Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 01/23/17 in alle zones

  1. Oei. Doe je wel voorzichtig? 😄
    6 punten
  2. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
    6 punten
  3. Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! ? Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
    6 punten
  4. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  5. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  6. In dit kader heeft mijn echtgenote, mede door een vurig pleidooi van zoonlief, mij een enorm plezier gegund. Vandaag de Fabia ingeruild op een Polo GTI 2.0 van een jaar oud met 23k km op de teller. Voorzien van vrijwel alle opties zoals active info display, full led en Beats audio. Vrijdag al rijden. Ik kan het nog niet geloven. Wat een geweldige machine
    5 punten
  7. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  8. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  9. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  10. Wat een heerlijke wagen jongens 😍
    5 punten
  11. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    5 punten
  12. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk 😄 Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto 😉 Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  13. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer 😁 Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt 🙂 Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden 😉 Foto's anders is het teveel tekst 😉
    5 punten
  14. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍
    5 punten
  15. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he 😉
    5 punten
  16. Hallo @JeSko 🙋🏻‍♂️ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum 😅
    5 punten
  17. Goede avond, Na jarenlang met de pausmobiel a.k.a. citroen xsara picasso gereden te hebben. Ben ik drie jaar geleden over gestapt op Skoda. Na drie trouwe dienstjaren van mijn fabia uit 2006 ben ik sinds eind vorig naar trotse eigenaar van een Ocatavia combi greenline. wie ben ik; tom. Vader van drie fantastische kinderen die ik graag veilig mee op de weg neem. Zeker de familie wat verder weg woont. Uit enthousiasme had ik al een vraag gesteld in een ander topic en dankzij een kleine duw in de rug stel ik me bij deze even voor 😉 Fijne avond nog en leuk om hier bij te zijn!
    5 punten
  18. Ik keek nog even beter naar een eerder geplaatste foto en zag toen dat er in de naafdop twee bekenden weerspiegeld worden. Toegegeven: je moet wel weten wie het zijn om het te zien... (vrij naar J.C)
    5 punten
  19. het muntje is gevallen ........
    5 punten
  20. Tsja Marco dit doet me denken aan me lagere school tijd We hadden een leraar die net van de kweek kwam en die gaf steeds dezelfde strafregels... Tsja en hoe jong we ook waren , dit hadden we wel door dus maakte we maar vast een voorraad met strafregels. En een klasgenoot die dus ook een voorraad had liggen mocht voor straf er weer eens 150 inleveren de volgende dag. Afijn de volgende dag kon hij ze inleveren en zei tegen de leraar "heeft u terug van 200 ??? " Je begrijpt wel dat de voorraad van mij en anderen meteen geen waarde meer hadden.....?
    5 punten
  21. Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  22. Zo 9 december 16.00 uur had ik een afspraak staan met VAG Techniek. Vanwege de mogelijke gladheid door sneeuw en hagelbuien maar op tijd vertrokken uit de woonplaats. En kwam even voor 15.30 uur na wat file's door slippartijen en hagelbuien bij VAG Techniek te Neunen aan. De afspraak was gemaakt voor de fabrieks tuning die ze aanbieden voor 249,00 euro. Had de fabia gekocht met 95Pk en 160Nm omdat de Drive met handbak niet in een 110Pk uitvoering word geleverd ( zit je meteen vast aan een DSG bak ) En met de fabrieksupdate zetten ze de software met 115Pk en 200Nm in de wagen, deze software komt van de Polo van VW weg daar er Polo uitvoeringen zijn met 115Pk. Leuke van de VAG blokken en in dit geval de 1 liter TSI 3 pitter is dat de blokken allemaal excact hetzelfde zijn en dmv software ze diverse Pk/Nm versies creëren. En in de afgelopen 3 weken dat ik nu met de Fabia reed miste ik toch dat vermogen wat ik in de Yeti had (122Pk ) en dan nog niet eens op maximale snelheid maar meer in optrekken en het even snel inhalen. Een stage 1 of 1+ vond ik prijstechnisch nogal veel geld voor de wagen dus de 249,00 gaf de doorslag voor mij om die update te laten uitvoeren en viel het tegen dan zou het me geen vermogen aan weggegooid geld zijn. Wel na een 3/4 uur kreeg ik mijn sleutels weer terug van de monteur en na betaling en nog de 2e kop koffie genuttigd te hebben ben ik naar de wagen gelopen en weer weggereden. En wat me meteen al opviel was dat hij in zijn 1e versnelling al prettiger op gaspedaal ( directer) reageerde. En tsja daar ik geen zin had om nu terug die hele A2 af te rijden, schoot me opeens te binnen dat men in Brecht Belgie wel ergggg lekkere broodjes hadden Ze worden meat love genoemd en zit in een broodje een 3 of 4 soorten vlees opgepropt met wat saus en gezonde sla en tomaten. En eens in de zoveel tijd dan mot ik daar even heen om me tanden in zo'n broodje te zetten, tevens konden we weer wat andere voorraden aanvullen en de tank voor minder euries per liter aftanken. Dus via Turnhout naar Brecht en daarna via Breda weer naar huis gereden. En ja ik merkte meteen op deze rit het verschil, zoals al gezegd het wegrijden , maar ook met 100Km rijden en dan ff doortrekken naar 120/130 om in te halen gaat veel soepeler en vlugger. Tevens lijkt het er op dat hij ook nog eens in de verschillende snelheden op de snelweg een 100 a 200 toeren lager rijd dan voorheen. En of de wagen zuiniger is gaan rijden zoals wel eens word gezegd durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen omdat dit van meerdere factoren afhangt. Maar heen en terug dezelfde rijstijl aangehouden, en op heenweg had ik een verbruik van 1 op 17,1 en terug ( langere afstand in Km ) was mijn verbruik 1 op 18. Dus op deze gegevens zou je zeggen dat hij zuiniger is geworden, maar ik heb bv niet in de gaten gehouden of ik heen meer wind tegen heb gehad !? Heen weg wel tijdje op ring A10 bij Diemen in file gestaan vanwege een ongeluk, waar we van 4 banen naar 1 moesten, en op A2 kwam op bepaald moment wat hagel naar beneden en durfde de mensen meteen niet meer te rijden maar wel blijven suffen op de 3e/4e en 5e baan met 30Km/pu.... Dus tsja dit kan ook een factor geweest zijn van het verschil in heen en terugweg. Maar kort samengevat is de eerste indruk dat de wagen zeker soepeler is gaan rijden, wat sneller en directer op het gas reageert en nu bijna het rijgedrag heeft als de Yeti wat betreft het optrekken en het even inhalen.... kan het een ieder die deze uitvoering rijd zeker aanraden om te doen, als je met de standaard 95Pk ook de minpuntjes ervaart en net dat wat meer PK/Nm mist.
    5 punten
  23. Auto vandaag verlaagd bij Steverink in Apeldoorn (prima bedrijf!). Voor 3,3 cm, achter 3,5 cm gezakt. Eibach veren met Bilstein B8 dempers. Het rijdt geweldig. Het comfort verlies valt me reuze mee. Iets stugger, maar dat vind ik prima. Wegligging is enorm verbeterd en ook veel minder naar voren duiken bij het remmen. Voor en na:
    5 punten
  24. Ja die zijn er ook al. Bijgaand. Wel een stuk "meer auto. Lekker motortje, al mis ik de extra pekaatjes wel. DSG moet echt worden aangepast. Dit rijdt niet echt lekker zo. En meteen dat ss systeem uit laten schakelen. Vind het maar nix. En de zwabberigheid valt me eerlijk gezegd mee. Maar liever wat stugger en directer sturen toch. Ik had ze geroteerd maar nou staan ze weer scheef
    5 punten
  25. Ik merk dat ik, met een paar jonge kinderen en een drukke baan, veel te weinig aan fotografie toe kom. Soms moet je de gelegenheid gewoon maken, dus tijdens een dag werken op de Utrechtse Heuvelrug had ik m'n camera met daarop de 100-400 naast me liggen - en m'n ogen open. En dat levert toch altijd weer een scala aan beelden op 't Is dus uitdrukkelijk géén serie, maar gewoon een combinatie van losstaande beelden. Stuk voor stuk zó uit het autoraam geschoten, overigens. foto 1: foto 2: foto 3: foto 4: foto 5: foto 6: foto 7: foto 8: foto 9: foto 10: foto 11: Feedback is altijd welkom
    5 punten
  26. Je hebt er zin in; leuk vooruitzicht! Leukste wat ik heb meegemaakt laatste tijd is het bekijken van de film van de 3 d echo van onze a.s. kleindochter. Ongelofelijk zeg, wat je daar allemaal op kan zien
    5 punten
  27. En wat voor eentje? Een klassieker in wording. Onze Panda wordt ingeruild op een Yeti 1.8 4x4. Meer info volgt later.
    4 punten
  28. Afijn na de baal ochtend gehad te hebben door die fijne email , heb ik me toch maar in de middag herpakt en weer gaan zoeken op internet. En kwam redelijk snel een tweetal F800ST tegen in de kleur blauw. En beide ook nog eens wat dichter bij, namelijk in Hilversum. De eerste dealer waar ik van de motor een goed gevoel kreeg gebeld of deze nog beschikbaar was !? En dit was hij, dus meteen een afspraak voor de volgende dag gemaakt. De tweede dealer het adres van opgeschreven, en mocht de eerste toch niets wezen dan kon ik daar nog naar uit wijken. Maar goed de zaterdag dus na een goede bak koffie (nr4) gedronken te hebben in de auto gestapt met helm en jas en handschoenen op de achterbank. Bij aankomst had men de motor alvast wat naar voren gezet in de winkel want het blijkt een motorzaak te zijn met ruimte tekort. Hadden veel Ducati staan en enkele oldtimers van Laverda. Één van de eigenaren is een fanatieke Laverda gek en in zijn gesprek kreeg ik indruk dat hij alles opkoopt wat los en vast zit van dat merk... Maar goed kwam voor de BMW en na een grondige inspectie kon ik niet echt mankementen vinden op wat kleine krasjes ( zijn weg te poetsen) en wat boutkoppen die roestaanslag hebben. ( dat is kwestie van nieuwe bouten bestellen ) Eigenaar vroeg na een 20 minuten of ik tevreden over de motor was en of ik een proefrit wilde maken !? Uiteraard wilde ik dit wel en een kwartier later reed ik door een deel van Hilversum waar ik het bestaan niet eens van wist. En na wat omzwervingen met tussendoor googlemaps bekijkend (stilstaand) weer bij de dealer aangekomen en was voor mij eigenlijk wel zeker dat het deze moest gaan worden. Alleen ontbraken op de dealer foto's de koffers (optie) en tsja minimaal de topkoffer is wel prettig om bv de helm in op te ruimen als je ff een terras of winkel bezoekt... Maar goed deze werden er ook gewoon bijgeleverd (zijkoffers en topkoffer) alleen moet ik deze nog wel even goed aan binnenzijde reinigen. Maar dat zijn kleine details, en in één van de zijkoffers bleek ook nog een gecertificeerd beugelslot te zitten dus dat scheelde me ook nog 100 euro ! Want verzekering die verplicht je dit dat er minimaal een gecertificeerd slot gebruikt word ondanks dat er op de motor ook een orgineel BMW alarm was ingebouwd. Dus 2 weken terug de koop door laten gaan en de dealer vroeg of ik hem de zaterdag er op hem zou komen ophalen ? Ehhh nee dat word een week later, want ik heb aankomend weekend weekendstoringsdienst en dan weet ik niet hoe de dag verloopt met telefoontjes en eventueele uitruk naar een storing. En zo was dus gister 5-8-2023 de dag dat ik de fiets ging ophalen...... en bij het ochtendgloren hadden we een stralende hemel (zon) dus hoe mooi kan het zijn om deze dan op te halen ?? Maar goed me neef zou me ophalen en me dan naar Hilversum brengen dus zou er rond 10.00 uur zijn. Maar die moest natuurlijk de vrijdagavond even daten met een jonge dame en tsja dat liep in tijd wat uit dus hij kwam met hele kleine oogjes en wat blauwe plekken in de nek aan de deur een uur later..... Maar hij had wel een lekkere avond/nacht gehad wist hij me te vertellen.....Dus hem eerst maar twee bakken nr4 extra strong gegeven waarna hij wakker werd tegen het stuiteren aan...😂 Bij aankomst stond de BMW F800ST er spik en span bij en kon ik zien dat ze hem meteen een beurt hadden gegeven. Dit kreeg ik ook naderhand te horen dat men er een grote beurt tegenaan had gegooid. Dus nieuwe olie en filter , remvloeistof was vervangen, koppeling was gesteld nieuw luchtfilter en dus redelijk goed gereinigd en gepoetst..... ( zoals het hoort ) Na de papieren rompslomp en het resterende bedrag gepint te hebben kreeg ik de 2 sets sleutels overhandigd en wilde hij de motorbediening gaan uitleggen.... Maar goed hij had al snel door dat dit zonde van zijn tijd was daar ik de bediening van de BMW knoppen kan dromen ( zelfs na 20 jaar niet gereden te hebben) Vroeg hem alleen even uit te leggen mbt olie pijlen daar dit een bepaalde procedure heeft en het afnemen en plaatsen en openen van de zij en topkoffers. En dat lijkt simpel, maar is een puzzeltje met de juiste stand van de sleutel en de juiste knop/hendels bedienen. Doe je het verkeerd en je wil de deksel openen dan sta je met de hele koffer in de hand.... Afijn na een kwartier/half uur was het dan zover............... motorpak aan, motorsneakers aan, helm op handschoenen aan en gaan met die banaan........ En ja nog steeds een stralende hemel alleen nu stralend in de vorm van waterdruppels......... Maar dit kon de pret niet drukken en met me motorpak aan gevoerd met goretex was deze jongen na de rit gewoon nog droog eronder.... De specs: Een 800cc tweecilinder in lijn Bouwjaar 2007 met 25K nu op de teller. Belt aandrijving ( volksmond V snaar) een getande aandrijfriem. Enkelzijdige achterwiel ophanging Middenstandaard ( tegenwoordig vaak een optie) Boordcomputer waar velen gegevens zijn op te roepen mbt de motor en bv verbruik / temperatuur Handvat verwarming wat gister we lekker gevoel gaf in laagste stand. Van fabriek af een alarm Instelbare achterschokbreker.... En dan het plaatje bij het praatje
    4 punten
  29. Vandaag twee auto's ingeruild op een Up GTI en nog een aardig bedrag toe gekregen. Die Up van ons bleek behoorlijk waardevast (automaat is zeldzaam) en voor de Polo kregen we ook nog een stuk meer dan verwacht.Deze Up GTI (zie foto) heeft 23 000 km gereden. Het is een optie die ik al eerder heb overwogen, maar die voornamelijk stuitte op het feit dat mijn echtgenote perse een automaat wilde. Die is inmiddels wat meer gewend aan het rijden op zich en denkt dit kunstje ook wel weer te kunnen oppikken (ik twijfel er niet aan).Het gaat een hoop geld schelen, buiten deze financiele inruil injectie. Scheelt een hoop belasting, verzekering en het rijdt ook zuiniger natuurlijk. In bepaalde opzichten is het een achteruitgang, geen DSG, CC ipv ACC, geen ingebouwde navi maar via telefoon, geen visual cockpit, geen led verlichting. Aan de andere kant levert het veel meer rijplezier. Hier in Nederland heb je zelden wat aan veel vermogen, het is leuk als je af en toe even inhaalt of invoegt, maar je moet dan al weer erg snel van het gas af, zo hard gaat het. En met dit ding kun je heel leuk lekker rijden en sturen. Het vermogen is weliswaar een stuk minder, maar dat geldt ook voor het gewicht. Hiermee heb ik denk ik dit topic wel weer wat eer aangedaan
    4 punten
  30. Je kunt nu al wel alles gaan uitrekenen , maar als het pas over 2 jaar gaat spelen is de markt totaal anders mbt 2e hands EV en misschien zijn de laadpalen dan ook weer goedkoper geworden. Dus ff lekker rond blijven kijken en scoren als het kan financieel en je wat tegenkomt op dat moment. Offerte aanvragen meterkast is ook zonde van tijd. Salarissen stijgen dus ook van de elektricien dus als je nu 500 eurie kwijt zou zijn dan kan dat over 2 jaar wel eens 750 kunnen zijn. Ook wij zien dat de prijzen van onze leveranciers stijgen door schaarste. En dat is niet alleen met de elektronica, maar bv RVS en staal betalen wij al weer meer voor. ABB die rechtstreeks aan ons levert, heeft leverings problemen en prijzen stijgen hierdoor ook weer.... Dus lekker rondkijken wat er op markt is aan nieuw en 2e hands en zodra het kan dan toeslaan
    4 punten
  31. Dat je al dat geleuter van het Skodameisje überhaupt leest.
    4 punten
  32. Waarom men altijd alweer zo snel naar een andere auto gaat kijken, ontgaat me 🤣
    4 punten
  33. Gezien de topictitel heb ik wel een vermoeden... 😉
    4 punten
  34. Tijdens de vakantie kan er veel gebeuren, zeker als je WMM bent. Never a dull moment…😎 Mijn huidige job stopt en 1 augustus start mijn nieuwe job. Huidige werkgever heeft problemen met het leveren van producten in de bouw dus verkoop is nihil. Wereldwijd is dit een probleem dus dit is geen schok dat mijn bepaalde tijd contract niet wordt verlengd. En dan ga ik schakelen en nadenken waar ik mijn geld kan verdienen want er moet nog wel een paar jaar gewerkt worden door mij. Mijn nieuwe job is ook erg leuk want ik ga werken bij www.vanmossel.nl op de afdeling Peugeot. Verkoop organisatie van 27 merken toen ik net nog keek op de site. Vestiging is bij mij om de hoek en mijn functie wordt Verkoopadviseur Peugeot. Tijdens onze huidige vakantie zijn de laatste 2 gesprekken geweest (vandaag ook dus) via de laptop en het 1e gesprek was eind juni, net voor we op vakantie zijn gegaan. De huidige vestiging ken ik uiteraard want mijn 5008 was hier in onderhoud. 2 km verwijderd van ons huisadres. Lease auto krijg ik ook en die mag ik maandag uitzoeken 😜
    4 punten
  35. Wat die lange termijn effecten betreft, is natuurlijk wel het nodige bekend omtrent eerdere vaccins en er is weinig tot geen reden te veronderstellen dat dat bij deze anders zal zijn. Ook wel opmerkelijk dat velen zich hierbij ernstig vragen stellen, terwijl ze dagelijks zonder scrupule allerlei zaken tot zich nemen waarvan wel degelijk bekend is wat de desastreuze gezondheidseffecten zijn op (middel)lange termijn.
    4 punten
  36. Enkele spots uit mijn eigen collectie. Enjoy! En nog enkele!
    4 punten
  37. Selfie gemaakt met IPhone XS Zaterdag zijn we eindelijk met 5 en dan maken we opnieuw een familie portret. 👸🤴🏻🧑🏻‍🔧👨🏻‍🚒👩🏻‍🔧
    4 punten
  38. En zo werd het toch nog een erg dure auto 😉
    4 punten
  39. Over bier en glazen gesproken: dankzij een aanbieding van mijn vaste whiskyleverancier heb ik een voorraadje aangelegd van een heel lekker, maar stevig biertje: de Gouden Carolus Whisky Infused. Superlekker! De eerste keer dat ik 'm dronk was na een uurtje stevig hardlopen: daarna kreeg ik m'n benen niet meer van tafel 😄 Het leuke van deze aanbieding was dat je er per 4 flessen een glas bijkreeg. Er was keuze uit twee soorten, zie hieronder. Ik heb nu dus een mooie voorraad bier in de koelkast liggen én er een paar (van elk model twee) mooie glazen bij.
    4 punten
  40. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 punten
  41. 😂 Dit is ons bestaansrecht, @Dickler Kaap elkaars topic en daarna komen we vanzelf weer “back on track” meestal....
    4 punten
  42. Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.
    4 punten
  43. Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie headset/ koptelefoon voor mijn Iphone. Ik luister vaak muziek, zowel op kantoor als tijdens het hardlopen, en mijn oude bedrade koptelefoon zonder headsetfunctie begon ouder te worden. Tijd voor een zoektochtje dus. Mijn eisen: Apple-compatible; draadloos; met nekband; geschikt om muziek te luisteren; geschikt om als headset te functioneren; bediening op koptelefoon; vochtbestendig (ivm zweet/ regen); goede geluidskwaliteit; in-ear, dus geen earbuds; De meest voor de hand liggende keuze, de Apple Airpods, vallen direct af. Niet alleen vanwege de belachelijk hoge prijs, maar ook vanwege de ontbrekende nekband en vooral vanwege het feit dat het earbuds zijn. De standaard oordopjes van Apple vallen direct uit mijn oren, datzelfde geldt ook voor de airpods. Dat gaat ‘m dus niet worden. Na allerlei opties bekeken te hebben, ben ik gegaan voor de headset BeatsX van Dr. Dré. Deze voldoet aan al mijn eisen, en heeft als voordelen de snelle oplaadtijd (5 minuten opladen via USB of Iphone-lader is genoeg voor 2 uur luisteren, terwijl een volle accu 8 uur meegaat). De W1-chip van Apple zorgt voor een snelle koppeling en schakeling met en tussen al je Apple-apparaten. Je hoeft ‘m alleen maar bij je Iphone of Ipad te houden en hij is automatisch verbonden. Ook Siri kan je gewoon gebruiken via de microfoon. Het geluid is prima, al zijn er altijd betere opties te vinden. Dat is bovendien ook een kwestie van smaak. Het geluid is in ieder geval stadaard lekker neutraal en via de equalizer op je device natuurlijk nog te tweaken. Dankzij de vier verschillende oordopjes die meegeleverd worden zit er altijd wel eentje tussen die lekker in je oor zit. De nekband zit niet in de weg, maar geeft wel de zekerheid dat ik de oordopjes tijdens het hardlopen niet verlies. In de oordopjes zelf zitten magneetjes, dus je kunt ze – als je ze even niet gebruikt- om je nek laten hangen door ze aan elkaar te klikken. En, last but not least, het spul ziet er ook nog eens prima uit. Kortom, mijn eerste indrukken zijn goed. Eens zien of dat op de langere termijn ook zo blijft.
    4 punten
  44. Vorige week was ik bij het China Light Festival in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Hoewel je er over de hoofden kon lopen, was het toch een feest om te bekijken. En ondanks de beperkingen van de mensenmassa en de paaltjes, hekjes en draadjes was het ook nog leuk om te fotograferen. Echt supermooi gemaakt! Heb gelijk mooi even voor het eerst met m’n gloednieuwe 80D kunnen spelen ? foto 1: 2-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 2: 28-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 3: 35-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 4: 52-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 5: 8-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 6: 12-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 7: 27-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 8: 32-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 9: 40-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr foto 10: 49-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    4 punten
  45. Wel Frank als je je trouwring kwijt bent dan kun je altijd @Cordoba even bellen om te vragen of hij wil langskomen met zijn endoscoop...?
    4 punten
  46. Dat is echt een dijk van een objectief. Die levert echt haarscherpe foto's met een superzachte achtergrond. Heb er vorig jaar een dag mee gespeeld, echt heerlijk! www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (77 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (51 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr www.erikWphoto.nl_Familie_Weening (16 of 79) by marcoeoscanon, on Flickr
    4 punten
  47. Zojuist de Zomercheck laten doen. Geinig multifunctioneel apparaatje gekregen.
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe