Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 04/24/17 in alle zones

  1. Oei. Doe je wel voorzichtig? 😄
    6 punten
  2. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
    6 punten
  3. Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! ? Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
    6 punten
  4. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  5. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  6. In dit kader heeft mijn echtgenote, mede door een vurig pleidooi van zoonlief, mij een enorm plezier gegund. Vandaag de Fabia ingeruild op een Polo GTI 2.0 van een jaar oud met 23k km op de teller. Voorzien van vrijwel alle opties zoals active info display, full led en Beats audio. Vrijdag al rijden. Ik kan het nog niet geloven. Wat een geweldige machine
    5 punten
  7. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  8. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  9. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  10. Wat een heerlijke wagen jongens 😍
    5 punten
  11. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    5 punten
  12. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk 😄 Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto 😉 Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  13. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer 😁 Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt 🙂 Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden 😉 Foto's anders is het teveel tekst 😉
    5 punten
  14. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍
    5 punten
  15. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he 😉
    5 punten
  16. Hallo @JeSko 🙋🏻‍♂️ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum 😅
    5 punten
  17. Goede avond, Na jarenlang met de pausmobiel a.k.a. citroen xsara picasso gereden te hebben. Ben ik drie jaar geleden over gestapt op Skoda. Na drie trouwe dienstjaren van mijn fabia uit 2006 ben ik sinds eind vorig naar trotse eigenaar van een Ocatavia combi greenline. wie ben ik; tom. Vader van drie fantastische kinderen die ik graag veilig mee op de weg neem. Zeker de familie wat verder weg woont. Uit enthousiasme had ik al een vraag gesteld in een ander topic en dankzij een kleine duw in de rug stel ik me bij deze even voor 😉 Fijne avond nog en leuk om hier bij te zijn!
    5 punten
  18. Ik keek nog even beter naar een eerder geplaatste foto en zag toen dat er in de naafdop twee bekenden weerspiegeld worden. Toegegeven: je moet wel weten wie het zijn om het te zien... (vrij naar J.C)
    5 punten
  19. het muntje is gevallen ........
    5 punten
  20. Tsja Marco dit doet me denken aan me lagere school tijd We hadden een leraar die net van de kweek kwam en die gaf steeds dezelfde strafregels... Tsja en hoe jong we ook waren , dit hadden we wel door dus maakte we maar vast een voorraad met strafregels. En een klasgenoot die dus ook een voorraad had liggen mocht voor straf er weer eens 150 inleveren de volgende dag. Afijn de volgende dag kon hij ze inleveren en zei tegen de leraar "heeft u terug van 200 ??? " Je begrijpt wel dat de voorraad van mij en anderen meteen geen waarde meer hadden.....?
    5 punten
  21. Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  22. Zo 9 december 16.00 uur had ik een afspraak staan met VAG Techniek. Vanwege de mogelijke gladheid door sneeuw en hagelbuien maar op tijd vertrokken uit de woonplaats. En kwam even voor 15.30 uur na wat file's door slippartijen en hagelbuien bij VAG Techniek te Neunen aan. De afspraak was gemaakt voor de fabrieks tuning die ze aanbieden voor 249,00 euro. Had de fabia gekocht met 95Pk en 160Nm omdat de Drive met handbak niet in een 110Pk uitvoering word geleverd ( zit je meteen vast aan een DSG bak ) En met de fabrieksupdate zetten ze de software met 115Pk en 200Nm in de wagen, deze software komt van de Polo van VW weg daar er Polo uitvoeringen zijn met 115Pk. Leuke van de VAG blokken en in dit geval de 1 liter TSI 3 pitter is dat de blokken allemaal excact hetzelfde zijn en dmv software ze diverse Pk/Nm versies creëren. En in de afgelopen 3 weken dat ik nu met de Fabia reed miste ik toch dat vermogen wat ik in de Yeti had (122Pk ) en dan nog niet eens op maximale snelheid maar meer in optrekken en het even snel inhalen. Een stage 1 of 1+ vond ik prijstechnisch nogal veel geld voor de wagen dus de 249,00 gaf de doorslag voor mij om die update te laten uitvoeren en viel het tegen dan zou het me geen vermogen aan weggegooid geld zijn. Wel na een 3/4 uur kreeg ik mijn sleutels weer terug van de monteur en na betaling en nog de 2e kop koffie genuttigd te hebben ben ik naar de wagen gelopen en weer weggereden. En wat me meteen al opviel was dat hij in zijn 1e versnelling al prettiger op gaspedaal ( directer) reageerde. En tsja daar ik geen zin had om nu terug die hele A2 af te rijden, schoot me opeens te binnen dat men in Brecht Belgie wel ergggg lekkere broodjes hadden Ze worden meat love genoemd en zit in een broodje een 3 of 4 soorten vlees opgepropt met wat saus en gezonde sla en tomaten. En eens in de zoveel tijd dan mot ik daar even heen om me tanden in zo'n broodje te zetten, tevens konden we weer wat andere voorraden aanvullen en de tank voor minder euries per liter aftanken. Dus via Turnhout naar Brecht en daarna via Breda weer naar huis gereden. En ja ik merkte meteen op deze rit het verschil, zoals al gezegd het wegrijden , maar ook met 100Km rijden en dan ff doortrekken naar 120/130 om in te halen gaat veel soepeler en vlugger. Tevens lijkt het er op dat hij ook nog eens in de verschillende snelheden op de snelweg een 100 a 200 toeren lager rijd dan voorheen. En of de wagen zuiniger is gaan rijden zoals wel eens word gezegd durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen omdat dit van meerdere factoren afhangt. Maar heen en terug dezelfde rijstijl aangehouden, en op heenweg had ik een verbruik van 1 op 17,1 en terug ( langere afstand in Km ) was mijn verbruik 1 op 18. Dus op deze gegevens zou je zeggen dat hij zuiniger is geworden, maar ik heb bv niet in de gaten gehouden of ik heen meer wind tegen heb gehad !? Heen weg wel tijdje op ring A10 bij Diemen in file gestaan vanwege een ongeluk, waar we van 4 banen naar 1 moesten, en op A2 kwam op bepaald moment wat hagel naar beneden en durfde de mensen meteen niet meer te rijden maar wel blijven suffen op de 3e/4e en 5e baan met 30Km/pu.... Dus tsja dit kan ook een factor geweest zijn van het verschil in heen en terugweg. Maar kort samengevat is de eerste indruk dat de wagen zeker soepeler is gaan rijden, wat sneller en directer op het gas reageert en nu bijna het rijgedrag heeft als de Yeti wat betreft het optrekken en het even inhalen.... kan het een ieder die deze uitvoering rijd zeker aanraden om te doen, als je met de standaard 95Pk ook de minpuntjes ervaart en net dat wat meer PK/Nm mist.
    5 punten
  23. Auto vandaag verlaagd bij Steverink in Apeldoorn (prima bedrijf!). Voor 3,3 cm, achter 3,5 cm gezakt. Eibach veren met Bilstein B8 dempers. Het rijdt geweldig. Het comfort verlies valt me reuze mee. Iets stugger, maar dat vind ik prima. Wegligging is enorm verbeterd en ook veel minder naar voren duiken bij het remmen. Voor en na:
    5 punten
  24. Ja die zijn er ook al. Bijgaand. Wel een stuk "meer auto. Lekker motortje, al mis ik de extra pekaatjes wel. DSG moet echt worden aangepast. Dit rijdt niet echt lekker zo. En meteen dat ss systeem uit laten schakelen. Vind het maar nix. En de zwabberigheid valt me eerlijk gezegd mee. Maar liever wat stugger en directer sturen toch. Ik had ze geroteerd maar nou staan ze weer scheef
    5 punten
  25. Vandaag even naar de garage geweest en het is allemaal nog veel simpeler dan we dachten. gelukkig! Onder bij de zekeringen zit een schakelaar. Dit kan je omzetten. Dan gaat direct als je contact maakt het licht dus aan. Fabia123 suggereerde het al. Ik heb dus zo'n aanpassing. Alleen zit ik niet elke dag bij de zekeringen te kijken dus ik wist van het bestaan niet af. Heb je al 12 jaar een zelfde auto en leer je er nog steeds iets nieuws over. 😁 Dank voor jullie meedenken.
    4 punten
  26. Noemde ze naam daar en was er één die huilend wegliep.....😂 Hoorde hem nog zeggen "hoe ouder hoe gekker " .............
    4 punten
  27. Dit doen we natuurlijk niet voor iedereen die overleden is maar nu een uitzondering. Want Wim is natuurlijk veel besproken hier in De Kantine. Samen met Kees was Wim gewoon het allerbeste duo op de Nederlandse tv. Deze 2 mannen hebben wel wat neer gezet in de media waar we dankzij Youtube nog mooi naar kunnen kijken. R. I. P. Wim https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_de_Bie
    4 punten
  28. Blijk ik ineens te zijn bevorderd tot collaborateur. Een zeer twijfelachtig genoegen
    4 punten
  29. Toutje was mijn bijnaam in militaire dienst (70-3)...In 2014 stopte ik gelukkig met werken na 47 jaar noeste arbeid. Inspecteur bij het 2na grootste Pensioenfonds ter wereld heeft mij in veel prachtige leaseauto's doen rijden. Maar de keuze was aan regels gebonden. Toen ik in 2014 stopte had ik die beperking niet meer. Door mijn uit de hand gelopen hobby (fotograferen van de prachtigeste klassiekers - favoriet Ferrari, later Bugatti's) heb ik in de gelukkig omstandiheid verkeerd in de meest mooe, zeldzame, etxravangante en dure blodides te kunnen rijden, zoals div. Ferrari's (w.o. een F40, F355), Bugatti 57 SC, Lambo, Audi RS6 en R8, MB GT en de Nissan GT-R om er een paar te noemen. Maar... ver boven mijn budget !! Via een los uit de pols geschudde opmerking van een vrind ging ik op het www op zoek naar een Škoda... en kwam terecht bij Dago D'chem en dáár stond hij...: dé Škoda Octavia Combi 2.0 RS in Race Blue !! € 5k subsidie importeur en € 3k koring dealer. Die keus was niet zo moeiijk. helaas, een proefrit werd moeilijk (snapte ik), dus dat deed ik in een "normale" Octavia in Nijmegen. prima auto met comfort, ruimte en behoorlijk luxe. De RS was super luxe met Pano, leren bekleding, etc. Na een paar dagen kon ik hem ophalen én betalen...Met alles er op en aan kostte dat beest € 51K, minus alles € 43k. Maar goed dat ik gespaard had...:-) De rit naar huis zal ik nooit vergeten...!! De toen volgende 3,5 jaar ook niet. Maar ja.. de vrouw vond 'm wel erg duur (bandjes en verbruik) en bla bla bla... Ik werd een dagje ouder, had last van de rug, bla bla bla... Het kwaad geschiedde... de RS werd ingeruild op een gezapige rode Kadjar 1.2 150pk... Hoge instap, best pittig voor zo'n zware rakker en och hij bracht me van A naar B... Maar, na verloop van tijd was het pezier in he échte autorijden wel weg. Reed ook niet meer zo vaak in andere bolides en... nou ja, gewoon ships ! Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Drie jaar lopen malen en een maand of wat terug -tijdens mijn coronaloopje van 12km- stond mijn besluit vast: àls het ging gebeuren dan werd het een Cupra, Focus RS maar 't liefst weer een Škoda Octavia Combi RS... En dát heeft wel even geduurd. Nu dé ultime Škoda Octavia RS gevonden en wacht op toewijzing RDW van het kenteken. Metalic Grey. Een échte Škoda Octavia Combi S 2.0 TSI RS 200KW, met alles erop en eraan, met dezelfde LM velgen en conti's (opvolger) R7 88Y. Een speciale en geïmporteerd (fabriek), met volledige fabrieksgarantie en een goeie prijs... Inmiddels een proefrit gemaakt en het verschil met mijn blauwe RS is fenomenaal! Wat een beest is dit... Het enige wat eraan mankeert zijn de banden Pirelli's: stug en veel te hard. Ook heeft de auto een tijd stilgestaan... Dat wordt allemaal verholpen en nu maar wachten op de soppers van de RDW... In de onderhandelingen is de dealer mij heel ver tegemoet gekomen (blij zijnde een koper gevonden te hebben), maar daar moet een tegenprestatie tegenover staan: een fotoshoot van een Maybch bij een kasteel... DEAL !! De rest is toekomst !! Misschien zien we elkaar tijden zo'n meeting waarover ik heb gelezen... Toutje... V v r r r o o a a m m m m !
    4 punten
  30. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 punten
  31. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me 🤣
    4 punten
  32. Ik kwam deze tekst tegen: 𝐈𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐤 𝐞𝐫𝐨𝐯𝐞𝐫 𝐨𝐦 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐢𝐬𝐜𝐡𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐨 𝐭𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐚𝐧𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢𝐧𝐞𝐚𝐮𝐭𝐨, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐡𝐞𝐛 𝐞𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐭𝐚𝐥 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧. 1. Ik heb gehoord dat benzineauto's niet thuis kunnen tanken terwijl je slaapt? Hoe vaak moet je ergens anders bijvullen? Is dit meerdere keren per jaar? Komt er een oplossing voor thuis tanken? 2. Op welke onderdelen heb ik service nodig en hoe vaak? De autoverkoper noemde een doos met versnellingen erin. Wat is dit en krijg ik een waarschuwing met een indicator als ik moet schakelen? 3. Kan ik met één pedaal gas geven en remmen zoals ik dat nu doe met mijn elektrische auto? 4. Krijg ik brandstof terug als ik langzamer rijd of bergafwaarts rijd? Ik neem aan van wel, maar moet het voor de zekerheid vragen. 5. De auto die ik testte, leek een vertraging te hebben vanaf het moment dat ik het gaspedaal indrukte totdat hij begon te accelereren. Is dat normaal bij benzineauto's? 6. We betalen momenteel ongeveer 1,1 cent per kilometer om met onze elektrische auto te rijden. Ik heb gehoord dat benzine tot 10 keer zoveel kan kosten, dus ik denk dat we in het begin wat geld zullen verliezen. Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar. Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken zodat de prijzen omlaag gaan. 7. Klopt het dat benzine brandbaar is? Moet ik de tank legen en de benzine ergens anders opslaan terwijl de auto in de garage staat? 8. Is er een automatisch systeem om te voorkomen dat benzine in brand vliegt of explodeert bij een ongeval. Wat kost dit? 9. Ik begrijp dat het hoofdbestanddeel van benzine olie is. Is het waar dat de winning en raffinage van olie milieuproblemen veroorzaakt, evenals conflicten en grote oorlogen die de afgelopen 100 jaar miljoenen levens hebben gekost? Is er een oplossing voor deze problemen? 10. Ik heb gehoord dat auto's met verbrandingsmotoren in steeds meer steden over de hele wereld worden verboden, omdat wordt beweerd dat ze de neiging hebben om het milieu en de gezondheid van hun burgers te schaden?? Is dat waar?? Schitterend! BTW: die 1,2 cent/km is natuurlijk veels te positief. Volgens de ANWB zit een EV gauw op 17kWh/100km. Bij een (thuis)prijs van 23cent/kWh, is dat toch bijna 4cent/km aan elektriciteit... https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het bron:
    4 punten
  33. Enkele spots uit mijn eigen collectie. Enjoy! En nog enkele!
    4 punten
  34. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. 👸🤴🏻🧑🏻‍🔧👨🏻‍🚒👩🏻‍🔧
    4 punten
  35. En zo werd het toch nog een erg dure auto 😉
    4 punten
  36. Na 5 jaar in een Octavia Combi te rijden ga ik de overstap maken naar een BEV! En wel deze wagen: ENYAQ iV 60 Kleur: Quartz Grey Metallic (F6F6) Comfort Plus (PDB) Assistentie Plus (PSB) Klimaat Plus (PWB) Family (PXA) Transport (PKP) Sport (PFB) Licht (PK8) Infotainment Plus (RAB) 360 graden areaview (PPC) Skoda Sound System (9VH) (eind april laten vervallen - PON: Niet meer leverbaar in 2021) Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1) Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6) Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0) Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5) 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2) Midden december 2020 besteld, levering verwacht eind juli 2021. Betreft overigens een lease auto, dus een van de redenen om dit nu wel te doen, is de nog net iets gunstigere bijtelling. Daarnaast komt er een laadpaal aan huis welke maximaal met 22 kW zou kunnen laden (al kan deze Skoda met 11kW AC laden). Meer info Zojuist heb ik ook een zeer uitgebreid artikel over de Enyaq iV geplaatst. Inhoudelijke vragen over de auto? Kijk even in dat topic!
    4 punten
  37. Laatste foto’s want we zijn klaar, alleen nog een koelkast die we moeten scoren. Onze 20’ is exact geworden hoe we het ons hadden voorgesteld ergens in november 2020. Vanaf nu is het gewoon heerlijk weer in de tuin bij ons.
    4 punten
  38. In geval van nieuwe containers snap ik niet dat Frank er maar één heeft besteld: als ie het gras ietsje dieper wegschept, kan ie mooi één container ondergrondszetten voor de bier-/wijnvoorraad, en de andere container daar bovenop koppelen. (moet je natuurlijk nog wel een gat in het kelderdak en in de bodem van de lounge container maken en een trap plaatsen)
    4 punten
  39. Mijn Faab is nog maar net voor bij de 2 ton, dus daar kan nog wel een tonnetje bij, of de benen van mijn dochters zijn al voor die tijd zo lang dat we de zooi niet meer meekrijgen op vakantie, dan moetie er ook uit, maar dan komt er een Octavia of Superb voor terug. Er komt geen Faab voor terug, want een motor zo fijn als mijn huidige Faab zul je nooit meer in een Faab zien. Je mag alleen milieu vervuilen als je voldoende vloeroppervlak meezeult.
    4 punten
  40. Vandaag een testrit gedaan, rijd zo fantastisch dat ik hem gelijk gekocht heb. Dat het maar vlug maart wordt. Deze rode gekocht met de zwarte 19" velgen in de style uitvoering. aan de hele lijst opties die al op de style zitten heb ik juist nog een trekhaak en TRAVEL ASSIST (verkeersbordenherkenning)
    4 punten
  41. Die controller is samen met de Wii aan dochterlief van de zwager meegegeven gok ik zo. "Goed mikken, dan kom je vast in een volgend level!" zei Frank nog bij het afscheid.
    4 punten
  42. 1e Kerstdag 2019 We hadden een familiedag hier bij ons thuis. En een brunch geregeld door ons dus om 11:30 kwam de eerste familie. Spelletjes!! Oude spelletjes mochten vandaag alleen dus wat dachten de jongens: Wii. Niet bijzonder oud maar vooruit, dat ding stond al 5 jaar ongebruikt dus de Wii van stal gehaald. Iedereen blij en records verbroken! Maar ook iets anders gebroken: een controller van de Wii vloog door de tv. En die tv was nog geen maand oud want bezorgd hier door Sinterklaas, was een leuke BlackFriday deal van eind november. Dader was het dochtertje van 8 van mijn zwager die gewoon doorging met Wii-en ondanks er een gat in het scherm zat en ze dus niet alles meer zag. Verzekering van mijn zwager betaalde binnen 2 dagen het bedrag uit, tv was dus nog geen maand oud maar er ging dus al een percentage van de nieuwprijs af. Etters!!! Maar goed, we hadden dus een 50” tv en gingen 3e Kerstdag maar op jacht naar een nieuwe tv. Hier in Hoorn bij de EP Beerepoot stonden nog 10-tallen tv’s voor het grijpen, en jaar hoor: een 65” gescoord voor de prijs van een 50”. Showroom modelletje dus gelijk ingeladen en thuis de buren helemaal gek gemaakt (die 100 meter verderop wonen) en altijd voor hun ruim zitten en dan bij ons naar binnen proberen te gluren. TV past maar net op het oude tv meubel en onder de tv hebben we gelijk een JBL sound bar geplaatst, die ook voor een habbekrats meegenomen kon worden! Helemaal happy en blij met ons nichtje die de controller liet vliegen door de woonkamer tegen de “oude” LG 50” op 1e Kerstdag. Weer eens wat anders dan Flappie? 🙄 Zonder soundbar is het geluid niet om te horen volgens mijn zoons....
    4 punten
  43. Eigenlijk zouden die dingen zichzelf moeten kunnen oppompen. Dat je ééns in de twee weken na het starten een vrolijke damesstem hoort zeggen "De banden zijn weer op spanning, fijne rit!". Het is toch eigenlijk een aanfluiting dat auto's dat nog steeds niet zelf kunnen. Net als het idee van een wasmachine. Dat is ook niet compleet als het ding ook niet even zelf de was ophangt. Of een vaatwasser die niet zichzelf even uitruimt. Een rotbotstofzuiger die niet vooraf even het rondslingerende speelgoed opruimt..... Ergerlijk, altijd dat halve werk.
    4 punten
  44. JB Autoservice in Dieverbrug ben ik vandaag geweest . Om te beginnen een superbedrijf hele fijne indruk gekregen (al tijdens telefoon gesprek). Maar zij hebben het probleem voor mij op gelost. Ze zijn met vcds software er ingeweest en hebben ontdekt dat de code om de afstandbediening aan te sturen er uit was. En ze hebben ontdenkt dat er 7 sleutels in geprogrammeerd stonden. uitspraak van de monteur "ze hebben er flink in lopen kloten" maar goed ze hebben het opgelost terwijl dat de dealer mij vertelde dat ik waarschijnlijk een nieuwe computer er in moest hebben. Allen bedankt voor het meedenken
    4 punten
  45. Even opnieuw voorstellen?? 😅 Wasmachineman blijft altijd Wasmachineman! Ook al ben ik al jaren niet meer actief in de wasserij business. Sterker, ik ben vandaag begonnen in een nieuwe job in een onbekend segment tot nu voor mij. Raar? Tja, dit heb ik wel vaker hoor. Ik stort me dan in iets nieuws omdat ik vastloop in mijn vorige job blijkbaar? Onnavolgbaar ben ik voor velen. Familie, vrienden, kennissen, skodaforummers....iedereen zal zich wel afvragen hoe het allemaal gelopen is. Ik zelf soms ook hahaaa! Feit is dat je wat sneller wisselt als Accountmanager in het verkoopgebeuren dan in andere werkgebieden. Je wordt afgerekend op harde cijfers oftewel KPI’s: Key Performance Indicators. Ook heb ik mij wel eens afgevraagd of verkoop wel het juiste vak was voor mij? Onrust? Veel onrust heb ik ervaren. Ook in mijn voorgaande sales job in de elektronica had ik onrust. En toch sliep ik altijd goed. Nooit zorgen gemaakt hoor maar ik heb mij wel veel geërgerd. En dan bots je met een directeur bijvoorbeeld en dan trek je altijd aan het korte eind. Maar zo’n iemand ben ik wel die mijn mond open trek dus, dat gaat soms niet goed blijkbaar. En dan nu de baanwissel. Deze job die ik nu heb krijg ik via mijn netwerk: begin 2019 had ik een Amerikaanse klant binnengehaald en die was zo tevreden dat hij mij gelijk aanbood om te helpen toen ik in mei aangaf op zoek te gaan naar een andere baan. En dat heeft die Amerikaan dus ook gedaan. Hij heeft gelijk een Nederlandse relatie gebeld waarvan hij wist dat die relatie iemand zocht die goed is in relatiebeheer. En dat wordt mij nieuwe job dus: relatiebeheer voor Amerikaanse klanten voor een Nederlands bedrijf in Hoofddorp. Ik heb een inwerkperiode nu en hierna ben ik dus contactpersoon voor die klanten in de USA. Het tijdsverschil is wel een klein dingetje maar daar heb ik geen probleem mee. Ik begin gewoon wat later. Ik werk vanuit kantoor en ook vanuit huis, wel zo makkelijk natuurlijk. Fulfilment Warehousing is dus mijn job en betekent: zeer uitgebreide opslagmogelijkheden van apparatuur incl reparatie van elektronica bijvoorbeeld. De Amerikaanse klanten hebben een opslag nodig van hun producten die ze verkopen in Europa. En aangezien klanten veeleisend zijn tegenwoordig moet je snel kunnen reageren. En dat reageren naar klanten doen wij dus. We repareren, we sturen producten op, we halen producten ook op en controleren die. Wereldwijd. Als je wel eens bij Amazon bestelt, dan kun je contact hebben met mij zonder dat je het merkt.....dit doen we allemaal met eigen personeel in Hoofddorp. Totaal 35 m/v zijn werkzaam bij ons. Leuk toch?
    4 punten
  46. Een paar foto's van mijn Fabia:
    4 punten
  47. Vorige week was ik bij het China Light Festival in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Hoewel je er over de hoofden kon lopen, was het toch een feest om te bekijken. En ondanks de beperkingen van de mensenmassa en de paaltjes, hekjes en draadjes was het ook nog leuk om te fotograferen. Echt supermooi gemaakt! Heb gelijk mooi even voor het eerst met m’n gloednieuwe 80D kunnen spelen ? foto 1: 2-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: 28-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: 35-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: 52-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: 8-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: 12-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: 27-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: 32-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: 40-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: 49-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    4 punten
  48. Zo de wagen is er dan alweer een anderhalve dag en inderdaad nog geen foto's gemaakt , maar dit gaat zeker komen. 9 uur was de afspraak bij de dealer en ik was er uiteraard weer wat vroeger ( 15 minuten maar hoor ) en de verkoper zat nog ergens in pand met andere collega's aan de koffie. Dus lekker op gemak door de zaak gelopen maar kon nog niet in me auto omdat daar zo'n doek overheen zat , dit was niet voor mij gedaan maar doordat men de avond ervoor een bedrijfsborrel hadden met het personeel vanwege de opening nieuwe pand. Dus kwam ik opeens de primeur tegen, waarvan ik in eerste instantie dacht dat het de Kodiaq was maar dus de Karoq was. En ja het is echt een mooie wagen die ook stukken duurder is geworden volgens de prijslijst dan de Yeti. Maar moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat hij er erg netjes afgewerkt uitziet en het is echt een klasse hoger weer in het skoda aanbod. Maar goed het is maar wat je voor een wagen over hebt en een 28K voor een Karoq ambition vind ik toch een boel euries. Maar de Karoq primeur op de foto's is trouwens de Style uitvoering die in eerste instantie nog niet naar nederland komt en ook nog eens duurder is. Maar goed de overname van me eigen wagen liep vlotjes, en op zich valt er na de 4e skoda in de basis weinig te vertellen dus hebben we alles globaal langs gelopen en hierna heeft de verkoper het meest uitgelegd over het multimedia gedeelte in de wagen. Meteen samen de smartfeun met bluetooth verbinding gekoppeld en wat voorkeuze zenders ( mijne ) in geheugen vastgezet. Hierna nog even de dealer globaal uitgelegd hoe nieuwe eigenaar straks de Zenec in de Yeti kan updaten met behulp van de USB stick en hierna de euries gepint en in de Fabia gestapt en ff richting huis gereden. En moet zeggen dat de 3 cilinder 1000cc 95Pk motor me verrast en hoe vlotjes hij door zijn versnellingen vliegt naar zijn max te rijden snelheid. En tijdens optrekken genoot ik van de 3 cilinder roffel die je dan hoort, zeker niet hinderlijk maar ik kan er wel van genieten. Doet me weer herinneren aan me motorfietstijd !! Bij thuiskomst wist een buurvrouw niet hoe snel ze buiten moest zijn om te zien wat we NU weer hadden gekocht, dat ze bijna op der platte bek ging was voor mij ff slikken om de lach in te houden. Affijn even wat persoonlijke dingen in de wagen gegooid en tevens maar de gasveren en de windschilden voor de voorruiten. En hierna lekker naar een neef gereden in Kaatsheuvel die druk is met zijn woning te verbouwen en weer wat advies (inzicht) nodig had. Dus een mooi begin ritje met de stoelverwarming aan in de laagste stand en ohhhhh toch wel lekker voor dat ruggetje van me ! In kaatsheuvel hebben we de motorkap half losgehaald en de gasveren met zijn tweeën geplaatst en afgesteld en hierna nog even de windschilden geplaatst. En toen alles nog eens met zijn tweeën nagelopen , want een extra paar ogen zien vaak meer dan 1 paar. Daar kwam ik erachter dat de Fabia in mijn uitvoering nog gewoon achter met trommelremmen word afgeleverd. Of ik dit als een min puntje zie ? Nee eigenlijk niet..... had met remmen op heenweg het al geheel niet gemerkt.... en trommelremmen heden ten dagen zijn ook stukken verbeterd dan vloegel.... en met de 95PK en straks 115 na Neunen zullen die trommels met schijven voor het gerust bij kunnen benen. Maar goed zoals al gezegd de fabriekstuning gaat er als enigzins mogelijk is nog dit jaar er op. Dan de verdere extra spullen die ik via superskoda heb aangeschaft zullen er in de loop van de maand in droge vrije uurtjes ook wel opkomen en dan is het alleen nog tijd inplannen mbt de achteruitrij camera. Dan aan de hand van @Rosinfield en zijn verlaging heb ik hier ook al eens naar gekeken op wat websites met de opties Maar mijn eerste indruk met de standaard vering is goed, ik kan de voor mij bekende bochten en wegen rijden zoals ik die ook met de Yeti deed en had geen last van uitbreken of negatief rijgedrag. Dus op dit moment laat ik het voor wat het is en mocht er zich toch negatieve dingen kwa rijgedrag naar voren komen de aankomende tijd dan kan ik het alsnog overwegen. Dan zou ik achter geblindeerde ramen hebben volgens de folder, en eigenlijk was ik daar niet zo blij mee maar tsja dat zit in het Drive pakket. Maar als ik nu naar de wagen kijk dan kan ik nu niet zeggen dat het geblindeerd is en zit nu toch te overwegen om weer de set sonniboys te bestellen daar ik dit al jaren een schitterend systeem vind Wat ik vandaag nog wel even bij superskoda bijbesteld heb is de ledverlichting voor in de cabine, want ja ik ben dit nu al jaren gewend en nu weer met die gloeidraadlampies ........tsja dat is geen licht hoor. Tevens kwam ik voor onder de stoelen een twee laden opbergkastjes tegen ( orgineel skoda ) bij superskoda. En deze had ik ook bij de Yeti ( één besteld en zelf gemonteerd ) en hiervan heb ik altijd veel plezier gehad, meer eigenlijk dan het dashboardkastje dat een rommelbak word ( te diep en daardoor een gooi maar in bak ). En een stukje chroom om de sleutel te pimpen , tsja menno het maakt de sleutel net iets meer leuk ( gelukkig mijn mening ) Affijn ik weet nu al wel te zeggen dat ik van de Fabia ga genieten, en er geen spijt van ga hebben. Lagere instap begint al te wennen en eenmaal zittend zit het allemaal goed en vertrouwd. En mocht in 2019 de kleinere Skoda SUV komen die op fabia platform gebouwd zal worden en dan ook prijstechnisch nog eens leuk zijn, dan kunnen we altijd nog weer eens kijken of die een opvolger kan worden voor de Fabia als die er op bepaald moment weer uitgaat. In mijn fotoalbum zal ik op bepaald moment wat foto's gaan plaatsen als ze gemaakt zijn en zodra ik één en ander aan gadgets heb gemonteerd dan laat ik het hier wel horen.... Mbt achteruitrij camera zal ik terzijner tijd proberen een How To te schrijven zodat anderen er ook wat aan hebben...
    4 punten
  49. Mwah als je momenteel in houston woont kan het wel eens een uitkomst zijn.....
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe