Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 11/20/16 in alle zones

  1. Oei. Doe je wel voorzichtig? 😄
    6 punten
  2. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)
    6 punten
  3. Stau! Er was natuurlijk weer Stau op de Autobahn toen wij vertrokken naar Warstein. Maar gelukkig waren we alsnog op tijd en heeft onze O3 zich goed kunnen bewijzen tussen de dikke Audi’s en Beemers! ? Maar eenmaal aangekomen bij ons hotel kwamen we helemaal tot rust. Het Sauerland is best bekend bij ons Hollanders want zover is het ook weer niet. 370 km enkele reis was het. Er stond een taxi klaar die ons bracht waar we maar naar toe gingen, erg fijn. Als eerste gingen we heerlijk lunchen in Warstein. Natuurlijk met een biertje erbij om te beginnen. Het was pas 13:00 uur haha, mijn vrouw voelde het onheil al naderen want zo vroeg drink ik natuurlijk nooit. Maar vandaag was alles anders en kon alles. Dus ook ging mijn vrouw aan een heerlijke Warsteiner. Na de lunch gingen we naar Warsteiner Welt. Echt heel bijzonder hier zeg. Een 90 minuten durende rondleiding met afsluitend, jullie voelen hem al aankomen, alweer bier. Onbeperkt bier! Ik vroeg nog eerst wat normaal de entree kost en dat is bijna niets: € 12,= door de week en in het weekend € 15,= slechts. Onbeperkt bier na de rondleiding duurde 2 uur. Das is sehr billig! De rondleiding zelf was erg imposant, met een treintje het hele terrein over en ook door/in de productie. Voorafgaand was er nog een film hoe bier gemaakt wordt.....oud nieuws natuurlijk voor mij! Na de rondleiding en het bierhappen werden we weer afgeleverd in het hotel, waar we ons even mochten opfrissen. Na het douchen gingen we weer op pad, nu naar het restaurant in het hotel dus binnendoor en geen taxi nodig. Ook hier weer bier om te starten maar als snel schakelden we over op een witte Sauvignon wijn omdat dat toch lekkerder is bij het diner, bedacht mijn vrouw! En zij had gelijk natuurlijk. Het diner was heerlijk en de koffie hebben we maar beleefd afgeslagen en we wilden maar 1 ding....naar bed! Bekaf waren we. Na een heerlijke nacht kregen we een goed en stevig ontbijt van de Duitsers en nadat we onze zakken op zijn Hollands hadden gevuld met allerlei lekkernijen vertrokken we zonder ook maar een euro te hoeven betalen. Sterker, we kregen zelfs zakgeld toe om naar een Kerstmarkt te gaan en daar nog lekker Apfelstrudel te halen en Bratwurst hebben we ook nog gehaald en heerlijk van genoten. Rond 16:00 zijn we weer afgetaaid met een voldaan gevoel en 18:30 waren we weer thuis bij onze kinderen die het huis helemaal intact hadden gelaten dus geen schade en geen boze buren. Geen Stau op de terugreis dus helemaal happy!!
    6 punten
  4. Gisteren waren @CaseyBasey en ik aanwezig bij de kerk waar de uitvaart van Menno was. Het was indrukwekkend want dit was geregisseerd in de stijl van Menno, zo goed als dat kon natuurlijk. Veel muziek afgewisseld met mooie en lieve speeches van familie en vrienden. Het werd zeer gewaardeerd dat er zoveel vrienden langs zijn geweest, zowel bij de uitvaart als ook in een eerder stadium zoals in het ziekenhuis. Na de mooie plechtigheid (van 90 minuten) werd er afscheid van Menno genomen in kleine kring, de rest van het gezelschap (incl Kees & ik) gingen naar huis/werk of nog even naar het huis van Menno's schoonmoeder die vlakbij woont in een schitterend huis in het bos waar soep en broodjes klaar gemaakt werden. Koffie was er ook voor de liefhebbers waaronder Kees en ik. Helaas moest ik na de koffie weg vanwege mijn werk maar Kees is wel gebleven en heeft met veel vrienden en familie nog bijgepraat. We zijn blij dat we zijn geweest en de familie vond dit ook erg fijn. Het is raar dat Menno er niet meer is maar ik geloof dat hij nog erg lang herinnerd zal worden vanwege alle anekdotes die er over hem rond gaan. Marijke grapte nog wel rond dat zij voortaan in Oldeberkoop rond gaat rijden in het rode monstertje met gigantische knalpot voor het mooie effect buiten de auto. 🙂 Familie Harsveld, bedankt dat jullie zo open staan om dit alles te delen met de familie en vrienden van Menno. Veel sterkte in deze periode! Hieronder een song waar Menno veel waarde aan hechtte. Dit werd gister ook gedraaid.
    5 punten
  5. Het leek me eerder niet zo gepast om er hier op dit forum over te schrijven, maar ben er zojuist achter gekomen dat Menno zelf wel in het andere forum over zijn ziekte sprak. Ja, het is een heel treurige geschiedenis. Ik ben, nadat Menno niet meer in staat was om te communiceren, voortdurend door Marijke op de hoogte gehouden. Het moet heel zwaar voor haar zijn geweest. De laatste weken heeft Menno in het Erasmus in Rotterdam gelegen en Marijke was alle dagen bij hem. Ik mis hem.
    5 punten
  6. In dit kader heeft mijn echtgenote, mede door een vurig pleidooi van zoonlief, mij een enorm plezier gegund. Vandaag de Fabia ingeruild op een Polo GTI 2.0 van een jaar oud met 23k km op de teller. Voorzien van vrijwel alle opties zoals active info display, full led en Beats audio. Vrijdag al rijden. Ik kan het nog niet geloven. Wat een geweldige machine
    5 punten
  7. De Faab heeft een complete revisie gehad bij VAG techniek in Nuenen. Die hadden nog wat meer dingetjes ontdekt dan de dealer, maar wisten het voor minder op te lossen. Een 2e leven. Het is gokken natuurlijk, maar ik hoop dat er daarmee nog flink wat kilometers bovenop kunnen. In de tussentijd kan er een hoop R&D tegenaan worden gegooid zodat er een nieuwe generatie accu's klaar staat als het 2e autoleven ook voorbij is. 🙂
    5 punten
  8. Ken je dat, dat het ineens tijd is om gek te doen? Dat had ik pas met een paar vrienden. Op een gezellige avond, rondneuzend op Marktplaats, kwam ineens het idee om met z'n vieren mee te doen aan een rally. Natuurlijk kenden we de bekende barrel-challenge, maar dat had een net wat te hoog zwarte-cross-gehalte voor ons. Na wat zoeken kwamen we op een heel andere challenge uit: de European Mountain Summit 5000. Duizenden kilometers, door de Alpen, eindigend aan de Cote d'Azur, zonder navigatie en zonder snelwegen te gebruiken, maar mét allerlei uitdagingen en challenges. Kan niet wachten 😄 Anders dan bij veel andere rally's is er geen maximaal budget, maar is de enige relevante eis dat de auto minimaal 20 jaar oud moet zijn. Tsja, dan begint het grote zoeken! Uiteindelijk hebben we gekozen voor.... een 25 jaar oude Opel Omega V6, dus met de fijne 2.5 V6 met 170PK, in GTA5-editie 😄 Hij is voorzien van de nodige audio, een afneembare trekhaak, leren bekleding, Xenon-verlichting, en een mobilofoon/ en werkend zwaailicht en sirene 😉 Hij stond ergens bij Almelo in een boerenschuur op een liefhebber te wachten. Moet nog gekeurd en geimporteerd worden, maar dankzij wat groene platen konden we toch ff testrijden. Wat een verrassing is die auto... 25 jaar oud, maar alles werkte nog: elektrische stoelen, elektrische ramen, elektrische rolgordijnen, stoelverwarming, noem maar op: het werkte gewoon nog. Het was natuurlijk ook het vlaggenschip uit die tijd. Dat was ook te zien aan de ruimte: enorm. En rijden deed het als een echte limousine: supercomfortabel! Kortom, de deal was snel rond! Vandaag staat'ie bij de RDW, volgende week wordt'ie gekeurd, en daarna istie voor ons! Wordt vervolgd... Uiteraard zijn we te volgen via Instagram: https://www.instagram.com/4crimestoppers/. 814e7bb1-5906-4409-ab29-ab5949c0d4d6 by marcoeoscanon, on Flickr Onderstaand wat screenshots van de advertentie: IMG_0622 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0625 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0628 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0627 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0629 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0630 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0631 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0632 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_0633 by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  9. Gisteren in Ternat een nieuw AP schroefsetje opgehaald. Heel blij mee!
    5 punten
  10. Wat een heerlijke wagen jongens 😍
    5 punten
  11. Heren, mijn auto is gisteren geleverd. Feest om er in te rijden (en ik heb de handleiding ook nog niet helemaal doorgeploegd 😉)... Bandenwissel voor Michelin allseason banden is in goed overleg tussen dealer en naastliggende Profile vestiging uitgevoerd zonder noemenwaardige meerkosten. De marge op deze auto's nadert de 0% volgens de dealer dus alleen een mattenset als cadeautje (arme dealer, je kunt denk ik beter mondkapjes importeren 😄). Wel nog een issue met een niet-geinstalleerde trekhaak die wel was besteld en die volgens de dealer eerder deze week op de auto zou worden gezet; ik maar zoeken naar het ontgrendelknopje...🙄
    5 punten
  12. Gisteren heb ik genoten van een heerlijk rondje door het bos rondom Kasteel Renswoude. Het was heerlijk weer, die eerste zonnige dagen zijn echt heerlijk 😄 Onderstaand een kleine impressie van het rondje. Het blijft bijzonder hoeveel verschillend leven er in een relatief klein stukje bos te vinden is. En dan heb ik de eekhoorn, de specht en de vlaamse gaai nog niet eens op de foto 😉 Eerst maar even het kasteel zelf: Boomklever: Landing: Duifje: Kauw (het stikte ervan): Koolmees: Nieuw leven (mooie Paas-metafoor): Kijk omhoog... Spring is in the air: Doorkijkje:
    5 punten
  13. Hoi allemaal, Ik ben Kaner, 28 jaar oud en woonachtig in een dorp vlakbij Zoetermeer 😁 Ik ben op dit forum terecht gekomen door een tip bij de buren. Ik had een Fabia II welke nog steeds onder mijn beheer valt omdat mijn vriendin er nu in rijdt 🙂 Nu rij ik in een VW CC 3.6 Waarom dit forum? Ik vond de gezelligheid bij de buren erg fijn en kon lekker praten over van alles, maar dat is helaas nu minder. Hoop hier gezelligheid te vinden 😉 Foto's anders is het teveel tekst 😉
    5 punten
  14. We kunnen ons wel goed druk maken om deze aspecten 😉 Laat ik het anders verwoorden: mij is gevraagd om niets te delen van mijn ervaring dus ik honoreer dat verzoek. Of het rechtsgeldig, contractgebonden of meer van die drieletter woordwaarde woorden (😉) is maakt mij niet uit, een mondelinge overeenkomst vind ik hierbij, voor mij persoonlijk, belangrijk genoeg voor het behoud van de relatie👍
    5 punten
  15. Zo wat een gezelligheid hier! Ik als meest verbannen persoon van sf.nl ken jullie niet eens, maar wees welkom, leuk dat jullie er zijn! Dat waren nog eens tijden he 😉
    5 punten
  16. Hallo @JeSko 🙋🏻‍♂️ Misschien dat het hier wat gezelliger is dan op dat andere forum 😅
    5 punten
  17. Goede avond, Na jarenlang met de pausmobiel a.k.a. citroen xsara picasso gereden te hebben. Ben ik drie jaar geleden over gestapt op Skoda. Na drie trouwe dienstjaren van mijn fabia uit 2006 ben ik sinds eind vorig naar trotse eigenaar van een Ocatavia combi greenline. wie ben ik; tom. Vader van drie fantastische kinderen die ik graag veilig mee op de weg neem. Zeker de familie wat verder weg woont. Uit enthousiasme had ik al een vraag gesteld in een ander topic en dankzij een kleine duw in de rug stel ik me bij deze even voor 😉 Fijne avond nog en leuk om hier bij te zijn!
    5 punten
  18. Ik keek nog even beter naar een eerder geplaatste foto en zag toen dat er in de naafdop twee bekenden weerspiegeld worden. Toegegeven: je moet wel weten wie het zijn om het te zien... (vrij naar J.C)
    5 punten
  19. het muntje is gevallen ........
    5 punten
  20. Tsja Marco dit doet me denken aan me lagere school tijd We hadden een leraar die net van de kweek kwam en die gaf steeds dezelfde strafregels... Tsja en hoe jong we ook waren , dit hadden we wel door dus maakte we maar vast een voorraad met strafregels. En een klasgenoot die dus ook een voorraad had liggen mocht voor straf er weer eens 150 inleveren de volgende dag. Afijn de volgende dag kon hij ze inleveren en zei tegen de leraar "heeft u terug van 200 ??? " Je begrijpt wel dat de voorraad van mij en anderen meteen geen waarde meer hadden.....?
    5 punten
  21. Ik ben een paar weken geleden eens flink op vogeljacht geweest. Paar mooie exemplaren "gevangen"! 1) Simpel, maar mooi! IMG_7570A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 2) Grote Bonte Specht: IMG_7462-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 3) de natuur op z'n mooist IMG_6888-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 4) en nogmaals de ijsvogel IMG_6609-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 5) brute kracht IMG_6516-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 6) Ik zou jou, jij ziet mij... IMG_6509A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 7) Groenling poseert IMG_7512-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 8) koolmeesje IMG_7422-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 9) rare vogel, maar wel mooi IMG_7397-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr 10) en nogmaals IMG_7179-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
    5 punten
  22. Zo 9 december 16.00 uur had ik een afspraak staan met VAG Techniek. Vanwege de mogelijke gladheid door sneeuw en hagelbuien maar op tijd vertrokken uit de woonplaats. En kwam even voor 15.30 uur na wat file's door slippartijen en hagelbuien bij VAG Techniek te Neunen aan. De afspraak was gemaakt voor de fabrieks tuning die ze aanbieden voor 249,00 euro. Had de fabia gekocht met 95Pk en 160Nm omdat de Drive met handbak niet in een 110Pk uitvoering word geleverd ( zit je meteen vast aan een DSG bak ) En met de fabrieksupdate zetten ze de software met 115Pk en 200Nm in de wagen, deze software komt van de Polo van VW weg daar er Polo uitvoeringen zijn met 115Pk. Leuke van de VAG blokken en in dit geval de 1 liter TSI 3 pitter is dat de blokken allemaal excact hetzelfde zijn en dmv software ze diverse Pk/Nm versies creëren. En in de afgelopen 3 weken dat ik nu met de Fabia reed miste ik toch dat vermogen wat ik in de Yeti had (122Pk ) en dan nog niet eens op maximale snelheid maar meer in optrekken en het even snel inhalen. Een stage 1 of 1+ vond ik prijstechnisch nogal veel geld voor de wagen dus de 249,00 gaf de doorslag voor mij om die update te laten uitvoeren en viel het tegen dan zou het me geen vermogen aan weggegooid geld zijn. Wel na een 3/4 uur kreeg ik mijn sleutels weer terug van de monteur en na betaling en nog de 2e kop koffie genuttigd te hebben ben ik naar de wagen gelopen en weer weggereden. En wat me meteen al opviel was dat hij in zijn 1e versnelling al prettiger op gaspedaal ( directer) reageerde. En tsja daar ik geen zin had om nu terug die hele A2 af te rijden, schoot me opeens te binnen dat men in Brecht Belgie wel ergggg lekkere broodjes hadden Ze worden meat love genoemd en zit in een broodje een 3 of 4 soorten vlees opgepropt met wat saus en gezonde sla en tomaten. En eens in de zoveel tijd dan mot ik daar even heen om me tanden in zo'n broodje te zetten, tevens konden we weer wat andere voorraden aanvullen en de tank voor minder euries per liter aftanken. Dus via Turnhout naar Brecht en daarna via Breda weer naar huis gereden. En ja ik merkte meteen op deze rit het verschil, zoals al gezegd het wegrijden , maar ook met 100Km rijden en dan ff doortrekken naar 120/130 om in te halen gaat veel soepeler en vlugger. Tevens lijkt het er op dat hij ook nog eens in de verschillende snelheden op de snelweg een 100 a 200 toeren lager rijd dan voorheen. En of de wagen zuiniger is gaan rijden zoals wel eens word gezegd durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen omdat dit van meerdere factoren afhangt. Maar heen en terug dezelfde rijstijl aangehouden, en op heenweg had ik een verbruik van 1 op 17,1 en terug ( langere afstand in Km ) was mijn verbruik 1 op 18. Dus op deze gegevens zou je zeggen dat hij zuiniger is geworden, maar ik heb bv niet in de gaten gehouden of ik heen meer wind tegen heb gehad !? Heen weg wel tijdje op ring A10 bij Diemen in file gestaan vanwege een ongeluk, waar we van 4 banen naar 1 moesten, en op A2 kwam op bepaald moment wat hagel naar beneden en durfde de mensen meteen niet meer te rijden maar wel blijven suffen op de 3e/4e en 5e baan met 30Km/pu.... Dus tsja dit kan ook een factor geweest zijn van het verschil in heen en terugweg. Maar kort samengevat is de eerste indruk dat de wagen zeker soepeler is gaan rijden, wat sneller en directer op het gas reageert en nu bijna het rijgedrag heeft als de Yeti wat betreft het optrekken en het even inhalen.... kan het een ieder die deze uitvoering rijd zeker aanraden om te doen, als je met de standaard 95Pk ook de minpuntjes ervaart en net dat wat meer PK/Nm mist.
    5 punten
  23. Auto vandaag verlaagd bij Steverink in Apeldoorn (prima bedrijf!). Voor 3,3 cm, achter 3,5 cm gezakt. Eibach veren met Bilstein B8 dempers. Het rijdt geweldig. Het comfort verlies valt me reuze mee. Iets stugger, maar dat vind ik prima. Wegligging is enorm verbeterd en ook veel minder naar voren duiken bij het remmen. Voor en na:
    5 punten
  24. Ja die zijn er ook al. Bijgaand. Wel een stuk "meer auto. Lekker motortje, al mis ik de extra pekaatjes wel. DSG moet echt worden aangepast. Dit rijdt niet echt lekker zo. En meteen dat ss systeem uit laten schakelen. Vind het maar nix. En de zwabberigheid valt me eerlijk gezegd mee. Maar liever wat stugger en directer sturen toch. Ik had ze geroteerd maar nou staan ze weer scheef
    5 punten
  25. Ik merk dat ik, met een paar jonge kinderen en een drukke baan, veel te weinig aan fotografie toe kom. Soms moet je de gelegenheid gewoon maken, dus tijdens een dag werken op de Utrechtse Heuvelrug had ik m'n camera met daarop de 100-400 naast me liggen - en m'n ogen open. En dat levert toch altijd weer een scala aan beelden op 't Is dus uitdrukkelijk géén serie, maar gewoon een combinatie van losstaande beelden. Stuk voor stuk zó uit het autoraam geschoten, overigens. foto 1: foto 2: foto 3: foto 4: foto 5: foto 6: foto 7: foto 8: foto 9: foto 10: foto 11: Feedback is altijd welkom
    5 punten
  26. Je hebt er zin in; leuk vooruitzicht! Leukste wat ik heb meegemaakt laatste tijd is het bekijken van de film van de 3 d echo van onze a.s. kleindochter. Ongelofelijk zeg, wat je daar allemaal op kan zien
    5 punten
  27. En wat voor eentje? Een klassieker in wording. Onze Panda wordt ingeruild op een Yeti 1.8 4x4. Meer info volgt later.
    4 punten
  28. Kees en ik hebben het bezoek aan Menno’s uitvaart goed in kunnen plannen en beschouwen dit dan ook als geluk om toch aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart.
    4 punten
  29. Noemde ze naam daar en was er één die huilend wegliep.....😂 Hoorde hem nog zeggen "hoe ouder hoe gekker " .............
    4 punten
  30. We zijn dus onze tuin aan het verbouwen. Het is echt verbouwen want ik heb al het gras eruit geschept, 2 terrassen verwijderd en coniferen van bijna 4 meter gaan komende week eruit. We krijgen iets heel aparts in de tuin. Een veranda. Dat is niet echt apart natuurlijk maar onze wel want die is niet van hout zoals je vaak ziet. Of van kunststof ook niet welke aan je huis gebouwd is. Nee. Wij hebben een 20’ zeecontainer en laten die ombouwen tot veranda. Mancave als jullie dat beter herkennen 🍻 De foto is gewoon van Google maar onze gaat er wel een beetje zo uit zien. Geen stoeltjes ervoor en geen plateau ervoor ook. Maar wel bovenop een mooi sedum groendakje van 15m2 om het lekker koel te houden in de zomer! Electriciteit natuurlijk aanwezig voor een koelkastje gevuld met bier & wijn. Ook een WiFi versterker legt mijn zoon aan (eigen belang natuurlijk) en uiteraard een heerlijke loungehoek erin. Mooie Led verlichting om het af te maken. In de avond doen we de glazen schuifwand dicht zodat we geen bezoek krijgen van vogeltjes of katten van de buren die de boel onder schijten.... 💂‍♂️ Actie foto van vandaag, zaterdag 13 maart 2021 In 2 weekenden rijden we totaal 6 x naar het Grof afval verzamelpunt hier in Hoorn Nh. Gelukkig slechts 2 km van ons huis verwijderd en je mag onbeperkt storten hier!! Stenen zijn ook al weg, iemand had interesse en wilde dit ruilen tegen 2 kratten bier en kwam de stenen nog ophalen ook. 😍 Zo gaat onze container over onze garage over een maandje. Een 70-tonner is nodig om vanaf de straat, een lengte van bijna 30 meter te overbruggen met de 20’ container over onze garage en zo in de tuin te plaatsen op een betonnen fundering in de hoek van de tuin.
    4 punten
  31. Ik kwam deze tekst tegen: 𝐈𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐤 𝐞𝐫𝐨𝐯𝐞𝐫 𝐨𝐦 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐢𝐬𝐜𝐡𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐨 𝐭𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐚𝐧𝐠𝐞𝐧 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢𝐧𝐞𝐚𝐮𝐭𝐨, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐡𝐞𝐛 𝐞𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐭𝐚𝐥 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧. 1. Ik heb gehoord dat benzineauto's niet thuis kunnen tanken terwijl je slaapt? Hoe vaak moet je ergens anders bijvullen? Is dit meerdere keren per jaar? Komt er een oplossing voor thuis tanken? 2. Op welke onderdelen heb ik service nodig en hoe vaak? De autoverkoper noemde een doos met versnellingen erin. Wat is dit en krijg ik een waarschuwing met een indicator als ik moet schakelen? 3. Kan ik met één pedaal gas geven en remmen zoals ik dat nu doe met mijn elektrische auto? 4. Krijg ik brandstof terug als ik langzamer rijd of bergafwaarts rijd? Ik neem aan van wel, maar moet het voor de zekerheid vragen. 5. De auto die ik testte, leek een vertraging te hebben vanaf het moment dat ik het gaspedaal indrukte totdat hij begon te accelereren. Is dat normaal bij benzineauto's? 6. We betalen momenteel ongeveer 1,1 cent per kilometer om met onze elektrische auto te rijden. Ik heb gehoord dat benzine tot 10 keer zoveel kan kosten, dus ik denk dat we in het begin wat geld zullen verliezen. Wij rijden ongeveer 20.000 kilometer per jaar. Laten we hopen dat meer mensen benzine gaan gebruiken zodat de prijzen omlaag gaan. 7. Klopt het dat benzine brandbaar is? Moet ik de tank legen en de benzine ergens anders opslaan terwijl de auto in de garage staat? 8. Is er een automatisch systeem om te voorkomen dat benzine in brand vliegt of explodeert bij een ongeval. Wat kost dit? 9. Ik begrijp dat het hoofdbestanddeel van benzine olie is. Is het waar dat de winning en raffinage van olie milieuproblemen veroorzaakt, evenals conflicten en grote oorlogen die de afgelopen 100 jaar miljoenen levens hebben gekost? Is er een oplossing voor deze problemen? 10. Ik heb gehoord dat auto's met verbrandingsmotoren in steeds meer steden over de hele wereld worden verboden, omdat wordt beweerd dat ze de neiging hebben om het milieu en de gezondheid van hun burgers te schaden?? Is dat waar?? Schitterend! BTW: die 1,2 cent/km is natuurlijk veels te positief. Volgens de ANWB zit een EV gauw op 17kWh/100km. Bij een (thuis)prijs van 23cent/kWh, is dat toch bijna 4cent/km aan elektriciteit... https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/wat-kost-het bron:
    4 punten
  32. Vandaag weer een race vol met incidentjes. Wat al opviel na de opwarmronde, is dat Max, Lando en Perez de laatste helft van de grid heel rustig naar de plek rolden, en ondertussen nog wel wat acties deden om de banden op te warmen, waar Hamilton een flink gat liet vallen, waarschijnlijk in de hoop dat de auto's voor hem te koude banden zouden hebben bij het startschot. Achter Hamilton zat het veld namelijk ook weer kort op elkaar. Dan de start, Max was goed weg en ging direct naar de racelijn, waar Lando al zat om zo te zorgen dat ie voor Norris bocht 1 in ging. Perez had ook een goede start, zag Hamilton even kijken, maar geen inhaalmogelijkheid. Bij de eerste bocht kwam Ocon wel in een sandwich terecht, waardoor zijn linker en rechtvoorwiel een verschillende koers wilden volgen, dus einde race en direct een safetycar om de wagen weg te halen. Nu was de safetycar (SC) op de baan, en mocht Max tijdens de race een keer de achterkant van een auto bekijken die niet op een ronde achterstand reed. 😎 Na een paar rondjes SC werd de boel weer vrijgegeven, en mocht Max bepalen op welk punt hij gas ging geven. In eerste instantie ging het nog even langzaam en slingerend om temperatuur in de banden te krijgen, en reden veel auto's bijna naast elkaar. Tijdens zo'n slinger om de banden op te warmen, gaat Max er vol vandoor en pakt 1-2 wagenlengtes op Norris, Perez is wakker en sluit goed aan en Bottas gaat Hamilton voorbij. Ondertussen waren Norris en Perez vooraan aan het bakkeleien voor plek 2, waar Perez buitenom een wat kansloze poging tot inhalen deed, en Norris de auto wat te ver naar buiten liet lopen waardoor Perez buiten de baan getikt werd, en door vuile banden direct terug viel naar plek 9. Na beraad door de stewards kreeg Norris hier een tijdstraf van 5 seconden voor, die hij mocht inlossen bij de bandenwissel. Max wist ondertussen een gaatje te slaan naar Norris, zodat deze geen DRS kreeg, Hamilton was Bottas weer voorbij en was in gevecht met Norris, waardoor Max iedere ronde een stukje verder weg kon lopen. Perez zat ondertussen min of meer klem op P9, en het lukte niet om de auto's voor hem in te halen, ondanks dat het aan de kop van het veld zo'n 2 seconde per rondje harder ging. Na een rondje of 20, zag je de auto's die op de rode band gestart waren, stuk voor stuk binnenkomen voor een bandenwissel naar de harde witte band. Dat zorgde ook dat Perez een paar plaatsjes opschoof maar hij zat nog steeds vast achter Ricciardo, en had LeClerc in zijn nek. Nog wat rondes later gingen ook de auto's die op geel gestart waren naar binnen voor een bandenwissel. Hierbij wist Hamilton voorbij te gaan aan Norris, maar ondertussen had Max achter zich al een aardig gat geslagen. Toen Max als laatste van de kopgroep naar binnen ging om banden te wisselen en met een voorsprong van rond de 10 seconden op Hamilton de baan opkwam, hoorde je gelijk al een bericht van Hamilton naar zijn team: "waarom heeft Max zo'n grote voorsprong?". Ondertussen bouwde Max de voorsprong iedere ronde wat uit, en had Hamilton waarschijnlijk wat schade opgelopen op de kerbstones. Bottas kreeg eerst te horen dat ie niet tegen Hamilton mocht racen, een aantal rondes later toen duidelijk was dat Norris sneller was, en Bottas zou gaan bedreigen, veranderde de orders en mocht Bottas voorbij. Niet veel later kwam Norris op eigen kracht voorbij aan Hamilton, en dat was voor Mercedes het sein om Hamilton van verse banden te voorzien, in een poging om de snelste raceronde neer te zetten. Tot verbazing van veel analisten kwam Hamilton niet op hagelnieuw geel rubber naar buiten (dat ie nog had) maar op een nieuw setje wit, zodat ook de afstelling goed zou zijn voor deze compound. Dit was mogelijk omdat de eerstvolgende auto voor de pitstop meer dan 30 seconden achter Lewis reed. Lewis wist ondertussen inderdaad een snelste rondetijd neer te zetten, op banden van 2 rondjes oud, maar Max pareerde dat direct door met zijn witte banden van 24 rondjes oud, een nieuwe snelste ronde te zetten, ook de volgende ronde hetzelfde recept, waarbij Bottas even de snelste rondetijd pakte. Max bouwde ondertussen zijn voorsprong op Bottas geleidelijk uit, en verbeterde op zijn 'oude' banden meermaals de snelste rondetijd, en met nog 10 rondes te gaan had ie een voorsprong van 26-27 seconden. Dat was voor Red Bull het sein om nog een bandenstop voor Max te doen, en Max ging er nog even vol voor, veranderde voor één rondje wat settings op het stuur, en zette een snelste ronde van in de 1:06 neer. Max kwam uit de pit met een voorsprong van ca. 7 seconden op Bottas, maar wist in de resterende rondjes die voorsprong met een extra stop tot bijna 20 seconden uit te bouwen. Verder in het veld ook volop gevechten, Norris naderde Bottas, maar hield toch een gat van een paar seconden. Perez had in vergelijkbare acties als Norris op Perez had geflikt, twee keer LeClerc van de baan te ketsen en kreeg dan ook 2x een 5 seconden tijdstraf. Perez reed ondertussen op P5, maar moest zoveel mogelijk auto's achter zich buiten de 10 seconden houden. Carlos Sainz wist net binnen die 10 seconden te blijven, Ricciardo en LeClerc lukte dat niet, waardoor die dubbele tijdstraf maar één plekje kostte voor Perez. Tsunoda zag ook kans om 2 tijdstraffen te krijgen: voor het over de witte lijn rijden bij de pit-ingang en voor speeding in de pitlane. Russel had lange tijd kans op het eerste puntje voor Williams, maar in de eindfase moest ie toch Alonso voor laten gaan, en ging het punt zijn neus voorbij. In de laatste ronde wist Vettel Raikkonen te passeren, waar Raikkonen volkomen onnodig bij de exit van de bocht naar binnen stuurde tegen het achterwiel van Vettel, waarbij beiden van de baan schoten. Kimi zal hier nog wel strafpunten voor op zijn licentie krijgen. (Edit: Kimi heeft inderdaad 2 strafpunten op zijn licentie gekregen, en 20 seconde tijdstraf voor de race) Kortom een enerverende race, waar overal in het veld wel wat gebeurde, en met 2 oranje petjes op het podium en Bottas die eindelijk ook weer eens een podiumplek scoorde. Ook na de finish is het nog niet klaar: 11 rijders mogen naar de stewards na de race, niet alleen Vettel en Raikkonen maar vanaf plek 5 ook veel rijders die onvoldoende gas terug hebben genomen bij het passeren van de crash van Vettel/Raikkonen. Oops, ik zie dat ik het verslag in het verkeerde topic heb gepost. Kan iemand dat verplaatsen naar het 'knallen met Max' topic? @Wasmachineman@EdK
    4 punten
  33. Zeg 8 miljard mensen; per jaar slachten we 77 miljard niet menselijke dieren totaal onnodig. Reken uit je winst als je bedenkt wat die verbruiken aan land, bos, grondstoffen, water. Dat verbruik is ook nog eens ontzettend inefficient; bv van de benodigde hoeveelheid water voor een biefstuk, kun je een maand lang douchen. Maw, het probleem van teveel mensen is wel relatief, zo bezien.
    4 punten
  34. Ook hier maar eens het nieuwe logo posten, benieuwd wat men er hier van vind, en ja @EdKhet is nog steeds die foto MET vette vingers, 😄😆
    4 punten
  35. Dus eigenlijk zeg je dat PON geen ducttape op voorraad heeft 🤪
    4 punten
  36. Onze 20’ stond netjes te wachten tot ie ook gemodificeerd mag worden. En ze zijn begonnen met een zijwand te verwijderen, groendakrand op het dak lassen, electriciteitsnet aanleggen en daarna alle plekjes bijspuiten zodat alles mooi antraciet is van buiten en grijs van binnen.
    4 punten
  37. Klant had wat problemen met bevroren leiding. Dus tsja er maar heen met collega, en toen we aankwamen en dit zagen........ Is betonnen drijvende steiger. Palen die je ziet op steiger zijn eigenlijk de elektra palen met tevens water aansluiting en riool aansluiting en CAI. Langs deze steiger moeten meerdere houseboats komen te liggen voor huur en verkoop.... Afijn jullie begrijpen dat hier niets aan te doen is momenteel.... Laat de boel maar lekker ontdooien en dan zien we wel weer ....
    4 punten
  38. Niet schrikken! Maar er is hoog nodig onderhoud gedaan aan het forum. Compleet nieuwe software versie incl. allerlei nieuwe snufjes. Mocht je de chat zoeken, die vind je bovenaan in het menu (voor nu dus even op een aparte pagina en niet onderaan). Als ik even de tijd vrij kan maken zal ik een aantal andere zaken onder de loep nemen, zoals het bijwerken van download categorieën, verlopen links, albums, etc.
    4 punten
  39. Die controller is samen met de Wii aan dochterlief van de zwager meegegeven gok ik zo. "Goed mikken, dan kom je vast in een volgend level!" zei Frank nog bij het afscheid.
    4 punten
  40. Eigenlijk zouden die dingen zichzelf moeten kunnen oppompen. Dat je ééns in de twee weken na het starten een vrolijke damesstem hoort zeggen "De banden zijn weer op spanning, fijne rit!". Het is toch eigenlijk een aanfluiting dat auto's dat nog steeds niet zelf kunnen. Net als het idee van een wasmachine. Dat is ook niet compleet als het ding ook niet even zelf de was ophangt. Of een vaatwasser die niet zichzelf even uitruimt. Een rotbotstofzuiger die niet vooraf even het rondslingerende speelgoed opruimt..... Ergerlijk, altijd dat halve werk.
    4 punten
  41. 4 punten
  42. Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie headset/ koptelefoon voor mijn Iphone. Ik luister vaak muziek, zowel op kantoor als tijdens het hardlopen, en mijn oude bedrade koptelefoon zonder headsetfunctie begon ouder te worden. Tijd voor een zoektochtje dus. Mijn eisen: Apple-compatible; draadloos; met nekband; geschikt om muziek te luisteren; geschikt om als headset te functioneren; bediening op koptelefoon; vochtbestendig (ivm zweet/ regen); goede geluidskwaliteit; in-ear, dus geen earbuds; De meest voor de hand liggende keuze, de Apple Airpods, vallen direct af. Niet alleen vanwege de belachelijk hoge prijs, maar ook vanwege de ontbrekende nekband en vooral vanwege het feit dat het earbuds zijn. De standaard oordopjes van Apple vallen direct uit mijn oren, datzelfde geldt ook voor de airpods. Dat gaat ‘m dus niet worden. Na allerlei opties bekeken te hebben, ben ik gegaan voor de headset BeatsX van Dr. Dré. Deze voldoet aan al mijn eisen, en heeft als voordelen de snelle oplaadtijd (5 minuten opladen via USB of Iphone-lader is genoeg voor 2 uur luisteren, terwijl een volle accu 8 uur meegaat). De W1-chip van Apple zorgt voor een snelle koppeling en schakeling met en tussen al je Apple-apparaten. Je hoeft ‘m alleen maar bij je Iphone of Ipad te houden en hij is automatisch verbonden. Ook Siri kan je gewoon gebruiken via de microfoon. Het geluid is prima, al zijn er altijd betere opties te vinden. Dat is bovendien ook een kwestie van smaak. Het geluid is in ieder geval stadaard lekker neutraal en via de equalizer op je device natuurlijk nog te tweaken. Dankzij de vier verschillende oordopjes die meegeleverd worden zit er altijd wel eentje tussen die lekker in je oor zit. De nekband zit niet in de weg, maar geeft wel de zekerheid dat ik de oordopjes tijdens het hardlopen niet verlies. In de oordopjes zelf zitten magneetjes, dus je kunt ze – als je ze even niet gebruikt- om je nek laten hangen door ze aan elkaar te klikken. En, last but not least, het spul ziet er ook nog eens prima uit. Kortom, mijn eerste indrukken zijn goed. Eens zien of dat op de langere termijn ook zo blijft.
    4 punten
  43. Wij van het forum : Wij wensen jullie Fijne Kerstdagen en een mooi en vooral gezond 2018 De Mods
    4 punten
  44. Zojuist de Zomercheck laten doen. Geinig multifunctioneel apparaatje gekregen.
    4 punten
  45. Daarom zeg ik juist dat het niet zo simpel is. Wanneer hij duidelijk pijn zou hebben, zouden we geen moment aarzelen. Maar pijn heeft hij niet en hij heeft er af en toe nog duidelijk plezier in. Al slaapt hij enorm veel. In huis drentelt hij als hij niet slaapt een beetje "dement" rond. Buiten is het echt meer strompelen, het achterlijf werkt nauwelijks meer mee. Het mooiste zou zijn als hij gewoon rustig in zijn slaap gaat
    4 punten
  46. Hallo Edk en Cordoba, Wel wat vertraagd, maar ik zou nog even melden hoe het e.e.a. zou aflopen met mijn "dronken" navigatie. Edk had het bij het juiste eind, d.w.z. dat de plaatsing van een nieuwe antenne de oplossing bleek te zijn. Verder heb ik bij de garage voor € 100,-- (sterk gereduceerde prijs) de nieuwe navigatie kunnen kopen versie Europa West V9. Alles loopt weer als een zonnetje. Verder iedereen de beste wensen voor 2017. Groet, Ton de Bruin
    4 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe