan het vrijen in de zon! Gaaf hé?" Nou, inderdaad! 😉
  9. 4 points
    Een paar foto's van mijn Fabia:
  10. 4 points
    Ik ben ook benieuwd, de meeste Golf-reviews zijn negatief over deze motor in combinatie met de handbal, maar positief met de dsg. Dat zit op de bestuurdersstoel ?
  11. 4 points
    Vorige week was ik bij het China Light Festival in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Hoewel je er over de hoofden kon lopen, was het toch een feest om te bekijken. En ondanks de beperkingen van de mensenmassa en de paaltjes, hekjes en draadjes was het ook nog leuk om te fotograferen. Echt supermooi gemaakt! Heb gelijk mooi even voor het eerst met m’n gloednieuwe 80D kunnen spelen ? foto 1: 2-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: 28-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: 35-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: 52-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: 8-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: 12-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: 27-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: 32-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: 40-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: 49-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  12. 4 points
    Wel Frank als je je trouwring kwijt bent dan kun je altijd @Cordoba even bellen om te vragen of hij wil langskomen met zijn endoscoop...?
  13. 4 points
    Dat is echt een dijk van een objectief. Die levert echt haarscherpe foto's met een superzachte achtergrond. Heb er vorig jaar een dag mee gespeeld, echt heerlijk! www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (77 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (51 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (16 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr
  14. 4 points
    Hier is hij dan de voorjaar's meeting van 2018,Doel van de meeting gewoon samen komen en lekker over wagens babbelen, naast dit komt ook "Car Detailing Corner" ons een leuke detail demo geven als ook staat hij met een standje met producten. Ook BR-Performance komt met een standje naar de meeting. Ook gaan we met zen allen aan de ster in sint-Niklaas een mooie groepsfoto nemen met alle wagens. Het verdere programma word later vrij gegeven..Dit alles gaat door op 5 mei 2018 vanaf 13u30 We komen samen aan garage auto center waasland (http://autocenterwaasland.be/nl)Grote Baan 80 - 9100 Sint-Niklaas. inschrijven kan tot 4 mei 2018.Facebook: https://www.facebook.com/events/129097951241343/
  15. 3 points
    Voor de dochter haar eindwerk de printer ingeschakeld, zij moest reclame maken voor een auto shampoo en dit voor alleenstaande mama's (waar halen die leraren het). Bushokje een Fiat 500 en wat dames geprint aan de zijkant voorzien van een adshel met daar haar poster op.
  16. 3 points
    Ik kwam van 't weekend deze site tegen: https://pv-productions.com/ Daar kun je alternatieve bouwtekeningen voor de grotere Technic Lego dozen downloaden. Ik heb de 42055 (Emmerwiel graafmachine), en daarvoor kan je een bouwtekening kopen (zie hier) die er een motor-aangedreven knikkerbaan van maakt. Supergaaf! En as we speak zit m'n zoontje van 7 beneden deze Mack Anthem Truck in elkaar te knutselen, tot nu toe zonder hulp. Ook gaaf om te zien dat je kind dezelfde passies heeft als jijzelf 😉
  17. 3 points
    Dat laatste is om één of andere reden heel herkenbaar 😉
  18. 3 points
    Nou, ik ben er ontzettend blij mee. Van alles ingesteld en uitgezocht en het wijst zich allemaal vanzelf. Niet zo gek met de Skoda ervaring natuurlijk. Led licht is prachtig.Moest wel de navigatie updaten. Eén ding is me nog niet duidelijk. Bij mijn vorige auto zat op de rechterkant van het stuur een telefoonknopje. Dat zie ik nu niet, dus ik vraag me af waar ik op moet drukken als ik word gebeld. O ja, hij rijdt fantastisch ?
  19. 3 points
    Leuk om dit te lezen. Fotografie. Voeg er was ik er gek op. Heb nog een analoge spiegelreflex van Olympus. Als kind heel wat uurtjes in de doka doorgebracht met mujn vader. Eigenlijk afgehaakt toen alles digitaal werd. Alleen mijn vrouw doet er nog regelmatig in, maar dan als model. Wie weet als ik nog ouder en grijzer wordt dat ik het weer ga oppakken.
  20. 3 points
    Hahaha Menno, als dit gekte is dan is gek doen gezond! Gave bak man, geniet ervan!
  21. 3 points
    Sinds gisteren nieuwe platen in de DSG 7 en getuned door TVS. De sportstand heeft nu een programma voor de caravan. De D stand was al aangepast naar goede schakelmomoenten. De 1.6 tdi is getuned naar 156pk en 323Nm met een mooie lakke koppelkromme. Wat een verschil !!
  22. 3 points
    Sinds kort ben ik als vrijwilliger bezig bij de Voedselbank Amsterdam. Erg leuk en nuttig.
  23. 3 points
    Staalborstel ligt al klaar hoor Danny....
  24. 3 points
    Hallo, inderdaad heb ik weinig laten horen van de ervaringen met de SuperB. Eigenlijk kan ik daar heel erg kort over zijn want die zijn heel positief. Vrijwel meteen nadat we de auto "kregen" reden we naar Nederland. Heerlijk om te reizen met deze auto en ook niet vergeten, de laadruimte. Er kon heel wat mee terug naar Zweden. Nu zitten we ongeveer aan de 13000 km. Tot nog toe hebben we geen enkel probleem met de auto gehad. In de winter, het was hier tot nog toe een vrij zwakke winter, voldeed de auto ook uitstekend. Het voorverwarmen van het interieur is een fijne luxe. Een maand terug hadden we opeens heel erg veel sneeuw, ongeveer dertig centimeter. Ook dat was geen probleem voor de SuperB. De winterbanden, zonder spijkers, VikingContact 7, zijn zeer goed in de sneeuw. We kwamen makkelijk weg van het werk door de dikke laag sneeuw, terwijl er niet geschoven was. Al met al zijn we zeer tevreden over de auto, vooral het komfort en de ruimte. Tot nog toe hebben we geen minpunten kunnen ontdekken. We hopen dat we deze leasperiode op dezelfde wijze kunnen rijden als tot nog toe. Groet, Paul
  25. 3 points
    SCOOP: WORDT DEZE SKODA SUPERB FACELIFT DE EERSTE TSJECHISCHE HYBRIDE? Hij zit er al een tijdje aan te komen, maar is binnenkort eindelijk officieel: de gefacelifte Skoda Superb. De ruime gezinswagen zou ook wel eens Skoda’s eerste plug-inhybride kunnen worden. Volgens de geruchten zou de Superb bij zijn facelift de hybride aandrijflijn overnemen van de Volkswagen Passat GTE. Die bestaat uit een 1.4 TSI-benzinemotor van 156 pk en een elektromotor van 115 pk, goed voor een systeemvermogen van 218 pk. Het volledig elektrische rijbereik van de plug-inhybride Superb zal net als bij de Passat GTE om en bij 55 kilometer bedragen. Verder zal de Superb wellicht geen grote wijzigingen ondergaan. De lichtblokken en bumpers worden hertekend, en ook het interieur krijgt een lichte update. Midden 2019 zou deze gefacelifte Skoda Superb bij de concessiehouders moeten staan. https://www.vroom.be/nl/nieuws/scoop-wordt-deze-skoda-superb-facelift-de-eerste-tsjechische-hybride-21389?utm_source=vroom&utm_medium=content&utm_campaign=newsletter-daily-content&utm_term=news6
  26. 3 points
    Ik zal beginnen met even de punten van het bedrijf hier in de post te zetten (dan is het ook in de toekomst nog na te zien). Inhoud van de behandeling: Afspuiten hogedrukreiniger Inspuiten met APC om grof vuil los te weken Afspuiten hogedrukreiniger Inspuiten met Snow Foam (actief schuim) Reinigen binnen en buitenkant van wielen Reinigen van wielkasten Afspuiten auto hogedrukreiniger Handmatig wassen middels twee emmer methode Drogen van auto met hoogwaardige microvezel droogdoeken en perslucht Afplakken van rubbers, kunststof en andere gevoelige delen Medium correctie van lakwerk d.m.v. machinaal polijsten/corrigeren van de lak met verschillende machines. Minimaal 8-12 werkuren Handmatig wassen van de auto om polijstresten en deurlijsten te reinigen Ontvetten lakwerk om een betere ondergrond voor de wax te creëren. Beschermen van lakwerk met wax Ontvetten van glaswerk buitenkant Banden en rubbers op kleur brengen met dressing Eigenschappen: Waardeverhogend, zelfreinigend, glans en bescherming Standtijd: Waxbescherming tot 8 maanden. Werktijd: minimaal 1,5 tot 2 werkdagen Extra opties Interieur Detail Gyeon Q² Cancoat 1 laags glascoating (tot 12 maanden bescherming) €75,- Gyeon Q² Pure 1 laags glascoating (tot 20 maanden bescherming) €180,- Gyeon Q² Mohs+ of DuraFlex (tot 60 maanden bescherming) €400,- Gyeon Q² View raamcoating; voor en twee zijramen (tot 12 maanden bescherming) €85 of €125 voor alle ramen. Gyeon Q² Trim kunststofcoating (tot 12 maanden bescherming) p.o.a. Engine bay detail; reinigen, ontvetten, beschermen met dressing €75,- of beschermen met Gyeon Q² Trim €100,- Gyeon Rim behandeling inclusief polijsten en glascoaten velgen vanaf €150,- Allereerst de standtijden zijn behoorlijk optimistisch gesteld, zeker als een auto na behandeling niet door detailer (hobbyist of pro) wordt onderhouden maar gewoon door een wasstraat/krasstraat geschoven om vuil te verwijderen. Vervolgens de behandeling zelf: je begint niet met een HD-spuit, maar met foamen (zoals snow foam) of een pre-wash, zodat vuil kan losweken. Als je eerst met een HD begint, jaag je niet alleen zand en vuil over de lak, maar krijgt foam/prewash niet de tijd om zijn werk te doen, omdat dit bij een natte auto vrijwel direct van de lak loopt. (blijkbaar geen begrip van de werking van foam door het bedrijf) Foamen doe je om deze reden ook van onder naar boven, zodat wat foam/water dat naar beneden loopt, anders de lak eronder nat maakt, en foam daar dus niet meer blijft plakken. APC (all purpose cleaner) gebruik je in principe niet op de lak, maar bijvoorbeeld wel in de motorruimte Dat je na foamen de auto afspuit met een HD, is een redelijk gangbare methode Dat je wielen en wielkasten dan als eerste schoonmaakt is redelijk standaard, anders krijg je namelijk weer spetters vuil op je schone lak Zeker lichtmetalen velgen behandel je na een eerste wasbeurt eerst met ijzerverwijderaar (ijzerslijpsel vooral van de remschijven), sommigen doen na een eerste wasbeurt ook de lak daarmee 2-emmer methode is een algemeen erkende goede wasmethode van de lak voor het 'losse' vuil drogen met microvezel doeken en/of perslucht is gewoon goed (mits de perslucht wel olievrij is), hoewel je erover kunt twisten of drogen voor je gaat polijsten of kleien wel nodig is. normaal gesproken is de volgende stap het kleien van de lak, hierbij wordt vooral vast zittend vuil (zoals boomhars, luizepoep, teer enz.) verwijderd, om te voorkomen dat dit los raakt bij het polijsten en dan krassen veroorzaakt. indien nodig wordt er nog een apart middel gebruikt om teer en/of hars te verwijderen afplakken is standaard, maar het kost aardig wat tijd om dit goed te doen men begint met middelgrof polijsten, dit betekent dat serieuze lakdefecten (diepere krassen, ingebrande vogelpoep) nauwelijks aangepakt worden (dit verklaart ook wel, waarom men ondanks de prijzen aangeeft toch maar zo'n 80% correctie te halen. het gebruik van een rotary machine geeft wel in korte tijd (dus geld) een behoorlijk lakcorrectie, maar haalt ook veel meer lak weg dan een excentrische machine. (overigens is een rotary voor bedrijfsmatig gebruik algemeen geaccepteerd, maar je moet wel weten dat daardoor meer lak verdwijnt) ontvetten van het lakwerk, doe ik vaak ook tussen polijststappen door om te checken of ik al door kan naar de volgende (fijnere) polijststap, na alle polijststappen is dit zeker nodig, zowel om het eindresultaat van het polijsten te beoordelen als om goede hechting van wax of coating te garanderen Verder niet zoveel commentaar op het stappenplan, prijzen is lastig te beoordelen, maar let wel op dat dit prijzen ex. (21%) BTW zijn. Overigens zijn er meer goede coatings dan alleen Gyeon, zoals bijvoorbeeld Nanolex. Overigens lijken de prijzen voor Gyeon fors omhoog te zijn gegaan de laatste maanden, men wil blijkbaar de verworven goede naam gaan verzilveren (Gyeon coatings zijn ook voor deze bedrijven fors omhoog gegaan in aanschaf)
  27. 3 points
    Zoals meerderen van jullie vast al hebben meegekregen, ben ik bezig met een opvolger voor mijn Fabia I. Ondertussen is het koopcontract getekent en gaat de huidige Fabia combi op de leeftijd van 15 jaar en 11 dagen plaats maken voor een auto van 16 maanden. Hieronder vast wat foto's zoals de auto er bij stond bij aankoop, over 2 weken als ik hem heb, zal ik foto's maken van de eerste modificaties (trekhaak, spatlappen achter en beschermstrip achterbumper). Interieur in huidige toestand:
  28. 3 points
    Welkom Martin. Heeft autobedrijf de Bruijn maar één kleur auto te koop?
  29. 3 points
    ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ? ... het lag aan mijn toetsenbord ?
  30. 3 points
    Na een 13U werken (de printer niet ik) is de batterijhouder afgewerkt in PETG van Real 0.30 layer zonder enig probleem. De lay-out van de print was voorzien om de printer te testen, kleine gaatjes, rondingen, strijken bovenaan, tekst een paar mm in de print en erdoor. Ben tevreden over de kwaliteit alhoewel het hier en daar nog wat beter kan. De volgende houder zal wit zijn in PETG van 123 3D. en hier en daar nog wat aanpassen zowel tekening als in Cura. Nu de afmetingen eens nameten of dat wel klopt en hier en daar nog wat opkuisen. De batterij past perfect de rondingen binnenin de print zijn voorzien om pads in te kleven deze wat men gebruikt onder de stoelpoten. Aan de achterzijde komen alu. rails 20X20 met deze rails wordt het tegen de muur bevestigd en daaronder komt de houder voor de lader.
  31. 3 points
    Sinds mei 2018 rijd ik in een Skoda Karoq Ambition Business 1.5 TSI ACT. Vanaf het begin vind ik de auto minder stabiel dan mijn vorige 2 Yeti's. Deze instabiliteit heeft van de zomer met de caravan erachter geleidt tot een ongeluk met als gevolg schade aan de caravan. Na de vakantie is de auto bij de dealer gecontroleerd. Veren, schokbrekers en uitlijning vertonen geen afwijkingen. Contact met Pon leverde uiteindelijk het volgende op - het veergedrag/stabiliteit is een producteiegenschap - we kunnen u niet helpen. Aangezien ik zo niet verder wil rijden met een caravan erachter heb ik contact gelegd met @antera met de vraag of er een Eibach verenset beschikbaar is voor mijn Karoq. Deze set is speciaal voor mij samengesteld via Eibach omdat ik de eerste Karoq rijder ben die hierom heeft gevraagd. Sinds 8 december rijd ik nu naar alle tevredenheid rond in een Karoq met Eibach Pro set. De auto stuurt veel vaster en is een stuk stabieler. Hierbij foto's van voor en na de montage van de Eibach veren.
  32. 3 points
    Ik ga er voorlopig eerst een poosje mee rijden en misschien tunen als de fabrieksgarantie er af is. Die fabrieksupdate is in principe wel leuk, maar als je ziet dat het extra vermogen vooral bij hoge toerentallen zit, is de vraag hoe vaak je het gaat gebruiken. Fabrieksupdate kost niet veel, maar als ik ga tunen is het eerst naar koppel-toeren krommes loeren, voor ik iets ga kiezen. Alle kans dat ik geleidelijk de auto aan ga passen, net als ik bij de Fabia I heb gedaan. Zo heb ik al een lijstje van praktische zaken die ik aan wil passen, wat optische zaken, en dan misschien tuning. Ik heb wat ideeën voor unieke details, maar dat vertel ik pas als ik het gedaan heb (of heb besloten om het toch niet te doen), niet om geheimzinnig te doen, maar wil niet dat een ander eerder met een maf idee van mij rondrijdt dan ikzelf.
  33. 3 points
    Twee maanden terug liep ik 'm tegen het lijf. Ik had me her en der al een beetje ingelezen, en ik vond dat de mooiste Octavia die ik kende toch de O2 pre-FL was... maar dat er in de loop van de tijd aan de auto toch wel het nodige verbeterd was, dus ik wilde het liefst een 2012. Ik kreeg de indruk dat de meeste olieverbruik-problemen zich bij auto's uit 2009 en 2010 voordoen. En ja, een automaat is voor mij toch wel bijna een vereiste. De kleur... tsja. Het liefst wilde ik een Arctic Green, maar die zijn erg schaars. Maar de bordeauxrode vond ik ook mooi. En ik vind een licht (niet-grijs) interieur ook wel zo prettig. En na acht jaar op leer te hebben gezeten (koud in de winter, plakkerig in de zomer) had ik het met dat leer ook wel gezien. En daar stond 'ie dan. Een bordeauxrode O2 uit 2012, met crèmekleurige, stoffen bekleding, met een 1.8TSI en een DSG-7. Klep open, ff voelen... ja hoor, blok is koud. Droog, maar wel stoffig. Op Youtube had ik al filmpjes beluisterd die de Rattle Of Death (nokkenasketting) laten horen. "Kunt 'u 'm es starten?" Keurig, geen spoortje naar geratel. Stukje mee gereden, geen ernstig slippende koppeling te bekennen. De mechatronica schakelde "logisch" (zij het wel bij lagere toerentallen dan ik van een benzine-auto had verwacht), maar geen "bokkend" gedrag uit het blok, dat inderdaad erg smeuiig loopt. Onderhoudshistorie was logisch en compleet. Wel bij een niet-Skoda-dealer, dus geen mobiliteitsgarantie. Er zat zes maanden garantie op, en ik heb expliciet bedwongen dat ik, bij ernstig olieverbruik, absoluut voor de deur ga staan. Trekhaak eronder laten schoepen (de auto gaat een vouwwagen door de Pyreneeën en door de Ardèche trekken, vandaar dat ik 160 pk toch wel een beetje een vereiste vind...) en een week later opgehaald. Direct een beurt laten geven door Toon van Eyk in Bodegraven, wat de mobiliteitsgarantie in ere herstelde, en rijden maar... Nu, tweeduizend kilometer en een beetje verder, weet ik wat meer. OLIEVERBRUIK Over 2000 kilometer niet waarneembaar. De auto laat nu (waterpas geparkeerd, want de peilstok zit op een plek waarvan ik denk "zelfs als software engineer kan ik zien dat dat een slecht idee is") op de peilstok nog steeds exact hetzelfde niveau zien als 2000 kilometer terug. Dat wekt vertrouwen. NOKKENASKETTING/SPANNERPROBLEMEN In de onderhoudshistorie trof ik het woord "nokkenaskettingspanner" aan. Het was me niet duidelijk of dat nou een vervanging was. Vast staat dat er ook nu bij een koude start geen geluiden uit het vooronder komen die je niet wilt horen. Ook dat geeft enig vertrouwen. DSG ISSUES Heb ik nog niet waargenomen. De auto schakelt ietsjes boven de 60 km pas naar het zevende verzet, en dus niet bij 57 zoals bij sommige mensen. Maar ik ga het voor zijn... over iets meer dan een maand staat de auto bij TVS voor een Stage 2 DSG- en motortuning. Aangezien ik nauwelijks interesse heb in topvermogen (doe mij maar gewoon een fikse bak koppel) en graag op RON 95 wil blijven rijden, wordt dat geen standaard Stage 2 tuning. Fijn, dankjewel, TVS! COMFORT Tsja. Ik kom uit een C5 V6 Exclusive, met een bak vermogen en koppel waar deze benzine-auto alleen maar van kan dromen. Belangrijker nog: de C5 is een auto van meer dan een halve ton (da's effe meer dan 20.000 euro meer dan de Octavia), maar qua veercomfort leeft de C5 zwaar boven zijn stand. Er zijn auto's die beter veren, maar daar zit altijd een Double Chevron op. XM, CX, GS, DS... dat werk. Het was dus te verwachten dat ik qua veercomfort zou inleveren. Maar dat de auto, met vier volwassenen erin, bij een rustig genomen verkeersdrempel de trekhaak aan de grond zou rijden... dáár had ik niet op gerekend. Nu ga ik even vloeken in de kerk: In mijn perceptie is een Octavia nog steeds een no-nonsense-auto. Geen fratsen, geen dikdoenerij. En dus ook niet verlagen... dat past gewoon niet bij het karakter van de auto. Dat wordt dus een setje hulpveren. Voor de rest valt het met dat comfort best mee. De auto is wat rumoeriger dan de C5, maar opnieuw: dat wist ik vantevoren. Twintigduizend euro verschil, en de C5 heeft geluidswerend glas. Mag het dan? Het is ook niet de motor die rumoeriger is, het is met name het afrolgeluid. Omdat er nu achter Dunlop SP Sports onder zit (die behoorlijk cuppen) was dat ook te voorzien. Die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy. Voor staat de auto al op Primacy 3. RUIMTE *galm* Ik zweer het, deze auto is eigenlijk een Tardis. Waar ze de ruimte vandaan halen, halen ze het vandaan, maar voor zo'n relatief bescheiden auto is de zitruimte achterin riant, en de kofferbakruimte bizar. Ik kan me herinneren dat ik een kratje met benodigdheden links vooraan in de kofferbak heb vastgesjord, maar ik heb het al een tijdje niet meer gezien. Het staat er vast nog wel ergens, ik zou er eens in moeten kruipen... DOORDACHTHEID Dit is waarin deze auto uitblinkt. Er zitten allerlei kleine voorzieningen in die het leven prettig maken. Opbergvakjes, zowel specifiek (zonnebril, paraplubak) als generiek te over. En die tassenhaken achterin de kofferbak... precies op de juiste hoogte voor een standaard boodschappentas! En de constructie van de rollo (de bagage-afdekmat) is beter dan die in de C5. Ook de standaard audio (RNS 510 Columbus, 8 speakers) is beter dan ik had verwacht. Da's voor mij als muziekliefhebber wel een dingetje. Ik kan me nog herinneren dat dat in mijn O1 te wensen overliet, maar dat is nu over. TOEVOEGINGEN NA AANSCHAF Bluetooth-telefoon-integratie. Een Dension Ice-kitje, dat 100% integreert met de Columbus en de Maxi-Dot display. Telefoonhouder voor mijn S7 Edge aan de middenconsole, ter hoogte van de Columbus. Die telefoon, voorzien van TomTom voor Android, is mijn eerste keuze voor navigatie. Privacy Shades. Setje winterbanden op 15" stalen velgen met Skoda-wieldoppen (die liggen nu in de garage te wachten op koudere tijden). NOG TE DOEN Achterbanden vervangen. Ik kocht de auto met voor Michelin Primacy 3 (mijn favoriete band, en die kunnen met 4mm profiel ook nog wel even mee), en Dunlop SP Sports achter. Die zijn bijna op, en redelijk lawaaiig, dus die gaan er binnenkort af ten faveure van een setje Primacy's. DSG- en motortuning bij TVS Engineering. Staat ingepland voor over een maand. Hulpveren achter. WAT MIS IK NU? Ik kom uit een auto die weliswaar geen premium-reputatie heeft, maar die wel alle eigenschappen heeft om daaraan te voldoen. Ik mis de superieure vering, de niet-van-z'n-stuk-te-brengen wegligging, de moeiteloze scheppen koppel, de sublieme rust in het interieur, en de in veel opzichten superieure user interface. Is dat een probleem? Bwaaaa. Ik zit er per dag gemiddeld een half uurtje in in plaats van tussen de anderhalf en de twee uur... en dat drie dagen per week (mijn werkgever laat ons op dinsdag en donderdag thuiswerken). WAT KRIJG IK ERVOOR TERUG? Dit is een vertederende auto. Hij is lief, hij heeft iets aandoenlijks en iets eigenwijs-achtigs. De B- en C-stijlen in de kleur van de carosserie, en die ronde chromen grille-omlijsting, en dat mooie authentieke groene Skoda-logo, en het gebrek aan "scherpe" vouwtjes dat de design-taal van VAG tegenwoordig kenmerkt (en waar plaatwerkers een bloedhekel aan hebben)... deze auto heeft absoluut nog iets "eigens" dat ik in de O3 niet meer terugzie. En -- nog steeds -- geen valse "premium"-aspiraties. Maar in tegenstelling tot sommige premium-auto's (waarin ik nog niet dood gevonden zou willen worden), staat de oliepeilstok niet op de optielijst. Dit is ook een heel doordachte auto. Er zitten in die C5 slimmigheidjes die ik weleens mis (zoals het feit dat de tiktok van de richtingaanwijzer na 30 seconden ineens een stuk luider wordt, zo van "ben je niet wat vergeten?"), maar er zitten ook onthutsende dommigheidjes in die niet in de O2 zitten. Denk aan het feit dat in de C5 de gevoeligheid van de regensensor niet instelbaar is... dat soort dingen. Met de XM ga ik deze auto niet vergelijken... de XM was een klasse op zichzelf. Maar de C5 lokt een vergelijking uit. De C5 Phase 2 had datzelfde eigenwijze karakter, en BIJNA net zoveel ruimte (het ding was ook 25 centimeter langer). De C5 Phase III (een veel betere auto, op het onderstel van de C6 en met veel beter meubilair, en met een afwerkingsniveau dat Mercedes-achtig aan doet) was beter, maar ook veel saaier. Dus in vergelijking met mijn vorige auto krijg ik een bak meer karakter en eigenwijsheid terug. Op de één of andere manier kan ik daar prima mee leven. Mijn lieve octaafje. In de kleur červeno-hnědý, op lieve 17"-velgjes die zo goed bij het karakter van de auto passen.
  34. 3 points
    Accordeonisten zullen zich er wel senang bij voelen
  35. 3 points
    Ik ben peterhaa (dat zag je aankomen). Voluit Peter Huppertz. Ik ben erkend Citrofiel, met een specialisatie in hydropneumatofilie. Op de SM en de Xantia na heb ik ze allemaal gehad. Een DS 23, een CX 2400 Pallas, een GSA Club, en een BX 16 TZI. Toen ging ik een tijde lease-auto-lala-land in. Toen ik daaruit kwam werd het achtereenvolgens twee XM's en daarna twee keer een C5. Nu wil het geval dat ik, door een verandering van baan, niet meer 40.000 km per jaar rijd, maar slechts ca. 10.000 km per jaar ga rijden. Mijn baas is hier 17 km vandaan, en tijdens dat ritje kreeg ik de zescylinder diesel uit mijn C5 (waar een VAG-diesel echt een puntje aan kan zuigen zo goed) niet eens fatsoenlijk op bedrijfstemperatuur. Daar kwam nog bij dat de Belastingdienst elke maand 178 euro voor die auto kwam ophalen. Dat is al snel niet leuk meer. Toen ik een benzine-auto ging uitzoeken, was goede raad in eerste instantie duur. Mijn eerste reactie was "net zo eentje, maar dan op benzine", maar dan kom je al snel bij een 1.6THP terecht, en Citrofielen en Peugilisten weten dat dat een Slecht Plan(TM) is. Okee, wat wil ik dan wel? Eigenlijk gewoon een auto die ik fijn vind. Voor mijn vrouw moest het een niet te oude zijn, en hoewel ik op zich best wel weer een CX zou willen rijden, heb ik niet zoveel zin om CX-onderhoud te betalen. In mijn tijd in leaseland had ik wel wat met de Octavia. Toen ik mijn eerste Octavia Combi (een 1.9TDI met 110 pk) reed, was Skoda een no-nonsense-auto met een fatsoenlijke uitrusting, goed afgewerkt, voor een prettig bedrag, en heel expliciet niet voorzien van een prestigieus logo en een vette premium-sticker. Allemaal kenmerken die ik erg prettig vond. Er zijn er twee door ons huishouden gereden (mijn lief had in die tijd een 1.6 GLX op benzine), en afgezien van een turbo die al bij een ton begon te janken was er niks mis mee. De auto moest ook een beetje pit hebben. We rijden geregeld met een vouwwagen erachter in streken waar het flink op en neer gaat. Ik wist heus wel dat ik ten opzichte van de zescylinder diesel zou gaan inleveren, maar een 1.8 moest het toch wel worden. Enne, ik ben alweer dertien jaar opa, dus ik vind dat ik in een automaat mag rijden. Ha. Omdat de 1.8TSI en de DSG geen geweldige reputatie hebben, dus heb ik ook nog even verder gekeken. De C180 Kompressor en de 520i zijn ook nog de revue gepasseerd (waarbij ik het meeste had met de 520i, maar de C180 liep ook heeeel mooi). En ja, ook de Superb is nog langsgekomen... maar toen ik de bordeauxrode O2 (met creme interieur) zag wist ik het. Caution to the wind... deze moet het worden. Hij heeft iets dat de Superb minder heeft (en de C180 en de Fünfer helemaal niet): hij is lief. Genoeg over de auto... ik zal de auto zelf ook nog even voorstellen in een apart topic. Ik ben intussen 60 jaar oud, ik verdien mijn geld als software engineer, en ik hou van muziek waar de meeste mensen jeuk van krijgen.
  36. 3 points
    Niet dat ik nou zoveel fiets, maar het werd wel tijd voor een nieuwe ride. Daarom mezelf maar even blij gemaakt met een all-time klassieker: de Gazelle Orange C7+ 2018. En in tegenstelling tot @Snelle heb ik het accupack maar achterwege gelaten
  37. 3 points
    Modbreak: Gerrit zal zich hier vást nog wel voorstellen. Hoi Marco, Ehh dank voor de mededeling. Beginnersfoutje. Ben sinds okt. 2017 "gelukkige" Skoda Octavia rijder. Ik zal zien mijn probleem in het juiste forum te zetten.
  38. 3 points
    Geen probleem, gewoon beter kijken IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
  39. 2 points
    Het was niet écht nodig: - Ik heb 32mm in mijn canon ef-s 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM - Ik heb 32mm in mijn sigma 18-35mm f/1.8 - Ik heb 35mm in mijn canon EF 35mm f/2.0 IS USM.... Maar deze is: - kleiner en lichter (235 gram waar de EF 35mm 335 gram + adapter 110 gram 435 gram oplevert) - nog lichtsterker (f/1.4) - Bizar scherp. Echt absurd goed! VEEL beter dan alles wat ik heb rond dit brandpuntsafstand. Ik denk dat alleen de 50-100mm op f/2.8 net zo goed is. Als je een M-camera hebt en van goed glas houdt (check, check), dan moet je hem toch gewoon hebben. Zelfs als dat betekent dat een overstap naar Sony weer een kleine 500 euro is uitgesteld....
  40. 2 points
    Rijd nu een tijdje in de auto en ben inmiddels aardig gewend. Ben er erg content mee en geniet van elke rit.Wat me vooral eigenlijk verrast is het comfort. Hij nodigt bij normaal rijden veel meer uit tot relaxed rijden dan de Fabia. Dat komt door een aantal zaken denk ik. Het hogere koppel en vermogen, de ACC, een cilinder meer, de stoelen. Dat wil niet zeggen dat ik niet nu en dan lekker doortrek. In S wordt naar mijn zin ook bij deze auto te lang doorgetrokken. In D zou hij wat later mogen opschakelen, maar het is prima te doen. Wie weet laat ik dat meteen nog eens aanpassen wanneer deze motor eindelijk gechipped kan worden. Daar voel ik dan toch wel voor, want hoewel ik echt niets te kort kom, merk je wel dat het vermogen softwarematig is geknepen (het moet niet helemaal op een Golf GTI gaan lijken natuurlijk). En dan uiteraard meteen dat achterlijke SS systeem onklaar laten maken.DCC met de diverse rijprofielen vind ik eigenlijk niet echt boeiend. Eco stand niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Verder moet ik zeggen dat de verschillen wel erg subtiel zijn. Hierbij speelt denk ik ook een rol dat ik de Faab met Eibach/Bilstein verlaging gewend was. Vond dat toen redelijk comfortabel, maar zelfs DCC in sport bij de Polo voelt nog vele malen comfortabeler aan. Is dus maar net wat je gewend bent.Het verbruik (ruim 1 op 15) valt me ontzettend mee. Het zuinigst is hij bij lange stukken snelweg met 130 km/u, vergeleken met andere ritjes. Motor hoeft dan ook maar weinig inspanning te leveren natuurlijk.
  41. 2 points
    Je zal wel aan de melk gezeten hebben......driepinter
  42. 2 points
    Kijken jullie uit met modderige wegen ? Modder en regen ?? Binnen blijven is mijn advies dan in deze.... Enne dat spuitbussie nooit gebruiken, want dan is het bij de bandenboer meteen een nieuwe band. Als die drap erin zit werken ze namelijk niet meer aan die band.... Dus als die langzaam leegloopt dan oppompen met compressortje en naar de erste de beste bandenboer rijden om een plug erin te laten zetten...
  43. 2 points
    Hallo allemaal, mijn naam is Rob Zelle, 62 jaar oud en sinds oktober 2017 met vroeg-pensioen. Sinds augustus 2018 ben ik in het bezit van een Octavia III Combi 1.6 TDI DSG Greentech Ambition. In het verleden al eens een Octavia I Combi 1.9 TDI gehad, toen een Octavia II Scout 1.9 TDI, en nu na een uitstapje naar een Toyota Avensis weer terug bij Skoda. Naar volle tevredenheid. De DSG is inmiddels aangepast bij TVS in Varsseveld, helaas zijn de koppelingsplaten 90% versleten dus hij kon niet getuned worden. Deze maand worden de platen vervangen wordt hij getuned bij TVS. Ik hoop er daarna nog jaren mee te rijden en van te genieten. groet, Rob Zelle
  44. 2 points
    Zo, het waren drie fantastische jaren ? morgen gaat de Leon er alweer uit. Jammer; ik was er nog steeds erg tevreden mee en had er graag nog een jaar mee doorgereden. Nooit spijt gehad van de keuze van de Leon, na 2 Octavia's. Morgen krijg ik een shortleaser: een "grijze Golf, een diesel, maar gelukkig wel met een executivepakket", aldus de dame van de leasemaatschappij ? En dan is het wachten op de bestelde Golf Variant: een 1.0 TSI DSG-7 Comfortline Business (dus met Executivepakket en Connectivitypakket) en daarnaast een sportonderstel en het Comfortpakket. Kleur: Atlantic Blue. Zoiets dus:
  45. 2 points
    Ik heb gezocht bij Skoda informatie, maar dat is zeer mager. Uiteindelijk heb ik op dit forum gevonden hoe het moest. Echter, eigenwijs als ik ben, heb ik een iets andere wijze gevonden en ook weer stap voor stap opgeschreven wat ik deed. Het principe is hetzelfde gebleven, maar bedank de eigenaar van de post waarmee ik verder kwam!! Zie de bijgeleverde DOC-file
  46. 2 points
    Hadden jullie deze al gezien? Waanzinnig gaaf project!
  47. 2 points
    @Wasmachineman Die keuken is overduidelijk een hij: ik zie daar achterin een kromme staaf, en ik durf te wedden als je onderaan die staat gaat rommelen dat er vocht uit die staaf komt. (sommigen noemen dat een keukenkraan). ? Gefeliciteerd met de aanschaf, dat ie nu maar netjes en zonder gebreken geplaatst mag worden.
  48. 2 points
    Zo da's rap! Was het gewoon een miskoop, dus? Geen garantie oid?
  49. 2 points
    Heb nog groene skoda logo's liggen van de Yeti !! (geloof ik) Is dat niet wat ??
  50. 2 points
    Ook al is de buurvrouw 91, dan hoef je ze nog niet gelijk naar het kerkhof te brengen.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up