Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 01/22/18 in alle zones

  1. Oei. Doe je wel voorzichtig? 😄
    6 punten
  2. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
    6 punten
  3. Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! ? Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
    6 punten
  4. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  5. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  6. In dit kader heeft mijn echtgenote, mede door een vurig pleidooi van zoonlief, mij een enorm plezier gegund. Vandaag de Fabia ingeruild op een Polo GTI 2.0 van een jaar oud met 23k km op de teller. Voorzien van vrijwel alle opties zoals active info display, full led en Beats audio. Vrijdag al rijden. Ik kan het nog niet geloven. Wat een geweldige machine
    5 punten
  7. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  8. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  9. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  10. Wat een heerlijke wagen jongens 😍
    5 punten
  11. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    5 punten
  12. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk 😄 Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto 😉 Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  13. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer 😁 Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt 🙂 Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden 😉 Foto's anders is het teveel tekst 😉
    5 punten
  14. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍
    5 punten
  15. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he 😉
    5 punten
  16. Hallo @JeSko 🙋🏻‍♂️ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum 😅
    5 punten
  17. Goede avond, Na jarenlang met de pausmobiel a.k.a. citroen xsara picasso gereden te hebben. Ben ik drie jaar geleden over gestapt op Skoda. Na drie trouwe dienstjaren van mijn fabia uit 2006 ben ik sinds eind vorig naar trotse eigenaar van een Ocatavia combi greenline. wie ben ik; tom. Vader van drie fantastische kinderen die ik graag veilig mee op de weg neem. Zeker de familie wat verder weg woont. Uit enthousiasme had ik al een vraag gesteld in een ander topic en dankzij een kleine duw in de rug stel ik me bij deze even voor 😉 Fijne avond nog en leuk om hier bij te zijn!
    5 punten
  18. Ik keek nog even beter naar een eerder geplaatste foto en zag toen dat er in de naafdop twee bekenden weerspiegeld worden. Toegegeven: je moet wel weten wie het zijn om het te zien... (vrij naar J.C)
    5 punten
  19. het muntje is gevallen ........
    5 punten
  20. Tsja Marco dit doet me denken aan me lagere school tijd We hadden een leraar die net van de kweek kwam en die gaf steeds dezelfde strafregels... Tsja en hoe jong we ook waren , dit hadden we wel door dus maakte we maar vast een voorraad met strafregels. En een klasgenoot die dus ook een voorraad had liggen mocht voor straf er weer eens 150 inleveren de volgende dag. Afijn de volgende dag kon hij ze inleveren en zei tegen de leraar "heeft u terug van 200 ??? " Je begrijpt wel dat de voorraad van mij en anderen meteen geen waarde meer hadden.....?
    5 punten
  21. Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  22. Inmiddels heb ik de sleutels van de Fabia ingeleverd en heb nu de eerste ritten met de Bayon gemaakt. De motor. Voor het eerst een driecilinder. Daar had ik al meer mee gereden o.a. in een Polo en een T.Roc. De drie cylinder brom is bij alle drie genoemde auto's te horen vooral bij de T.Roc. Maar als de motor warm is bij de Bayon dat is de auto lekker stil. De Bayon heeft 6 versnellingen en is bij snelheden 100-120 stiller dan de Fabia met een vijfbak. Boven de 130 weet ik nog niet, ik heb nog niet in Duitsland gereden. De Fabia is iets beter in het verwerken van kleine oneffenheden in de weg. De Bayon iets beter in grotere ribbels. Beide auto's op Michelin zomerbanden. De 3 Fabia's die ik heb gehad werden afgeleverd op stugge Continental banden. Bij alle drie ging bij de eerste bandenwissel de het comfort omhoog als er Michelin banden onder gingen. Ook bij de Bayon heb ik met een auto gereden waar stuggere banden onder zitten, maar de Bayon die ik gekocht heb met Michelin eronder geeft meer comfort. Ook bij de Bayon het banden verschil dat ik ook met de Fabia had. word vervolgd. .
    4 punten
  23. Kees en ik hebben het bezoek aan Menno’s uitvaart goed in kunnen plannen en beschouwen dit dan ook als geluk om toch aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart.
    4 punten
  24. Afijn na de baal ochtend gehad te hebben door die fijne email , heb ik me toch maar in de middag herpakt en weer gaan zoeken op internet. En kwam redelijk snel een tweetal F800ST tegen in de kleur blauw. En beide ook nog eens wat dichter bij, namelijk in Hilversum. De eerste dealer waar ik van de motor een goed gevoel kreeg gebeld of deze nog beschikbaar was !? En dit was hij, dus meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De tweede dealer het adres van opgeschreven, en mocht de eerste toch niets wezen dan kon ik daar nog naar uit wijken. Maar goed de zaterdag dus na een goede bak koffie (nr4) gedronken te hebben in de auto gestapt met helm en jas en handschoenen op de achterbank. Bij aankomst had men de motor alvast wat naar voren gezet in de winkel want het blijkt een motorzaak te zijn met ruimte tekort. Hadden veel Ducati staan en enkele oldtimers van Laverda. Één van de eigenaren is een fanatieke Laverda gek en in zijn gesprek kreeg ik indruk dat hij alles opkoopt wat los en vast zit van dat merk... Maar goed kwam voor de BMW en na een grondige inspectie kon ik niet echt mankementen vinden op wat kleine krasjes ( zijn weg te poetsen) en wat boutkoppen die roestaanslag hebben. ( dat is kwestie van nieuwe bouten bestellen ) Eigenaar vroeg na een 20 minuten of ik tevreden over de motor was en of ik een proefrit wilde maken !? Uiteraard wilde ik dit wel en een kwartier later reed ik door een deel van Hilversum waar ik het bestaan niet eens van wist. En na wat omzwervingen met tussendoor googlemaps bekijkend (stilstaand) weer bij de dealer aangekomen en was voor mij eigenlijk wel zeker dat het deze moest gaan worden. Alleen ontbraken op de dealer foto's de koffers (optie) en tsja minimaal de topkoffer is wel prettig om bv de helm in op te ruimen als je ff een terras of winkel bezoekt... Maar goed deze werden er ook gewoon bijgeleverd (zijkoffers en topkoffer) alleen moet ik deze nog wel even goed aan binnenzijde reinigen. Maar dat zijn kleine details, en in één van de zijkoffers bleek ook nog een gecertificeerd beugelslot te zitten dus dat scheelde me ook nog 100 euro ! Want verzekering die verplicht je dit dat er minimaal een gecertificeerd slot gebruikt word ondanks dat er op de motor ook een orgineel BMW alarm was ingebouwd. Dus 2 weken terug de koop door laten gaan en de dealer vroeg of ik hem de zaterdag er op hem zou komen ophalen ? Ehhh nee dat word een week later, want ik heb aankomend weekend weekendstoringsdienst en dan weet ik niet hoe de dag verloopt met telefoontjes en eventueele uitruk naar een storing. En zo was dus gister 5-8-2023 de dag dat ik de fiets ging ophalen...... en bij het ochtendgloren hadden we een stralende hemel (zon) dus hoe mooi kan het zijn om deze dan op te halen ?? Maar goed me neef zou me ophalen en me dan naar Hilversum brengen dus zou er rond 10.00 uur zijn. Maar die moest natuurlijk de vrijdagavond even daten met een jonge dame en tsja dat liep in tijd wat uit dus hij kwam met hele kleine oogjes en wat blauwe plekken in de nek aan de deur een uur later..... Maar hij had wel een lekkere avond/nacht gehad wist hij me te vertellen.....Dus hem eerst maar twee bakken nr4 extra strong gegeven waarna hij wakker werd tegen het stuiteren aan...😂 Bij aankomst stond de BMW F800ST er spik en span bij en kon ik zien dat ze hem meteen een beurt hadden gegeven. Dit kreeg ik ook naderhand te horen dat men er een grote beurt tegenaan had gegooid. Dus nieuwe olie en filter , remvloeistof was vervangen, koppeling was gesteld nieuw luchtfilter en dus redelijk goed gereinigd en gepoetst..... ( zoals het hoort ) Na de papieren rompslomp en het resterende bedrag gepint te hebben kreeg ik de 2 sets sleutels overhandigd en wilde hij de motorbediening gaan uitleggen.... Maar goed hij had al snel door dat dit zonde van zijn tijd was daar ik de bediening van de BMW knoppen kan dromen ( zelfs na 20 jaar niet gereden te hebben) Vroeg hem alleen even uit te leggen mbt olie pijlen daar dit een bepaalde procedure heeft en het afnemen en plaatsen en openen van de zij en topkoffers. En dat lijkt simpel, maar is een puzzeltje met de juiste stand van de sleutel en de juiste knop/hendels bedienen. Doe je het verkeerd en je wil de deksel openen dan sta je met de hele koffer in de hand.... Afijn na een kwartier/half uur was het dan zover............... motorpak aan, motorsneakers aan, helm op handschoenen aan en gaan met die banaan........ En ja nog steeds een stralende hemel alleen nu stralend in de vorm van waterdruppels......... Maar dit kon de pret niet drukken en met me motorpak aan gevoerd met goretex was deze jongen na de rit gewoon nog droog eronder.... De specs: Een 800cc tweecilinder in lijn Bouwjaar 2007 met 25K nu op de teller. Belt aandrijving ( volksmond V snaar) een getande aandrijfriem. Enkelzijdige achterwiel ophanging Middenstandaard ( tegenwoordig vaak een optie) Boordcomputer waar velen gegevens zijn op te roepen mbt de motor en bv verbruik / temperatuur Handvat verwarming wat gister we lekker gevoel gaf in laagste stand. Van fabriek af een alarm Instelbare achterschokbreker.... En dan het plaatje bij het praatje
    4 punten
  25. Noemde ze naam daar en was er één die huilend wegliep.....😂 Hoorde hem nog zeggen "hoe ouder hoe gekker " .............
    4 punten
  26. Dit doen we natuurlijk niet voor iedereen die overleden is maar nu een uitzondering. Want Wim is natuurlijk veel besproken hier in De Kantine. Samen met Kees was Wim gewoon het allerbeste duo op de Nederlandse tv. Deze 2 mannen hebben wel wat neer gezet in de media waar we dankzij Youtube nog mooi naar kunnen kijken. R. I. P. Wim https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Bie
    4 punten
  27. Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
    4 punten
  28. Toutje was mijn bijnaam in militaire dienst (70-3)...In 2014 stopte ik gelukkig met werken na 47 jaar noeste arbeid. Inspecteur bij het 2na grootste Pensioenfonds ter wereld heeft mij in veel prachtige leaseauto's doen rijden. Maar de keuze was aan regels gebonden. Toen ik in 2014 stopte had ik die beperking niet meer. Door mijn uit de hand gelopen hobby (fotograferen van de prachtigeste klassiekers - favoriet Ferrari, later Bugatti's) heb ik in de gelukkig omstandiheid verkeerd in de meest mooe, zeldzame, etxravangante en dure blodides te kunnen rijden, zoals div. Ferrari's (w.o. een F40, F355), Bugatti 57 SC, Lambo, Audi RS6 en R8, MB GT en de Nissan GT-R om er een paar te noemen. Maar... ver boven mijn budget !! Via een los uit de pols geschudde opmerking van een vrind ging ik op het www op zoek naar een Škoda... en kwam terecht bij Dago D'chem en dáár stond hij...: dé Škoda Octavia Combi 2.0 RS in Race Blue !! € 5k subsidie importeur en € 3k koring dealer. Die keus was niet zo moeiijk. helaas, een proefrit werd moeilijk (snapte ik), dus dat deed ik in een "normale" Octavia in Nijmegen. prima auto met comfort, ruimte en behoorlijk luxe. De RS was super luxe met Pano, leren bekleding, etc. Na een paar dagen kon ik hem ophalen én betalen...Met alles er op en aan kostte dat beest € 51K, minus alles € 43k. Maar goed dat ik gespaard had...:-) De rit naar huis zal ik nooit vergeten...!! De toen volgende 3,5 jaar ook niet. Maar ja.. de vrouw vond 'm wel erg duur (bandjes en verbruik) en bla bla bla... Ik werd een dagje ouder, had last van de rug, bla bla bla... Het kwaad geschiedde... de RS werd ingeruild op een gezapige rode Kadjar 1.2 150pk... Hoge instap, best pittig voor zo'n zware rakker en och hij bracht me van A naar B... Maar, na verloop van tijd was het pezier in he échte autorijden wel weg. Reed ook niet meer zo vaak in andere bolides en... nou ja, gewoon ships ! Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Drie jaar lopen malen en een maand of wat terug -tijdens mijn coronaloopje van 12km- stond mijn besluit vast: àls het ging gebeuren dan werd het een Cupra, Focus RS maar 't liefst weer een Škoda Octavia Combi RS... En dát heeft wel even geduurd. Nu dé ultime Škoda Octavia RS gevonden en wacht op toewijzing RDW van het kenteken. Metalic Grey. Een échte Škoda Octavia Combi S 2.0 TSI RS 200KW, met alles erop en eraan, met dezelfde LM velgen en conti's (opvolger) R7 88Y. Een speciale en geïmporteerd (fabriek), met volledige fabrieksgarantie en een goeie prijs... Inmiddels een proefrit gemaakt en het verschil met mijn blauwe RS is fenomenaal! Wat een beest is dit... Het enige wat eraan mankeert zijn de banden Pirelli's: stug en veel te hard. Ook heeft de auto een tijd stilgestaan... Dat wordt allemaal verholpen en nu maar wachten op de soppers van de RDW... In de onderhandelingen is de dealer mij heel ver tegemoet gekomen (blij zijnde een koper gevonden te hebben), maar daar moet een tegenprestatie tegenover staan: een fotoshoot van een Maybch bij een kasteel... DEAL !! De rest is toekomst !! Misschien zien we elkaar tijden zo'n meeting waarover ik heb gelezen... Toutje... V v r r r o o a a m m m m !
    4 punten
  29. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 punten
  30. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20’ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen 🍻 De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... 💂‍♂️ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. 😍 Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20’ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    4 punten
  31. Tijdens de vakantie kan er veel gebeuren, zeker als je WMM bent. Never a dull moment…😎 Mijn huidige job stopt en 1 augustus start mijn nieuwe job. Huidige werkgever heeft problemen met het leveren van producten in de bouw dus verkoop is nihil. Wereldwijd is dit een probleem dus dit is geen schok dat mijn bepaalde tijd contract niet wordt verlengd. En dan ga ik schakelen en nadenken waar ik mijn geld kan verdienen want er moet nog wel een paar jaar gewerkt worden door mij. Mijn nieuwe job is ook erg leuk want ik ga werken bij www.vanmossel.nl op de afdeling Peugeot. Verkoop organisatie van 27 merken toen ik net nog keek op de site. Vestiging is bij mij om de hoek en mijn functie wordt Verkoopadviseur Peugeot. Tijdens onze huidige vakantie zijn de laatste 2 gesprekken geweest (vandaag ook dus) via de laptop en het 1e gesprek was eind juni, net voor we op vakantie zijn gegaan. De huidige vestiging ken ik uiteraard want mijn 5008 was hier in onderhoud. 2 km verwijderd van ons huisadres. Lease auto krijg ik ook en die mag ik maandag uitzoeken 😜
    4 punten
  32. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. 👸🤴🏻🧑🏻‍🔧👨🏻‍🚒👩🏻‍🔧
    4 punten
  33. Zeg 8 miljard mensen; per jaar slachten we 77 miljard niet menselijke dieren totaal onnodig. Reken uit je winst als je bedenkt wat die verbruiken aan land, bos, grondstoffen, water. Dat verbruik is ook nog eens ontzettend inefficient; bv van de benodigde hoeveelheid water voor een biefstuk, kun je een maand lang douchen. Maw, het probleem van teveel mensen is wel relatief, zo bezien.
    4 punten
  34. Laatste foto’s want we zijn klaar, alleen nog een koelkast die we moeten scoren. Onze 20’ is exact geworden hoe we het ons hadden voorgesteld ergens in november 2020. Vanaf nu is het gewoon heerlijk weer in de tuin bij ons.
    4 punten
  35. Ook hier maar eens het nieuwe logo posten, benieuwd wat men er hier van vind, en ja @EdKhet is nog steeds die foto MET vette vingers, 😄😆
    4 punten
  36. Net de dealer opgebeld en hij vertelde mij dat mijn Enyaq nu bij hun op het terrein staat en dat ik d'r donderdag 22 om 1330u mag op komen halen!
    4 punten
  37. Onze 20’ stond netjes te wachten tot ie ook gemodificeerd mag worden. En ze zijn begonnen met een zijwand te verwijderen, groendakrand op het dak lassen, electriciteitsnet aanleggen en daarna alle plekjes bijspuiten zodat alles mooi antraciet is van buiten en grijs van binnen.
    4 punten
  38. In geval van nieuwe containers snap ik niet dat Frank er maar één heeft besteld: als ie het gras ietsje dieper wegschept, kan ie mooi één container ondergrondszetten voor de bier-/wijnvoorraad, en de andere container daar bovenop koppelen. (moet je natuurlijk nog wel een gat in het kelderdak en in de bodem van de lounge container maken en een trap plaatsen)
    4 punten
  39. Plan week 12 tm 16 maar vrij om demo rondes te rijden langs forum deelnemers 😂
    4 punten
  40. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 punten
  41. Het wachten is al even aan de gang maar ook even hier alvast de toekomstige lease auto posten: Na een keer een KIA e-Niro en een Tesla Model 3 voor een dag gereden te hebben moest en zou de volgende leaseauto een BEV worden. Door gezinsuitbreiding moest het ook een ruime auto zijn. En toen was daar de Enyaq. Bij de live preview was ik al verkocht en na een proefrit in de iD3 ben ik overstag gegaan: De huidige specs zijn: Uitvoering: iV80 Kleur: Quartz Grey Velgen: Regulus 19 inch Pakketten: Klimaat Family Comfort Assistentie+* Infotainment+* Accessoires: Elektrisch verstelbare stoelen incl geheugenfunctie Elektrisch uitklapbare trekhaak *Deze pakketten waren tot vandaag de basisversie, alleen heb ik de warmtepomp geannuleerd en deze pakketten geüpgraded naar Plus! Tot op heden is de verwachte levering week 22, we gaan zien of dit na mijn wijziging gaat wijzigen. We gaan het zien,.maar nu is de configuratie wel 100% naar wens. Ik heb besloten geen proefrit te maken, dus de eerste rijervaring zal die bij aflevering zijn.
    4 punten
  42. Vandaag een testrit gedaan, rijd zo fantastisch dat ik hem gelijk gekocht heb. Dat het maar vlug maart wordt. Deze rode gekocht met de zwarte 19" velgen in de style uitvoering. aan de hele lijst opties die al op de style zitten heb ik juist nog een trekhaak en TRAVEL ASSIST (verkeersbordenherkenning)
    4 punten
  43. 1e Kerstdag 2019 We hadden een familiedag hier bij ons thuis. En een brunch geregeld door ons dus om 11:30 kwam de eerste familie. Spelletjes!! Oude spelletjes mochten vandaag alleen dus wat dachten de jongens: Wii. Niet bijzonder oud maar vooruit, dat ding stond al 5 jaar ongebruikt dus de Wii van stal gehaald. Iedereen blij en records verbroken! Maar ook iets anders gebroken: een controller van de Wii vloog door de tv. En die tv was nog geen maand oud want bezorgd hier door Sinterklaas, was een leuke BlackFriday deal van eind november. Dader was het dochtertje van 8 van mijn zwager die gewoon doorging met Wii-en ondanks er een gat in het scherm zat en ze dus niet alles meer zag. Verzekering van mijn zwager betaalde binnen 2 dagen het bedrag uit, tv was dus nog geen maand oud maar er ging dus al een percentage van de nieuwprijs af. Etters!!! Maar goed, we hadden dus een 50” tv en gingen 3e Kerstdag maar op jacht naar een nieuwe tv. Hier in Hoorn bij de EP Beerepoot stonden nog 10-tallen tv’s voor het grijpen, en jaar hoor: een 65” gescoord voor de prijs van een 50”. Showroom modelletje dus gelijk ingeladen en thuis de buren helemaal gek gemaakt (die 100 meter verderop wonen) en altijd voor hun ruim zitten en dan bij ons naar binnen proberen te gluren. TV past maar net op het oude tv meubel en onder de tv hebben we gelijk een JBL sound bar geplaatst, die ook voor een habbekrats meegenomen kon worden! Helemaal happy en blij met ons nichtje die de controller liet vliegen door de woonkamer tegen de “oude” LG 50” op 1e Kerstdag. Weer eens wat anders dan Flappie? 🙄 Zonder soundbar is het geluid niet om te horen volgens mijn zoons....
    4 punten
  44. Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.
    4 punten
  45. Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie headset/ koptelefoon voor mijn Iphone. Ik luister vaak muziek, zowel op kantoor als tijdens het hardlopen, en mijn oude bedrade koptelefoon zonder headsetfunctie begon ouder te worden. Tijd voor een zoektochtje dus. Mijn eisen: Apple-compatible; draadloos; met nekband; geschikt om muziek te luisteren; geschikt om als headset te functioneren; bediening op koptelefoon; vochtbestendig (ivm zweet/ regen); goede geluidskwaliteit; in-ear, dus geen earbuds; De meest voor de hand liggende keuze, de Apple Airpods, vallen direct af. Niet alleen vanwege de belachelijk hoge prijs, maar ook vanwege de ontbrekende nekband en vooral vanwege het feit dat het earbuds zijn. De standaard oordopjes van Apple vallen direct uit mijn oren, datzelfde geldt ook voor de airpods. Dat gaat ‘m dus niet worden. Na allerlei opties bekeken te hebben, ben ik gegaan voor de headset BeatsX van Dr. Dré. Deze voldoet aan al mijn eisen, en heeft als voordelen de snelle oplaadtijd (5 minuten opladen via USB of Iphone-lader is genoeg voor 2 uur luisteren, terwijl een volle accu 8 uur meegaat). De W1-chip van Apple zorgt voor een snelle koppeling en schakeling met en tussen al je Apple-apparaten. Je hoeft ‘m alleen maar bij je Iphone of Ipad te houden en hij is automatisch verbonden. Ook Siri kan je gewoon gebruiken via de microfoon. Het geluid is prima, al zijn er altijd betere opties te vinden. Dat is bovendien ook een kwestie van smaak. Het geluid is in ieder geval stadaard lekker neutraal en via de equalizer op je device natuurlijk nog te tweaken. Dankzij de vier verschillende oordopjes die meegeleverd worden zit er altijd wel eentje tussen die lekker in je oor zit. De nekband zit niet in de weg, maar geeft wel de zekerheid dat ik de oordopjes tijdens het hardlopen niet verlies. In de oordopjes zelf zitten magneetjes, dus je kunt ze – als je ze even niet gebruikt- om je nek laten hangen door ze aan elkaar te klikken. En, last but not least, het spul ziet er ook nog eens prima uit. Kortom, mijn eerste indrukken zijn goed. Eens zien of dat op de langere termijn ook zo blijft.
    4 punten
  46. Een paar foto's van mijn Fabia:
    4 punten
  47. Ik ben ook benieuwd, de meeste Golf-reviews zijn negatief over deze motor in combinatie met de handbal, maar positief met de dsg. Dat zit op de bestuurdersstoel ?
    4 punten
  48. Sinds mei 2018 rijd ik in een Skoda Karoq Ambition Business 1.5 TSI ACT. Vanaf het begin vind ik de auto minder stabiel dan mijn vorige 2 Yeti's. Deze instabiliteit heeft van de zomer met de caravan erachter geleidt tot een ongeluk met als gevolg schade aan de caravan. Na de vakantie is de auto bij de dealer gecontroleerd. Veren, schokbrekers en uitlijning vertonen geen afwijkingen. Contact met Pon leverde uiteindelijk het volgende op - het veergedrag/stabiliteit is een producteiegenschap - we kunnen u niet helpen. Aangezien ik zo niet verder wil rijden met een caravan erachter heb ik contact gelegd met @antera met de vraag of er een Eibach verenset beschikbaar is voor mijn Karoq. Deze set is speciaal voor mij samengesteld via Eibach omdat ik de eerste Karoq rijder ben die hierom heeft gevraagd. Sinds 8 december rijd ik nu naar alle tevredenheid rond in een Karoq met Eibach Pro set. De auto stuurt veel vaster en is een stuk stabieler. Hierbij foto's van voor en na de montage van de Eibach veren.
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe