Het koppel waardoor die tractor de caravan zo makkelijk trekt is het koppel aan de wielassen. Zet je een andere overbrengingsverhouding in die F1 auto, dan kan je ook bewerkstelligen dat deze veel koppel heeft aan de wielassen. Afgezien van het te lage gewicht kan een F1 auto die caravan dan ook makkelijk trekken.
Of een dieselauto met meer koppel aan de krukas ook meer koppel aan de wielassen heeft hangt af van de overbrengingsverhoudingen. In die verhoudingen moet er bij een dieselmotor rekening worden gehouden dat deze een minder hoog toerental kan bereiken dan een benzinemotor. Daarmee gaat er koppel van de krukas naar de wielassen verloren.
In de eerste 2 versnellingen speelt die behoefte aan lagen-toeren-compensatie niet altijd zo'n rol. In de eerste versnelling is vaak de grip van de wielen op de weg de belemmerende factor. In de praktijk is een diesel die iets moet trekken vaak in de tweede versnelling iets in het voordeel t.o.v. een benzine door dat grotere koppel aan de krukas. Vanaf het punt dat de diesel naar de 3e versnelling moet is het voordeel weg, de benzinewagen kan dan nog een stukje doortrekken in de 2e versnelling. In de hogere versnellingen loopt de diesel op tegen de bakverhoudingen die nodig zijn om te compenseren voor het lagere maximum aan toeren, waardoor het hogere max koppel aan de krukas geen voordeel meer geeft.
Zolang Menno z'n maximum vermogen niet aanspreekt kan het zijn dat dat DSG-optimalisatie extra koppel overbodig maakt, omdat de DSG het vermogen na optimalisatie voornamelijk uit toeren haalt, en minder uit koppel. Maar Menno wil het max. vermogen natuurlijk ook omhoog, en omdat sneller draaien van de krukas geen optie is moet het koppel ook omhoog. Bij gelijke rij-eigenschappen kan de DSG-optimalisatie door dat hogere koppel minder drastisch.